Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkeralkoholer? Hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-09, 15:05   #1
troya
Juniormedlem
 
troya sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
troya er på en erverdig vei

Sukkeralkoholer? Hjelp!

Kan noen forklare meg hvorfor noen trekker de fra karbene og derfor får mindre karber. Leste på en tråd her inne at man kunne spise en pose med store Ifa siden den bare inneholt 0.6karbs. på varedeklerasjonen står det 15g karbs pr pose, mend 14g av de 15g er sukkeralkoholer. blir det derfor mindre karber?? helt forvirra her. Jeg har altid tatt karber for å være karber..

__________________
troya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-null/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 15:06   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: sukkeralkoholer?? Help!

Sukkeralkoholer (og kun de) kan trekkes fra

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 15:10   #3
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Fordi de ikke påvirker insulinnivået i blodet og derfor ikke har noe å si for vekten.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 15:30   #4
troya
Juniormedlem
 
troya sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
troya er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Så i praksis nå når jeg bare skal ha 12g karber til dagen, trygt kan spise dem? Da ble det plutseligt mye lettere dette her med søtbehov jo

__________________
troya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-null/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 16:02   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av troya, her.

Så i praksis nå når jeg bare skal ha 12g karber til dagen, trygt kan spise dem? Da ble det plutseligt mye lettere dette her med søtbehov jo

Både ja og nei. Noen kan spise slike saker i ubegrenset mengde og likevel gå ned i vekt, mens andre ikke kan. Dessutten er jo det å spise noe søtt, med på å opprettholde en søtavhengighet.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 16:47   #6
troya
Juniormedlem
 
troya sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
troya er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

Fordi de ikke påvirker insulinnivået i blodet og derfor ikke har noe å si for vekten.

Gjelder dette for ketose og??

__________________
troya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-null/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 16:52   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Ja.

Du kan spise sukkeralkoholer når du er på et ketosebasert kosthold. Men det kan trigge søtbehovet. Og man kan få ganske mye luftsmerter og gass ( spes maltiol)
Og for mange er det vektbrems i tillegg.

Det beste er å la det være en liten godbit en sjelden gang. Ikke for å stagnere det søtbehovet man kanskje allerede har, det kan få motsatt virkning. (erfaring )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:01   #8
troya
Juniormedlem
 
troya sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
troya er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Tanken bak å spise litt Ifa var for å kamuflere ketoseånden og da blei det jo perfekt med noen små drops i ny og ne. Kanskje jeg skal prøve finne noe annet å bruke, tyggis inneholder for mye karbo fant eg ut til å kunne tygge det hele dagen, foruten at jeg liker ikke tyggis..

__________________
troya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-null/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:07   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Det går an å bruke sånn mentolatumspray (apoteket?)
Eller slike små mint"papir" (husker aldri navnet)

Noen syns at munnskyll hjelper (bl.anna SP12 fra apoteket)

Hos mange forsvinner den ånden etterhvert.

Og mange opplever at den blir svakere med inntak av masse vann

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:29   #10
troya
Juniormedlem
 
troya sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
troya er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Har vert i ketose i snart 2 uker og ånden blir bare verre og verre, har brukt munskyll (listerin) men det har kanskje bare virket opptill 1 time. Har fått hørre en god del kommentarer på ånden til nå. Er lettere fortvilet Håpte å kunne ha en drops eller to i lommen skulle eg møte på noen som vil slå av en prat uten å forte seg vekk grunnet ånden min, skal prøve disse pappir greiene dere snakket om

__________________
troya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-null/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:24   #11
Bradypus Variegatus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 38
Bradypus Variegatus er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Kan jeg anbefale mentolsigaretter?
Eller denne flaska jeg fant på hytta?




Neida, jeg bare tuller. Men jeg har dessverre ikke noen tips (bortsett fra sukkerfrie pastiller med måte).
For min egen del så prøver jeg bare å unngå å puste folk i ansiktet, men bortsett fra det så tar jeg ikke ånden så tungt.

Syns kanskje det er litt uhøflig av folk å kritisere deg for ånden. Litt frekt?
Jobber du med barn (ærlige) eller eldre (som kan være ganske syrlige for syrlighetens del)? Eller er det venner eller familie som sier fra?

__________________


Bradypus Variegatus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 20:23   #12
troya
Juniormedlem
 
troya sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
troya er på en erverdig vei

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Er stortsett familien som sier i fra. Barna mine som er i barnehage alder sier at det lokte vont, og så er det kjæresten min som slite vledigt med ånden min. Ellers ser jeg at når jeg snakker med folk så tar de et ekstra steg bak når jeg begynner å snakke Kanskje dette er noe jeg bare må leve med

__________________
troya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-null/Atkins Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 21:15   #13
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 38
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Prøv Vademecum.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 23:22   #14
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja.

Du kan spise sukkeralkoholer når du er på et ketosebasert kosthold. Men det kan trigge søtbehovet. Og man kan få ganske mye luftsmerter og gass ( spes maltiol)
Og for mange er det vektbrems i tillegg.

Det beste er å la det være en liten godbit en sjelden gang. Ikke for å stagnere det søtbehovet man kanskje allerede har, det kan få motsatt virkning. (erfaring )

Supplerer litt her: "Occasionally, someone will ask why their low-carb diet isn’t working as they think it should be. One of the first questions I ask is whether they are eating products with a lot of sugar alcohols such as maltitol. Although it doesn’t have the same impact on every individual, this one ingredient has been known to stall many a well-intentioned dieter. Here’s why." Les resten her.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 23:51   #15
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Er vanskelig å gjøre noe med ånden siden den ikke kommer fra bakterier i munnen men er et biprodukt av forbrenningen, hvis du spiser ketogent vel og merke. Må nesten ha noe konstant i munnen i så fall som dunster mer enn ånden.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 08:31   #16
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Sukkeralkoholer? Hjelp!

Ang. dårlig ånde:
Jeg tygger fenikkelfrø. Jeg aner ikke om det er noen karber i dem, for det har jeg ikke klart å finne ut, men det jeg tror i hvert fall ikke det er mye. Fenikkelfrø smaker anis, og er bra for magen. Det gjør også at man ikke blir så fort sulten. Man må nok ha litt sansen for anis hvis man skal like det, men jeg syns det er kjempegodt (kanskje fordi jeg fikk det som godteri av farmor da jeg var liten).

Det er å få kjøpt i helsekost og på apotek. Vet også at man får kjøpt det i innvandrer-forretninger, men de er ikke like gode, mulig de "mangler" litt behandling (varme beh eller noe).

Ta en liten klype i ny og ne, og tygg i vei

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkeralkoholer jhelenh Ketolysekuren 8 26-05-09 09:04
Sukkeralkoholer? Karbomor Ketolysekuren 3 18-03-09 19:30
Hjelp. Sukkeralkoholer og ketolyse Chalenty Ketolysekuren 10 16-02-09 21:56
Sukkeralkoholer? Linnmk Ketolysekuren 3 23-11-07 17:14
Hjelp! Ang sukkeralkoholer og pastiller MiniMe Ketolysekuren 22 02-09-07 12:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no