Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-05, 23:07   #26
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Synes det var et supert svar jeg, Torkil

Så da er det rett av meg å slå fast at ketolysekuren er for mennesker som er meget overvektige. (?) Og at det altså ikke er et kosthold som er noe "poeng" å fortsette med når man er normalvektig. (?) - For da kan spise Lindberg eller Atkins (altså forutsatt at man vil leve lavkarbo).

Ketolysekuren er helt korrekt en tidsbegrenset diett for personer med BMI over 30 ( fedme)
Kuren er meget effektiv, men etterpå må man endre sitt oprindelige kosthold, ellers vet alle hva som skjer op, op,op. Jeg har selv sans for Fedon Lindberg´s kosthold, men har man gått på ketolysekuren har man fått mye kunnskap om karbohydrater og kan ofte nøjes med å bruke sunn fornuft, frem for å følge en spesiell diett.
Min filosofi er, at maten, både på dietten , og etterpå bør være så "normal" som mulig
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 07:04   #27
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei Kristian
Jeg har laget dietten som bygger på vitenskaplig dokumentasjon. Forskjellene i forhold til Atkins er : kun en kur ikke forskjellige faser , Anbefaling av to typer vitamineraltabletter, ikke en haug med tilskudd som man må rundt å kjøpe i forskjellige butikker, det er tilladt å drikke kaffe, vin, øl ( lavkarbohydratøl ). Maten som anbefales er Norsk og kan kjøpes i vanlig butikk.
Du kan se litt på ketolyse.no for mer informasjon.

Jeg er lege, spesialist i allmennmedisin og har deltatt i forskning på hjertesykdommer i mange år. Andre interesser er diabetes og overvekt. Egen overvekt gjennom 20 år har sørget for interesse på det område.
Vennlig Hilsen
Torkil

Takker for grundig svar, men spør om en ting til.
Hvilke typer fett anbefaler du og i hvilke mengder?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 09:25   #28
smily79
Juniormedlem
 
smily79 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 20
smily79 er på en erverdig vei

Tar boken din opp dette med tiden etter, altså når man har nådd målet sitt? Tenker mest på om man får en oversikt over hvordan man kan beholde vekten.

Ellers vil jeg bare si at det er utrolig bra at du tar deg tid til å svare på innlegg her inne. Det viser meg at dette er en seriøs kur og om det er noe jeg lurer på når jeg får boka ( ), så kan det være jeg kan få svar på dette.

smily79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 17:46   #29
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Ketolysekuren Fett typer

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Takker for grundig svar, men spør om en ting til.
Hvilke typer fett anbefaler du og i hvilke mengder?

Hei Kristian
Alle de første 40 som gikk på ketolysekuren fikk lavere totalkolesterol, høyere HDL kolesterol og lavere LDL-kolesterol , altså bedring av blodfettene uansett hvilke fettstoffer de spiste. Det er glucose som gjør fett farlig. ( diabetikere med høyt blodsukker har nesten alltid uheldig lipidprofil ) HUSK ketolysekuren er en kur- ikke et kosthold for evig.!
2 kursdeltakere som unnlot daglig inntak av salat/grønnsaker hadde en liten stigning i kolesterolinnholdet.
Når det er sagt, anbefaler jeg rapsolje til steking, evt klarnet smør. Olivenolje eller valmøtteolje til salat. Vi har hatt ett tiår med fokus på fett. Nå blir det et tiår med fokus på karbohydrater. og skal jeg gjette blir vitaminer og mineraler det neste som kommer. ( dette ble en kraftig digresjon)
Mengden av fett er ikke så farlig, men noe må man ha! for å vedlikeholde ketosen.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 17:49   #30
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smily79

Tar boken din opp dette med tiden etter, altså når man har nådd målet sitt? Tenker mest på om man får en oversikt over hvordan man kan beholde vekten.

Ellers vil jeg bare si at det er utrolig bra at du tar deg tid til å svare på innlegg her inne. Det viser meg at dette er en seriøs kur og om det er noe jeg lurer på når jeg får boka ( ), så kan det være jeg kan få svar på dette.

