Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Har fått en helt ny gutt i hus!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-10, 15:47   #26
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!!!

Kjenner igjen det der med store krav til seg selv...men hjalp det bare å fortelle han at han var smart altså...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:16   #27
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!!!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Kjenner igjen det der med store krav til seg selv...men hjalp det bare å fortelle han at han var smart altså...

Han er fortsatt litt spesiell, men ikke på en negativ måte og utageringen, som var det viktigste, stoppet så og si på dagen! Tok jo noen uker med utredninger først, så han visste jo at det ikke bare var noe vi sa!
Han følte jo selv at han ikke var som de andre og hadde gått rundt og trodd at det var fordi han var så innmari dum og teit. Klart det ble mye lettere å være han når det ikke var noe sånt som var problemet! Og han er slett ikke blitt "høy på pære" av å vite at kun 1-2% av verdens befolkning har høyere IQ enn det han hadde som 10-åring!

Resten av barneskolen gikk greit, ungdomsskolen var et mareritt med masse forskjellige lærere, kontaktlærer som stemplet han som en bråkmaker og pøbel og ikke ville lese mappen hans en gang for å finne ut hvorfor han oppførte seg litt på kanten, videregående er himmelriket med en blid og grei sønn som har funnet sin plass som forskalingssnekker, bare gode karakterer, fornøyde lærere........

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 17:34   #28
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!!!

Sannelig om jeg vet om det er maten eller folkeskikk... hehe. Jeg ser så stor forskjell på mine 2 barn.

Gutten har alltid vært lite glad i middag og småspist. Vi har tatt cøliaki og melkeallergiprøver. Han lå midt i vekstkurven til han var 18 mnd, da "bråstoppet" han og har aldri tatt det igjen. Nå stiger han i vekst, men ligger under/i nedre del av percentilen.

Verre er det at han har slike reaksjoner på ting. En Lego-kloss som ikke passer inn - kast den bortover gulvet. Han kan hylgråte hvis han møter motgang. Han har ikke utviklet så mye empati. Han har klaget over at andre mobber han, men innser ikke at han sier ting som er sårende, lage nidviser om andre for eksempel.

Dette høres ille ut, men det er heldigvis ikke hver dag. Han er faktisk godt likt, og har ikke noe problem med lesing og skriving. Og heldigvis ser vi at han har begynt å roe seg ned.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 18:46   #29
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Kjekk diskusjon. Min sønn er nok ikke en av de med veldig høy iq, men han kan mer enn han tror selv, så det må mye oppmuntring til her i huset.

Temperament utbrudd er det heldigvis slutt på, men i dag tok han en skikkelig kule, var hos mor mi på middag og han nekta å spise ørreten. Han spiser det her hjemme, men i dag nekta han, så han fikk sitte med bordet til vi gikk. Når vi skulle gå kom utbruddet. Han begynte å skrike og nekta å røre på seg, skremte vettet av min 2 årige niese, så jeg kasta han rett å slett ut på trappa i kulden, og kasta klærne hans etter han.. så fikk han stå der å skrike.(slem mamma ) Endte med at jeg måtte hale han ut i bilen og reise hjem (det var den turen vi skulle på ). Når vi kom hjem fikk han 2 valg, han kunne si unnskyld for hvordan han hadde oppført seg, eller gå rett i seng. Han gikk rett i seng og sovna med en gang!! JA, Han sover nå!! Hehe..

Sånn kan det bli av og til. Er nok trøtt, selv om han sovna litt over klokken 8 i går. Får håpe at dagen i morra blir bedre ja, for nå sitter jeg å furter her hjemme over at jeg verken fikk meg en tur eller fikk trent..!!

Men en slik dag på over 4 uker er ikke så aller verst vil jeg si da Hehe.. Holder oss til kosten ja

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:16   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Jeg har en gutt med diagnosen adhd.. Han fikk den da han var 10 år. Han har siden han ble født vært en veldig krevende unge. Det skar seg på alle plan ganske så tidlig. Han fullførte 8. klasse UTEN å kunne gange eller dele! Og kunne bare skrive store bokstaver... veeeeldig sakte. Da han var ferdig med 8. klasse flyttet vi inn til sambo. Gutten ble som NY over natta! Han ble høflig, snill og god mot broren, OG han begynte gjøre det godt på skolen. Han kom nettopp hjem med en prøve i engelsk og han fikk 6!!! Før vi flyttet til sambo fikk han stort sett stryk, 1 eller 2.

