Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Mer enn 50+ kg overvekt

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 19:05   #1
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys
Question

Mer enn 50+ kg overvekt

Bare litt nysgjerrig.. Selv veide jeg litt over 138 når jeg startet, er nå 129, og tenker at et svært langsiktig mål er rundt 70. Altså såvidt innenfor normal bmi for min høyde (170). Det vil si så mye som ca 70 kg bort! Er det flere her inne med såpass mye å ta av?

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:32   #2
Turbo_Olga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Nord-Norge
Alder: 42
Innlegg: 24
Turbo_Olga er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Du er nok ikke alene

Jeg har 65 kg å gå ned.

__________________


Turbo_Olga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:51   #3
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg kommer til å ende opp som overvektig på bmi, men har 50 kg å ta av sånn ca.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:17   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg bør gå ned ihvertfall 50, helst mer for å bli normalvektig.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 15:09   #5
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Om Jeg skal komme meg ned til f.eks. 75 kg, må jeg tilsammen ta av 50 kg. Heldigvis er jeg allerede på god veg, og har bare 16 kg igjen!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 17:29   #6
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Har vært der. Begynte med 135 kg skal ned i 70. Som du ser av tickeren min lar det seg gjøre. Jeg har aldri fokusert på sluttvekt, men på delmål. Tror jeg ikke hadde fått begynt engang om jeg hadde tenkt på å gå ned 65 kg. Men 10-20 kg er mål du når, uten at det tar alt for lang tid. Det er viktig å "få det til" og få mestringsfølelse. Lykke til alle sammen.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 18:28   #7
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Godt at det er flere av oss Føler meg av og til litt alene i hvor mye som skal bort. Jeg detter litt av i generelle diskusjoner når noen snakker om at de skal ned 20 kg og ser på det som ekstremt mye. Jeg mener ikke at 20 kg overvekt ikke er alvorlig, eller at det er noe lett å gå ned, men håper dere skjønner hva jeg mener. Hvordan går det med dere? Hvordan går dere frem for å gå ned? Hadde vært kjekt å oppdatere hverandre litt her inne

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 19:17   #8
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Skal ned totalt 53kg. Har foreløpig mistet 16 av dem. Gleder meg til å se 99 tallet igjen jeg!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 20:30   #9
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

Godt at det er flere av oss Føler meg av og til litt alene i hvor mye som skal bort. Jeg detter litt av i generelle diskusjoner når noen snakker om at de skal ned 20 kg og ser på det som ekstremt mye. Jeg mener ikke at 20 kg overvekt ikke er alvorlig, eller at det er noe lett å gå ned, men håper dere skjønner hva jeg mener. Hvordan går det med dere? Hvordan går dere frem for å gå ned? Hadde vært kjekt å oppdatere hverandre litt her inne

Jeg har stått stille siden mai, frustrerende, men men.Skulle gjerne vært
- 50 i går lissom
Prøver med litt mer karbohydrater en stund for å se om det setter igang ting igjen.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 20:32   #10
tasseladd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
tasseladd er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Skal ned 60 kilo, nærmer meg halvveis etter ca 5mnd. Yay!
Antar at vekten kommer til å gå saktere nedover når målet nærmer seg, men er igrunn kjempe glad for resultatet så langt. Nå kan jeg gå i en vanlig klesbutikk og finne meg ett klesplagg uten å stå der som en idiot og lete etter om de i det heletatt har store nok størrelser til at det er noe poeng å prøve klærne på.

