Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-08, 11:09   #51
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har startet på Eurodietten i dag. Hadde aldri hørt om den før jeg kom til legen min. Begynte i dag med sjokoladefrokosten, og det var nok ikke det beste valget for meg. Hva ellers er det å spise til frokost? Jeg er kjempeglad i sjokolade, men altså ikke så tidlig om morgenen.
Jeg føler meg veldig motivert og spent, ettersom det er den første dietten jeg noen gang har prøvd meg på.

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:16   #52
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Velkommen her da
Og lykke til! Eurodietten er en kjempefin måte å bli drittlei alt som minner om sjokolade tror jeg... men det virker jo! Min favorittfrokost var alltid pannekake med masse capuccinokrydder på... Brownien kan du også steike i pannen, det er også godt. Er masse oppskrifter og tips i de andre trådene, så det er bare å prøve seg fram.
Stå på!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:19   #53
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk, Indi! Synest det er fantastisk med et slikt forum hvor vi kan hjelpe hverandre, og ikke minst komme med råd og spørsmål!
(ser at du har ticker, kan du hjelpe meg med en? Har skjønt hvordan jeg lager den, men skjønner ikke hvordan jeg skal få den inn her...)

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:53   #54
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sjekk denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19863

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 12:44   #55
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk, fikk det til!!!

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 14:21   #56
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei og velkommen Mrs Big!!

Jeg synes at Eurodiet er en fantastisk måte å gå ned i vekt, en er i ketose.. mister alt sug etter mat, og spiser mye god mat også synes jeg..

I begynnelsen synes jeg at det var lite mat, men nå er d helt ok.. drikker som regel 1liter vann til hvert måltid.

Jeg pleier å spise omelett eller muslibar til frokost.. kanskje hender det at jeg tar suppe også!! Mye godt å variere mellom

Lykke til!!

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 14:50   #57
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Kilo, kan man spise så mange man vil av de produktene pr dag? Trodde det var max 5

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:52   #58
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei... NEI!! jeg spiser kun 4 ED måltider per dag... (vet at til noen blir det anbefalt å spise 5 måltider per dag) det jeg prøvde å si at jeg spiser muslibar ELLER omelett ELLER suppe

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:19   #59
toretang
Nytt Medlem
 
toretang sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Nannestad
Alder: 47
Innlegg: 4
toretang er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei.

Arti å lese deres erfaringe, så jeg slenger meg på selv.

Er nå straks ferdig med dag 4 i 1. fase, og det virker som om det går veldig fint.

Var veldig motivert og matlei da jeg startet, så jeg har ikke hatt problemer med sultfølelse etc.. Men litt hodepine ved dag 2, men helt levelig. Kjøpte noen ketostix og de ga utslag fra dag 3, får et utslag som ligger mellom 10-50 mg ketoner, så ikke helt mørkelilla, men antar at det ligger innefor "normalen" og at jeg da således er i ketose?!?

Lurer litt på det med tanita vekten, har aldri prøvd en slik før, ikke før jeg hos euridiet legen min første gang, jeg veide da 166kg, og hadde en fettmasse på 63 kg, og og skjellet/muskler og alt det andre på 103kg...
Hadde i utgangspunktet et mål om å komme med ned til 100-105kg, men fettprosenten bør jo ligge mellom 8-15%, så da er vel en mer realistisk vekt på rundt 115, noen som har noen meninger rundt dette så hadde det vært supert.

Er det forresten noen andre mannfolk her inne som går på eurodietten?

Når det gjelder produktene gikk jeg på en liten smell, jeg skal gå på 6 produkter hver dag, og tenkte at det var greit å bestille for 30 dager i slengen, så jeg bestilte masse suppe, omelett, pannekake, barer og pureèr.
Suppene er ikke noe for meg, så de kan gis bort mot porto da(det virker som om suppene ikke er veldig populære).
Omelettene lager jeg med 2-3 skiver kokt skinke og masse agurk til - faktisk snadder .
Pannekakene er også dritgode med kanel eller kardemomme i.
En bar om dagen er et must til kaffen..
Prøver å drikke rundt 3 liter vann om dagen, og en gang eller to i uka kommer jeg til å skeie ut med en halvliter.........pepsi max


Produktoppskrifter og variasjoner mottas med stor takk, ellers vil jeg bare ønske alle lykke til og stå på!!

Mvh
Thomas

toretang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LFHC Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 21:26   #60
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

NÅr en går ned i vekt så er det ikke bare fett en mister.. en mister også en del vann og (dessverre) muskler.. Dette er helt normalt... Derfor vil jeg si at ditt første mål på 105kg vil være bra for deg etter endt slankekur...

