Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Ny rekord

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-10, 17:46   #1
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Ny rekord

Tror jeg satte ny rekord i dag i forhold til lenge mellom frokost og lunsj.

Jeg spiste to kokte egg med litt meierismør til frokost. Spiste ikke "lunsj" før 7,5 timer etter dette, og var ikke desperat sulten heller. For meg er dette en fantastisk milepæl, dette fordi før jeg gikk inn i ketose måtte jeg spise HELE tiden, pga problemer med blodsukker og insulin.

Føles derfor som en stor seier å kunne gå så mange timer mellom måltidene, spesielt etter en såpass liten frokost.

Thank god for Ketose .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:20   #2
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Ny rekord

hei hei=) Hyggelig med personlig seier, men husk at det er ikke bra for forbrenningen din å spise med så langt mellomrom.. helst skal man spise hver tredje time. Det er best for fordøyelsen også=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 12:30   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Ny rekord

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

hei hei=) Hyggelig med personlig seier, men husk at det er ikke bra for forbrenningen din å spise med så langt mellomrom.. helst skal man spise hver tredje time. Det er best for fordøyelsen også=)

På dette kostholdet spiser man når man er sulten, og går ikke etter klokka

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:33   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ny rekord

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

hei hei=) Hyggelig med personlig seier, men husk at det er ikke bra for forbrenningen din å spise med så langt mellomrom.. helst skal man spise hver tredje time. Det er best for fordøyelsen også=)

Tror du vil finne at flere lavkarbere er uenige i dette, evt har erfaring som tilsier at når/hvor ofte man spiser er av liten betydning. Å spise "etter klokka" er praktisk for hverdagsrutiner, men ikke spesielt relevant eller nødvendig for kroppen når den får slippe mat som forårsaker store blodsukkersvingninger.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 16:45   #5
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Ny rekord

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Tror du vil finne at flere lavkarbere er uenige i dette, evt har erfaring som tilsier at når/hvor ofte man spiser er av liten betydning. Å spise "etter klokka" er praktisk for hverdagsrutiner, men ikke spesielt relevant eller nødvendig for kroppen når den får slippe mat som forårsaker store blodsukkersvingninger.

Det kan godt være at det er mange som ville være uenige med meg, men jeg står fast på at det er bedre for kroppen å spise jevne måltider, ikke minst for fordøyelsessystemets skyld. Jeg har motsatt erfaring av det du sier, for meg er det veldig viktig å spise jevnt hele dagen. Men det er klart, om folk ønsker å ha en annen mening, kan jeg ikke nekte dem det.

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 16:47   #6
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Ny rekord

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Det kan godt være at det er mange som ville være uenige med meg, men jeg står fast på at det er bedre for kroppen å spise jevne måltider, ikke minst for fordøyelsessystemets skyld. Jeg har motsatt erfaring av det du sier, for meg er det veldig viktig å spise jevnt hele dagen. Men det er klart, om folk ønsker å ha en annen mening, kan jeg ikke nekte dem det.

Og dette med fordøyelsen og jevne måltider har jeg fra en spesialist i indremedisin (endoskopi).. Så det er ikke noe jeg finner på. Blodsukkeret får være en ting, men alt handler jo ikke om å slanke seg heller

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 17:23   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny rekord

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Blodsukkeret får være en ting, men alt handler jo ikke om å slanke seg heller

Blodsukker har da ikke bare med å slanke seg å gjøre!!!
Det kan sikkert 200 000 diabetikere fortelle deg! Og alle de med reaktiv hypoglykemi!

Og det er klart en ekspert i indremedisin sier noe sånt. Hadde du snakket med noen fra en annen medisinsk spesialitet, kan det nok hende at du fikk et annet svar, som feks av dr. Torkil, spesialist i allmenn medisin, mannen bak boken "Slank med ketolysekuren"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 18:06   #8
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Ny rekord

Vel i mange år tidligere, og i mange land idag så spiser de kun 2 måltider - man HAR rett og slett ikke mer.

Fordøyelsen blir IKKE påvirket av noen timers faste, gå uten mat. Vi spiser da ikke om natten???
Jeg spiser siste måltid ca. 17-18. Så frokost en gang mellom 07.30- og senere. Altså minimum 13 timer pluss.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:07   #9
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Ny rekord

Jeg spiste 2 egg (eggerøre) til frokost idag.. Samt 4 baconskiver og 1 stangselleri.. Jeg begynner å bli sulten NÅ.. og da spiste jeg frokost kl 10.30.. dvs 4,5 timer siden.. Jeg bruker jo å være halvdød av sult jeg når jeg ikke har spist på så lang tid..
Det ER SÅ HERLIG!!

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 23:05   #10
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny rekord

Morsomt å lese om andre erfaringer også.

Vil bare presisere at det ikke er noe mål i seg for meg å skulle gå lengst mulig uten mat. Mitt poeng er at det er en fantastisk opplevelse å KUNNE gå lenge uten mat uten å besvime. Før måtte jeg alltid ha med en reserveløsning i veska i tillfelle blodsukkeret sank, noe det gjorde ofte. Da var jeg helt desperat.

Derfor er det så utrolig deilig at jeg nå KAN gå lenge mellom måltidene, og at når jeg kjenner at jeg er sulten, så blir jeg ikke stresset. Kan liksom gå enda ett par timer etter at jeg begynner å kjenne sult.

Nå er det magen og ikke blodsukkeret mitt som er sulten. Og det gjør en utrolig forskjell

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 11:12   #11
Knoll og Tott
Juniormedlem
 
Knoll og Tott sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bø i Vesterålen
Alder: 37
Innlegg: 48
Knoll og Tott er på en erverdig vei

Sv: Ny rekord

Siden så mange tydeligvis har glemt hva denne tråden egentlig handlet om, så skriker jeg ut: Gratulere med positive erfaringer med nytt kosthold! Du blir nok å merke flere av dem etterhvert! Viktig å legge disse på minne til de dagene hvor du synes ting er vanskelig! Stå på og lykke til!

Knoll og Tott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:20   #12
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny rekord

Opprinnelig lagt inn av Knoll og Tott, her.

Siden så mange tydeligvis har glemt hva denne tråden egentlig handlet om, så skriker jeg ut: Gratulere med positive erfaringer med nytt kosthold! Du blir nok å merke flere av dem etterhvert! Viktig å legge disse på minne til de dagene hvor du synes ting er vanskelig! Stå på og lykke til!

Tusen takk for det Knoll og Tott, våken du .

Har nå vært i ketose i snart 7 måneder og har ikke hatt en eneste sprekk. Var tøft første måneden, ikke pga det mentale men pga ustabilt blodsukker. Blodsukkeret mitt har vært et STORT problem.

Koser meg med alle de gode effektene av dette kostholdet for meg. Dette har blitt min livsstil for alltid

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny rekord! elian Livets lyse side 1 15-02-09 10:34
Ny personlig rekord! Advarsel; selvskryt Fjonken Livets lyse side 13 28-02-06 19:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no