__________________


tasseladd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 20:38   #11
Maijka
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 33
Maijka er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg vil gjerne ned ca 60kg, litt mer eller litt mindre avhengig av hvordan jeg føler meg underveis. Har så langt gått ned 22 kg på 4 måneder, men har rotet litt mye de siste par ukene. Kjenner at jeg trenger motivasjon og inspirasjon om dagen.... Hadde vært fint med et sted for oss aller største. Jeg kjenner også igjen den følelsen av avmakt når andre stønner over 20 kg og jeg vet jeg skal ned tre ganger så mye

Maijka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:08   #12
Andariel
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bodø
Innlegg: 56
Andariel er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg skal ned 65 kilo (tror jeg), litt over 20 av dem er allerede vekk. Det er forskjell på 20 kilo og 20 kilo. Hvis ei av mine tynnere venninner forteller at hun har gått ned 20, så er reaksjonene noe a la: neeeeiiii guuuri meg så flink du er, jeg kjenner deg jo nesten ikke igjen! hvis jeg sier jeg også har gått ned 20 kilo så er reaksjonen mer: åja.
Jeg har så lyst å bevise at det går an for en feiting å bli slank uten å ty til operasjoner og all risiko det medfører. Jeg har allerede bevist at jeg henger med i de hardeste spinningtimene med 50 kilo overvekt, så det er bare å kjøre på, spise skikkelig, være glad i seg selv og vise verden at selv om man er tjukk så kan man.

Andariel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: liberal. 30-50g karber hver dag Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:59   #13
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

Bare litt nysgjerrig.. Selv veide jeg litt over 138 når jeg startet, er nå 129, og tenker at et svært langsiktig mål er rundt 70. Altså såvidt innenfor normal bmi for min høyde (170). Det vil si så mye som ca 70 kg bort! Er det flere her inne med såpass mye å ta av?


Hei!


Eg begynde på lavkarbo i november 2008, og har gått ned over 40kg no...
Eg begynte på 138,6kg..
Eg har brukt lang tid, tatt det rolig, men har fortsatt ein del kilo igjen...

I følge bmien min skal eg lengre ned enn det tickkeren min seier, men har bestemt meg for at eg ikkje vil under 85..
Eg er 178cm høg, har kraftig beinbygning, og har ein veldig fysisk krevande jobb, så eg har nok meir enn normalt med musklar for ei jente... Og eg vil heller ikkje vere tynn som eit siv...

Lykke til! Det her går finfint!!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 10:04   #14
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Heisann!

Det er overhode ikke umulig å gå ned 70 kilo, men du må være innstilt på å være skikkelig tålmodig .

Jeg skal ned ca. samme antall kilo - og har i løpet av halvannet år nå gått ned 40 kilo. Regner med å bruke vel ett år til på resten, kanskje halvannet år til før jeg er "ferdig".

Det er et stort prosjekt å gå ned såpass mye i vekt, søk støtte og hjelp der du kan få det. Samtidig som jeg startet vektnedgang så søkte jeg om slankeoperasjon. Det var mest fordi at jeg ikke orket å gå rundt å være så overvektig lenger, og dersom jeg ikke skulle lykkes ville det være absolutt siste utvei for meg. Jeg ble godkjent for operasjon, men når innkalling til videre undersøkelser og slikt kom i vår, takket jeg pent nei til operasjon !

Det som har vært min redning, var at jeg oppdaget lavkarbo - har aldri vært flink til å pine og sulte meg, så lavkarbo er perfekt for meg! Har perioder hvor vekten står stille - det er helt greit, fint å ha platåer hvor man kjenner at man har kontroll og kan gire litt ned en liten stund. Det fungerer for meg.

Jeg har hatt noen planlagte sprekker i forbindelse med ferier, turer o.l. Da spiser jeg og drikker jeg det som jeg ønsker, og så er det pang stopp den samme dagen som jeg hadde bestemt på forhånd. De få kiloene som kommer på da, er vekke igjen i løpet av noen dager. Men dette er igjen ulikt fra person til person. Jeg var i starten mer opptatt av at jeg ødela noe, og at jeg brukte lenger tid. Men når tidsplanen er ca. 3 år er ikke en uke fra eller til så mye for meg. Men her er det viktig å stoppe akkurat når man har bestemt seg, ikke la det skli ut. Tidligere kunne jeg ikke ha gjort dette, for jeg hadde sklidd helt ut. Nå synes jeg det er litt herlig en helg å spise det jeg har lyst på, uten å tenke fett/protein/karbo - men det er like herlig etter 2-3 dager å kutte det helt ut igjen, for da kjenner jeg virkelig på kroppen at det ikke er bra for meg å tullespise.