Han skulle kanskje aldri hatt diagnosen adhd. For ham ble endring av skolesituasjonen samt det at vi fikk en mann inn i husholdningen som gjorde utslaget. Min eiegode sønn hadde visst på en måte påtatt seg "mannerollen" i heimen vår den tiden jeg bodde alene med dem og den rollen sier det jo seg at han ikke kunne fylle eller takle. Etter at vi flyttet inn tillot han seg å være ung igjen! Ung og nysgjerrig og skolen er blitt et sted han elsker! For som han sier "Jeg lærer jo så mye nytt!".

Dette ble langt, men det jeg vil frem til er ala det Kitt sier. Av og til så ligger løsningen på det mentale plan. Gutten ble SETT på en annen måte på den nye skolen, han fikk en stefar han kunne identifisere seg med og han kunne slippe rollen som det eldste hankjønnet i familien.

Guttungen min kuttet ut alt av medisiner da vi flyttet inn til samboer og det har aldri vært nødvendig med dem i ettertid.

Vi har forresten prøvd EyeQ.. Det var myyyye dyrere enn virkningen vi fikk fra den..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 19:40   #31
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Oi, så kjekt å høre da **Drømmer om å få en mann i hus**

Det er rart hvor mye disse barna være går å bærer på uten at vi er klar over det.
Gratulerer så masse med 6 på prøven. Det er jo helt fantastisk. Håper virkelig at ting ordner seg for oss og en dag! Det er så kjekt å høre sånne solskinnshistorier

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:12   #32
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Gikk plutselig opp for meg hvorfor han var så vrang i dag. han fikk ett lite stykke julekake hos bestemor si i går!!(masse sukker i ett lite stykke) Og i dag har han vært umulius.. Må nok være det :P Eller trøtthet..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:23   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Gikk plutselig opp for meg hvorfor han var så vrang i dag. han fikk ett lite stykke julekake hos bestemor si i går!!(masse sukker i ett lite stykke) Og i dag har han vært umulius.. Må nok være det :P Eller trøtthet..

Bare lurer på en ting. Jeg ser han har add, skal ikke det være det motsatte av adhd?? Være overrolig, så rolig at de liksom faller helt bort fra alle andre?? Innesluttet etc? Usynlig?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:31   #34
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Jo, han er ikke hyper i det hele tatt, men utbrudd får de uansett Snakka med psykologen om ikke utbruddene var litt utypisk for ADD, men neida, var vanlig for barn med ADD, som ellers er stille og innelukka, noe min alltid har vært. Veldig stille og innelukka..

Min har derimot den uvanen at han alltid skal pille på ting.. Å skru ting fra hverandre er noe han har gjort siden han var liten. Må gjemme skrujern godt her i hus.. Men dette mente psykologen bare stammer fra ren nysgjerrighet, men har hørt om andre barn med ADD som gjør dette..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:50   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Jo, han er ikke hyper i det hele tatt, men utbrudd får de uansett Snakka med psykologen om ikke utbruddene var litt utypisk for ADD, men neida, var vanlig for barn med ADD, som ellers er stille og innelukka, noe min alltid har vært. Veldig stille og innelukka..

Min har derimot den uvanen at han alltid skal pille på ting.. Å skru ting fra hverandre er noe han har gjort siden han var liten. Må gjemme skrujern godt her i hus.. Men dette mente psykologen bare stammer fra ren nysgjerrighet, men har hørt om andre barn med ADD som gjør dette..


