Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-08, 23:01   #1
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Denne er jeg så fornøyd med at jeg deler den med dere!

Du trenger
4-6 røde chili
4.6 spiseskjeer revet ingefær (jeg kjøper aldri ferdig for den inneholder sukker!) Du kan seff også bruke galang galang... mer autentisk!
7 fedd hvitløk
2 kyllingfileter,
4 store sjampignonger
1 liten boks bambusskudd
Halvannen liter kyllingkraft
2 stilker sitrongress
Pak choy eller kinakål
4 cherrytomater
1 god dæsj koriander
2 vårløk
Saften av en sitron,
2 små grønne paprika
1 boks kokosmelk
Omtrent en teskje med salt

Hakket chili, smæsja hvitløk og revet ingefær surres forsiktig i olje, ikke la det bli svidd. Ha i finskåret kyllingfilet og oppdelt sopp, og bambusskuddene. Tilsett kraften når kylingen er stekt, og la putre og dufte på svak varme en times tid, mens du drikker kaffe og finhakker paprika, vårløk og koriander. Tomatene deles i fire, og pak choyen skjæres opp, men ikke hakkes.
Når huset lukter godt nok og du er uutholdelig sulten, har du i kokosmelken. Skru opp varmen litt, og ha i paprika, vårløk og koriander, og saften av sitronen. Tomat og pak choy tilsettes rett før servering, de bør ikke koke.

Garantert varm nytelse i vinterkulden!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:18   #2
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Tusen takk. Lagt til i favoritter.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:19   #3
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Liker ikke koriander, går det greit å kutte ut? Kylling-kraft, kan jeg bruke buljong da?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:23   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Mm, dette hørtes utrolig godt ut! Spørs om jeg ikke lager denne for romantisk middag til helga

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:23   #5
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Går fint uten koriander, og kyllingbuljongen fra knorr er best... lykke til

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:47   #6
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Mm, dette hørtes utrolig godt ut! Spørs om jeg ikke lager denne for romantisk middag til helga

Definitivt bra for en het aften ja

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:53   #7
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Gleder meg til å lage denne

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:55   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Denne er jeg så fornøyd med at jeg deler den med dere!

Du trenger
4-6 røde chili
4.6 spiseskjeer revet ingefær (jeg kjøper aldri ferdig for den inneholder sukker!) Du kan seff også bruke galang galang... mer autentisk!
7 fedd hvitløk
2 kyllingfileter,
4 store sjampignonger
1 liten boks bambusskudd
Halvannen liter kyllingkraft
2 stilker sitrongress
Pak choy eller kinakål
4 cherrytomater
1 god dæsj koriander
2 vårløk
Saften av en sitron,
2 små grønne paprika
1 boks kokosmelk
Omtrent en teskje med salt

Hakket chili, smæsja hvitløk og revet ingefær surres forsiktig i olje, ikke la det bli svidd. Ha i finskåret kyllingfilet og oppdelt sopp, og bambusskuddene. Tilsett kraften når kylingen er stekt, og la putre og dufte på svak varme en times tid, mens du drikker kaffe og finhakker paprika, vårløk og koriander. Tomatene deles i fire, og pak choyen skjæres opp, men ikke hakkes.
Når huset lukter godt nok og du er uutholdelig sulten, har du i kokosmelken. Skru opp varmen litt, og ha i paprika, vårløk og koriander, og saften av sitronen. Tomat og pak choy tilsettes rett før servering, de bør ikke koke.

Garantert varm nytelse i vinterkulden!

Jippi!!! Har både most ingefær, hvitløk og chili på glass i kjøleskapet, samt sitrongress! MÅ teste denne i morgen

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:24   #9
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Tror jeg skal teste denne i helgen, men kanskje ikke med så mye chili

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:19   #10
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Tror jeg skal teste denne i helgen, men kanskje ikke med så mye chili

Chilli som er så godt!!
Idag har jeg lagd mat med 12 chillier, I love it

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 02:23   #11
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Sitat:

Chilli som er så godt!!
Idag har jeg lagd mat med 12 chillier, I love it

jeg også! Kanskje du også er medlem av "The galvanized gullet"?? Ble tildelt medlemsskap der etter å ha hatt en amerikansk dame på besøk som har spist mye hot mat rundt om i verden - men aldri så hot som hos meg

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:51   #12
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

få høre noen komentarer da. NAM? HOT? NOT ? MORE?... WOW?

også for å forsikre meg en gang til... ja i ED fase 1? ink kylling

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:00   #13
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Denne må jeg prøve!
Jeg er ganske herda når det gjelder chili, det skal mye til før det blir for sterkt for meg.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:06   #14
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

få høre noen komentarer da. NAM? HOT? NOT ? MORE?... WOW?

også for å forsikre meg en gang til... ja i ED fase 1? ink kylling

Vel, i og med at det ikke er karber i kylling, går det nok an å spise suppen uten at du ødelegger noe... Men skal du være skikkelig suppnazi på fase en, så må du nok droppe kjøttet. Men det gjør egentlig ingenting!
Og den er græla hot

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:15   #15
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

takk indi! da skal jeg handle inn alt (som er en god del ser jeg) før oppstart. kyllingfilet kan jeg ha i når jeg får finfolk på besøk

kjempe fint å ha noe å servere hvis jeg får gjester. Føler meg reddet med denne.... litt ufint å servere aperompe-pose

ser ut som det blir ganske mye da... ? litt stor posjon til meg alene... hvor lenge holder den, hvordan er den å varme opp igjen?


<------ Distrea

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:20   #16
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Jeg har jo stor sulten familie... du kan halvere alt kanskje? Tror nok alt blir spist jeg
Det er ingen god ide å varme opp, jeg har sånn sans for litt sprø grønnsaker, og koker det for lenge eller skal varmes opp, blir de siste grønnsakene trauste og kjedelige. Du kan seff fryse el liknende, og tilsette de siste grønnsakene like før servering!
Lykke til

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:23   #17
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Indis Thaisuppe (IKKE for pingler)

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Jeg har jo stor sulten familie... du kan halvere alt kanskje? Tror nok alt blir spist jeg
Det er ingen god ide å varme opp, jeg har sånn sans for litt sprø grønnsaker, og koker det for lenge eller skal varmes opp, blir de siste grønnsakene trauste og kjedelige. Du kan seff fryse el liknende, og tilsette de siste grønnsakene like før servering!
Lykke til

ja, det var lurt! lager opp og venter med grønnsakene. Jeg elsker jo å lagre i fryseren

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 18:53
Hva skal jeg gjøre??? Klarer ikke ketolyse lenger Monen Lavkarbo generelt 12 04-07-07 23:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no