Boken gir veiledning på hvordan man gradvis skal komme i gang med et sundt kosthold etter kuren. Det går selvfølgelig mye på karbohydrat og jeg er for så vidt enig i Fedons kostråd, men opptatt av, at man selv skjønner så mye om kost at man klarer å velge rett.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 17:51   #31
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil

HUSK ketolysekuren er en kur- ikke et kosthold for evig.!

Så bra at du presiserer dette!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 19:25   #32
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

Boken gir veiledning på hvordan man gradvis skal komme i gang med et sundt kosthold etter kuren. Det går selvfølgelig mye på karbohydrat og jeg er for så vidt enig i Fedons kostråd, men opptatt av, at man selv skjønner så mye om kost at man klarer å velge rett.

Denne setning likte jeg godt ...

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-05, 15:22   #33
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

velkommen Torkil,,,så koselig at du er her da

har gått på ketolysekuren siden midten av april,gikk ned 8,5 kg de første 14 dagene,,,så fram til juli hadde jeg gått ned 14 kg...kjempe fornøyd...men så stoppet det liksom opp leeenge.førstes nå som det virker som det har "løsna" igjen å begynner sakte men sikkert å gå nedover igjen.aldri opplevd en sånn vektnedgang noen sinne jeg,,har hatt spiseproblemer siden jeg var ganske ung (ca 16 år) og har pcos,så det jo ødelagt mye for meg når jeg skulle gå ned..og endelig fant jeg noe som virkelig hjalp,,,, ENDELIG.har vel prøvd det aller meste ellers har jo gått ned litt,men...

flott å ha deg her,har vært å kikket på ketolyse siden,virker som en flott side..

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 19:56   #34
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Trenger hjelp

Hei! Hvor får jeg kjøpt soiaproteiner??? Hilsen nyoppstartet. Nirren



Opprinnelig lagt inn av snoopygirl

jiiiiiiiippiiiiiiiii,nå har endelig ketolysekur siden åpnet,,det var jommen på tide

Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 11:30   #35
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

soyaprotein får du tak i i de fleste helsekostbutikker

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 15:06   #36
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Hei

Kan ikke du fortelle meg litt om Ketolyse kuren?
Hvor mye du har gått ned? noen plager du har at osv?
Hvordan det går osv?

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 05-02-05, 21:35   #37
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

ketolysekuren ja....man skal jo KUN ha 15 karbo pr.dag.....kan spise en god del mere fett her i de andre kurene her virker det som,,,har passet veldig godt for meg ihvertfall....er jo ikke noe ris,pasta,poteter eller lignende her.....jeg har gått ned 17,6 kg siden midten av april i fjor,,gikk først ned 8 og en halv kg første 14 dagene,,,så gikk jeg ned til sammen 14 til ferien,,,så stoppa det helt opp,,,sikkert pga litt vel ensidig kost..gikk i det samma dag ut og dag inn....har fått fart på sakene igjen nå så nå har jeg gått end 3 kg på kansje 14 dager...jippi,,,så 17,6 kg til nå,er veeeldig fornøyd med det.anbefales å gå ca 30 min hver dag..eller mere og såklart,,,,,,er det noen konkrete spørsmål du lurer på så bare spør i veg så skal jeg svare så godt jeg kan

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-05, 00:12   #38
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Lurer også på om du bruker er tablettene som han legen har på sin side og om du bruker de stikksene for å måle fettforbrenningen?

jeg tenker veldig på Ketolyse kuren eller den andre kuren fra Spisdegslank siden(der man får tilkjørt ferdig mat). men jeg leser i boken til Ketolyse kuren og syns at det virker iallefall litt lett(tror jeg )

Hvordan ser en dag ut for deg ang maten?

