Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gerds ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-10, 21:45   #301
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Gerds ostekake

Da står min første Gerds Ostekake i kjøleskapet til middag hos besteforeldre i morgen, og jammen ble det 10 teste-"muffins" i fryseren også. ^^

Kjøpte stavmikser på Clas Ohlson for en tid tilbake. 600kr tror jeg den kostet, og den kommer med det vanlige verktøyet samt ei visp, et slags smoothie-glass og en mini-foodprosessor-ting, altså et glass med kniver i man bare fester stavmikseren oppå. Beste kjøpet jeg har gjort på lenge! =D

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:57   #302
mamman til luca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 48
mamman til luca er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Denne står i kjøleskapet nå

Hvordan i ALL verden skal jeg greie og vente til i morgen???
Smakte på kremen Ble frelst allerede der... Hohoho

__________________



Feit og FABULOUS!!!
mamman til luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 00:02   #303
Albertine6
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
Albertine6 er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Takk Gerd for ei super oppskrift.
Jeg har laget kaka nå. Står nå i kjøleskapet. Laga 15 stk store muffinsformer istedet for kakeform. Slurpet i meg restene av fyllet på slikkepotten etter jeg var ferdig, og det smakte veeeldig godt!!! Gleder meg til i morgen!

Brukte fun light bringebærsaft, philadelfiaost jeg da, og bittelitt kanel rett oppå bunnen før ostablandingen...

Albertine6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:50   #304
NupiSnowJog
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 11
NupiSnowJog er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

No står mi og i kjøleskapet, må testbake før den ordentlige kaka skal etast. Trur eg hadde litt mykje smør, for det såg ut som at botn var laga av smør med bittelitt nøtter i.

NupiSnowJog er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:34   #305
ninnimor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 1
ninnimor er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Heilt tomt for Heistad produkter trur eg, anna enn det som finnast av rester på div butikkar. (Men det einaste eg har funne er kassevis av sjokoladepuddingen.)

Har bestilt sukkerfri jell-o på ebay no og håper det vil gi like god smak. Må ha ostekake!

Heistad sine produkter har gått ut, men Eldorado har dem. Fant bl.a. gèle på Meny i går :-)

ninnimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 18:14   #306
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Laget denne i dag - igjen....for 15 gang minst! Igjen, TAKK GERD!!!

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:31   #307
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Jeg laget denne i går til middagsgjester i dag. Laget gelè av 2dl funlight granateple, 1dl vann og 5ts gelantinpulver( hadde holdt med 4 tenker jeg,og jeg mener 1ts pulver=1 gelantinblad).

Denne var mye bedre enn med bringebærsmak, men så er jeg fullstendig allergisk mot smaken på kunstig bringebærsaft/gelè.

Fikk mye skryt av vennina mi som bare måtte ha oppskriften, for hun hadde ikke tenkt på det med å lage gelè av funlight og hun liker heller ikke bringebærsmaken.

Ville bare skrive ned forholdet på gelèen i denne tråden for jeg satt en time i går og prøvde å finne ut hvilket forhold man skulle ha av saft og vann og gelantin.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:19   #308
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Gerds ostekake

Lagde denne som bursdagskake til mamma for ca en uke siden - med jordbærgelé istedenfor bringebærgelé. Det var kjempegodt! Neste gang tror jeg heller at jeg skal finhakke mandlene, og blandet det med smør gradvis. Er mulig det ble litt mye smør i bunnen. : P

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:01   #309
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei
Talking

Variant av Gerds ostekake med fryktelig resultat ;-)

Jeg lagde en variant av denne i helgen, og det gikk aldeles skrekkelig - Jeg er sikker på at jeg spiste minst en kvart kake!

Min variant av bunnen:

  • 250 gram mandler, ristet 8 minutter i ovnen på 200 grader. Jeg grovhakket en håndfull for hand og kjørte resten i blenderen til finhakking.
  • 1 håndfull paranøtter, finhakket for hånd
  • 1 liten håndfull macademia-nøtter, finhakket for hånd
  • 100 gram mykt vanlig meierismør. (siden noen sa det ble for mye smørsmak med 150)
  • 75 gram 70% sjokolade hakket i små biter
Blandet sammen ble det en passe tykk bunn i en 22 rundform + 4 store muffinsformer.

Toppen:
Fulgte stort sett originaloppskriften med 1 boks seterrømme, 1 pk kremfløte og 1 pk Tine kremost naturell.

