Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-09, 22:39   #1
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Hei, jeg og kona har gått på samme lavkarbo-kur siden februar. Dette har vi gjort uten å lese noen bøker, bare få tips her inne. Vi er stort sett i ketose hele tiden. Jeg har (som tickeren under viser) hatt en strålende vektnedgang, mens kona har gått ned fire kg. Hun er selvsagt deppa og frustert av dette, og har nå sagt at hun gir opp.

Jeg har i dag bestilt Skaldemanns Spis deg ned i vekt for å prøve å hjelpe henne på riktig vei.

Men hvordan kan det ha seg at man er i ketose men ikke går ned mer enn fire kg på tre måneder??? Jeg tror hun spiser litt for lite fett, men ettersom vi ikke har hatt noen kur å følge er det vanskelig å gi henne de riktige tipsene.

Tror dere Skaldemann kan "redde" henne, eller er det noe annet hun heller bør prøve? Jeg mente Fedon kanskje kunne være bra ettersom jeg har inntrykk av at man da ikke er i ketose og det er litt mindre strengt mht carber.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:59   #2
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg!?!

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Men hvordan kan det ha seg at man er i ketose men ikke går ned mer enn fire kg på tre måneder??? Jeg tror hun spiser litt for lite fett, men ettersom vi ikke har hatt noen kur å følge er det vanskelig å gi henne de riktige tipsene.

Tror dere Skaldemann kan "redde" henne, eller er det noe annet hun heller bør prøve? Jeg mente Fedon kanskje kunne være bra ettersom jeg har inntrykk av at man da ikke er i ketose og det er litt mindre strengt mht carber.

Hun har gått ned 4 kg på 3 mnd sier du. Hvor mye skal hun ned da?

Det kan godt være at hun har spist for lite fett i forhold til karbo og protein. Les denne tråden (vet den er lang):

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6757&page=4

For min egen del har jeg spist alt for mye protein. Når jeg kutter på den (i tillegg til karbo) så går jeg ned. Men for å bli mett, eller "ikke sulten" er det veldig viktig å få i seg nok fett.

I energiprosent bør du i følge Skaldemann ligge på 5-20-75 (karbo-protein-fett). Jeg har forsåvidt fulgt det og hatt lite nedgang, men etter jeg leste denne tråden med OE og kutta ned på proteinet så går det faktisk nedover på vekta.

Sorry, ble litt rotete skrevet, men ta deg tid til å lese den tråden jeg linket til

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:01   #3
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg!?!

Hvor mange karber spiser dere da?
På ketolyse anbefales det 20 karber til menn og 15 til damer.. Kan hende hun burde prøve å redusere karbene litt..


Spiser hun atkinsbarer og/eller kunstig sukker?

Det er ikke alle som tåler det like godt..

Det kan jo hende at det løsner snart da! Det er viktig å ta vitaminene og være aktiv i tilegg til kostholdet!


Lykke til videre

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:23   #4
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg!?!

Målet hennes er -15kg. Pepsi Max'en har hun ikke klart å kutte helt (samme med meg). Ingen Atkinsbarer og lite eller ingen trening. Vi har som sagt ikke fulgt noen spesiell kur, men det er det faktum at jeg har gått så mye ned og hun ingenting på mer eller mindre samme kosthold som frustrerer.

En typisk dag ser slik ut:
Omelett med bacon eller salami og ost til frokost. (Ved dårlig tid blir det et kokt egg med litt kokt skinke og brie) Samme omelett + litt salat til lunsj.
Middag er stekt kjøttdeig/kylling/svinefilet med brokkoli/blomkål litt løk gjerne litt vannkastanjer og minimais. Gjerne med fløte eller et par egg i panna.
Eller ribbe. Vi har spist ribbe med blomkålmos tre dager i påsken.
Kveldskosen er et par glass rødvin + vann og linfrø som vi tygger og skyller ned med vann.
Jo - hun spiser kanskje litt mye hasselnøtter pr dag.

