Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Mitt liv som gravid på lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-11, 19:16   #1
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hei alle som stikk innom!

For å få fokuset vekk frå sjokomjølk, skive med brunost og kakao, tenkte eg at det er på tide ta tak i tinga att - for ikkje å risikera legga på meg 35kg dette scangerskapet òg... Skrekk og gru...

Eg er no snart 13fullgåtte veker, og har så langt lagt på meg 3kg. Vekta syner no 70kg. Eg trur nok det kjem mest av at eg har ete "normal" mat full i karbisar den siste tida. Mest fordi eg har vore kvalm og det einaste som har hjelpt har vore brød eller anna karbofull mat. Uansett. Eg er no over kneika, og må sjå framover på det neste halve året som gravid.

Så, eg vil legga inn her kva eg et kvar dag, mest av alt for å gje meg sjølv ein oversikt.

I dag:
Frukost- c.c. med kanel og litt stevia, 1/2dl biola.
Lunch- tre Husman knekkebrød med baconost (ein goood klatt på kvart knekkebrød!)
Mellom- to små eplebitar frå barnehageborna sitt fruktfat...
Middag- svinekotelettar med baconfløytesaus, litt blomkål og brokoli.
Kvelds- eit eple...

Og det er det så langt i dag. Eg kjenner allereie kroppen er i omstilling, og eg kjem nok heilt sikkert til å få lyst på resten av sjokomjølka i kjøleskapet seinare... Eh... Det er vel mi "kreiving" denne gongen... Eh...

Eg skal ikkje etq ketolyse eller ketosebasert lavkarbo, men eta med vet og slik eg veit er ok for meg. Gjerne under 100g karb om dagen. Om de har innspelnså kom gjerne med dei!

Klem frå Konkelimonke :-)

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 20:01   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hei Konkelimonke
Høres ut som en fin plan du har der.Blir jeg gravid noe jeg prøver på ,skal jeg også følge lavkarbo videre men gå ut av ketosen.Skal bli spennede og følge deg og se hvordan dette går ang.vekt og slik
Lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:08   #3
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Har vore travelt, så har ikkje fått oppdatert her...
Uansett - på måndag vart kveldsen ei banan og litt jordbæryoghurt.

Tysdag:
Frukost- cc med kanel og litt funlight eplesmak, 1/2
dl biola.
Lunch- to knekkebrød med smør, baconost og kvitost... Mmm...
På jobb- to små koppar kakao... Fysjom...hehe!
Middag- laks og wokgrønsaker, med litt smør
Kvelds- ei banan med litt jordbæryoghurt

Var ein ok dag i går, var ikkje særskild fysen på noko usunnheiter. Vekta var kome seg ned i 69,7 òg, så det hjelper på:-)

Så langt i dag:
Frukost- tre ss havregryn og litt biola... Var ikkje så svolten...
Lunch- tre knekkebrød med smør og baconost og litt kvitost.
På jobb- to små konfektsjokoladar... Fyyy... Vqr på pauserommet.... Viljestyrke? Nope!
Mellom- ei banan då eg kom heim frå jobb.

Elles skal eg eta vidare i dag:
Middag- tacosalat. Eg droppar lefsa.
Kanskje litt cc til kvelds?

Så lnagt r det igrunnen veldig bra, men eg er utruøeg trøtt for tida, har lagt meg klokka 2130 dei siste kveldane. Er vel ein kombi av graviditet, lange dagar på jobb, og omstilling for kroppen som er vane med skive og sjokomjølk... Haha!

Håpar de får ein flott dag de som stikk innom:-)

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 15:10   #4
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Takkar for kommentar butten koseleg med besøk!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 20:24   #5
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Dagen i dag har igrunnen gått veldig bra.
Eg åt 5 jordbær med litt yoghurt på til frukost, drakk ein kopp med kakao og åt eitt og eit halvt knekkebrød med pålegg på til lunch, åt ei lita svela saman med borna før eg reiste heim frå jobb.
Då åt eg svinewok med ein dæsj rømme på til middqg.

I kveld har eg ete ei banan og eit knekkebrød. Er skikkelig fysen på noko i kveld... Men eg skal vel klara å halda med unna tenkjer eg.
Går snart og legg meg, er skikkelig trøtt og har allereie fått kynner som er litt småubehaglege... Er nok fordi eg er så trøtt...

Er forresten 13 fullgåtte veker i dag! Jeeeeiiii!

