Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Ang. tilbereding av omeletter i fase 1

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-10, 22:00   #1
Troll-I-Ord
Juniormedlem
 
Troll-I-Ord sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 44
Innlegg: 42
Troll-I-Ord er på en erverdig vei

Ang. tilbereding av omeletter i fase 1

Jeg er ny på dette med ED, dvs jeg har gått på ED i fase 1 i godt og vel en uke. Vektnedgang så langt er 4 kg, og er godt fornøyd med det.

Da jeg var hos legen fikk jeg utlevert et skriv "Tilberedingsanvisning og tips til smaksvariasjon av Eurodiet". Her står det masse om hva man kan tilsette de ulike produktene ved økt proteinbehov eller som smaksvariasjon.

Men hvordan virker dette inn på vektnedgang i fase 1? Ta eks. omelettene. De smaker IKKE særlig godt "som de er". Men jeg har nå funnet ut at om jeg blander i 1 ss cottage cheese, masse salt, litt pepper, sammen med pulveret og vann, og heller dette over forsiktig stekt squash og paprika, så blir den betrakelig bedre, i allefall spiselig. I dag toppet jeg det hele med en "slingse" kokt skinke i biter og 2 "slingser" hvitost, revet i biter. Det smakte nyyydelig! Og det står jo på dette skrivet at man kan gjøre det, men fører det til at vektnedgangen forsinkes??

Er dette "etter boka"? Blir ikke dette litt mye kalorier?? Noen som vet? Hvordan pleier dere å tilberede omelettene?

Tips mottas gjerne, da jeg skal gå leeeenge på denne kuren.

Hilsen ei som helt klart kunne vært mer begeistret for grønnsaker, men som jobber med saken.

__________________



Troll-I-Ord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fra 01.01.12! Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 09:29   #2
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Ang. tilbereding av omeletter i fase 1

Grønnsaker og krydder varierer jeg, men har alltid noe av det i omelettene.
Ellers putter jeg ett egg i... ikke noe anna som er fullt av kalorier o.l.

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 10:18   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Ang. tilbereding av omeletter i fase 1

Cottage cheese og hvitost skal du ikke ha før i fase 3. Kjøtt skal du ikke ha før i fase 2. Jeg fikk beskjed at jeg kunne blande inn ett egg i omeletten. For å få den bedre, så steker jeg den sammen med sopp, løk, paprika og squash. Jeg pleier å ha i litt ekstra vann og litt fiberhusk for å regulere magen. Det var de også positive til på klinikken.

Jeg tror du vil få best effekt om du følger dietten bokstavtro. For min del har jeg tenkt sånn at jo mer bokstavtro, jo fortere vektnedgang og jo kortere tid trenger jeg før jeg kan gå over til et mer normalt kosthold igjen. Jeg forstår at de forskjellige produktene ikke smaker så godt, men utrolig nok så venner man seg til smaken etterhvert.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:19   #4
Troll-I-Ord
Juniormedlem
 
Troll-I-Ord sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 44
Innlegg: 42
Troll-I-Ord er på en erverdig vei

Sv: Ang. tilbereding av omeletter i fase 1

Takker for tips og erfaringer!

Omeletten sammen med paprika og squash er faktisk på grensen til god nå. Utrolig hva man venner seg til!

__________________



Troll-I-Ord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fra 01.01.12! Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 02:10   #5
FakeSmile
Medlem
 
FakeSmile sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 35
Innlegg: 133
FakeSmile er på en erverdig vei

Sv: Ang. tilbereding av omeletter i fase 1

Jeg lagde meg god lunsj idag, riktignok kl 21, da jeg jobber natt nå, men allikevel. Første dagen jeg stekte med omeletten med ost og gressløk synes jeg det smakte helt grusomt. Så leste jeg litt tips og råd her, og nå går alt mye bedre.

Med halvparten av eggepulveret, en bitteliten dæsj skummetmelk for å røre ut pulveret, et egg og salt lager jeg omeletten, og steker litt champignon, gul squash og rød paprika i terninger, før jeg slenger røra oppi. NAM!

Ved siden av dette hadde jeg hodesalat, spinat og noen cherrytomater sammen med en teskje balsamicoeddik

Skikkelig snadderlunsj!

FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fase 1 gulrotklara South Beach 3 09-03-10 13:33
Matlisten for fase 2 (og fase 3) Vektplatå Fase II 0 14-02-10 21:11
Omeletter fra Eurodiett rIa Eurodiett 2 06-03-09 18:43
Fase 2 mabe Vedvarende vekttap 3 21-01-07 21:25
tilbereding av laks? nedkjøling og oppvarming? Aline Generell diskusjon 7 14-08-05 04:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no