Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Antall måltider

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-10, 07:06   #1
torgn
Medlem
 
torgn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 51
Innlegg: 114
torgn er på en erverdig vei

Antall måltider

Er det hensiktsmessig å ha mange måltider pr dag? Mener å ha hørt at det vedlikeholder/øker forbrenningen, eller holder det å spise kun når man blir sulten, altså en gang i uka? Eller f.eks. kun frokost, og middag i løpet av en dag som jeg fint kunne klart meg på?

__________________


torgn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt. Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 08:21   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Antall måltider.

Det er ganske vanlig å finne at to, eller til og med ett, måltid om dagen er tilstrekkelig når man er i ketose i alle fall - når man spiser de rette tingene og unngår voldsomme blodsukkersvingninger er det ikke så viktig å spise ofte. Det er delte meninger om dette, men tommelfingerregelen er å spise når du er sulten, til du er mett, punktum

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 08:45   #3
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Antall måltider.

Jeg har igrunn skjønt det som at når du spiser nok fett så får du igang fettforbrenningen slik at kroppen din forbrenner kroppsfett for å få energi mellom måltidene (Når kroppen har brukt opp energien fra det du har spist), derfor trenger du ikke å tenke på det med å holde forbrenningen ved like, kroppen fikser det helt selv. .

Dermed behøver du bare spise når du er sulten.

Hvis du ikke spiser når du er sulten kan man vel antagelig risikere at kroppen/hjernen tror at nå er det krise på gang og prøver å holde på det fettet man har,

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 08:52   #4
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Antall måltider.

Jeg spiser når jeg er sulten, for min del vil ikke det si bare ett måltid selv om jeg er i ketose. Jeg spiser frokost, lunsj og middag. Men i motsetning til før er jeg heller ikke sulten mellom måltidene

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 09:14   #5
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Antall måltider

Her står det også litt om (den manglende) effekten på forbrenningen om man spiser mange små måltider:

http://www.aftenposten.no/meninger/article3754651.ece

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:22   #6
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Antall måltider

Eg et alt frå eitt måltid om dagen til å gå å småmomla heile dagen... Hehe! (jadå, småmomlinga har vel noko med at eg då er enormt fysen på snop eller noko anna hubugg.......)

Så det er berre til å eta når du føler for det, og så mykje du føler er nok

Eg har til dømes ikkje ete frukost enno, og klokka er jo snart 12... har vore oppe sia kl 6... Men, er ikkje svolten og hovudet fungerer bra enno

Dette regulerer kroppen sjølv tenkjer eg, alt etter om du får i deg nok av feitt og proteiner Lukke til med å verta kjend med magesekken på ein heilt ny måte

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:45   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Antall måltider

Støtter det Kokelimonke skriver... sultfølelsen min er i alle fall ikke styrt av klokka. Av og til spiser jeg frokost med en gang jeg står opp, andre ganger trenger jeg ikke mat før 6-9 timer senere.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:06   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Antall måltider

Jeg spiser ideelt sett to til tre ganger om dagen, men må stort sett satse på tre for å kunne ta medisin som jeg må ta sammen med mat, for å unngå fryktelige bivirkninger. Men jeg har over tid klart å lære meg å regulere dette sånn at jeg gjerne blir sulten tre ganger om dagen, og kroppen har på et vis blitt vant til tre måltider, enn om det røyner på tidvis.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 13:24   #9
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Antall måltider

Jeg har gradvis etter at jeg gikk inn i ketose havnet på tre måltider om dagen og har gjort dette i mange måneder nå.

Jeg har nå gjort noen justeringer, spiser mindre protein, ikke karb og masse fett. I dag har det skjedd noe nytt for min del. Pleier å spise samme frokost stort sett hver dag. I dag måtte jeg kaste 1/4 av frokosten, orket bare ikke mer. Vanligvis spiser jeg lunsj rundt kl 12. I dag har jeg ikke orket å spise enda etter frokosten. Så selv om frokosten var mindre enn normalt, orker jeg enda ikke tanken på mat.

Er derfor spent på om mitt spisemønster kommer til å forandre seg fremover. Jeg lever i hvertfall helt og holdent etter prinsippet at jeg spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett punktum!!

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Angående antall måltider og matmengde MAR Ketolysekuren 3 01-07-10 12:16
Antall måltider pr dag. Alouis Ketolysekuren 1 27-05-10 21:37
GI vs. antall KH mofe Lavkarbo generelt 3 05-05-10 18:53
Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider? Panterpia Ketolysekuren 6 13-09-08 01:17
Antall måltider pr dag? chablis Lavkarbo generelt 7 15-07-05 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no