Ha ein fin kveld! No er det senga next på meg!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 19:53   #6
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 34
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Har termin nesten likt vi da, jeg har termin 23.juli :-) Og går også på lavkarbo

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 01:05   #7
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hei, og gratulerer så mye med graviditeten!

Gleder meg til å lese etterhvert som du oppdaterer her - jeg er ikke gravid selv, men jeg har faste aspirasjoner om å holde meg til lavkarbokosthold resten av livet. Selvfølgelig er det ikke utenkelig å legge inn en planlagt sprekk/pause her og der, men føler 9 mnd blir i drøyeste laget

Dessuten kan man jo tenke seg hvor mange som sliter i måneder og år med f.eks. å kvitte seg med babyvekten etter at de har født, og så kan man kanskje bli litt ekstra motivert til å holde seg til lavkarbokostholdet også gjennom graviditeten. Så lenge man ikke er i ketose og er flink til å fokusere på sunnhet og næringsstoffer, så mener i alle fall jeg bestemt at det må være den beste måten å gå gjennom graviditeten på!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 11:40   #8
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Tusen takk for komentarar! Det er veldig trivelig!

No må eg berre få sagt at eg ikkje har oppdatert her på ei stund... Held meg framleis sånn nokon lunde til opplegget, og frå i morgon av må eg registrera her inne att det eg et kvar dag.
Eg skal jo ha tid til det sia eg er sjukemeldt to veker (ei veka att) pga mykje kynner... Æsj...

Håpar de får ein finfin sundag vidare, så vil eg be back tomorrow

Heihå frå meg

Kan jo melda at vekta held seg stabilt på 69,2kg framleis... Ehe... Enn så lenge tenkjer eg me seier! Haha!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:50   #9
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Off... Eg hadde jo den planen om å byrja å registrera maten min her inne att frå i går av, men no er eg skikkelig forkjøla og orkar ikkje vera så lenge på nett...

Kjem sterkare attende når eg er frisk att tenkjer eg
Stay tuned

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:54   #10
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

God bedring

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 19:37   #11
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hei hå!

Då har eg tatt meg sjølv kraftig saman og skal no registrera kva eg et kvar dag her inne for å få oversikten att... Er 40% sjukemeld pga mykje kynner, så jobbar annakvar dag no framover. Er straks 16 fullgåtte veker

I dag:
Litt cc og fløyte med litt fun saft og kanel, eit eple.
To knekkebrød Husman med baconost og ost... (jadå, "smør på flesk")
4 minitomater.
Middag (grønsaker, eit egg, skinkegrateng på lavkarbovis).

Thats it i dag. No skal eg snart kosa meg med ein kopp te, indian chai- min favoritt! - og kanskje ei banan.

Syns det så langt i dag har gått veldig bra til tross for karbokick i helga... Eh... Fyyy....:P

Ha ein fin kveld!

I morgon skal eg krypa opp på vekta... Turde ikkje i dag... Haha! Og nei- det er ikkje krise når eg no legg på meg framover, men tingen er å begrensa oppgangen... Førre gong gjekk eg opp 35(!!!!!!)kg og det skal IKKJE skje ein gong til!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:52   #12
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Lurer på en sak, jeg, men merk at dette IKKE er noen form for kritikk eller en antydning om at jeg mener du gjør noe galt! Spør av nysgjerrighet, jeg

Hvordan går du frem for å være sikker på at du får i deg nok og riktig næring under graviditeten? Er vel sikkert ekstra viktig når man venter smått

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 21:58   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Hvordan går du frem for å være sikker på at du får i deg nok og riktig næring under graviditeten? Er vel sikkert ekstra viktig når man venter smått

Du har ikke vært gravid, nei?

De første 12-16 ukene spiser man det man faktisk får i seg. Resten av tiden spiser man så variert man kan/klarer og gjør så godt man kan. Tar alle tilskudd man blir anbefalt og alt som er moderne akkurat da!

Liten leieboer forsyner seg av den den trenger uansett!
Er ikke for ingen ting man pleide å si at hvert barn kostet moren en tann!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:06   #14
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hihi, har nok ikke det nei Takk for svar!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 22:36   #15
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Lurer på en sak, jeg, men merk at dette IKKE er noen form for kritikk eller en antydning om at jeg mener du gjør noe galt! Spør av nysgjerrighet, jeg

Hvordan går du frem for å være sikker på at du får i deg nok og riktig næring under graviditeten? Er vel sikkert ekstra viktig når man venter smått

Her kan iallefall JEG svar at lavkarbo er definitivt det sunneste for min del, og for min baby.... Hadde 2 mndr med oppkast og spiste bare sukker, var det eneste jeg hadde lyst på---- De neste månedene spiste jeg bare brød og boller, ingen frukt eller grønnsaker...så at jeg har kommet meg over på lavkarbovogna igjen kan umulig være noe VÆRRE for lillemor i magen akkurat Endelig får jeg i meg mye grønt, proteiner og litt frukt igjen!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 23:14   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Bigmum: Hvordan var blodsukkeret ditt etter de første månedene?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:18   #17
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bigmum: Hvordan var blodsukkeret ditt etter de første månedene?

