Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-12, 20:51   #101
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Etterhvert som jeg mister mer og mer vekt, er jeg rett og slett misunt på dere som har mye sunnere kropper enn mine skranglete ben. Jeg vil tippe min fettprosent til og være rundt 12-15, og det er hverken kledelig, behagelig eller sunt etter mitt syn.
Både BMI og fettprosent er liksom bare tall; man skal trives i polstringa si, uansett hva tallene sier.

BenteR, ut fra hva jeg er blitt fortalt så er vel du også i grunn alvorlig syk med et utall av plager. Så man må vel kunne si at en så lav fettprosent på en som har dine plager nok ikke er spesielt bra kanskje. Jeg som nå ligger ned mot 13-14% kan godt bli enda mer skrapet samtidig som muskelmassen øker og vekten går opp. Jeg synes jeg både er kledelig, velbehagelig og sunnere enn svært mange andre. Fordelen med en enda lavere fettprosent på meg, er at da vil jeg bli i enda bedre form og vil kunne prestere vesentlig bedre innenfor min idrett som er sykling. Alt handler om å få ned fettprosenten så lavt som mulig fordi da øker også yteevnen betraktelig med riktig trening. Vanskeligere enn det er det ikke. Når motoren er optimal, så stripper du bilen for unødig vekt (fett), men beholder et sterkt drivverk og karosseri (muskler, sener etc). Mye enklere gå ned i vekt enn å øke motorens kapasitet for å få bedre prestasjoner

  Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:01   #102
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Fettprosentmåling er jo helt knall for de som skal stille i kroppsbygging- eller fitnesskonkurranse OG det er bra for mennesker som sliter med overvekt for å måle nedgang.

Det jeg synes er interessant med den opprinnelige posten, er å se hvordan samme fettprosent kan se ut med ulike kroppskomposisjoner.

Og det er tull å se seg blind på BMI. Som et tillegg til andre målinger ja, alene, ikke faen.

Syklister er også svært opptatt av vekt og fettprosent. Der handler alt om vekt ift muskelmasse. Da kommer man ikke unna den eneste måleparameteren som sier deg hvor du ligger rent prestasjonsmessig: fettprosent.

Dette gjelder spesielt klatrere og ikke spurtere. Spurtere er jo gjerne feite slasker som ikke ser spesielt veltrente ut.....(hahaha). Men Thor Hushovd regnes som tjukk i sykkelverdenen, Edvald Boasson Hagen likeså. De er begge redde for å slanke seg vil gå ut over muskelmassen. Jo enig, men slanker de seg riktig og fjerner kun fett og reduserer fettprosenten med noen prosenter så kan det utgjøre seier eller tap i et etapperitt.
Tyler Hamilton hadde en fettprosent på 3,8% før start Tour DeFrance 2003. Han hadde fra før rundt 5,5% og fikk melding om å slanke seg for å komme i form. Resultatet? Han økte sin yteevne og slo samtlige av sine gamle rekorder i alle fysiske tester. Hans muskelmasse var nemlig den samme, men han fikk mindre vekt å dra på og det ga kjempeutslag.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:07   #103
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Fy søren, jeg er glad jeg ikke driver med idrett!

Morsomt at du sammenligner deg med BenteR, forresten. Særlig med tanke på at hun er kvinne, og at vi mot normalt ligger pluss/minus fem til ti prosent over menn i fettprosent.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:24   #104
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fy søren, jeg er glad jeg ikke driver med idrett!

Morsomt at du sammenligner deg med BenteR, forresten. Særlig med tanke på at hun er kvinne, og at vi mot normalt ligger pluss/minus fem til ti prosent over menn i fettprosent.

Hooops, det er jo sant. 12-15% på en veltrent kvinne er jo superlekkert, enda lekrere enn på en mann med samme. Jeg må antakelig ned til 7-8% for å få samme effekten.

Blir feil å sammenlikne meg da. Tenkte mann jeg BenteR! Sorry, du er jo ikke en mann! hehe.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:28   #105
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fy søren, jeg er glad jeg ikke driver med idrett!

Ja fy og fy, det kan du være glad for! Det er fryktelig helseskadelig og du kan også bli i god form av det.
Tenk også på alle skadene du kunne fått, for ikke snakke om all den unødvendige tiden du kaster bort på å gjøre skadelige ting

Idrett fører aldri noe godt med seg, bare se på tragedien på Heysel Stadium, der døde det fryktelig mange fotballfans.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:28   #106
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

boason hagen og husovd er jo kraftigkarer i feltet ja, men mange av de gutta er langt kraftigere enn man skulle tro.
sjekk også den franske rugbyspilleren sebastien chabal, utrolig.
så har man strongman da, der man må ha en del fett for å kunne hevde seg.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:29   #107
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

for roller derby er ikke idrett... he he

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:32   #108
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

boason hagen og husovd er jo kraftigkarer i feltet ja, men mange av de gutta er langt kraftigere enn man skulle tro.
sjekk også den franske rugbyspilleren sebastien chabal, utrolig.
så har man strongman da, der man må ha en del fett for å kunne hevde seg.

Eller i Sumobryting. Men i den idretten er det like mye kultur og tradisjoner som gjør at de ser ut som de gjør også. Men aldri en ulempe å ha så mye fett at det er vanskelig å få tak på fyren.

Men hvorfor må strongmankarer være så feite? Kikket på strongman for maange år siden og en av de aller beste der var superfit som f....Man må ikke være et fleskeberg for å være sterk liksom, men for å bygge muskler må man være på energioverskudd og jeg tror kanskje noen av de karene der ikke helt har så veldig nøye forhold til kosthold så lenge det de stapper i seg gir de muskler og styrke? Or am I wrong now?

  Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:34   #109
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ja fy og fy, det kan du være glad for! Det er fryktelig helseskadelig og du kan også bli i god form av det.
Tenk også på alle skadene du kunne fått, for ikke snakke om all den unødvendige tiden du kaster bort på å gjøre skadelige ting

Idrett fører aldri noe godt med seg, bare se på tragedien på Heysel Stadium, der døde det fryktelig mange fotballfans.

Haha. Vel, manglende interesse hjelper jo også på. Heldigvis finnes det mange nyanser av mellomtingen. Ærlig talt hørtes det der bare helt vanvittig slitsomt ut!

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

for roller derby er ikke idrett... he he

Nå, de ble så blodseriøse at jeg droppa det. Rett etter jeg starta opp så ble jeg operert, og klarte nesten ikke å stå oppreist på en måned. Har sagt at de kan tenke på å starte et "mosjons/amatør"lag. Konkurransenivå har jeg verken helse eller tid til ... Men har utstyret, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:37   #110
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

har ikke sett mye strongman, men mitt innntrykk er at de største gutta har en del fett for å beskytte og støtte. så har man f eks elliot hulse som jo ikke kan kalles feit.. hørte en kommentator si om en utøver at han ikke hadde nok fett og dermed ikke ville klare å hevde seg helt i toppen

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:37   #111
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hooops, det er jo sant. 12-15% på en veltrent kvinne er jo superlekkert, enda lekrere enn på en mann med samme. Jeg må antakelig ned til 7-8% for å få samme effekten.

Blir feil å sammenlikne meg da. Tenkte mann jeg BenteR! Sorry, du er jo ikke en mann! hehe.


Ikke er jeg mann og ikke er jeg veltrent eller superlekker....jeg er bare meg
Men fra spøk til revolver;
fettprosenten sier kanskje at jeg skulle sett trent og lekker ut, men realiteten er at tall lyver, eller i det minste så forteller de ikke sannheten.
Før jeg ble syk var jeg veldig fysisk aktiv både på fritida og på jobb. Har opp gjennom årene drevet med både karate, svømming og sykling og hadde smidige sterke muskler. Da veide jeg 10-12 kilo mer enn jeg gjør nå. Med 10 kilo ekstra på meg så så jeg faktisk både trent og sunn ut, hvilket jeg ikke gjør nå.
Enkelte nebbdyr mener derimot at til mer skrapt man blir, til sunnere er man.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 21:43   #112
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

det finnes absolutt en grense ja. samtidig spiller jo kroppskomposisjon inn, der en utrent person m en fettprosent rundt 10 til 15 ville sett syk ut, ville en trent person nok sett rimelig bra ut.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 00:14   #113
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.


Ikke er jeg mann og ikke er jeg veltrent eller superlekker....jeg er bare meg
Men fra spøk til revolver;
fettprosenten sier kanskje at jeg skulle sett trent og lekker ut, men realiteten er at tall lyver, eller i det minste så forteller de ikke sannheten.
Før jeg ble syk var jeg veldig fysisk aktiv både på fritida og på jobb. Har opp gjennom årene drevet med både karate, svømming og sykling og hadde smidige sterke muskler. Da veide jeg 10-12 kilo mer enn jeg gjør nå. Med 10 kilo ekstra på meg så så jeg faktisk både trent og sunn ut, hvilket jeg ikke gjør nå.
Enkelte nebbdyr mener derimot at til mer skrapt man blir, til sunnere er man.

Tynn og utrent så ser man syk ut. Er man veltrent så ser man ikke
Syk ut selv om
Man har lav fettprosent. Kanskje med unntak av toppsyklister som er klatrere, de sernesten syke ut i toppform.

  Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 00:24   #114
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

og disse folka som løper. var jo en slik en her inne, men han har tatt til vettet og begynt å løfte...

men seriøst, de enduroløperne ser faen meg sjuke ut.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 12:46   #115
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

og disse folka som løper. var jo en slik en her inne, men han har tatt til vettet og begynt å løfte...

men seriøst, de enduroløperne ser faen meg sjuke ut.

Slapp av, jeg løper enda, men periodiserer. Vekttrening er en vesentlig del av syklistens treningsregime off-season. Det er derfor jeg har lår som ser ut som de gjør også. Håper vekttreninga gir resultater på sykkelsetet når sesongen er i gang igjen.

Enduroløpere ja, er vel de som anser en maraton som en sprintdistanse det?

Har nå troen på at både vekter og kardio er sunt. Men det spørs jo hva man vil med treningen. Fin kropp, prestere i konkurranse, slankende, oppstrammende eller rett og slett bare ha velvære. Så får hver enkelt legge opp slik det passer en selv tenker jeg.

Men jeg klarer jo ikke skrive uten å provosere heller, så min påstand er uansett at stort sett alle som trener vekter, slanker og veier seg hver uke har et ønske om å se ut som en idealkropp. Veltrent, slank med flotte spillende muskler, damer som menn. Men de kamuflerer det bak helse.....men innerst inne er det pur skjær rent utseende det handler om...hehe.

  Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 13:52   #116
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

he he, måtte erte litt...

kardio og styrke er en bra kombo ja, og som du skriver, formålet er viktig for hvordan du legger regimet.

innrømmer glatt utseendet selvsagt spiller inn. beefcake, BEEFCAKE!!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
De 10 største forskjellene på menn og kvinner Kanutten Livets lyse side 10 22-04-12 12:16
Iform - Hvorfor kvinner sliter mer enn menn caz Trening 4 24-02-09 17:37
Er det forskjell på menn og kvinner Tittentei Lavkarbo generelt 1 21-08-07 17:18
Datamaskiner - kvinner vs menn... sunbeam Livets lyse side 0 08-03-06 22:11
Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn mofe Fysisk og mental helse 7 20-02-06 13:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no