Lenken til Homer har jeg ikke rukket å lese ennå. Skal se på den nå.

__________________



Sist redigert av Ramah : 18-04-09 kl 23:30.
Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:08   #5
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Hei, jeg og kona har gått på samme lavkarbo-kur siden februar. Dette har vi gjort uten å lese noen bøker, bare få tips her inne. Vi er stort sett i ketose hele tiden. Jeg har (som tickeren under viser) hatt en strålende vektnedgang, mens kona har gått ned fire kg. Hun er selvsagt deppa og frustert av dette, og har nå sagt at hun gir opp.

Jeg har i dag bestilt Skaldemanns Spis deg ned i vekt for å prøve å hjelpe henne på riktig vei.

Men hvordan kan det ha seg at man er i ketose men ikke går ned mer enn fire kg på tre måneder??? Jeg tror hun spiser litt for lite fett, men ettersom vi ikke har hatt noen kur å følge er det vanskelig å gi henne de riktige tipsene.

Tror dere Skaldemann kan "redde" henne, eller er det noe annet hun heller bør prøve? Jeg mente Fedon kanskje kunne være bra ettersom jeg har inntrykk av at man da ikke er i ketose og det er litt mindre strengt mht carber.

1. 4 kg siden februar? det er jo ikke lite!!! Slutt å veie, bruk målebånd. Kg sier ingenting om kroppsammensetning.

2. Kona de er kvinne - det er stor forskjell på kvinner og menn

3. Husk alle helsefordelene hun fått som ikke syns på utsiden!

4. Tren styrketrening - da får hun opp insulinfølsomheten.

5. Kanskje: spis mer og spis mer fett. Kanskje ikke dumt å følge en bok - f.eks atkins, ketolyse.

6. Hvis dere mener alvor: LES "GOOD CALORIES, BAD CALORIES", av Gary Taubes. Lykke til

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 14:47   #6
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Hei Fetpåmidten, og takk for tilbakemelding. Jeg har bestilt Skaldemanns bok, så får hun noe konkret å gå etter. Jeg skal også ut og kjøpe målebånd, for hun har blitt slankere, men det er dette med vekten som plager henne.
Jeg ser jo at de kvinnelige månefasene gjør fremgangen litt vanskelig. Hver mens spretter hun opp igjen, og den store nedgangen etter mensen kommer liksom ikke.
Hun snakket også med legen sin om å gå ned før hun begynte og fortalte at vi skulle på lavkarbo. Legen svarte at det er sikkert bra for da får hun en "flying start". Jeg har fått en flyng start, mens hun føler hun sitter fast i gjørma. Det er sikkert både motiverende og demotiverende at jeg har gått så mye ned.
Menmen - nå kommer boka til uka, og da får vi gå på med målebånd og notere flittig utviklingen! Oppdateringer kommer de neste ukene!

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 15:12   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg!?!

En typisk dag ser slik ut:
Omelett med bacon eller salami og ost til frokost. (Ved dårlig tid blir det et kokt egg med litt kokt skinke og brie) Samme omelett + litt salat til lunsj.

Her ville jeg hatt 2ss med olje i omeletten, evt fløte og olje blandet. Og grønnsaker i, fkes purre og litt paprika.

Middag er stekt kjøttdeig/kylling/svinefilet med brokkoli/blomkål litt løk gjerne litt vannkastanjer og minimais. Gjerne med fløte eller et par egg i panna.

Et par ss smør på kjøttet er ikke dumt for å få opp fettemengden her.

Eller ribbe. Vi har spist ribbe med blomkålmos tre dager i påsken.

Ribbe er fett og bra om dere spiser fettet, hvis ikke, på med smør! Og masse smør i blomkålmosen.

Kveldskosen er et par glass rødvin + vann og linfrø som vi tygger og skyller ned med vann.

