Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Helt utslått

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-10, 15:01   #1
vermundo
Juniormedlem
 
vermundo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 28
vermundo er på en erverdig vei

Helt utslått

Nå har jeg gått 2 uker og en dag i fase 1, og jeg er helt tom for energi
Har vært det hele uken.
Var så positivt den første uken, for da så jeg et stort vekttap, og ble kjempemotivert. Denne uken har jeg gått opp 2 kg, så gått ned ett igjen, så nå er jeg 1 kg tyngre enn forrige uke. Jeg har fulgt kuren til punkt og prikke.
Er i ketose, og har vært det hele tiden. Jobber og trener veldig lett (gåturer)
Men denne uken har jeg som sagt vært helt utslått. Er dette vanlig? Det er en stor økonomisk utfordring for meg å få dette til å gå i hop, så det er ikke lett å finne motivasjon når maten smaker bæsj og det er mye dyrere enn jeg har råd til. Og enda er det mange måneder igjen
Frustert

__________________


vermundo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 17:57   #2
God morgen
Nytt Medlem
 
God morgen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
God morgen er på en erverdig vei

Sv: Helt utslått

Hei Vermundo

Jeg er bare på min 8. dag på eurodiett, så har ikkje kjempemye erfaring å dele. Men hadde jeg vært deg, ville jeg ringt legen mandag og hørt hva han/ho sier. Ser du skriver at du har tatt av deg 9 kg? på 14 dager, dette må jo i såfall være en stor påkjenning for kroppen. Det er jo begrenset for hvor mye fett og vann kroppen klarer å kvitte seg med på kort tid. Kanskje kroppen strever det den kan med å holde igjen på kiloene, og har innstilt seg på "sparebluss". Får du i deg nok grønt osv? Kanskje du trenger ekstra tilførsel av protein, og bør gå over i fase 2... Snakk med legen din du så ordner det seg nok

Lykker til!

__________________




God morgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 18:03   #3
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt utslått

Har ingen erfaring med Eurodiett, men de/den kiloen du går opp og ned tyder på vann. Er du sikker på at du drikker nok vann. Får kroppen for liten tilførsel vil den holde på det den har. Du har tross alt mistet mange.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 19:20   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt utslått

Hei - aller først vil jeg gratulere deg med en fantastisk start
5kg på to uker er jo veldig bra.
Selv er jeg nå på min 3. runde med ED, og det som umiddelbart slår meg er at du kanskje trenger noen kosttilskudd.
Vet ikke om legen din har anbefalt noen, og om du tar dem, men uansett bør du ta en telefon til legen og fortelle om symptomene.
Spør gjerne om du bør ta noen tilskudd, da det er unødvendig å bruke penger på disse hvis de ikke er nødvendige.

Jeg har en hel liste med tilskudd jeg tar, bl.a fordi blodprøvene mine fortsatt viser at jeg har underskudd.
Min liste er som følger;
- Omega 3, 1000mg
- Vitamin B12
- Vitamin E (Bio-E)
- Vitamin C, 500mgx2 (Nycopluss 1g)
- Vitamin D 200IE + Kalsium 500mg (Caligran)
- Magnesium 400mg (Bio-Magnesium)

Men jeg vil ikke anbefale at du hopper på det som passer for meg, da det kan være helt feil for deg.

Som nevnt så er 5kg på to uker (fant det i en annen tråd) en fantastisk start, det meste jeg har gått ned i oppstarten på ED er 2kg på en uke så jeg er litt missunnelig (nei da )
Det finnes ikke noe normal-tall på hvor mye en går ned pr uke for noen av fasene, da dette er helt individuelt ut fra grad av insulinresistens, antall kg overvekt osv osv.
Men det de fleste opplever og rapporterer, er en relativt stor reduksjon de første ukene (type 1,5-5kg pr uke).
Deretter så stabilisere vektreduksjonen seg på 0,5-1kg pr uke, men igjen; noen har større nedgang andre mindre.
Og at vekta går litt opp og ned også på ED er helt normal, det er tross alt totalen over tid som forteller om dette fungerer for deg
Å være slapp, ha hodepine, føle seg stin/oppblåst, ha urolige bein/armer og generelt føle seg litt elendig er også noe de fleste kjemper seg gjennom.
Dette har sammenheng med alle de endringene som skjer i kroppen når en legger om kostholdet så til de grader radikalt, og som alt annet er varighet og intensitet helt individuelt.
Det er også anbefalt å ikke trene spesielt mye i oppstarten (rolig turgåing = ok, all form for styrketrening og å presse seg = ikke ok), nettopp fordi kroppen trenger all energi på å omstille seg til det nye kostholdet.

Uansett; ring legen din på mandag, fortell om symptomene og spør om vitamin-/mineraltilskudd og om det kan være aktuelt hvis du ikke allerede tar noe.
Håper du føler deg bedre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 01:37   #5
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei

Sv: Helt utslått

Ikke gi opp dette klarer du. Klem

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 20:48   #6
vermundo
Juniormedlem
 
vermundo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 28
vermundo er på en erverdig vei

Sv: Helt utslått

Tusen takk for oppmuntrende ord
Når det gjelder kosttilskudd så fikk jeg en laaaang liste etter at blodprøvene kom tilbake. De har jeg flittig tatt. Men det kan være jeg har forklaringen på hvorfor jeg er så utslått. I går kveld/ettermiddag fikk hele familien på 9 omgangssyke på en gang
Jeg pleier egentlig slippe billigere unna enn de andre. Men denne gangen var det virkelig det verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Kunne ikke stå på beina, besvimte flere ganger mens jeg sto over doskåla. Holder ikke på noe, bare på Cola Så nå har jeg vasket etter ungene/løpt på do i noen timer. Vet ikke om det slår så hardt ned i meg fordi jeg har så lite energi, eller om det kan ha ligget og ulmet, og at det er derfor jeg er så slapp denne uken...

__________________


vermundo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:00   #7
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt utslått

Opprinnelig lagt inn av vermundo, her.

Tusen takk for oppmuntrende ord
Når det gjelder kosttilskudd så fikk jeg en laaaang liste etter at blodprøvene kom tilbake. De har jeg flittig tatt. Men det kan være jeg har forklaringen på hvorfor jeg er så utslått. I går kveld/ettermiddag fikk hele familien på 9 omgangssyke på en gang
Jeg pleier egentlig slippe billigere unna enn de andre. Men denne gangen var det virkelig det verste jeg har vært med på i hele mitt liv. Kunne ikke stå på beina, besvimte flere ganger mens jeg sto over doskåla. Holder ikke på noe, bare på Cola Så nå har jeg vasket etter ungene/løpt på do i noen timer. Vet ikke om det slår så hardt ned i meg fordi jeg har så lite energi, eller om det kan ha ligget og ulmet, og at det er derfor jeg er så slapp denne uken...

Huff da - omgangssyken er ikke til å spøke med, og det kan absolutt være den som er årsak til at du følte deg ekstra utslått.
Men blir du ikke bedre til i morgen, så ta en telefon til legen - bedre å sjekke enn å hangle rundt i dagesvis.
Håper du følger deg bedre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:12   #8
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt utslått

Riktig god bedring til dere alle Vermundo. Håper morgendagen blir noe bedre.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny Solstraale Dr Lindbergs 4 04-06-09 09:50
Helt ny Knut Mer enn 30 kg overvekt 9 23-05-07 10:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no