Jeg la til 1/2 boks Philadelphia naturell siden noen tidligere i tråden hadde etterlyst mer ostesmak. ..og... Jeg hadde dårlig tid og fant ikke
Heistad/Eldorado gele i nærbutikken. Siden jeg har mislyktes med improvisering av ostekakefyll før (Den smakte som stivnet yoghurt. Selv ikke 5-åringen ville ha den, selv om den var knall rosa!) tok jeg ikke sjansen på fun light.. Dermed ble det sukkerbomba fra Freia..

Uansett: NAMMMMMMMM skremmende, farlig god!
Jeg kan definitivt bare bake denne når jeg får minst 3 personer på besøk, ellers blir det alt for mye ostekake på meg! .. selv om jeg nå har fått tak i Eldorado-gele til neste gang og dermed kan spise den nesten uten dårlig samvittighet.

Takk til Gerd for bra oppskrift!

Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 16:18   #310
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Da står min variant i kjøleskapet, er litt redd det ble litt mye smør i bunnen, og jeg valgte å bruke fun light m sitron smak, håper dette blir vellykka.. skal teste den i morgen, og om den er god så blir det en ny til dåpen til mitt gudbarn på søndag..

siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:10   #311
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av siljesfremgang, her.

Da står min variant i kjøleskapet, er litt redd det ble litt mye smør i bunnen, og jeg valgte å bruke fun light m sitron smak, håper dette blir vellykka.. skal teste den i morgen, og om den er god så blir det en ny til dåpen til mitt gudbarn på søndag..

Det ble god knall, eneste var at de synes det var litt mye rømmesmak på den så jeg bytta ut litt av rømmen med litt philadephia ost, og byttet limesaften med wildberries, og det ble kjempe bra..

siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:38   #312
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Dette er blitt min absolutte kake-favoritt! Kjempegod kake som jeg anbefaler på det sterkeste. Bruker Mascarpone-ost, synes det blir veldig godt

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 08:36   #313
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Nå har jeg prøvd oppskriften din også Gerd!!! Gjorde litt om på den jeg da, for jeg hadde ikke mandler blant annet... Brukte 250 g kongeblanding i bunnen, og 100 g usalta smør. Den ble bedre enn høykarbo!
I ostekremeostekremen brukte jeg Fun Light Appelsin, noe som gjorde den syrlig og frisk, og geleèlokket laget jeg av Confecta sukkerfri jordbærgeleè. Mmmmmmmmmmmm, så god den var!!!









Tusen takk for digg oppskrift!!!

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 00:18   #314
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Lenge siden jeg har laget denne, nå, men det er fordi jeg var litt uheldig sist da jeg skulle lage den med Fun Light... Men har funnet Eldorado sin sukkerfrie gelè, så det blir iallfall til jul igjen!

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 01:05   #315
only39
Medlem
 
only39 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drøye hundre meter over havet, en drøy time fra Oslo.
Alder: 52
Innlegg: 101
only39 er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

MMM, lagde denne, dvs litt av den, i dag!

Jeg tåler ikke mandler så jeg driver å funderer på hva jeg kan ha i bunnen, og her i byen er det dårlig utvalg av diverse spesialråvarer!

Men, jeg lagde fromasjoste delen med Artic Blueberry Fun Light og fordelte det hele i 11 muffinsformer, regnet meg da frem til at det er 2 kh i en!
Og, det var syyykt godt, tok en til Senkveld og følte virkelig at jeg "dreit på dråget" (at jeg spiste høykarbo) men det gjorde jeg jo ikke!!

TUSEN TAKK GERD!!

ps! Hva tror du om feks Fedon sin sjokoladekjeks (7karber i 6 kjeks) blandet med meierismør og en anelse kanel som bunn? Eller finnes det andre forslag? Tåler kun peanøtter, ikke noe annet i "nøtte"verden, men så er jo heller ikke peanøtter i nøttefamilien heller da, det er jo en belgfrukt, hvis ikke hukommelsen min er helt på jordet her nå!

__________________
only39
Journalen min! Eller du kan se bilder på www.lavkarbotest.blogg.no
Start:4okt.10 92.4, 92,91,90,89,88,87,86,85,84,83,82,
81,80,79,78,77,76,75,74,73,72
only39 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysestart med lavkarboliv som mål! Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 04:30   #316
lady jaja
Juniormedlem
 
lady jaja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
lady jaja er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Einaste eg har å seie; NAM!!!!