Har dere sjekket hvor mye karber det er i vinen?

Jo - hun spiser kanskje litt mye hasselnøtter pr dag.

Jeg ville veid opp dagsrasjoner så jeg visste nøyaktig hvor mange karber det er i nøttene.

Ellers, jeg ville i første omgang, før boka kommer, veid ALL mat med karber og prøvd å holde med på 20-25 karber og så og si alle karber skal komme fra grønnsaker.

Og den vekta, den vekta, vi kvinner er besatt av den derre batteridrevne saken vi har på badet, som vi bare må hoppe på hver morgen... Frem med målebånd, det er være mye mere motiverende.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:43   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Sitat:

Kveldskosen er et par glass rødvin + vann

Alkohol forbrennes FØR ev fett... Skal man få maks fettforbrenning bør man holde seg unna alkohol...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:45   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Sitat:

Har dere sjekket hvor mye karber det er i vinen?

Man kan drikke en hel dunk med vin og fremdeles være i ketose... Men alkoholen forbrennes først, som nevnt tidligere...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:47   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Man kan drikke en hel dunk med vin og fremdeles være i ketose...

Men alkoholen forbrennes først, som nevnt tidligere...Og stort sett ketose??? Kroppen sliter når man fyker inn og ut av ketose. Enten ER man der eller så er man ikke.. Vingling er ikke lurt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:50   #11
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Men alkoholen forbrennes først, som nevnt tidligere...Og stort sett ketose??? Kroppen sliter når man fyker inn og ut av ketose. Enten ER man der eller så er man ikke.. Vingling er ikke lurt.



at kroppen ikke tåler og gå inn og ut av ketose er vel ikke helt sant.
Så lenge det ikke er godterier, brus og kaker som gjør at man går ut av ketose, så har det svært lite og si.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:53   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

at kroppen ikke tåler og gå inn og ut av ketose er vel ikke helt sant.
Så lenge det ikke er godterier, brus og kaker som gjør at man går ut av ketose, så har det svært lite og si.

Ikke godt for kroppen var vel ikke helt rett... Jeg mente at det kan være vanskeligere å komme i ketose hvis man vingler. Det står i boka, men har ikke erfart det selv.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:57   #13
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Om det er vanskelig og komme i ketose kommer an på hva man har spist. Om man har levd høykarbo over en lengre tidsperiode, tar det lengre tid før man er i ketose igjen. Men man kan helt fint spise seg ut av ketose den ene dagen, og inn igjen den andre om det f.eks er noen bønner eller gulrøtter man har putta i seg.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:03   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Om det er vanskelig og komme i ketose kommer an på hva man har spist. Om man har levd høykarbo over en lengre tidsperiode, tar det lengre tid før man er i ketose igjen. Men man kan helt fint spise seg ut av ketose den ene dagen, og inn igjen den andre om det f.eks er noen bønner eller gulrøtter man har putta i seg.

Det vet jeg, for jeg er i ketose opptil 40-50 karber. Mens andre detter ut ved knappe 20... Nå prøver jeg holde meg OVER ketosen...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:21   #15
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Men hvordan kan det ha seg at man er i ketose men ikke går ned mer enn fire kg på tre måneder???

For mye karbo i kosten.

Kjøp boken "GI-Noll" til Skaldeman, der er det oppskrifter!!!
http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=9151848120

Veldig mye bedre bok å forstå, og veldig praktisk ima du kan velge oppskrifter etter 3 kriterier:
50+ for de som veier over 50kg for mye, eller som har diabetis type 2.
25+ for de som veier 25kg for mye, og som enda er følsomme for karbo
10+ for de som tåler litt mer grønnskaker.

OBS! I gruppen 50+, skal man kun spise fett og protein i moderate mengder. Tillat mengde karbo er 3g pr måltid, dvs max 9g om dagen.
Det sier seg selv at om du heller innpå med fett& proteiner, så trenger ikke kroppen brenne noe.
Poenget er jo at kroppen skal få nok fett til å begynne å brenne sitt eget.