I bunn og grunn så handler det om å ta kontroll over maten og livet sitt, der må man finne sin måte å gjøre det på.

En annen superviktig ting er AKTIVITET!! Jeg begynte å gå turer fra første dag, peste og slet meg opp bakkene, det verket i knær, hofter og rygg og jeg var helt pumpet. Fritidsklær/regnklær var det ikke lett å finne når jeg var på det største, men jeg gikk i allslags vær. Det anbefales på det sterkeste, for det er ikke mange dagene som skal til, før det gir en enorm glede å kjenne at formen sakte men sikkert bedrer seg. Ikke sikkert at det gjør så stor forskjell på selve vektnedgangen, men psykisk sett og i forhold til velvære, så er det den beste medisin som finnes.
Nå går jeg fjellturer med stor glede .

Dette ble langt, men tenk at alternativet til ikke å bruke tid på å gå ned i vekt, er å forbli som man er..... Og så er det ikke sånn at man må ned 70 kilo før man kjenner seg vel. Du vil kjenne deg vel, og fin og lekker mange ganger på veien nedover!

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 11:07   #15
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg har stått stille siden mai, frustrerende, men men.Skulle gjerne vært
- 50 i går lissom
Prøver med litt mer karbohydrater en stund for å se om det setter igang ting igjen.

Det skjønner jeg veldig godt at er frustrerende, ja! Dersom det ikke hjelper med mer karbs, kan du jo prøve med fett? Fett, vann og nok grønnsaker virker som en god kombinasjon når man kommer på platåer. Men jeg vet ikke hva du har prøvd før.. Er også en tråd her på forumet om Udos choice pluss cocosa som tilskudd daglig for å få ordentlig i gang forbrenning. Det kan jo også testes

Opprinnelig lagt inn av tasseladd, her.

Skal ned 60 kilo, nærmer meg halvveis etter ca 5mnd. Yay!
Antar at vekten kommer til å gå saktere nedover når målet nærmer seg, men er igrunn kjempe glad for resultatet så langt. Nå kan jeg gå i en vanlig klesbutikk og finne meg ett klesplagg uten å stå der som en idiot og lete etter om de i det heletatt har store nok størrelser til at det er noe poeng å prøve klærne på.

Åh! Så deilig! Gratulerer så masse med suveren nedgang. Jeg gleder meg også til å kunne handle klær lettere enn nå. Og det vil bli mye letter ganske fort vil jeg tro. Nå er jeg 170 og 129, med veldig store pupper og stor rumpe/hofter/lår. Er et mareritt å finne klær!

Opprinnelig lagt inn av Andariel, her.

Jeg skal ned 65 kilo (tror jeg), litt over 20 av dem er allerede vekk. Det er forskjell på 20 kilo og 20 kilo. Hvis ei av mine tynnere venninner forteller at hun har gått ned 20, så er reaksjonene noe a la: neeeeiiii guuuri meg så flink du er, jeg kjenner deg jo nesten ikke igjen! hvis jeg sier jeg også har gått ned 20 kilo så er reaksjonen mer: åja.
Jeg har så lyst å bevise at det går an for en feiting å bli slank uten å ty til operasjoner og all risiko det medfører. Jeg har allerede bevist at jeg henger med i de hardeste spinningtimene med 50 kilo overvekt, så det er bare å kjøre på, spise skikkelig, være glad i seg selv og vise verden at selv om man er tjukk så kan man.

Kjenner meg veldig igjen der.. Når jeg sier at jeg har gått ned nesten ti kg så ser de på meg med et sånt "Det er jo bare en dråpe i havet"-blikk. Det er kanskje riktig det, men jeg er stolt likevel! Flott at du klarer å trene så mye! Jeg er fremdeles litt der at jeg kun svømmer og går tur. Men kanskje jeg skal mote meg opp og dra på spinning en time og teste det ut

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

Hei!


Eg begynde på lavkarbo i november 2008, og har gått ned over 40kg no...
Eg begynte på 138,6kg..
Eg har brukt lang tid, tatt det rolig, men har fortsatt ein del kilo igjen...

