Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sliten på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-12, 16:58   #1
Majamor001
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 17
Majamor001 er på en erverdig vei

Sliten på ketolyse

Til dere som går på denne kuren, har dere mindre energi i hverdagen?

__________________
Les mer om mitt liv og min familie
Majamor001 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 17:16   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Sliten på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Majamor001, her.

Til dere som går på denne kuren, har dere mindre energi i hverdagen?

Energien kommer når kroppen har vent seg til kostholdet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 17:32   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sliten på ketolyse

Hvor lenge har du holdt på? Spiser du nok mat/fett? Drikker nok vann? Har du mye overvekt som skal av?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 18:50   #4
Elvira
Medlem
 
Elvira sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 62
Elvira er på en erverdig vei

Sv: Sliten på ketolyse

Jeg har holdt på i snart to uker og er helt tom i kroppen. Joggeturen i dag ble mye tur og lite jogging for å si det sånn. Sover mye gjør jeg også.
Men de sier at det tar seg opp etter noen uker.

__________________
Dagboken
Elvira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 20:11   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sliten på ketolyse

Det er HELT vanlig å bli ganske så uggen de første to ukene på lavkarbo, så du skiller deg ikke fra mengden her

Det er også frarådet å trene hardt disse to ukene.... kroppen har ikke kommet i gang med ordentlig fettforbrenning ennå, og kjører man da på - risikerer man å gå rett i bakken.

Sånn sett synes jeg du skal roe det HELT ned. Hold deg til raske gåturer og korte treningsøkter uten maks-innsats. Pass på at du spiser riktig, dvs rett fordeling av næringsstoffer og ikke minst NOK fett/mat generelt de første to ukene så kroppen kan komme igang med fettforbrenningen.

Det KAN ta 2-8 uker før dette skjer, er individuelt så du må smøre deg med litt tålmod. Spis variert og godt, la kroppen få kulern til den er i fettforbrenningsmodus. Lavkarbo vil balansere hormonene i kroppen, og dette kan også ta tid. Lytt til hva kroppen din forteller deg!

Drikk nok vann og spis nok mat er hovedbudskapet i første omgang

Mer info om "starten" - sjekk ut nybegynnertråden i signaturen min for mer info om hva som skjer i starten, og hva man kan forvente seg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 21:30   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sliten på ketolyse

Nå "tror" jeg mye, men ved oppstart av ketolyse kvitter kroppen seg med mye vann. Ved vannutskillelsen mister kroppen også mye salter. Disse saltene som kroppen mister gjør kroppen basisk. Dvs at kroppen blir sur som igjen vil si at musklene ikke makter så mye.

Så mitt råd er å drikke farris, sørg for å få i deg nok salt. Og RETT salt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 23:02   #7
sivmaria
Medlem
 
sivmaria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Telemark
Alder: 44
Innlegg: 80
sivmaria er ny på veien

Sv: Sliten på ketolyse

Og hva er rett salt?

__________________
*** Min Dagbok ***


sivmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 23:11   #8
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Sliten på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå "tror" jeg mye, men ved oppstart av ketolyse kvitter kroppen seg med mye vann. Ved vannutskillelsen mister kroppen også mye salter. Disse saltene som kroppen mister gjør kroppen basisk. Dvs at kroppen blir sur som igjen vil si at musklene ikke makter så mye.

Så mitt råd er å drikke farris, sørg for å få i deg nok salt. Og RETT salt.

Jeg vet ikke om du mener at vi da får mer melkesyre i kroppen? Den første tiden jeg var i ketose fikk jeg melkesyre i lårene av å gå opp trappa - og det er bare 15 små trinn! Så det høres rimelig ut for meg....

Til TS: Ikke meningen å skremme deg - det ble myyyye bedre etterhvert, og bedre enn før lavkarbo

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 10:51   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sliten på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Jeg vet ikke om du mener at vi da får mer melkesyre i kroppen? Den første tiden jeg var i ketose fikk jeg melkesyre i lårene av å gå opp trappa - og det er bare 15 små trinn! Så det høres rimelig ut for meg....

Til TS: Ikke meningen å skremme deg - det ble myyyye bedre etterhvert, og bedre enn før lavkarbo

Mente melkesyre.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trøtt og sliten - og mat Paris Spørsmål og svar 15 18-05-11 19:42
SO sliten! Hette Mer enn 30 kg overvekt 20 04-05-11 20:56
Trøtt og sliten antikarb Generell diskusjon 1 03-08-08 15:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no