Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gerds ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-10, 17:56   #251
HapiLatte
Juniormedlem
 
HapiLatte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 55
Innlegg: 35
HapiLatte er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

Men forresten, ingen som har hørt noe om at Heistad geleen skal forsvinne? Har hørt syltetøyet har forsvunnet.

Jeg finner ikke geleen noen steder lenger og har vært redd for at den er gått ut, noen som vet?

__________________


HapiLatte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 18:55   #252
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Oh no!! Da blir det kriiiise for meg, for jeg bruker den i Gerds ostekake.. *panikk*

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:33   #253
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg kjøpte på obs! Men så de har slutta med syltetøyet der...
Kakene ble KJEMPE gode!
Jeg lage bunn av 75 gr.smør, 125 gram mandler, 125 gram paranøtter og litt splenda og kanel. Ble suuuuper godt. Hadde ikke tenkt å ha i søtning og kanel, men smakte på bunnen og syntes det var for mye smørsmak og det hjalp veldig med splenda og kanel.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:44   #254
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Heilt tomt for Heistad produkter trur eg, anna enn det som finnast av rester på div butikkar. (Men det einaste eg har funne er kassevis av sjokoladepuddingen.)

Har bestilt sukkerfri jell-o på ebay no og håper det vil gi like god smak. Må ha ostekake!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:50   #255
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Æsj altså! Er det noen som har en pakke gelè til overs så si gjerne ifra så jeg kan kjøpe av dere, hehe..
Har noen bokser av sjokoladepuddingen og fruktcocktailen stående jeg da.

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 21:57   #256
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Har ikke confecta gele? Noen som har prøvd den?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:20   #257
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Er den sukkerfri da?

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:22   #258
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

Er den sukkerfri da?

Jepp, bare 0,05 karber pr dl ferdig vare

http://www.confecta.no/pages/produkt.../limegele.html

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 00:34   #259
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Men lime?? Er det noe godt da...

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 06:49   #260
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Lime er godt i ostekake ja. Men om den confekta sin er god, vet jeg ikke. (det er derfor jeg spør om noen har prøvd den )
De har jordbær og ananas smak også.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:06   #261
HapiLatte
Juniormedlem
 
HapiLatte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 55
Innlegg: 35
HapiLatte er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg har prøvd Lime geleen i ostekaka og det gikk veldig fint. Jeg har vanligvis sitron gelee i vanlig ostekake og synes det gir en friskere smak, men lime fungerte også. Hadde ett tynt lag med gele av fun light skogsbær som "glasur" over bringebærene på toppen. Og kaka er super god Gerd - tusen takk for oppskrift..

Men skulle gjerne hatt bringebærgeleen til Heistad også. Den bruker jeg til bringebærfromasj med litt bringebær i og det er super enkelt og godt.

__________________


HapiLatte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 22:17   #262
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Limegeleen eg god til fromasj hvertfall

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 22:24   #263
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Det er jo kjempeenkelt å bruke Fun Light med gelatin, funker veldig bra

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 11:46   #264
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Er det noen som har forsøkt å bytte ut litt av mandlene med peanøtter? Tenker meg at det kan være godt med litt peanøttsmak i bunnen. Eller er jeg helt på jordet, kanskje?


Og, jeg er en av de som må ha ting inn med teskje... Dere som bruker fun light, er det 4 dl saft dere bruker? Blir ikke det alvorlig mye til å ha oppi? Eller? Ikke minst: er den safta utblanda med vann eller er det bare konsentratet? Åååh. Jeg har bursdag snart og tenkte å lage denne kaka... Hjelp?

__________________


vaskeklutpaleoblogg

Sist redigert av vaskeklut : 05-05-10 kl 12:40.
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 02:57   #265
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

...Anyone?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 08:36   #266
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Ang. funlight, vet jeg ikke. Har ikke prøvd. Men tror det står blandingsenhet et sted her i tråden.

Peanøtter kan jeg tenke meg blir godt. Men mye mer karber dag.
Jeg lager en annen type kake av og til, og da salter jeg grovhakket mandler og tørrsteker litt i stekepanna. Det blir godt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 11:19   #267
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg laget med Confecta sin røde gele her om dagen, og den ble ganske god, venninnene gav den så absolutt godkjent ja! Litt søtstoff-smak da, men god likevel, JEg er bare ikke så glad i søtstoff-smak, drikker ytterst sjelden lightbrus f.eks. (før lavkarbo også). Ellers hadde jeg litt Splenda i bunnen, men tenker jeg bytter ut med Steviadråper m/vanilje neste gang, og kanskje litt variasjon i nøtter? Ellers var det litt mye krem-konsistens/smak, så tenker litt mer ost og litt mindre pisket krem i neste gang (er ikke noen bløtkake-person). Og så tenker jeg prøve med fun light og ikke confecta. Gøy å eksperimentere - takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Peanøtter kan jeg tenke meg blir godt. Men mye mer karber dag.
Jeg lager en annen type kake av og til, og da salter jeg grovhakket mandler og tørrsteker litt i stekepanna. Det blir godt

Ooooh, salte, ristede mandler høres nydelig ut! Hva er det i resten av kaka? Link?

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 11:26   #268
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av slektskap, her.