Mvh Bamseline

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 06-02-05, 11:10   #39
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

jeg bruker ikke de tablettene det står om på siden has,visste ikke at de fantes da jeg begynte bruker bio chrom(morgen)-bio sink-selen(midt på dagen)-bio chrom på kvelden,,¨de får du kjøpt i helsekost butikker+ at jeg bruker omega 3 0g 6 + vitaminer i tilegg..de stixene har jeg brukt en del før til og begynne med..var veldig spennende da..bruker de sjelden nå..men innimellom.men de Må jo jo strengt tatt ikke bruke da.jeg syns denna kuren er helt super for min del,veldig grei med normal mat ol du får kjøpt alle steder.

tja i løpet av en dag spiser jeg ca sånn:
lager omelett til frokost av 3 egg,har i skinke el,litt purre ,ost
har ofte av denne til lunsh også jeg da.eller egg og bacon..jam-jam

spiser noe slags kjøtt,,kjøttdeig eller lign til middag.gjerne med smelta ost på..ler.elsker det.kansje bittelitt løk.

samme til kveldsmat innimellom.er så opp og ned nå hvor mye jeg spiser på en dag,noen ganger bare 2 måltider,,men nå har jeg jo gått en stund på denna kuren og er som regel ikke så sulten
spiste 4 måltider til og begynne med,noen ganger nå også da.spiste litt salat og til og begynne med,men blei lei..og grønnsaker ække noe godt så det spiser jeg ikke.liker gulerøtter og kålrot,men skal jo ikke spise så mye av det her da.viktig å drikke masse vann,,drikker masse grønn te også jeg.håper detta hjalp deg litt...og bare spør iveg

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-05, 12:18   #40
smily79
Juniormedlem
 
smily79 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 20
smily79 er på en erverdig vei

Å jeg som skulle kjøpt boka i går da gitt. Etter å ha lest her så har jeg jo blitt så gira på at dette kan virke for meg da. Jeg får se om Norli har den i morgen.

smily79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 06-02-05, 14:03   #41
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

så flott da,,,viktig å finne en kur som passer for deg.....hvis de ikke har boka kan du bestille den på norli.no fikk den etter kun få dager jeg,,ikke noe porto heller

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-05, 14:23   #42
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Jeg syns at Ketolyse kuren virker ganske enkel. Også har det nok med at maten er lett å lage og å få tak i.


Jeg kan ikke starte før rundt den 20 feb (har så masse selskaper, bursdager og ikke minst VALENTIN dagen som kommer. ++ MORSDAG som jeg bare må få med meg først)

Men blir du mett til hvert måltid?
Jeg tenker på det at man ikke skal ha mere en 15 karbo dagen. Da går det vel i mye av det som er lite eller ingenting karbo i?
Og har sulten din blitt borte?

Samtidig har man jo hørt at man må spise flere små måltider om dagen for at forbrenningen skal virke, men på denne kuren sier jo legen at det er greit å hoppe over måltider fordi man ikke er sulten. Så akkurat det forstår jeg ikke helt.

Mvh Bamseline

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 06-02-05, 15:04   #43
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

du får spise og kose deg fram til den 20 da vøttu


jeg er stort sett sjelden sulten nå lengere,,så klart det hender jo,men ikke ofte...ja stort sett den maten jeg spiser er det veldig lite karbo i ja...ja stemmer jo i andre kurer så må man spise mange små måltider for å holde forbenninga i gang...men her så er fettforbrenninga i gang hele tiden..derfor......ei venninde av meg gikk ned 25 kg på denna kuren og hu trente ikke noenting......jeg går turer og sykler på trimsykkelen min,stort sett hver eneste dag(med få unntak)
jeg trives veldig godt med denna kuren,har jo prøvd massevis før,men ingen så virkningsfull som denna,selvom jeg har pcos som gjør det xtra vanskelig å gå ned.

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-05, 15:07   #44
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

jeg spiser meg passe mett til hvert målitd...skal ikke så mye mat til for at jeg er fornøyd... MYE mindre enn før såklart var det tøft tilogbegynne med da,var jo anna mat enn jeg pleide å spise.var VANVITTIG sulten den første uka husker jeg,holdt på å bli gaaal.også hadde jeg veldig vondt i hue...helt normalt,,men etter ei ukes tid så var jeg ikke så sulten mere og hugguvondtet ga seg også.etter det har det gått stort sett veldig bra,bortsett fra perioder jeg har vært veldig lei omelett ol.