I følge bmien min skal eg lengre ned enn det tickkeren min seier, men har bestemt meg for at eg ikkje vil under 85..
Eg er 178cm høg, har kraftig beinbygning, og har ein veldig fysisk krevande jobb, så eg har nok meir enn normalt med musklar for ei jente... Og eg vil heller ikkje vere tynn som eit siv...

Lykke til! Det her går finfint!!

Gratulerer med super nedgang! Dette har du all mulig grunn til å være stolt av. Takk for lykkeønskninger, det trenger jeg :P

Opprinnelig lagt inn av solihjerte, her.

Heisann!

Det er overhode ikke umulig å gå ned 70 kilo, men du må være innstilt på å være skikkelig tålmodig.

Jeg skal ned ca. samme antall kilo - og har i løpet av halvannet år nå gått ned 40 kilo. Regner med å bruke vel ett år til på resten, kanskje halvannet år til før jeg er "ferdig".

Det er et stort prosjekt å gå ned såpass mye i vekt, søk støtte og hjelp der du kan få det. Samtidig som jeg startet vektnedgang så søkte jeg om slankeoperasjon. Det var mest fordi at jeg ikke orket å gå rundt å være så overvektig lenger, og dersom jeg ikke skulle lykkes ville det være absolutt siste utvei for meg. Jeg ble godkjent for operasjon, men når innkalling til videre undersøkelser og slikt kom i vår, takket jeg pent nei til operasjon!

Det som har vært min redning, var at jeg oppdaget lavkarbo - har aldri vært flink til å pine og sulte meg, så lavkarbo er perfekt for meg! Har perioder hvor vekten står stille - det er helt greit, fint å ha platåer hvor man kjenner at man har kontroll og kan gire litt ned en liten stund. Det fungerer for meg.

Jeg har hatt noen planlagte sprekker i forbindelse med ferier, turer o.l. Da spiser jeg og drikker jeg det som jeg ønsker, og så er det pang stopp den samme dagen som jeg hadde bestemt på forhånd. De få kiloene som kommer på da, er vekke igjen i løpet av noen dager. Men dette er igjen ulikt fra person til person. Jeg var i starten mer opptatt av at jeg ødela noe, og at jeg brukte lenger tid. Men når tidsplanen er ca. 3 år er ikke en uke fra eller til så mye for meg. Men her er det viktig å stoppe akkurat når man har bestemt seg, ikke la det skli ut. Tidligere kunne jeg ikke ha gjort dette, for jeg hadde sklidd helt ut. Nå synes jeg det er litt herlig en helg å spise det jeg har lyst på, uten å tenke fett/protein/karbo - men det er like herlig etter 2-3 dager å kutte det helt ut igjen, for da kjenner jeg virkelig på kroppen at det ikke er bra for meg å tullespise.

I bunn og grunn så handler det om å ta kontroll over maten og livet sitt, der må man finne sin måte å gjøre det på.

En annen superviktig ting er AKTIVITET!! Jeg begynte å gå turer fra første dag, peste og slet meg opp bakkene, det verket i knær, hofter og rygg og jeg var helt pumpet. Fritidsklær/regnklær var det ikke lett å finne når jeg var på det største, men jeg gikk i allslags vær. Det anbefales på det sterkeste, for det er ikke mange dagene som skal til, før det gir en enorm glede å kjenne at formen sakte men sikkert bedrer seg. Ikke sikkert at det gjør så stor forskjell på selve vektnedgangen, men psykisk sett og i forhold til velvære, så er det den beste medisin som finnes.
Nå går jeg fjellturer med stor glede .

Dette ble langt, men tenk at alternativet til ikke å bruke tid på å gå ned i vekt, er å forbli som man er..... Og så er det ikke sånn at man må ned 70 kilo før man kjenner seg vel. Du vil kjenne deg vel, og fin og lekker mange ganger på veien nedover!