Eggehvite, fløte, Craime Fraiche, rømme, ost inneholder alle karbohydrater.

Les og følg boken GINoll, det funker!!!
Ikke gi opp, jeg har også prøvd alt, men det er faktisk bare på denne dietten at jeg faktisk går ned uten å være sulten.

Jeg har nå i 2 uker ikke fulgt oppskriftene i 50+ gruppen, men spist rent kjøtt, laks, kylling etc med litt rømme eller smør på. jeg gikk ikke ned et gram, men holdt vekten!
Straks jeg var hjemme, så begynnte jeg på oppskriftene, og gikk ned 1 kg denne uken.

Lykke til til kona di!


Sist redigert av LaVidaE : 19-04-09 kl 22:27. Årsak: Skriveleif
LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:41   #16
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Takk for så mange gode tips. Som nevnt har vi ikke støttet oss til noen litteratur utover det lille vi har lest her inne, men jeg trodde at bare man var i ketose så forbrenner man fett. Jeg forstår at kroppen likevel forbrenner det som måtte være av karber først, men likevel; ketose = suksess. Og så er det jo dette at jeg har gått ned uten å veie mat eller gjøre noe spesielt, så vi har vært litt uforstående til at det samme ikke har fungert for henne. Men det er opplagt at hun krever mer vitenskapelige metoder!

I dag så jeg forresten 85-tallet på vekta, som var mitt opprinnelige mål. Men ettersom det har gått så enkelt og greit, har jeg sett på BMI'en min og satt nytt mål på 82 kg.

Menmen - som nevnt - nå er boka på vei inn og kona er på vei til Kid for å kjøpe målbånd, så nå skal vi gå drastisk til verks!

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 13:27   #17
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Lykke til til konemor. Håper ikke hun gir opp. Det er jo så mange lavkarboveier til målet, så det gjelder bare å finne den man trives med, slik at man også holder ut selv om det går litt sakte.

Heier på dere! (eller mest henne da, siden du er så å si ferdig)

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:30   #18
Albass
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 3
Albass er på en erverdig vei

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Hei

Jeg må bare si at dette høres velkjent ut! Min samboer har gått ned 4 kilo på en måned - og jeg ingenting.... Jeg har også vært i ketose hver dag (dette er testet) og i tillegg trent mye.

Det virker som noen av oss rett og slett må "lide" litt mer...med mindre karbo og rett og slett mindre mat. Jeg har nå startet med Udo`s morgen og kveld - i tillegg til å spise "Spis deg slank" nå en uke fremover. Er rett og slett blitt litt trassig nå - så får vi se om det hjelper!

Kanskje det rett og slett er noe man ikke tåler som blir spist mye? Blodtype? Jeg vet ikke...

Lykke til!

Albass er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:02   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Det er ofte sånn at damer har slanka seg før - og flere ganger, mens mennene ofte prøver seg for første gang.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:50   #20
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei
Wink

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det er ofte sånn at damer har slanka seg før - og flere ganger, mens mennene ofte prøver seg for første gang.

Det høres veldig kjent ut. Dette er første gang jeg har prøvd meg på noe slankeopplegg. Tidligere har det vært spede, halvhjerta forsøk uten mål eller mening.

-men jeg ville kanskje tro at man ble flinkere hver gang, så slankeerfaring burde jo telle positivt

Jaja, det tar jammen tid å få tilsendt denna boka! Bestilte den på søndag hos Bokklubben, men den har enda ikke kommet.

I mellomtiden har vi tatt følgende grep:
Alle nøtter er inndratt. Rødvinen er korket.
Vi har byttet fløte i omeletten med olivenolje (extra virgin), og bruker nesten utelukkende bacon og ost som fyll.
(-et lite tips forresten: jeg strør på sesamfrø på omeletten før jeg bretter den. Da blir det litt mer tyggemotstand. Det hjelper veldig! Jeg føler meg mye mer fornøyd med et måltid jeg har tygget.)
Og til middagene har vi begynt å legge skiver med god ost på kjøttet og surre grønnsakene i creme fraisch for å få opp fettandelen.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:57   #21
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Albass, her.


