Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nybegynner

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-11, 20:04   #1
India
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 14
India er på en erverdig vei

Nybegynner

Hei,

jeg begynte på ketolysekuren for en uke siden, ser ut som jeg har gått ned 1 kg første uken- dette var noe skuffende da jeg hadde foventet mer første uken. Noen som har noen gode råd eller erfaringer rundt denne kuren og hvor lang tid det tar å komme i gang med fettforbrenningen?

__________________


Delmål 1: 78.3 Delmål 2: 73.3 Delmål 3: 68.3 India
India er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:17   #2
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

1 kg er bra det Fortsett med det du gjør,så skal du være glad om det forsetter slik. 1 kg er mye nedgang pr uke!!

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:17   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av India, her.

Hei,

jeg begynte på ketolysekuren for en uke siden, ser ut som jeg har gått ned 1 kg første uken- dette var noe skuffende da jeg hadde foventet mer første uken. Noen som har noen gode råd eller erfaringer rundt denne kuren og hvor lang tid det tar å komme i gang med fettforbrenningen?

Har du lest boka?

Der står det faktisk at du ikke skal forvente noe 1. uka

Men grattis med 1 kilo ned

Mitt beste råd er å følge boka litt slavisk til du kommer inn i kuren og dets regler.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:53   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner

Det kan ta 2-8 uker å komme ordentlig i gang med fettforbrenningen. Nedgang er nedgang - glem alle halleluja-historiene du har hørt om lavkarbo, kroppene våre er forskjellige og reagerer forskjellig. Konsentrer deg om å bli vant med kostholdet! Bruk målebånd også samtidig med vekta så kan du kanskje se bedre framgang på målene dine.

Det avhenger også av hvor overvektig du faktisk er

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:15   #5
India
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 14
India er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Takk for svar Oppmuntrende å høre Må vel bare ta tiden til hjelp.... Har ikke lest boken, har sett litt i noen andre bøker og lest på nettet. Har ikke tatt noen vitaminer eller mineraler heller, burde jeg det?

Dumt spørsmål, men hvordan får dere til de flotte vektlinjene med farger og nedgang og slikt ER så grønn på dette

__________________


Delmål 1: 78.3 Delmål 2: 73.3 Delmål 3: 68.3 India
India er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:31   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av India, her.

Takk for svar Oppmuntrende å høre Må vel bare ta tiden til hjelp.... Har ikke lest boken, har sett litt i noen andre bøker og lest på nettet. Har ikke tatt noen vitaminer eller mineraler heller, burde jeg det?

Dumt spørsmål, men hvordan får dere til de flotte vektlinjene med farger og nedgang og slikt ER så grønn på dette

JA du bør ta vitaminer/mineraler i tillegg! Les mer her http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...62&postcount=2.

Her kan du lære om ticker

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:41   #7
Klådia
Juniormedlem
 
Klådia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 41
Klådia er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Har du lest boka?

Der står det faktisk at du ikke skal forvente noe 1. uka

Men grattis med 1 kilo ned

Mitt beste råd er å følge boka litt slavisk til du kommer inn i kuren og dets regler.

Lykke til



Hvor i boka står dette?
Kan nemlig ikke huske å ha leste dette.
Det jeg imidlertid kan huske å ha lest er følgende Torkil har skrevet i en pasienthistorie på side 70 i boka:

"Hun gikk kun ned 2-3 kilo på ketolysekuren de første 2 ukene, noe som var skuffende for henne og meg som hennes lege."

Jeg ble direkte sjokkert over at han kunne komme med den uttalelsen

Er det rart nybegynnere på ketolysekuren har store forventninger i begynnelsen da...?

__________________


Klådia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:57   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Klådia, her.

Hvor i boka står dette?
Kan nemlig ikke huske å ha leste dette.
Det jeg imidlertid kan huske å ha lest er følgende Torkil har skrevet i en pasienthistorie på side 70 i boka:

"Hun gikk kun ned 2-3 kilo på ketolysekuren de første 2 ukene, noe som var skuffende for henne og meg som hennes lege."

Jeg ble direkte sjokkert over at han kunne komme med den uttalelsen

Er det rart nybegynnere på ketolysekuren har store forventninger i begynnelsen da...?

Det står på side: 90

Sitat:

Uke 1: "Kroppen forbrenner sine lagre av karbohydrater, og legger om til fettforbrenning......"

Uke 2-3: Du går ned i vekt, 3-7 kilo er normalt....osv...
Uke 4 og videre: Du vil ha et mer moderat, men ganske stabilt vekttap på 1/2-1 kilo pr uke.... osv osv...


Når det gjelder en pasienthistorien du henviser til så står det videre:

Sitat
" Vi snakket om problemet og fikk luket ut noen få kilder til karbohydrat hun hadde oversett bl.a mais i salat og sukkerfrie halstabletter som inneholdt sorbitol, som jo omdannes til sukker i fordøyelsesystemet."

----
når det gjelder trådstarters skuffelse, så har nok ikke forhåpningene kommet i forbindelse med boka. Siden TS ikke har lest den.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 00:00   #9
Tinkiwinki
Medlem
 
Tinkiwinki sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 83
Tinkiwinki er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

1 kilo den første uka er bra ! jeg er også nybegynner, jeg hadde bare gått ned 0,5 etter 1 uke !! dåli motivasjon, men får holde hode kaldt

__________________


Tinkiwinki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner tuttifrutti Spørsmål og svar 5 10-04-10 01:16
Nybegynner konepone80 Spørsmål og svar 8 22-02-09 10:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no