Så flott at du klarer å ha et sånt langtidsperspektiv! Det er det jeg kanskje sliter mest med. Er så utålmodig! Min største feil tror jeg er at etter at jeg startet på ketolyse var det så gøy å veie seg i starten at jeg begynte å gjøre det veldig ofte. Og nå når det går saktere ned så er det litt demotiverende. Det jeg tenker er at jeg er ikke veldig opptatt av hvor lang tid jeg bruker på de siste 25-30 kiloene. Når jeg er 95 og under føler jeg nesten at jeg allerede har vunnet, og om det tar noen år derfra å komme til 75-70 eller hva det nå blir, så er ikke det så viktig. Men vil så gjerne fort ned til under 100! Må smøre meg med tålmodighet.. Skal sette inn energien på å bli flinkere på aktivitet nå Lykke til, alle sammen!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 13:31   #16
Succeed2011
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 20
Succeed2011 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Hei

Bestemte meg for å registrere meg på forumet i dag etter å ha sniklest en stund. Det langsiktiget målet mitt er å ta av 70 kilo. Jeg har meldt meg på EasyLife og begynner 15 september. Gruer meg litt til pulverkur, men samtidig ønsker jeg en kickstart. Jeg får se hvordan det går.

Jeg føler jeg må nødt til å gjøre noe med livsstilen min, og at jeg må gjøre det nå. Jeg er så utrolig lei av å bære rundt så mange kilo. Alt er et ork. Jobben er e ork. Lufte hunden er et ork. Gå opp trapper er et ork. Nok er nok. Nå er det på tide å gjøre noe med det. Har slitt med motivasjon tidligere, og antar at jeg vil slite med motivasjonen igjen. Derfor er det greit å bli med her, så vi kan støtte hverandre når det butter i mot.

Succeed2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 18:46   #17
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg skal også ned mer en 50 kilo! Begynte på 131,5 kilo, men var på 133 på mitt største. Er nå på ca. 108 etter å ha spist LCHF siden januar i år!

Har spist litt mer karbo (men fortsatt rett mat unntatt en uke med brødspising) i sommer men er tilbake på over 75 energiprosent med fett og under 5 med karbo nå, og håper å nå 90 før jul

Er i første omgang mer en happy hvis jeg klarer å se vekta på rundt 83, det er 50 kilo ned!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 19:02   #18
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

[quote=MissPivotal;1195523]Det skjønner jeg veldig godt at er frustrerende, ja! Dersom det ikke hjelper med mer karbs, kan du jo prøve med fett? Fett, vann og nok grønnsaker virker som en god kombinasjon når man kommer på platåer. Men jeg vet ikke hva du har prøvd før.. Er også en tråd her på forumet om Udos choice pluss cocosa som tilskudd daglig for å få ordentlig i gang forbrenning. Det kan jo også testes
quote]
Jeg har drevet med udos og cocosa i 3 uker, uten at jeg har merka forskjell, men jeg får ihvertfall nok fett i meg da.Jeg sliter med det nemlig.Hadde en høykarbo dag for et par dager, ja ikke så mye karber da, men epler og kjeks med syltetøy....for å booste fettforbrenninga litt, har hverken gått opp eller ned siden da, så får vi se om jeg kansje beveger meg litt ned til uka.For nå vil jeg mer ned.Har begynt å spise et lite eple hver dag, og bevilge meg mer grønnsaker til maten.Tror egentlig jeg har spinka og spara på karbene til tider og ligget mellom 5 og 10 egentlig.Så skal spise litt mer karber en stund og se.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 19:12   #19
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Hvor lenge står en på slankeoperasjonliste? skal snart til legen, og lurer på om jeg skal sette meg på liste, sånn som siste utvei, for jeg vil IKKE ha operasjon, takka nei, da jeg fikk tilbud av legen min for et par år siden...men har vel ikke helt troa på at jeg klarer det på egen hånd, spesielt nå når det står bom stille.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 22:59   #20
Succeed2011
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 20
Succeed2011 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Hvor lenge står en på slankeoperasjonliste? skal snart til legen, og lurer på om jeg skal sette meg på liste, sånn som siste utvei, for jeg vil IKKE ha operasjon, takka nei, da jeg fikk tilbud av legen min for et par år siden...men har vel ikke helt troa på at jeg klarer det på egen hånd, spesielt nå når det står bom stille.