Jeg laget med Confecta sin røde gele her om dagen, og den ble ganske god, venninnene gav den så absolutt godkjent ja! Litt søtstoff-smak da, men god likevel, JEg er bare ikke så glad i søtstoff-smak, drikker ytterst sjelden lightbrus f.eks. (før lavkarbo også). Ellers hadde jeg litt Splenda i bunnen, men tenker jeg bytter ut med Steviadråper m/vanilje neste gang, og kanskje litt variasjon i nøtter? Ellers var det litt mye krem-konsistens/smak, så tenker litt mer ost og litt mindre pisket krem i neste gang (er ikke noen bløtkake-person). Og så tenker jeg prøve med fun light og ikke confecta. Gøy å eksperimentere - takk for tips!

Ooooh, salte, ristede mandler høres nydelig ut! Hva er det i resten av kaka? Link?

trykk på bildet, og du kommer til oppskrifta

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 00:40   #269
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

JEg tenkte å lage denne med gelélokk på toppen til |7. mai. Det funker eller? Blir nok med Confecta sin lime eller ananas tenker jeg. Liker ikke så godt Heistad sin.
Noen tips til bær som passer til limen? Og ananas blir vel litt drøyt på ketolysekuren? Er redd fyllet skal bli for lite søtt når bunnen ikke er søt hvis jeg ikke har noen bær i gelélokket.

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 01:19   #270
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

JEg tenkte å lage denne med gelélokk på toppen til |7. mai. Det funker eller? Blir nok med Confecta sin lime eller ananas tenker jeg. Liker ikke så godt Heistad sin.
Noen tips til bær som passer til limen? Og ananas blir vel litt drøyt på ketolysekuren? Er redd fyllet skal bli for lite søtt når bunnen ikke er søt hvis jeg ikke har noen bær i gelélokket.

Jeg har hørt at man ikke kan bruke kiwi og ananas som pynt "under" gelelokket! Tror det var noe med at geleen ikke stivner da.. Noen som vet om det stemmer eller ikke?

Jeg lurer fortsatt på om man bruker 4 dl utblanda saft eller 4 dl konsentrat når man lager med saft jeg altså! Dere som bruker confecta, bruker dere full vannmengde på den, eller halv?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 15:11   #271
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Hei..

Denne skulle/skal jeg lage i dag..
Var på meny men fikk da vite at heistad sine produkter skal gå ut bare sjokolade puddingen som blir igjen, men eldorado hadde laget sjokolade pudding og vaniljesaus uten sukker.. Så ikke på de så er ikke sikker på hva som er i da..

Men jeg skal prøve å lage kaken etterpå med bringebær fun saft.. håpe d går bra

Kommer med oppdatering når jeg er ferdig

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 15:16   #272
Svadadama
Medlem
 
Svadadama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 93
Svadadama er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Sissi, her.

Hei..

Denne skulle/skal jeg lage i dag..
Var på meny men fikk da vite at heistad sine produkter skal gå ut bare sjokolade puddingen som blir igjen, men eldorado hadde laget sjokolade pudding og vaniljesaus uten sukker.. Så ikke på de så er ikke sikker på hva som er i da..

Men jeg skal prøve å lage kaken etterpå med bringebær fun saft.. håpe d går bra

Kommer med oppdatering når jeg er ferdig

Eldorado har også gele som ligner Heistad sin, iallefall med bringebær og jordbær. Den har de på min lokale Meny, sammen med vaniljesaus.

Svadadama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 17:39   #273
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Oki..

Å gud som jeg gleder meg til å smake!! Sambo mente d smakte bringebær yoghurt av fyllet.. hehe.. Får vente å se da GLEDER MEG

Takk til gerd (tror jeg, har jo ikke smakt enda)

Hehe..

Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:06   #274
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Denne var bare såååå god.. Tusen takk gerd, var bare fantastisk

Jeg lagde den kl 3 og kl 6 ble d smaking Synes den var kjempe god samme med sambo også to ikke lavkarbere fikk smake og hun ene synes den var kjempe god og synes den smakte som ostekake!! Mens andre ikke liker ostekake så var ikke så enkelt da.. Lagde med fun bringebærsaft og fun gele lokk glemte å ta bilde..

Er fælt å si det, men jeg spiser et stykke nå!!! Jeg lagde så jeg hadde 6 dl veske og tok 4 i røra og 2 oppå som lokk. 7 gelatin plater.. Akkurat forholdet er jeg ikke helt sikker på, bare smakte meg frem

ÅÅÅ.. Denne skal jeg love deg at blir servert på 17 mai.. Tusen takk igjen gerd for denne deilige kaken ( som jeg ikke trodde kom til å bli så god) hehe..

Hilsen Meg

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 19:41   #275
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Nå står "sjokolade" kaka til stivning
Å gud som jeg gleder meg til å smake.. Er en sjokolade elsker, men tror kansje jeg hadde litt mye kaffe..

Tok bare 2 ss men var med stærk nespresso kaffe, men røra var god da

Går det ann å fryse denne??

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerds Wok Gerd Middag 5 20-08-10 19:33
Gerds tunfisksalat Gerd Lunsj 4 11-05-10 21:07
Hjelp, ang. gelè i Gerds ostekake StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 13-02-10 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no