Min kar plukket ALT fra hverandre da han var liten... Jeg er blitt fortalt at jeg gjorde det samme. Det samme gjorde bror min.. Jeg tror det har med nysgjerrighet å gjøre. Jeg elsker fremdeles å plukke ting fra hverandre for å se hvordan ting fungerer..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 21:59   #36
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Jeg har kjøpt Omega 3 på apoteket, me i dag fikk jeg denne: http://www.shopping4net.com/no/Helse...ega-3-Barn.htm

Jeg vet ikke om den er bedre/like god som Eye Q. I tillegg får han Sanasol... sikkert ikke mye vitaminer i den. Men ekstra D vitamin i tillegg.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 22:35   #37
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Her bruker vi udoŽs choice i smoothie til kvelds eller frokost. Kjenner ikke smaken av det i shake.. Ellers så går det i vanlige omega 3 kapsler, lar han ta de før tannpuss, så han slippe å gulpe på smaken hele dagen

Ellers så går det i multivitaminer fra apoteket, er noe ala sana sol og kalsium Tror det skal holde ja :P Han spiser i tillegg mye grønnsaker og frukt i løpet av dagen.

Hehe.. han har ikke gitt seg enda med å plukke alt fra hverandre, men regner med at han kommer til å jobbe med noe sånt. Er en gutt som kun ser på Discovery channel. Ingen av vennene hans som gidder det Hehe.. Så er julegave ønsket i år Guinness world book of records 2011 og ripleys, believe it or not! Han vet de utroligeste ting..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:46   #38
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Her bruker vi udoŽs choice i smoothie til kvelds eller frokost. Kjenner ikke smaken av det i shake.. Ellers så går det i vanlige omega 3 kapsler, lar han ta de før tannpuss, så han slippe å gulpe på smaken hele dagen

Ellers så går det i multivitaminer fra apoteket, er noe ala sana sol og kalsium Tror det skal holde ja :P Han spiser i tillegg mye grønnsaker og frukt i løpet av dagen.

Hehe.. han har ikke gitt seg enda med å plukke alt fra hverandre, men regner med at han kommer til å jobbe med noe sånt. Er en gutt som kun ser på Discovery channel. Ingen av vennene hans som gidder det Hehe.. Så er julegave ønsket i år Guinness world book of records 2011 og ripleys, believe it or not! Han vet de utroligeste ting..

Sånn var min eldste også!! Fortell ham at Guinness rekordbok er grunnlagt på øl... Min kar elsker Mythbusters.. Samt andre progam jeg ikke vet hva er, men det er vitenskaptprogram.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:54   #39
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Mythbusters, how they make it, mount everest (fant ut at han IKKE skal klatre opp dit etter den serien ), alle bil og maskin program, kongekrabbe fisking og ja.. det var det jeg kom på. Mye mer han ser på

Så Top Gear. Han kom på besøk til en venn i går og der satt faren å så på Top Gear, så han planta seg fint i sofaen med han og fortalte han all slags ting han hadde sett der. Bilmerker og slikt. Mora til vennen hans var helt imponert, for hennes sønn gidder ikke se på det Hehe.. Så han ble sittende på stua med faren istedenfor kompisen sin .. hihi..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 00:03   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Mythbusters, how they make it, mount everest (fant ut at han IKKE skal klatre opp dit etter den serien ), alle bil og maskin program, kongekrabbe fisking og ja.. det var det jeg kom på. Mye mer han ser på

Så Top Gear. Han kom på besøk til en venn i går og der satt faren å så på Top Gear, så han planta seg fint i sofaen med han og fortalte han all slags ting han hadde sett der. Bilmerker og slikt. Mora til vennen hans var helt imponert, for hennes sønn gidder ikke se på det Hehe.. Så han ble sittende på stua med faren istedenfor kompisen sin .. hihi..

Vet du?? Da min kar var på BUP så ble han klassifisert som glup!!!! Det såre er bare at alt det han kan blir ikke tatt opp i skolen... Min kar kom i midtsidene i avisa fordi at han allerede som toåring kunne skille alle kjente bilmerker fra hverandre bare med å se på hjulkapslene... Og nå har han kunnskap som ikke mange andre i klassen kan. Han mikser en pc akkurat som jeg mikser en vaffeloppskrift... Det er gjort på 10 min... bare man har alt man trenger...Og med mikse en pc mener jeg bygge den... Jeg har selv bygget hundervis av pcer i mitt liv, men sønnen min tar kaka...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 10:50   #41
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Så flott at gutten din har fått slik hjelp av kostholdet!