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 14:56   #61
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da er jeg på dag 3 i fase 1. Har ikke vekt, så aner ikke hvordan det går...Har litt vondt i hodet, men jeg overlever. ToreTang, jeg synest også de suppene smakte pyton! Men de barene var namnam. Skal prøve pannekke med kanel i dag, det hørtes jo godt ut! Takk for tips.
Men kan man tygge tyggis? Jeg er livredd for å gjøre noe jeg ikke skal, og kommer til å komme med mange dumme spørsmål....Og kan jeg ha suketter i teen min?

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 20:36   #62
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sukkerzpinn, det er jo en helt fantastisk nedgang! Du er kjempeflink! Finnes det noen mat man kan spise uten om disse posene? Jeg lengter allerede etter pizza....Kan vi bruke noen av de oppskriftene som de snakker om her inne på de andre forumene? Jeg sliter.....Er sulten som en ulv, og har nå kjempevondt i hodet. Hjelper bare ikke å spise agurk....

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 21:36   #63
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tusen takk Mrs Big!

Jeg vet hvordan du føler deg og du er de i vankeligste dagene akkurat nå. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sprukket i løpet av de første dagene.

Du kan spise en bar hvis du har det? Jeg har både sjokolade og eple/kanelbar, men har ikke spist noen av dem enda. Har dem i vesken i tillfelle. Jeg har ikke prøvd eple og kanelbaren enda.

Jeg lager en blanding med løk, tomat og agurk med masse salt og pepper. Smaker ikke som pizza, men det er bedre enn ingenting. Ikke gi opp, det blir bedre etterhvert. Jeg hadde hodepine og følte meg generelt litt slapp den første uken, men så går det bedre etterhvert. Bare hold ut, du klarer dette Mrs Big! Tross at så er du 3 dager på vei og har garantert gått ned

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 00:29   #64
duddurt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 8
duddurt er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei folkens!

Flott å finne dette på nett sånn nå når jeg står på terskelen til starten av ED! Den mentale planleggingen er i full sving, og jeg skal ærlig innrømme at jeg ble ennå mer motivert når jeg fant dette forumet!! Varene er i hus, starter med 20 dager fase 1 på mandag, og jeg er så klar for å klare å bli kvitt ønsket antall kilo og endre min livsstil med den bieffekten at jeg føler meg sunnere, friskere og lettere Mitt langsiktige mål er å få den ønskede bukplastikk- operasjonen som jeg så lenge har gått og tenkt på.

duddurt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 09:21   #65
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sukkerzpinn, Kilo og dere andre som har hjulpet meg igjennom de første dagene; JEG KLARTE DET!!!!! Jeg er nå i dag 6, har tatt av over 3 kilo, ingen hodepine og er ikke sulten på noe godt! Føler meg generelt mye bedre. Fantastisk!!!! Nå skal jeg på hyttetur, og har pakket all maten. Jeg må innrømme at når sulten har gnaget som værst, så har jeg spist litt grillet kyllingfilet. Tror dette hjulpet på både humør og alt.
Tusen takk!

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:48   #66
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Mrs Big - det er helt super-riktig å slenge innpå litt kjøtt eller ett ekstra ed-produkt hvis du er sulten - du skal ikke være sulten :-)

Hvis du får trøbbel med sult senere, så tell litt på karbene - noen av produktene har litt mye karber, særlig de som lages med melk, så for meg vippet de meg faktisk ut av ketosen. Men nå må jeg veeeeeldig langt ned på karbene for å jholde meg i ketose da.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:16   #67
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Første uke overstått!!

Da er jeg ferdig med første uke, og er 3,1 kg lettere!!

Må være fornøyd med det føler jeg..

Har nå prøvd en del av de forskjellige produktene.. aspargessuppen og den jorbærgreia har gått i søppelet, fyttigrisen for en vond smak!!! Er det mulig å lage noe så fælt???

Klarer ikke å bli helt kvitt det "suget" selv om jeg føler meg relativt mett hele tiden, uvant å ikke gå i skapet å finne noe å spise når livet går meg imot Det er vel den vanen som må vekk for at dette skal bli en varig livsstil!!

Ellers lager jeg meg en god bolle med forskjellige salatblad, tomat, agurk, sukkererter og jeg strør faktisk litt fetaost på toppen for å piffe den litt opp, og syns egentlig ikke livet er så verst!!

Takk for mange motiverende innlegg her inne, lærer mens jeg leser!!

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 13:40   #68
duddurt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 8
duddurt er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Dag 7 i fase 1. Jeg tror jeg er litt motsatt av alle andre her inne, for de første dagene har gått veldig greit. Var i ketose på dag 3, og har hatt null problemer. Men nå kommer de.. jeg er så spøtt lei den smaken som er på produktene!! Jeg har prøvd alt. Supper, omeletter, brownies, pudding, pannekaker.. uansett hvor mye jeg krydrer så får måltidet den æsj'ete maken! Bah. Det ender opp med at jeg ikke orker å spise opp, og blir gående sulten. Jeg kjenner jeg har lyst på noe som smaker godt i munnen. Kjøtt, kylling, egg... mmmm. Det er ikke så farlig med sjokolade og potetgull og sånt, men MAT lism. Ikke mat på pose..

