Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fleskepannekake (bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-11, 11:10   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Fleskepannekake (bilder)

Det har vært lite protester på de endringene som har blitt introdusert i heimen med mitt lavkarbo kosthold.
Men noen protester på mat som har "forsvunnet " har det vært innimellom, og den største har vært -lenge siden vi har hatt fleskepannekaker til middag!! Og den har kommet oftere og oftere i det siste, så jeg bestemte meg for etterkomme ønskene, og ta restene fra søndagsmiddagen til meg selv.

Røre ble laget og bacon stekt og da kom jeg til tenke på at jeg lager jo pannekaker av og til så hvorfor ikke også som fleskepannekake. Jeg lager derfor en røre av min variant og. Jeg steker disse i ovn som en stor kake. Oppskrift og fremgangsmåte finner du her.
I halve formen legger jeg lettstekt bacon i bunn -på andre halvdel først røre så baconet oppå.




Regner ikke med detutgjør noen forskjell, men tester det ut. Over langpannen drypper jeg fettet fra baconstekingen.

ferdig stekt To store gode fleskepannekaker. Jeg kan ikke si de smaker som vanlige pannekaker - det ville vært en løgn, men at det smaker godt er ingen løgn, det er det absolutt helt greit alternativ. Baconfettet som ble dryppet over røren gjor og sitt til at det er plenty med god baconsmak - så fremtiden ser lys ut for de som vil ha fleskepannekaker til middag her i huset -Mor har også et alternativ -så det kan skje igjen

Line har også laget fleskepannekaker for en tid siden -hun hadde en litt annen måte å gjøre det på -hvordan ser duher

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 11:43   #2
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fleskepannekake (bilder)

Jeg digger også ovnspannekake, men er litt for det enkle:-) så her er mi oppskrift.

400 gram bacon - kuttes i mindre biter eller beholdes i skiver( kan bruke mer bacon om du ønsker)
8 egg
1,5 dl fløte
1 beger cottage chees
2 ss fiberhusk
150 gr revet ost - jarlsberg

Kle langpanna med bakepapir, fordel bacon utover og stek i ovnen på 250 grader til det beynner å bli sprøtt.
Bland sammen resten, jeg moser egg, fløte,fiberhusk og cc og med stavmikser, heller over baconet, drysser på ost, eller blander osten inn i røra alet etter hva du foretrekker, godt begge deler og steker den så gyllen skrur ned til 220 grader.

Funker som frokost, lunsj eller kvelds dette.

Det er 10,51 karber i hele denne oppskriften:-)
Delt på 4 blir det 2,62 karber pr porsjon.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 14:55   #3
Leoline
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 38
Innlegg: 64
Leoline er på en erverdig vei

Sv: Fleskepannekake (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Jeg digger også ovnspannekake, men er litt for det enkle:-) så her er mi oppskrift.

400 gram bacon - kuttes i mindre biter eller beholdes i skiver( kan bruke mer bacon om du ønsker)
8 egg
1,5 dl fløte
1 beger cottage chees
2 ss fiberhusk
150 gr revet ost - jarlsberg

Kle langpanna med bakepapir, fordel bacon utover og stek i ovnen på 250 grader til det beynner å bli sprøtt.
Bland sammen resten, jeg moser egg, fløte,fiberhusk og cc og med stavmikser, heller over baconet, drysser på ost, eller blander osten inn i røra alet etter hva du foretrekker, godt begge deler og steker den så gyllen skrur ned til 220 grader.

Funker som frokost, lunsj eller kvelds dette.

Det er 10,51 karber i hele denne oppskriften:-)
Delt på 4 blir det 2,62 karber pr porsjon.

Mm Dette må jeg prøve i kveld

__________________





Always remember : You shine!!
Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bilder! Hyper Lavkarbo generelt 84 22-08-13 13:19
Bilder? Fridolina Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 13 26-07-06 16:00
Fleskepannekake guro Middag 1 22-03-05 09:13
Fleskepannekake guro Lunsj 1 22-03-05 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no