Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-11, 21:58   #101
Fideline
Medlem
 
Fideline sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 51
Fideline er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Da vi, min mann og jeg, bestemte oss i fellesskap for å begynne med Fedon kosthold, så var det fordi min mann sultet så inderlig ved slanking og bare gikk opp igjen og litt til etterpå.
Han er ikke lett å få til å sette seg inn i mat og ernæring for han vil helst at maten bare blir servert. han hater matlaging og kjøkken.
Jeg håper at jeg valgte rett når jeg valgte Fedon for oss og at dette kostholdet også vil redusere hans vekt (167 cm høy og 112 kg før start av nutrilett) Han veier nå ca 106 kg og jeg krysser fingre for at dette skal gå selvom det ikke er ketolysekur eller veldig lavkarbo.

Jeg ser at en del går på Fedon og at vekten der går nedover.

Min mann ser litt skeptisk på maten nå, da dette liksom er motsatt av alt han har lært tidligere. jeg trøster han med at andre går ned ved å spise balansert og rett pluss mosjon. Vi trener tre ganger i uka nå på helsestudio/gymsal hos fysioterapaut.

__________________
Fedon må vel bli bra for oss to "middelaldrende"
Fideline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon ser det ut til :) Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 08:34   #102
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Takk for link og svar mama67:-) nyttig! Har skjønt at fedons prinsipper ikke innebærer telling av karbohydrater, men kommer til å sette en grense for meg selv. Litt lett det skal "skli ut" hvis ikke. Jeg er fæl til å havne i godteskåla, og når jeg ikke lenger skal være i metode blir det liksom ikke så farlig lenger. Så med min svake viljestyrke må det nok litt ekstra regler til!

God helg alle sammen:-)

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 10:56   #103
Fideline
Medlem
 
Fideline sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 51
Fideline er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg trives veldig godt på porsjonene med mat som Fedon selv bruker i sine ukemenyer men min mann er fortsatt litt for sulten.
Bør jeg innføre flere små mellom måltider til han eller skal jeg øke porsjonene litt

__________________
Fedon må vel bli bra for oss to "middelaldrende"
Fideline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon ser det ut til :) Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 14:47   #104
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Litt vanskelig å svare på, når en ikke vet hvor mye/hva han spiser i løpet av en dag. Men generelt skal man ikke behøve å gå sulten på Fedon. Kanskje han bør øke porsjonene sine litt, eller spise litt mer fett. Putt på noen nøtter, litt avokado eller andre sunne fettkilder, og se om det hjelper. Drikker han nok vann? Noen ganger kan sultfølelse forveksles med tørst

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 16:12   #105
Fideline
Medlem
 
Fideline sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 51
Fideline er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Litt vanskelig å svare på, når en ikke vet hvor mye/hva han spiser i løpet av en dag. Men generelt skal man ikke behøve å gå sulten på Fedon. Kanskje han bør øke porsjonene sine litt, eller spise litt mer fett. Putt på noen nøtter, litt avokado eller andre sunne fettkilder, og se om det hjelper. Drikker han nok vann? Noen ganger kan sultfølelse forveksles med tørst

Sukk, vann ja......der ligger nok noe av svaret

__________________
Fedon må vel bli bra for oss to "middelaldrende"
Fideline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon ser det ut til :) Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 16:15   #106
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Lurt å ta et stort glass vann før måltidene, syns jeg. Og ellers drikke godt med vann gjennom hele dagen. Som jeg sa, sult kan forveksles med tørste.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 17:27   #107
Fideline
Medlem
 
Fideline sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 51
Fideline er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Takk mama!
Jeg tror nok svaret ligger mye i drikke ja. Han drikker mye kaffe men slurver med vannet. Jeg har bestandig en mugge med kaldt vann stående med noen dråper hvitvinsedikk i. Det synes jeg er knallgodt og det går som regel ca 2-2.5 liter av det om dagen.

Akkurat nå har jeg søndagskosen min. Egenkomponert caffe latte
skum av matfløte, fruktose, kanel og en espresso fra Nespresso masknen min.
Jeg sluttet nesten å drikke kaffe da jeg kuttet røyken så nå blir det bare et par kopper i uka, men de nyter jeg med gooood samvittighet

__________________
Fedon må vel bli bra for oss to "middelaldrende"
Fideline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon ser det ut til :) Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 17:35   #108
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Hvis han drikker mye kaffe, trenger han desto mer vann! Kaffe er jo dehydrerende så det holder.
Den egenkomponerte caffe latte`n din hørtes veldig god ut, og klart du skal kose deg med den med god samvittighet

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 10:11   #109
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av kveita, her.


Jeg har nu ike vært så aktiv før, men nå er jeg ivrig og kjempemotivert. Jeg leser om og om igjen boka til Anne. M Lystad "endelig slank" . den er min "bibel". jeg kjenner meg så godt igjen og hun skriver på en enkel måte og gir enkle gode råd

Den boka er veldig grei å ha, ikke minst hvis man er nybegynner. Anne er en god venn av familien, da spesielt min mor, og det var slik jeg kom inn i "lavkarboverden". hadde lest en av fedon-bøkene, men fordi Anne sin var så enkel å å forstå, husket jeg også alt så mye bedre og da er det lettere å gjøre om livsstilen selvsagt!

Er det forresten helt gratis å være medlem på diett.no?


Sist redigert av Fredrikke07 : 21-02-11 kl 10:31. Årsak: tilføyelse
Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:12   #110
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Ooops, skrev i feil tråd.....*flau*

__________________



Sist redigert av mama67 : 21-02-11 kl 20:06.
mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no