Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Jeg er litt redd for Lindberg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-09, 14:09   #1
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg er litt redd for Lindberg

Jeg har tenkt lenge på å gå fra ketose til Lindberg kostholdsfilosofi. Nå er kanskje tiden inne, men jeg synes overgangen er litt skummel. Jeg merker at kroppen min er veldig glad i fett. Hvis jeg får lite fett blir huden altfor tørr. Men fett kombinert med et høyere antall karbohydrater er jo ikke så lurt. Med flere karbohydrater øker jo insulinnivået som igjen øker fettlagringen. Så hvordan løser dere drevne Lindbergere dette? Vil det ha betydning om en spiser fettrikt i ett måltid og mer karbohydrater i ett annet? Eller må det reduseres betydelig med fettinntaket?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:53   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Jeg ville nok redusert fettinntaket betydelig, men husk at det ikke betyr at du skal droppe alt fett. Du kan fortsatt spise avocado, nøtter, kaldpresset olje osv. Men smør, fløte og rømme må no byttes med noe magrere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:02   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Jeg har i grunn ikke satt ned fettinntaket betydelig, men jeg har slutta med cocosa og å slenge oppi den der ekstra smørklatten, ikke spiser jeg rømme, fløte eller ost, men det er fordi jeg ikke tåler det noe særlig.
Jeg spiser naturlig fet mat, for å si det enkelt
Jeg tror man uansett må ta en viss overgang. Jeg har aldri spist de c-måltidene, for jeg har altfor stor kh-følsomhet. Så ingen frukt, brød, pasta, ris, knekkebrød, sånne ting, det savner jeg ikke, men jeg spiser alt av kjøtt og fisk, velger aldri magert, og så spiser jeg belgefrukt, bær og nøtter og mer grønnsaker av diverse slag. Ikke så farlig om jeg spiser litt gulerøt eller kålrot, f.eks. Men man kan dempe blodusikkerstigningen dersom man spiser ett noe fetere måltid etter f.eks frukt eller grønnsaker som er noe høyere i karber.
Men jeg ville ikke ha kutta ut smør, altså. Det er liksom ikke særlig mye annet som egner seg å steke i uten at det blir helseskadelig i en eller annen grad. Men kanksje spise litt magrere når det kommer til meierirpodukter, muligens? Og så kan man spise litt mellommåltider. Om jeg gjør det, så blir det en neve nøtter/oliven/bær. En sjelden gang hender det jeg spiser fiberrik eller linseflatbrød.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:11   #4
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Jeg vet nå at om jeg plusser på litt flere karbohydrater,så står vekta stille. Det er det jeg kommer til å gjøre den dagen jeg går over på lavkarbo. Kommer nok til å kutte ned på fettmengden, men noe fett må man jo ha.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:42   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

linseflatbrød.

Hva er det, og hvor får man tak i det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:44   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva er det, og hvor får man tak i det?

Det kalles papa dums, jeg pleier å kjøpe det på innvandrerbutikker. Veldig godt, og de jeg har kjøpt inneholder ikke hvetemel i det hele tatt
Ikke kjøp de på Ica i alle fall, de må man steke opp selv, og det blir skikkelig grisete

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:48   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Jeg skjønner at jeg må redusere fettinntaket mitt. Håper at ett år på ketolyse har bedret insulinulinfølsomheten, så jeg kan tåle mer karbohydrater i kosten. Jeg blir alltid motivert og inspirert av å lese. Så jeg skal lese mer i journalene til dere trauste Lindbergere. Tror kanskje løsningen for meg er å gjøre overgangen litt gradvis. Jeg har spist ganske mye rømme, fløte og rømme. Melk er ikke noe alternativ for meg, men tidligere har jeg brukt ganske mye yoghurt. Takk for innspillene. Dette er en skummel overgang. Nå trenger jeg dere.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:21   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Så jeg skal lese mer i journalene til dere trauste Lindbergere.

Uff, jeg som er flaut dårlig til å oppdater journalen min... Skal prøveå få lagt inn noe til uka kanskje....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 00:38   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Så søt du er.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 06:40   #10
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det kalles papa dums, jeg pleier å kjøpe det på innvandrerbutikker. Veldig godt, og de jeg har kjøpt inneholder ikke hvetemel i det hele tatt
Ikke kjøp de på Ica i alle fall, de må man steke opp selv, og det blir skikkelig grisete

Er de klare til å spises de du kjøper? Høres jo veldig kjekkvindt ut da, hvordan ser pakka ut/hvilket merke?
Jeg har sett to typer, Santa Maria og Pataks. Begge må stekes ...

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 13:26   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Er de klare til å spises de du kjøper? Høres jo veldig kjekkvindt ut da, hvordan ser pakka ut/hvilket merke?
Jeg har sett to typer, Santa Maria og Pataks. Begge må stekes ...

Jeg har kjøpt mine på Sultan, så jeg antar at de finnes på flere innvandrerbutikker også. De er ferdige til å spises, de heter noe med India, tror jeg. Mener det er plastbokser, sekskantede med svart bunn og blankt lokk, og så finnes de med tilsatt chilli, hvitløk, eller helt plaine. De med hvitløk er best synes jeg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 13:43   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

jeg har ikke vært redd for fett på Lindberg, men selvsagt er det midre mengder ja. Men gleden er jo at du kan utvide reperotaret med andre matvarer da! Jeg har ikke skrevet på lenge i journmalen, men står masse der fra 2005/2006 når jeg var aktivt på slankern og på vedkliehold.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 19:18   #13
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er litt redd for Lindberg

Takk skal du ha Luringen. Jeg er på leting etter gode journaler å lese i.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen her som kan litt om Lindberg? Kan jeg få spørre om det her? Lollypop! Dr Lindbergs 31 01-11-07 18:32
Litt usikker. Atkins vs Lindberg michelle_a Spørsmål og svar 5 26-02-07 07:37
Kjenner at jeg er litt redd..... therese1972 Eurodiett 2 21-08-06 10:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no