Jeg har ikke fått blodsukkeret målt, så det vet jeg ikke, men jeg kjente veeeldig godt at det svingte noe VOLDSOMT, fikk skjelvinger og ulvehunger etter 3 timer uten mat, og kastet i meg det nærmeste jeg fant som inneholdt MASSSSE karber

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:01   #18
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Lurer på en sak, jeg, men merk at dette IKKE er noen form for kritikk eller en antydning om at jeg mener du gjør noe galt! Spør av nysgjerrighet, jeg

Hvordan går du frem for å være sikker på at du får i deg nok og riktig næring under graviditeten? Er vel sikkert ekstra viktig når man venter smått

Heisann!
Vel, eg kan rett og slett ikkje vera sikker på at eg får i meg 100% av alle næringsstoffa eg burde og skulle hatt kvar dag, men som bigmum har skrive før meg her, så er eg overbevist om at lavkarbo er det sunnaste alternativet for meg og hulebuaren min mest fordi eg et mykje godt feitt, proteiner, varierte grønsaker og salatgreier, og litt karbohydrater i form av litt frukt og knekkebrød. Så, blodsukkeret held seg stabilt, humøret er meir stabilt og heile kroppen er meir stabil. Kjenner det i heile kroppen at den trivast betre på lavkarbo enn på "vanleg" høgkarbo...

I tillegg er eg meir stabil psykisk med tanke på kropp og vekt... For eg er litt ustabil psykisk med tanke på vektoppgang, det skremmer meg mest av alt! Og når eg då eg lavkarbo, som er så bra for heile meg, skremmer det meg ikkje i den grad som om eg et høgkarbo og nærast ser chipsen tek bustad på hoftene

Uansett, om eg tek ein vitaminbjørn og kanskje litt omega3 kvar dag, kan det umogleg vera verre enn om eg lever på skive med brunost for å sei det slik

Men, dette er jo opp til kvar enkelt å avgjera for sin del. Eg seier ikkje at dette kosthaldet er optimalt for alle, eg veit berre at det er optimalt for meg

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 17:26   #19
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Då var middagen fortært og eg er klar for å skriva dagens matfangst inn her.

Eg har ete:
Frukost- to knekkebrød med smør, leverpostei og majones... Nammenam!
Lunsj- eit knekkebrød med smør og graddost, pluss ei banan.
Mellom- ei heimemekka fiskekaka... Måtte jo smaka på middagen
Middag- wokgrønsaker, tre fiskekaker, eit egg. Til dessert- tre små jordbær, tre ts soyasjokoladeyoghurtpuddinggreier... Hehe!

Til kvelds vert det vel ein diger koppe chai te med litt fløyte i, og kanskje eit eple, evt eit knekkebrød med LEVERPOSTEI! Det er så gooooodt! Trur eg har dilla på " min første leverpostei"... Inneheld heldigvis berre 4g karb per 100g, men ingenting fornuftig utover dette... Hehe! Men ned går den, på høgkant!

Eg reknqr ikkje på karbisar, men sånn grovt rekna er eg vel rundt/under 100g karbar om dagen.

No foregår det ein maktkamp i huset, mellom meg og jentungen... Arr... Eg vert så irritert! Ho har plutselig bestemt seg for at ho ikkje skal eta opp middagen sin! Ho får akkurat passe mengde på tallerken, slik som vanleg, og ho får ti minutt på seg til å eta opp etter at me voksne er ferdig, elles vert ho sittande aleina ved bordet til ho har ete opp. I går bruka ho nesten 1 1/2 time! Og i dag er det på 'an igjen... Syting, klaging, mokking og akking... Men dette er ein kamp ho ikkje vinn! Eg skal ikkje få ein unge som får viljen sin på dette punktet. Kanskje eg er for streng(?), men eg gjev meg uansett ikkje... Men akk og vesann, eg vert så irritert......... Kor kjem dette ifrå? Ho har alltid ete middagen sin fint! Men no etter at ho kom frå far sin på sundag har ho slått seg totalt vrang...