Prøver å tenke at 'det er jo bare 13 dager igjen, dette klarer du'. Men nå er jeg veldig veldig fristet til å lage meg et herremåltid med saus og full pakke...

duddurt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 14:09   #69
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hvis du føler du holder på å gå aldeles bananas, er det jo bedre å gjøre det lavkarbostyle enn poteter og mel og sånn som vi jo ikke liker, (not!).
Ta deg et fase to måltid To stekte egg? Et kyllingbryst med stekte grønnsaker/ratatouille? En stor laksebit med stekt blomkål?
Lykke til! Og du klarer jo fint 13 dager til...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 14:41   #70
duddurt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 8
duddurt er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Klart det hadde jo blitt en lavkarbo- måltid fremfor poteter og sånt som vi ikke liker ja Nå koker jeg meg to egg. Leste her inne at jeg kunne spise et egg med litt majo på. Også smeller jeg til med litt salt og pepper så skal du se det ordner seg.. kanskje. Verdt forsøket hvertfall! Det har sluttet å regne også, så da skal jeg prøve å få gått meg en tur.. puh. Det var vel ingen som sa dette var lettvint? Har ikke vært på vekta siden jeg startet heller. Jeg er redd for at om jeg ikke har gått ned 'noe' så føler jeg meg enda mer fristet til å sprekke. Derimot, HAR jeg gått ned, så er jo det veldig motiverende *tenker*

duddurt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 16:35   #71
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg slet masse i fase 1 - som deg :-)

Men det er helt lov å bytte ut et måltid iblant ifølge legen min ihvertfall. Man kan godt ta et stykke kyllingfilet, fisk eller to egg istedenfor et ed måltid. Men selvsagt ikke med saus og poteter ved siden av da...

Stek deg litt kylling eller fisk, eller kanskje en kotelett iblant med god samvittighet, men pass på å ikke overspise, og få i deg grønnsakene dine likevel

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 22:07   #72
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg tok meg et egg for noen dager siden, bare "måtte" ha. Jeg kunne egentlig spist alt, så lenge det er mat og gir magefull. Gleder meg sykt til å kunne spise litt normal mat igjen for jeg er rimelig lei av alle ED produktene. Jeg spiser nesten bare kyllingsuppe, og det gjør jeg fordi det er enklest å få ned. Nå er jeg ferdig med fase 1, og imorgen starter jeg på fase to. Da tror jeg at jeg skal ta 2 egg - og resten kyllingsuppe

Lykke til dere andre, dette klarer dere!

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:35   #73
duddurt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 8
duddurt er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Bare det å spise to kokte egg hjalp veldig! Guuud, de smakte himmelsk. Går på med ny frisk idag, etter å ha vært på vekta igår. Veldig lite motiverende, for i følge vekten så har jeg ikke gått ned så mye som et gram engang. O_o Det er litt rart for jeg føler meg jo mye lettere. Og jeg som har vært så flink til å trykke i meg disse produktende. Som ikke smaker all verden lenger.. hm. Får heller vente med å veie meg til jeg kommer til legen. Er ikke lenge til jeg skal dit..

Uansett, så skal jeg klare dette!

duddurt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 12:03   #74
Mrs. Big
Medlem
 
Mrs. Big sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: rett rundt hjørnet
Alder: 55
Innlegg: 94
Mrs. Big er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sukkerzpinn, du er heldig som får ned den fæle suppen! Jeghar nå vært på en liten ferie, og er nå kommet til dag 15 i fase 1. Jeg har gjennomført det, ikke en gang har jeg sprekt! *klapper meg selv på ryggen* Jeg har gått ned ca. 6 kilo, og er kjempefornøyd.
Men nå er jeg kommet til det stedet at jeg ikke klarer posematen mer! Virkelig, jeg spyr nesten bare ved ukten! Noe som resulterer i at jeg heller lar vær å spise. Som igjen er helt galt......Skal til legen i morgen, og da skal jeg i fase 2. Går ut i fra at det innebærer litt mer "normal" mat?
Og dere som kan dette, kan jeg ALDRI mer spise poteter????? Chips?????

Mrs. Big er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett, fase 2 Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 12:25   #75
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Poteter er nei... Men kanskje en dag kan du spise feks en halv en?

Chips er IKKE smart - men derimot baconsvor... Eller chips man lager selv av stekte osteskiver. Så det er håp. Det blir kos.

Hvis du er skikkelig lei posematen - prøve med noen variasjoner kanskje?
Jeg lager vaniljesaus av vaniljepuddingen, og mekker litt på sjokoladepuddingen så den får konsistens som skikkelig sjokopudding, og spiser en halv av hver sammen - det er kjempegodt.

Ellers har du jo kjeksene, metthetsbaren, muslibarene og sånt da, å variere litt med

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 12:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 10:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no