Eg prøver å innføre litt sunnare matvaner i heimen,
men har tre særs kresne guttar. Så det vert ei utfordring!
Eg merkar godt at humøret synk i takt med blodsukkeret
før eit nytt måltid. Spesielt den eldste er veldig tynn, og eg gjer det eg kan for at det skal være meir fett og proteiner i kosten deira.

"Kjernesund familie " er ei bok eg skal sjekke ut.
Nokon som har lest Fedons "Barn i balanse"?

ADD og ADHD er ikkje motsatte diagnoser, men samme diagnose med eller uten hyperaktivitet.

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 10:53   #42
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Hva du enn gjør, ikke fortell skolen om kostholdet. Da kommer barnevernet og tvangsforer han med hvitt brød med nugatti på

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 16:16   #43
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Mye interessant å lese her.

Uff, så kjedelig når gutten din ble litt umulig hos bestemoren sin, Misslinda, kjenner følelsen. Men som du sier, ikke dårlig med bare et anfall på fire uker!!

Hvordan er det med barna dere og store forsamlinger, 17.mai, bursdager o.l.?
Det kan ofte bli litt for mye for mitt lille gull og han kan frike helt ut hvis det blir for mye stress og press på han.
Til helgen er det åpning av julegatene i byen her, med julegrantenning osv, en tradisjon som jeg alltid har syntes var veldig koselig til jeg selv fikk barn. Gutten vil ikke gå rundt juletreet og synge, han vil ikke spise grøt og gidder nesten ikke stå i kø for å få julegodt av nissen, i det hele tatt vil han bare hjem og så fort det har blitt mas fra tanter og besteforeldre så har det blitt hyl og skrik og en mamma som går med klump i halsen på vei hjem....

Spent på hvordan det blir i år, for han vil jo så gjerne....17.mai i år og i fjor gikk overraskende bra.

Pappaen hans er overbevist om at det går på usikkerhet og store krave til seg selv, mens jeg alltid har hatt en følelse av at det er enda noe mer som plager enn det psykiske, noen matvaner han ikke tåler, en infeksjon i kroppen e.l. Men kan jo også være en kombinasjon av dette...I tillegg er han enebarn og alltid hatt sterk vilje og et voldsomt temperament, så en sliten mamma har nok litt gitt etter for husfreden og valgt sine kamper også..

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 16:52   #44
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

.I tillegg er han enebarn og alltid hatt sterk vilje og et voldsomt temperament, så en sliten mamma har nok litt gitt etter for husfreden og valgt sine kamper også..

Min var enebarn, enenevø, eneoldebarn, enebarnebarn, enegrandnevø til han var 5,5år. Vi ga etter i enkelte situasjoner for å unngå at en hver familiegreie, bursdag eller høytid skulle bli ødelagt av det umulige barnet og hans strenge foreldre!
Min utvelgelse av kjepphester har vært svært nøye og det er ikke mange jeg har vært helt sta på, men de har jeg også alltid stått ved! To the bitter end!

Det er håp, da! Min totalt umulige, sinna, utagerende, rabiate, hatefulle, sta og temperamentsfulle sønn har blitt en flott ung mann alle bare skryter av.
Han er den eneste i sitt kull som har fått praksisplass, han får til og med lønn enda de så absolutt ikke er nødt til det! Han får skryt og påskjønnelser fra alle kanter og er "en fryd å være sammen med" sitat slutt!
Må si jeg aldri hadde trodd jeg skulle få oppleve å høre sånt da jeg med makt dro han vekk mens han slo etter min venninne i fullt raseri!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:00   #45
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Hva du enn gjør, ikke fortell skolen om kostholdet. Da kommer barnevernet og tvangsforer han med hvitt brød med nugatti på

Hihihi... Ja, tenke seg ett barn som lever uten vanlig brød Kriiiise i brødspisende Norge!!!

