Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Trenger litt tips og motivasjon

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-11, 21:01   #1
Diwa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 49
Diwa er på en erverdig vei

Trenger litt tips og motivasjon

Nå om dagen står ting stille. Helt stille. Og jeg blir sprø.
Begynte på lavkarbo i februar og var da i ketose men nå er jeg generelt bare på lavkarbo. Har hatt alt for masse utskeielser og jeg irriterer meg grønn over meg selv hver gang.
Jeg har nå gått ned 13 kg siden første februar. Men den siste mnd har det stått stille. Selv syntes jeg jo det er bra selv om ingen ser det Jeg skal ned 18 kg til og jeg føler jeg aldri skal nå målet
Jeg sliter med å rekke å lage all maten. Jeg hater å lage mat og jeg har liksom ikke tid. Har to små barn, en haug med dyr og frokost til meg selv kommer liksom i siste rekke.
Når man lever i ketose, hvor mange ganger om dagen bør man spise da?
Jeg trives godt i ketose og vil gjerne inn i det. Men frokost det rekker jeg aldri lage Så nå har jeg begynt med shake om morran,herbelife til tross for at det sikkert ikke er så bra.
Noen som kan gi meg ett tupp i rumpa å få meg på riktig spor igjen.
Jeg vil ned og jeg vil inn i ketose. Men som sagt syntes det er kjedelig å lage mat og helt tom for ideer

Diwa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 19:05   #2
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger litt tips og motivasjon

Vekta går litt opp og ned slik er det bare =) Gjør du noe annerledes nå enn før? Kan være du bør prøve å få bort noen såkalte "partystoppere" som pepsimax etc.

Når det gjelder frokost så er en boks makrell i tomat er fullgod frokost for meg ihvertfall! Omelett fra dagen før, avokado og majones, en (gresk) salat holder seg et par dager i kjøleskapet eller kokt egg holder seg og noen dager og med tomat og majones er det både godt og lettvindt.

All mat trenger ikke ta lang tid å tilbrede =)

  Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:37   #3
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Trenger litt tips og motivasjon

Jeg forstår mangelen på tid. Det skulle vært en time ekstra i døgnet til matplanlegging for oss lavkarbere.

Sjøl planlegger jeg som regel tre av dagens fire måltider. Til frokost spiser jeg som regel egg&bacon. Baconet steker jeg kvelden før, og legger i kjøleskapet. Så varmer jeg det i panna dagen etter, når jeg steker egg.
Matpakka er som regel salat, omelett eller kyllinglår. Middager planlegger vi en gang i uka, slik at vi alltid vet hva vi skal ha. Da slipper vi også med en handletur i uka. Penger spart.
Kveldsmat blir ofte pannekake, evt en ribbebit.

Det er kjedelig med all denne planlegginga, men uten den går ikke hverdagen i hop, så da dropper jeg en halvtime foran tv-en, og planlegger kostholdet mitt i stedet. Det er det faktisk verdt, spesielt når jeg ser at det gir resultater.

Du synes det er kjedelig å lage mat. Jeg har erfart at det er kjedelig når jeg ikke vet hva jeg skal spise... Går og kikker i kjøleskapet, og vet ikke helt hva jeg skal spise. Da er det en fordel å ha planlagt.
Nå skal jeg varme meg en beta ribbe med hvitløkssmør. Helt suveren kvelds ;-)

Du lurer på hvor ofte man må spise for å være i ketose. Poenget er å holde seg under det antall KH kroppen din krever, ikke hvor mange måltider du spiser. Om det er 15 gram, 20 eller 40, er individuelt, og du bør spise når du er sulten. (Husk rikelig med fett, og at karbohydratene i all hovedsak bør komme fra grønnsaker. ;-) )

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse - Trenger tips/råd/motivasjon! Kiddoh Ketolysekuren 25 12-05-10 20:03
Trenger litt motivasjon ... Lenel Ketolysekuren 12 25-04-10 18:46
Trenger litt sårt motivasjon ... smiley75 Ketolysekuren 3 15-11-09 19:53
Trenger litt motivasjon! geysirland Ketolysekuren 21 28-09-07 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no