Jeg tror det varierer hvor lenge en må vente. Jeg har søkt og fikk etterhvert et brev om at jeg skulle bli kalt inn til konsultasjon før april 2012. Hvis det blir april, så har jeg ventet ett år bare for å bli vurdert. Deretter er det sikkert laaaang ventetid før operasjon. Jeg vil også helst slippe operasjon, og skal nå prøve Easylife som siste innspurt før jeg legger meg på operasjonsbordet.

Succeed2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:17   #21
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Her må du ha prøvd alt før du kan ta op. Du må innom ernæringsklinikk og til ernæringsspesialister, prøvd ut både det ene og det andre... og så er ventetiden opptil tre år (etter du er ferdig med alle krav).

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 12:05   #22
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av Succeed2011, her.

Jeg tror det varierer hvor lenge en må vente. Jeg har søkt og fikk etterhvert et brev om at jeg skulle bli kalt inn til konsultasjon før april 2012. Hvis det blir april, så har jeg ventet ett år bare for å bli vurdert. Deretter er det sikkert laaaang ventetid før operasjon. Jeg vil også helst slippe operasjon, og skal nå prøve Easylife som siste innspurt før jeg legger meg på operasjonsbordet.

ok.Det er forsåvidt greit å ha lang ventetid, så jeg får gått ned disse kiloene. Vil jo helst ikke ha operasjon. men etter å ha drassa på mesteparten av disse kiloene i mange år, må noe skje.
Regna på BMI kalkulator og for å komme ned i en BMI på 25 må jeg ned til 60 kilo,det er 60 kilo til.med en BMI på 30, må jeg ned til ca 70 kilo,det er 50 kilo til.puh....deg har litt av en jobb foran meg ja så da får vi håpe det går nedover snart.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 11:25   #23
Mamaphenix 85
Juniormedlem
 
Mamaphenix 85 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 25
Mamaphenix 85 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg har prøvd ketolys en gang før og gikk ned 12 kg på under 2,5 måned. Men etter en stund gikk jeg lei og gikk tilbake til gamle synder Så prøvde jeg å kutte ut litt karbo en stund, men så ble det sommer og motivasjonen var på bånn. Så nå er alle kiloene kommet tilbake.

Men nå har jeg fått nok, jeg vet at nå MÅ jeg ta grep å få orden på livet mitt og ta grep om min helse Så nå skal jeg starte med ketolyse i morgen og jeg kjenner at jeg gleder meg. Jeg har maaaange kilo å ta av, ca 50 -60 kg.

__________________





Mamaphenix 85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 12:15   #24
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg begynte på 147..grøss! lang vei og gå og vekta vil ikke Ammarbeide ordendlig med lavkarboen

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 12:34   #25
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Jeg aner ingenting om ventetid for vektoperasjon og slike ting. Skjønner veldig godt frustrasjonen din over manglende nedgang. Har du prøvd å sende mail til Torkild og be om råd?

Lykke til med starten av ketolyse!

Selv har jeg nå gått ned nesten 11 kg. Kjenner at jeg er utrolig lettet over at det fungerer til nå, men venter nesten litt på at det skal slutte å funke. Er litt sånn for godt til å være sant. Er altfor dårlig til å bevege meg, så må ha fokus på det denne måneden her. Å trene tror jeg er nøkkelen for nedgang. Og også viktig i forhold til å få hud til å henge med. Stamme opp med litt styrketrening underveis.. Lykke til alle sammen! Dette klarer vi sammen!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er grunnen til DIN overvekt? kleggen Lavkarbo generelt 20 31-08-11 08:27
Hvor mye overvekt? Newstart Spørsmål og svar 4 23-07-11 19:13
Barn og overvekt bonpia Barns kosthold 2 20-01-11 22:57
35 + overvekt Hilde Kristin Mer enn 30 kg overvekt 8 24-06-09 11:10
Høy overvekt Trudelutt Dr Lindbergs 4 30-06-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no