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:06   #46
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Takk takk Håper raserianfallene blir mindre etterhvert ja.. De er jo allerede mye færre enn før. En utfordring i helga. Åpning av julegågata på lørdag med juleverksted etc.. Hvordan forklare for han at han ikke får snop av nissen? Men kun sitt eget?? Uff.. får dårlig samvittighet for å nekte han det, men håper virkelig at dette går han hus forbi.. Han har ikke sagt noe enda, så jeg venter til han nevner dette selv før jeg eventuelt reiser dit.

Mitt barn er også en veeeldig kresen gutt altså, men det går fint å leve etter kjernesunn familie med kresne barn.

Jeg har i tillegg laga en belønningsplan for alt nytt han smaker og for når han spiser opp maten sin. Han samler klistremerker og får velge når han vil løse ut premien.. 10 klistremerker er for eksempel en time på biblioteket. 20 stk en tur på kino, badet etc.. og ved 50 stk skal han få lov å velge seg noe på lekebutikken. Fungerer veldig greit her

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:21   #47
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av Khb, her.


ADD og ADHD er ikkje motsatte diagnoser, men samme diagnose med eller uten hyperaktivitet.

Det var det jeg mente... Selv om jeg ikke fikk det frem. Med eller uten hyperaktivitet. Jeg bare stusset siden ts sa at sønnen ble hyper av og til. Men det er vel slik det er; unger er seg selv like OG ulike.. Forøvrig så tok det mange år før ungene mine og især den eldste fikk være med på tilstelninger.. av respekt for alle andre. Han var høyt og lavt, hele tiden.. Så jeg må bare innrømme at 17 mai har vi IKKE noe forhold til da det å gå disiplinert i tog overhodet ikke var noe gutten taklet.. Da dro vi heller på tivoli. Så her i huset er 17 mai fremdeles tivolidag..

På juletrefestene derimot var det omtrent lov å henge i toppen av grana og DE festene elsket han!

Håper det roer seg snart med raserianfallene. Det gjør stort sett det, men jeg skjønner at det er ulidelig å bare sitte vente på at poden skal vokse ting av seg...

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 25-11-10 kl 17:27.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:27   #48
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det var det jeg mente... Selv om jeg ikke fikk det frem. Med eller uten hyperaktivitet. Jeg bare stusset siden ts sa at sønnen ble hyper av og til. Men det er vel slik det er; unger er seg selv lik OG ulike..

Sa nok ikke at han ble hyper, men umulius. Altså samarbeider ikke og blir sint/lei seg for hver minste ting Hyper blir han aldri.. AAaaltfor rolig for enkelte..

Bare for å rydde opp i den misforståelsen

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:28   #49
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Sa nok ikke at han ble hyper, men umulius. Altså samarbeider ikke og blir sint/lei seg for hver minste ting Hyper blir han aldri.. AAaaltfor rolig for enkelte..

Bare for å rydde opp i den misforståelsen

Det trenger ikke bare være hyperaktivitet, men også fraværet av impulskontroll.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:10   #50
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Har fått en helt ny gutt i hus!

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Takk takk Håper raserianfallene blir mindre etterhvert ja.. De er jo allerede mye færre enn før. En utfordring i helga. Åpning av julegågata på lørdag med juleverksted etc.. Hvordan forklare for han at han ikke får snop av nissen? Men kun sitt eget?? Uff.. får dårlig samvittighet for å nekte han det, men håper virkelig at dette går han hus forbi.. Han har ikke sagt noe enda, så jeg venter til han nevner dette selv før jeg eventuelt reiser dit.

Mitt barn er også en veeeldig kresen gutt altså, men det går fint å leve etter kjernesunn familie med kresne barn.

Jeg har i tillegg laga en belønningsplan for alt nytt han smaker og for når han spiser opp maten sin. Han samler klistremerker og får velge når han vil løse ut premien.. 10 klistremerker er for eksempel en time på biblioteket. 20 stk en tur på kino, badet etc.. og ved 50 stk skal han få lov å velge seg noe på lekebutikken. Fungerer veldig greit her

Synes du er skikkelig flink! Sønnen din er virkelig heldig som har deg som mor.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gutt 27 år - minus ca. 15 kg. Tips? E_S Spørsmål og svar 3 15-09-08 20:27
Liten gutt med stort matproblem Hannehk Lavkarbo generelt 11 08-07-08 04:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no