Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er Tofu?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-07, 20:59   #1
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Hva er Tofu?



Ser jeg skal som har AB blodtype bør spise tofu. Men hva er det egentlig og hvor får man kjøpt det?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 21:14   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva er Tofu?

Det er en osteaktig masse som lages av soyabønner. Kan krydres og brukes som kjøtterstatning, i smoothies for å få dem fyldige og kremete osv. Rikt på protein.

Du får kjøpt det i helsekosten, innvandrersjapper, store dagligvarer osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 21:30   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er Tofu?

Ok, er det no godt da? He he.

Hvor står det da? I frysedisken, eller som tørrvarer?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 21:56   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva er Tofu?

Jeg smakte tofu i biter i en risrett på thai-restaurant en gang, og det smakte så likt kylling at jeg ble litt nervøs (var da jeg var vegetarianer). Men jeg får ikke til å lage det skikkelig selv, synes ikke det smaker godt.

Det står i kjøledisken, er kjølevare.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 22:38   #5
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er Tofu?

Ok, takk Blir vel ikke det første jeg hiver meg over

Så at jeg med min blodtype kunne spise lyst kjøtt og fisk, tang og tofu. Typisk min flaks, hehe.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 13:21   #6
leenam
Medlem
 
leenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 69
leenam er ny på veien

Sv: Hva er Tofu?

Den skjæres i terninger og stekes så den får litt brun skorpe. Populært i Kina, billig og næringsrikt. Minner mest om fiskepudding. tofu har så lite smak at det er sausene og krydringen som betyr mest.

leenam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rob Faigin, Enig - Fallon, Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er min stil? Dante Generell diskusjon 5 08-08-06 11:22
Hva er din "Akilleshæl" mtp lavkarbo? Borealis Lavkarbo generelt 27 17-07-06 17:01
hva gjør jeg? dingpot Generell diskusjon 24 10-06-06 21:27
Omgivelser og hvem skal vite hva? Carisma Generell ernæringsdebatt 1 16-05-06 14:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no