__________________



lady jaja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo my way Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:09   #317
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Nå står den i kjøleskapet! Veldig spent kan man si hehe, aldri hverken laget eller spist ostekake før!!
Men har en proff ostekake spiser i sofaen her, samboer kalles det, så får nok vite om den ble bra, sånn ikveld en gang^^

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:16   #318
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Denne må jeg testen, genialt med prosjonsvarianter, greit å ha noe kos innimellom som er lov- og lager jeg en hel kake, så må jeg liksom spise den opp med en gang.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 13:29   #319
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

Denne må jeg testen, genialt med prosjonsvarianter, greit å ha noe kos innimellom som er lov- og lager jeg en hel kake, så må jeg liksom spise den opp med en gang.

Helt enig! Denne kaka burde være en obligatorisk del av pensumet til alle lavkarbere! Du må jo ikke spise hele på en gang.. Hva med å invitere noen venner over på kaffe og kake, kanskje til og med middag? Gjerne noen som trenger å overbevises om at lavkarbo-livet i allefall ikke er kjedelig.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:50   #320
tarantellamor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Alder: 46
Innlegg: 18
tarantellamor er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Lagde denne i helga.
Med fun light saft og gelantinpulver.
Ble knallgod!! Var veldig enkel å lage også!! :-)

__________________



Jeg vil og skal få det til!!!!
tarantellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 20:50   #321
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

hehe lagde denne for andre gang nå, tror den ble litt mislykka, ble klumpete på en måte, vet ikke helt hva jeg gjorde galt i så tilfelle.. får bare vente å se hvordan den blir

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:35   #322
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Har litt lyst å lage bunn av denne kjeksen, men det er jo litt ulovlige ingredienser i den.. Syns ikke mandelbunnen er så god
Hva tror dere?

Vekt: 170 g
Ingredienser: Hvetemel, vegetabilsk olje, søtstoff (laktitol), peanøtter (18 %), nøttearoma, salt, hevelsesmiddel (natriumhydrogenkarbonat, ammoniumkarbonat), kanel, søtstoff (acesulfam K).

Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 469kcal, Protein 3 g, Karbohydrat 13 g (hvorav sukkeralkoholer 7 g), Fett 6 g.

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:47   #323
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Har litt lyst å lage bunn av denne kjeksen, men det er jo litt ulovlige ingredienser i den.. Syns ikke mandelbunnen er så god
Hva tror dere?

Vekt: 170 g
Ingredienser: Hvetemel, vegetabilsk olje, søtstoff (laktitol), peanøtter (18 %), nøttearoma, salt, hevelsesmiddel (natriumhydrogenkarbonat, ammoniumkarbonat), kanel, søtstoff (acesulfam K).

Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 469kcal, Protein 3 g, Karbohydrat 13 g (hvorav sukkeralkoholer 7 g), Fett 6 g.

Det er vel ingenting som stopper deg fra å gjøre det? Avhengig av hvilke sukkeralkoholer som er brukt er det alt fra 6 til 13g karbohydrat per 100g kjeks, men ærlig talt.. Hvor mange gram kjeks blir det per kakestykke? Den blir kanskje litt mer "ulovlig" enn den med mandelbunn men om du ikke liker mandelbunnen har det jo ikke stort å se om den er aldri så lovlig.

Ellers kan du jo lage bunn av alle mulige nøtter og frø da, så slipper du sukkeralkoholer og hvete.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 23:14   #324
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg tar som regel halvparten mandler og halvparten hasselnøtter, da blir det enda mindre karbo

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 09:39   #325
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Gerds ostekake

Dette må være en av de lengste trådene på en oppskrift!!!

La meg se hva jeg har klart å lese meg til, nå som jeg skal mekke kake selv til i morgen:

  • Mindre smør, finmalte mandler, gjerne litt andre nøtter eller sukkerfri sjokolade i bunnen.
  • Mindre rømme i fyllet, og Fun Light. Og så litt frosne bær knust grovt og blandet inn.
  • Det gjør seg med et gelelokk - tror jeg bruker Fun Light wild berries for det, og mere bær.
Jepp, det ser bra ut. takk til alle som har lagt inn nye ideer!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerds Wok Gerd Middag 5 20-08-10 19:33
Gerds tunfisksalat Gerd Lunsj 4 11-05-10 21:07
Hjelp, ang. gelè i Gerds ostekake StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 13-02-10 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no