Ah, det var dagens utblåsning! Skal ikkje vera lett dette her
Anyway, håpar de får ein fiffig kveld

Heihå frå Konkelimonke

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:24   #20
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Då var enno ein dag ved vegs ende, og det er på tide å oppdatera litt her...

Frukost- litt cc med fløyte og to ss syltetøy, ei halv banan.
Lunch- tre Husman med baconost og kvitost... Nam!
Middag- tacosalat med litt mais i.
Mellom/kvelds- eit eple og ei appelsin....

Vert vel ikkje meir i magen min i dag, med mindre eg MÅ ha eit knekkebrød seinare? Kveldsen i går vart to knekkebrød med leverpostei og majones pluss eit eple... Eh... Eg måtte jo eta opp boksen med leverpostei elles vert den ekkel..... Mogleg eg klarer å unngå vidare eting i kveld
Kjenner eg er litt "luftig" pga tacosalaten... Haha! Kva reagerer eg på? Hmm... Itte vet je...

Håpar de får ein flott onsdagskveld halvvegs til helg no

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:47   #21
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Off... I dag kjenner eg at viljen ikkje er heilt på topp... To knekkebrød med leverpostei og majones på til frukost, og no har eg ete ei skål med havregryn, mjølk og jordbærsylta.....
Nei og nei....
Veit ikkje kvifor, men kjenner eg er i litt dårleg eller trist humør i dag... Veit sanneleg ikkje kvifor... Mykje forandringar på gang kjenner eg.........

Alt eg må tenkja på! Akk og vesann.... Må berre snu ting og tenkja kor heldig eg er...
Kjenner berre på at eg er så sliten...

Nei, nok syting! Eg kjem attende for å oppdatera korleis dagen har vore matmessig, seinare i kveld

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 18:32   #22
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Eå var dagen snart omme, og eg kan med glede seie det vqrt ikkje det store etegilde som eg frykta...

Frukost og lunch vart jo to knekkebrød med leverpostei og majones, og ei skål havregryn med sylta og mjølk.

Elles vart det omnsvakt laks og brokkoli til middag. Og ei banan.
Og no har eg prøvesmaka nokre muffins eg skal ha med på jobb i morgon. Eg har ete ein tredjedel av ein muffins. Ikkje er dei så hakkande gale innhaldsmessig heller: laga på grovt glutenfritt mjøl, istadenfor tre dl sukker tok eg ei ts stevia, bruka rismjølk istadenfor vanleg mjølk og eg putta i litt most banan. Einaste som er superusunn er glasuren... Hehe! Jadå, her testast det ut alternativer

Me får sjå om eg klarer å halda meg flink resten av kvelden, er snopesugen i dag..... Sukk...

Ha ein flott torsdagskveld

Vkta er forresten under 70kg enno. (enn så lenge)

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 22:26   #23
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Vkta er forresten under 70kg enno. (enn så lenge)

Oj, veier du ikke mer? Hvor langt er du på vei? Jeg har lagt på meg 20 kg jeg!! Er 31 uker på vei......Men forrige gang la jeg på meg 30, så får håpe jeg slipper det nå som jeg er over på low carb Går det ellers greit med deg og magen? Synes du er flink som skriver ned alt du spiser!
Jeg sliter litt med å holde meg utenfor ketose, merker at jeg har problemer med å holde meg over 30 karber når jeg først er pål lavkarbo, får litt karbofobi, liksom....jeje.....full skjerpings!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 23:24   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg sliter med å komme meg inn i noe som kan kalles lavkarbo i det hele tatt jeg...
Er i uke 15, og de siste 10 ukene har gått lukt åt skogen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 08:18   #25
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg sliter med å komme meg inn i noe som kan kalles lavkarbo i det hele tatt jeg...
Er i uke 15, og de siste 10 ukene har gått lukt åt skogen.

Åja Carisma, jeg har jo vært på HØY HØY karbo de 28 første ukene, så DET har jeg full forståelse for Men nå har jeg lagt meg i selen, ENDELIG! men da synes jeg det er vanskelig å kjøre "snill" lavkarbo, for sukkersuget forsvinner ikke

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid på lavkarbo Sandy Lavkarbo generelt 3 12-02-10 17:08
Lavkarbo når man er gravid? bonpia Spørsmål og svar 11 02-08-09 22:33
Gravid og lavkarbo Monen Lavkarbo generelt 4 22-01-09 23:40
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no