Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Jeg har ikke fått boka enda, men

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-06, 14:17   #1
Bianca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 20
Bianca er ny på veien

Jeg har ikke fått boka enda, men

det går vel kanskje ann å begynne for det. Noen som kan si meg hva jeg skal spise og hvor mye. Leste litt her at det var veldig viktig å spise rett mengde fett ellers gikk man ikke ned. Hva gjør jeg for eksempel når jeg steiker en kotelett. Jeg HATER den tykke fett slintra på siden, jeg spiser kun kjøttet.

Jeg er ikke noe glad i rent fett, men fløte og smør går greit. Kanskje dette ikke er kuren for meg da. Må man liksom være super glad i fett slintrer?

Bianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 14:44   #2
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg har ikke fått boka enda, men

Opprinnelig lagt inn av Bianca

det går vel kanskje ann å begynne for det. Noen som kan si meg hva jeg skal spise og hvor mye. Leste litt her at det var veldig viktig å spise rett mengde fett ellers gikk man ikke ned. Hva gjør jeg for eksempel når jeg steiker en kotelett. Jeg HATER den tykke fett slintra på siden, jeg spiser kun kjøttet.

Jeg er ikke noe glad i rent fett, men fløte og smør går greit. Kanskje dette ikke er kuren for meg da. Må man liksom være super glad i fett slintrer?

Inget problem. När jag får magert kött tillsätter jag fett. Det går precis lika bra.

Nu har jag turen att gilla fett kött och därför äter jag det gärna. Dessutom känns det naturligt för mig som vill leva som en jägare. Men jag tror inte att det finns någon magisk koppling mellan köttbiten och dess eget fett...

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 14:44   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har ikke fått boka enda, men

Jeg skjærer alltid av fettet på både bacon og koteletter (nå kommer vel Skaldeman til å kvele meg hehe). Jeg klarer det ikke, jeg brekker meg!!! Men for å få opp fettinntaket da, så pøser jeg på med fete fløte/rømmesauser og kryddersmør eller smeltet smør. Når jeg lager eggerøre og bacon, har jeg en god dæsj kremfløte i eggelblandingen siden jeg skjærer bort fettet på baconet. På koteletter har jeg som sagt kryddersmør eller en fet god saus. Serverer også gjerne ostegratinerte grønnsaker til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 14:54   #4
Bianca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 20
Bianca er ny på veien

Sv: Jeg har ikke fått boka enda, men

Tusen takk for svar.

Kan man spise ubegrenset når man spiser eller holder man seg til antall gram? Jeg har forstått det sånn at det er noen oppskrifter i boka, men hvor får jeg tak i flere oppskifter? Kan man bare kjøpe seg en bok med mat i uten karbohydrater?

Men en ting til, hvordan vet man at man har nok fett da, slumper du bare da eller Iset? Kan det bli farlig hvis man spiser for mye fett? ¨

Kjenner når jeg sitter her nå, så synes jeg det høres veldig vanskelig ut

Bianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 15:01   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg har ikke fått boka enda, men

Til å begynne med spiser man gjerne litt mer enn man skal, fordi man er vant til å leve på karbohydrater som ikke metter så mye. Men fettet metter noe helt utrolig, og litt etter litt reduserer du matmengden til du blir akkurat passe mett (og mett i flere timer). Spis til du er passe mett du, så regulerer det seg selv.

  Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 15:34   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har ikke fått boka enda, men

Jeg tar det på slump nå, for jeg har ikke hode til å holde på med den tellingen og regningen. Jeg passer på å få mest fett og veldig lite karbo, da i form av grønnsaker og en SJELDEN gang, bær.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 15:38   #7
Bianca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 20
Bianca er ny på veien

Sv: Jeg har ikke fått boka enda, men

Jeg vet ikke om det bare er at jeg ikke har fått lest boka enda, men jeg føler veldig at dette kanskje er litt vanskelig. Vanskelig i den form av å vite hva man skal spise og hvor mye av diverse ting.

Bianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 26-01-06, 15:53   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har ikke fått boka enda, men

Opprinnelig lagt inn av Bianca

Jeg vet ikke om det bare er at jeg ikke har fått lest boka enda, men jeg føler veldig at dette kanskje er litt vanskelig. Vanskelig i den form av å vite hva man skal spise og hvor mye av diverse ting.

Hvis du er helt nybegynner så skjønner jeg det godt ja! Jeg har jo vært her på forumet i over 2 år og fått endel tips og input. Når det gjelder hvor mye du skal spise, så er det ganske enkelt - spis til du er mett. Ta deg god tid med maten og spis til du kjenner du er god og mett, ikke stappa (men det er ikke farlig det heller av og til altså). I begynnelsen spiser du mest, så dabber det litt av pga metthetsfølelsen som kommer av fettet. Nå er jeg på dag 4 med Skaldeman og glemmer å spise. Har ikke spist siden frokost i nitiden... Sikkert ikke så bra, men jeg stoler på kroppen og kjenner når jeg er sulten. Nå koker jeg noen egg, så spiser jeg et hardkokt egg med majones på, før middagen halv fire.

Når det gjelder HVA du skal spise, så er det også ganske enkelt. Surf innom oppskriftene her inne, det ligger en drøss, og det ligger i kategorier. Finn de med mye mettet fett og lite karbo, det ser du jo på ingrediensene.
Ellers er det jo naturlig mat du skal spise, som feks egg i alle varianter, kjøtt, fisk, kylling, litt grønnsaker, litt nøtter om du tåler det uten å stagnere vekttapet.. Og fete maten opp med fløte, rømme, smør (rikelig), majones (helst hjemmelaget, men jeg bruker endel kjøpt selv om det ikke er så heldig, vekttapet er min første prioritet nå), ost osv.

Men det beste du kan gjøre er som sagt å kikke på oppskriftsforumet, på kategoriene der, samt å lese gjennom dagbøkene til folk for å få tips. Både jeg og Albertine logger på VG, og fører dagbok hver eneste dag over alle måltider på Skaldeman. Ta en titt, URLen står i begge våre signaturer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no