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 18:51   #45
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Prøv Ertestuingerstatning og potetmoserstatning side 130 i Boken, så får du grønnsaker på en nydelig og smakfull måte- redningen for mange.
Man bør spise noe salat eller grønnsaker hver dag , spesiellt hvis man går lenge på ketolysekuren, ellers kan kolesteroltallet stige.
Ketolysetabletter anbefales spesiellt for de som har PCO og insulinresistens ( stort sett de fleste med BMI over 30) Tablettene reduserer insulinresistensen og medfører derfor økt fettforbrenning.
Mosjon vil ikke bare forbrenne fett, men også bedre insulinresistensen. Når Det er mindre insulin, øker vekttapet.

Vennlig Hilsen
Torkil P. Andersen

Opprinnelig lagt inn av snoopygirl

jeg spiser meg passe mett til hvert målitd...skal ikke så mye mat til for at jeg er fornøyd... MYE mindre enn før såklart var det tøft tilogbegynne med da,var jo anna mat enn jeg pleide å spise.var VANVITTIG sulten den første uka husker jeg,holdt på å bli gaaal.også hadde jeg veldig vondt i hue...helt normalt,,men etter ei ukes tid så var jeg ikke så sulten mere og hugguvondtet ga seg også.etter det har det gått stort sett veldig bra,bortsett fra perioder jeg har vært veldig lei omelett ol.

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-02-05, 19:17   #46
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Jeg tror jeg er insulinresistent, får svar på det denne uken.

Var iallefall det før jeg ble gravid for to år siden.

Var på utredning for 3 år siden og fikk en fin beskjed:

"Du må gå ned i vekt! Men du kommer ikke til å klare det, fordi det er noe galt i kroppen din som ikke virker.men for å få det til å virke, så må du gå ned i vekt."
Syns det er greit med klare svar!!!

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 21:43   #47
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Hei!

Jaggu greit å se at du som har skrevet boka med kuren er inne å gir råd.
Jeg har drevet i en og en halv uke og jeg har gått ned 4,8 kilo. Veldig glad for det.
Det jeg liker med dette er at jeg føler jeg ikke trenger å stresse med dette.
Ikke som på Grete Roede, for der er du på kurs i 7 uker og da er du ferdig. Overlatt til deg selv. Håper du fortsetter å komme inn her å gi råd.
Jente med håp for fremtiden!!

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 22:38   #48
smily79
Juniormedlem
 
smily79 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 20
smily79 er på en erverdig vei

Hmm...

Noe litt utenom, men likevel inne ketolyse. Er det noen som bruker MSN her, som også går på ketolysekuren? Kanskje vi kan backe hverandre opp litt, og i tillegg hjelpe hverandre om det er noe som er litt uklart. Kan dere ikke evt sende meg en PM, så kan jeg evt videreformidle til de andre som er der. Bare send meg mailadressen dere bruker der.

Krysser fingrene for at det er noen her. Jeg har nemlig kjøpt bok, tbl osv nå og begynner på mandag.

smily79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 23:02   #49
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ketolysekuren har nå fått eget underforum!

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 23:18   #50
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av Nirren

Hei!

Jaggu greit å se at du som har skrevet boka med kuren er inne å gir råd.
Jeg har drevet i en og en halv uke og jeg har gått ned 4,8 kilo. Veldig glad for det.
Det jeg liker med dette er at jeg føler jeg ikke trenger å stresse med dette.
Ikke som på Grete Roede, for der er du på kurs i 7 uker og da er du ferdig. Overlatt til deg selv. Håper du fortsetter å komme inn her å gi råd.
Jente med håp for fremtiden!!

Jeg vil bare ønske deg lykke til og håper Kickstarten har motivert deg for å gå videre , snart vil du boble av energi.
Lykke til
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på ketolysekuren ... Anka Ketolysekuren 7 27-04-08 14:06
Er Ketolysekuren noe for meg? Agurk Ketolysekuren 1 25-10-07 07:23
Ketolysekuren Bigmamma Spørsmål og svar 5 09-11-06 23:48
Ny på ketolysekuren? Hilde3 Ketolysekuren 15 10-09-06 21:44
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no