Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Tilbehør til koteletter

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-06, 19:48   #1
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Tilbehør til koteletter

Koteletter kan jo bli litt tørt alene, så jeg lurte på hva dere andre bruker som tilbehør?
Har brukt bearnaise selv, men det har vel endel karber?


Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 19:56   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til koteletter

Bruker du pose-bearnaise? Jeg lager hjemmelaget, og den har nesten ingen karber. Den består jo kun av fløte, smør, eggeplommer og essens, samt urter, og den smaker enda bedre enn posesausen!

Jeg pleier å steke dem godt, så tar jeg dem ut av panna, har litt mer smør i og surrer en skivet løk og kanskje noen andre grønnsaker (mengde er jo avhengig av hvor høyt du kan gå på karbene), så heller jeg i endel creme fraiche og lar det surre godt sammen med grønnsakene og ta opp stekesjyen godt. Så serverer jeg dette til kotelettene.

Det som også er godt, er å surre hakket bacon og skivet sopp i masse smør til det er gyldent, så heller du over litt fløte og lar det koke inn. Dette er nyyydelig tilbehør til kjøtt! Du kan ha skivet løk oppi også, eller hva med en håndfull kokte rosenkål?

"Potetstappe" av blomkål er også digg. Kok et blomkålhode til det er mørt. Kjør det i mikser (eller bruk stavmikser etc) sammen med 50 gram smør (etter smak), hvit pepper, salt, 1-2 ss fløte (vent med fløten til slutten så du kan regulere tykkelsen med den) og evt. 1/3 pakke Arla fetaost (de grønne firkanta pakkene).
Varianten med fetaost er noe av det beste jeg har smakt og jeg har fått mye skryt for den oppskriften! Smaker nesten som potetmos, bare enda bedre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 20:04   #3
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Tilbehør til koteletter

I kveld har jeg spist kotelett med broccolimos til (3 karb/100 g). Ellers spiser jeg spinat, spinat og atter spinat. Det er grønt, meget grønt og med kun 1 karb/100 g.

Hva angår saus. Smeltet smør, litt fløte i pannen eller creme fraiche eller en klatt fløte-smøre-ost. Eller Isets deilige b.saus. Den skal jeg prøve.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 20:46   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til koteletter

Stek sopp, kanskje med løk eller annet oppi, hell over fløte og la det koke inn til passe tykkelse. Du kan gjøre det samme med løk. Sist lagde jeg med løk og paprika i tynne strimler. Knallgodt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 21:25   #5
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Tilbehør til koteletter

Takk for gode innspill. Skal prøve både løk-sopp-fløte-saken, og den hjemmelagde bearnaisen. (Takk, Iset, fant oppskrifta, bare jeg søkte litt)
Bearnaise er DIGG!

En annen ting: Jeg har brukt remulade (7%karb, 65%fett) til kjøttkakene mine.
Jeg får jo opp fettmengden i måltidet, men er det verdt det, mht. de 7 karbene? Det går sikkert an å lage remulade hjemme, men den fra butikken er liksom så lettvint..

Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-06, 08:47   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Tilbehør til koteletter

Fløtegratinert blomkål er digg til svinekjøtt.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 09:38   #7
Vekt 76
Medlem
 
Vekt 76 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Hedmarken
Innlegg: 74
Vekt 76 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Tilbehør til koteletter

Blomkålmos! Kok blomkål, renn av vannet, (ta vare på litt av kraften) Mos blomkålen, tilsett litt kraft, smør, salt og pepper og fjerne litt fløte. Kjempegodt til alt av kjøttretter. Enda bedre blir det med stekt sopp og løk til!

Vekt 76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men heller vel mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-06, 19:52   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Tilbehør til koteletter

Fjordlands ferdige sauser er ikke så gælie karbomessige.. Og rosenkål til kottisene er ganske godt..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-08-06, 13:28   #9
Eplemannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 49
Innlegg: 3
Eplemannen er på en erverdig vei

Sv: Tilbehør til koteletter

Hei Spungeworthy, regner med at du er Seinfeld fan utifra nicket ditt. ?
Jeg synes det er spesielt godt med brokkoli og blomkål i en ildfast form. Klask over en del fløte, legg ost over deretter et lag med bacon. Dette er digg.....

Eplemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 15-08-06, 13:53   #10
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Tilbehør til koteletter

Jeg liker best å bare ha en rull med tørkepapir til. Back to nature...

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 10:09   #11
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Tilbehør til koteletter

Opprinnelig lagt inn av themonk

Jeg liker best å bare ha en rull med tørkepapir til. Back to nature...

2 kottiser på en seng av tørkepapir.. må da bli tørt og ikke minst smake papp.. Nåja.. du får i allefall i deg masse fiber og ingen karber..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 10:25   #12
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Tilbehør til koteletter

Jeg liker også fjorland bernaiseen, tar så lite at de karboene jeg inntar er minimalt. Litt værre blir det nå som jeg etterhvert skal innta mindre fett.

Da blir det nok med blomkålmos og sjysaus

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Kveite kan bli forbudt i EU mofe Generell ernæringsdebatt 5 10-03-05 21:33
Tilbehør til middag Maz Dr Lindbergs 0 30-03-04 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no