Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gerds ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-11, 00:09   #351
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Åh, du gode gode du
Har laget denne før med heistad bringebær og vært frelst, trodde jeg.
NÅ er jeg FRELST. Fun light lemon/lime saft som gele! Oh, Herre det er det beste jeg har smakt. Laget ferdig ostekaken nå og den er satt i kjøleskapet til nyting i morgen på alles bursdag. Skal ha gelelokk på, men tenker at jeg lager det i morgen tidlig, så er dte sikkert stivt på ettermiddagen

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 00:10   #352
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 38
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Også hadde jeg kanel i bunnen

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 13:27   #353
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Gerds ostekake

Da skal jeg prøve meg igjen på denne til konfirmasjon imorgen! Håper den blir litt mer ostekake aktig denne gangen, ble bare formasj aktig sist..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:30   #354
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Gerds ostekake

Da har jeg laget en versjon med appelsin-funlight, å philadelfia. Røra smakte kjempegodt hvertfall! Men, noen tips til hva jeg bør ha som gelelokk? har funlight appelsin, å eldorado bringebær gele.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 15:47   #355
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Gerds ostekake



__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:40   #356
Linda86
Nytt Medlem
 
Linda86 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Elverum
Innlegg: 7
Linda86 er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Føler meg inspirert, og tenkte å prøve å lage denne kaka til jeg får besøk over helga. Men siden jeg er helt nybegynner når det gjelder baking, lurer jeg på et par ting:
hvordan legger man et gelelokk på ostekaka? Kaka bør vel stå litt først for å stivne før man har på gele?
Tenkte å bruke gele fra Eldorado til både fyll og lokk. Men da må jeg vel bruke to poser gele, et til fyllet og et til lokket?

Som sagt, totalt nybegynner..

__________________
Gjør et nytt forsøk på lavkarbo etter et hardt år med altfor tøffe prøvelser!
Linda86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å finne ut av ting :) Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 10:49   #357
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg tror jeg skal servere denne kaken til helga. Hvor lenge kan den ligge i fryseren ? kan jeg lage den Torsdag, og servere den Lørdag ? er den like god når den har vært fryst ?

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:13   #358
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Du kan fint lage den torsdag og la den stå i kjøleskapet til lørdag! Den blir nesten bedre av å få sette seg litt!
Har aldri prøvd å fryse den, da den alltid blir spist opp i løpet av et par dager uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:28   #359
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan fint lage den torsdag og la den stå i kjøleskapet til lørdag! Den blir nesten bedre av å få sette seg litt!
Har aldri prøvd å fryse den, da den alltid blir spist opp i løpet av et par dager uansett!

Oki, da prøver jeg det

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:23   #360
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Jeg har ikke lyst til å bruke gele i denne nå som det finnes så mye friske bær. Men hvis jeg bytter ut gele med knuste bær, hvor mye trenger jeg? Og hvor mye gelatin?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:27   #361
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Du trenger så mye gelantin som du må ha til ca 3.5 dl vann!
Hvor mye bær du vil ha, er jo opp til deg!
Prøve seg litt frem?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:33   #362
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Prøve seg litt frem?

Joda, men jeg liker å ha litt rammer jeg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:35   #363
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Joda, men jeg liker å ha litt rammer jeg

Du kan jo se om dette hjelper!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:13   #364
stompeline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 7
stompeline er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Hei. Synes kaka så god ut, så har lyst å prøve den, men tåler ikke mandler/mandelmel, går det med kokosmel? å evt hvor mye kan jeg bruke?
Hilsen nybegynner

stompeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavcarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:17   #365
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Gerds ostekake

Tåler du paranøtter så kan du bruke det, ellers ville jeg bare prøvd meg fram med kokosmasse/kokosmel.
Kan jo fint lage bare bunnen og se hvordan den blir etter noe tid i kjøleskapet

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:18   #366
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Eller rett og slett droppe bunnen og bare lage ostefromasj- tingen! Den er jo best uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:20   #367
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Eller rett og slett droppe bunnen og bare lage ostefromasj- tingen! Den er jo best uansett!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 22:15   #368
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Går det ann å bruke noe annet i bunnen istede for mandler? Tåler ikke mandler og helst ikke kokos =/ Kan man f.eks bruke en kjeks type også droppe å spise den bunnen ? Eller går karbohydratene opp i kaken :P ?

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 22:23   #369
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Går det ann å bruke noe annet i bunnen istede for mandler? Tåler ikke mandler og helst ikke kokos =/ Kan man f.eks bruke en kjeks type også droppe å spise den bunnen ? Eller går karbohydratene opp i kaken :P ?

Finnes en del oppskrifter på kjeks her inne. Lag de og knus sammen med litt smelta smør og evt søtstoff

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:01   #370
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Går det ann å bruke noe annet i bunnen istede for mandler? Tåler ikke mandler og helst ikke kokos =/ Kan man f.eks bruke en kjeks type også droppe å spise den bunnen ? Eller går karbohydratene opp i kaken :P ?

Du kan lage den som fromassj uten bunn. Du kan også bruke oopsie-bunn, står i et innlegg i tråden her et sted.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:07   #371
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Går det ann å bruke noe annet i bunnen istede for mandler? Tåler ikke mandler og helst ikke kokos =/ Kan man f.eks bruke en kjeks type også droppe å spise den bunnen ? Eller går karbohydratene opp i kaken :P ?

Hva med hasselnøtter eller valnøtter ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:30   #372
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Bare lurte på en ting, du skriver at det 35 karber i hele kaken, men på posen med mandlene står det at det er 20,5 pr 100g, også skal vi bruke 250g, blir ikke det da 51,25 g karber da bare på mandlene..?

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:31   #373
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du kan lage den som fromassj uten bunn. Du kan også bruke oopsie-bunn, står i et innlegg i tråden her et sted.

Ja, tenkte jeg skulle gjøre det =D Er jo egentlig bare ostebladningen jeg liker, så gjør meg ikke noe om det blir uten bunn :P

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 03:00   #374
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av IAlexandra, her.

Bare lurte på en ting, du skriver at det 35 karber i hele kaken, men på posen med mandlene står det at det er 20,5 pr 100g, også skal vi bruke 250g, blir ikke det da 51,25 g karber da bare på mandlene..?

Mandler har 7-8 karber per 100 gram, hvilket merke har du kjøpt? Het høres helt feil ut....

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:01   #375
IAlexandra
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Drammen
Innlegg: 15
IAlexandra er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Mandler har 7-8 karber per 100 gram, hvilket merke har du kjøpt? Het høres helt feil ut....

Så rart =/ Jeg kjøpte mandler på Rimi, og bak på bakken står det 20g pr 100g.. Viste ikke at det var forskjellige mandler =/

IAlexandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerds Wok Gerd Middag 5 20-08-10 19:33
Gerds tunfisksalat Gerd Lunsj 4 11-05-10 21:07
Hjelp, ang. gelè i Gerds ostekake StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 13-02-10 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no