Det virker som noen av oss rett og slett må "lide" litt mer...med mindre karbo og rett og slett mindre mat.
Lykke til!

Hvis du trener mye, må du antakelig spise mer for å gå ned i vekt, da helst mer fett. Hvis kroppen ikke får nok energi vil den bremse vektnedgangen. Les litt inne på treningsdelen av forumet og let opp innlegg av pål.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:09   #22
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Vi har byttet fløte i omeletten med olivenolje (extra virgin), og bruker nesten utelukkende bacon og ost som fyll.

Et lite tips: I stedet for omelett bruker jeg å lage eggerøre. Røra suger til seg veldig mye mer fett enn omeletten klarer. En eggerøre med 3 egg suger lett til seg 40-50 g smør.

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Og til middagene har vi begynt å legge skiver med god ost på kjøttet og surre grønnsakene i creme fraisch for å få opp fettandelen.

Det blir fort for mye proteiner hvis du bruker ost på alt mulig. Norvegia f.eks har like mye protein som fett

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:21   #23
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Hjemme hos oss har det vært omvendt. Jeg har gått ned 6 kg på 5 uker, mens mannen min har stått og stampa på tre kg veldig lenge. Men jeg mistenker at han ikke spiser helt riktig når jeg ikke lager maten han spiser. I tillegg har han trent lite pga vond rygg. Men nå har han satt i gang pilatestrening 2 ganger i uka, og balansert inntaket av proteiner, fett og karber, så nå har han gått ned 1 kg på bare et par dager

Men, huff så sur han har vært når jeg har gått ned fortere enn han, for etter hans oppfatning er det han som går ned lettest av oss....

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 16:16   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

-men jeg ville kanskje tro at man ble flinkere hver gang, så slankeerfaring burde jo telle positivt

Kroppen er en finurlig sak! Den har blant annet noe som kalles metabolisme, og en lang historie med slanking kan midlertidig ødelegge den, særlig om man har vært på lavkaloridietter, sultekurer og drukket pulver og erstatningsprodukter. Faktisk er det jojoslankerne som sliter verst med å gå ned i vekt, gjerne fordi kroppen rett og slett må venne seg til å få tilført riktig og nok næring, i stedet for å bli sultefora.
Da jeg gikk ned mine første 20 kg, så bare rusla jeg ned i vekt uten det minste problem. Jeg har aldri slanka meg før De siste sitter en smule bedre, men vedlikehold har vært like viktig for meg som vektnedgang, og nå ser det ut til at kroppen min responderer igjen, og jeg er ganske nære mål.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 19:16   #25
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Et lite tips: I stedet for omelett bruker jeg å lage eggerøre. Røra suger til seg veldig mye mer fett enn omeletten klarer. En eggerøre med 3 egg suger lett til seg 40-50 g smør.

Hva kommer det av? Jeg bruker mer eller mindre samme oppskrift på eggerøre og omelett: egg+litt vann+litt fløte/olje. Er det det at man rører mer i eggerøra i panna som gjør at den suger til seg smøret?

__________________



Sist redigert av Ramah : 23-04-09 kl 23:54.
Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lilla ketosestix hele tiden? Bare dehydrert og ikke i ketose da? Smurfepia Spørsmål og svar 4 11-04-09 15:49
Platå i 2 måneder? Jenta Ketolysekuren 2 04-03-09 22:04
Fire dagers fråtsing momsi Mer enn 30 kg overvekt 18 27-02-09 21:07
Hjelp!! Sydenferie i fire uker Kanari Spørsmål og svar 3 20-07-06 23:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no