Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

24 kg ned på 9 uker

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-10, 23:46   #1
Crom
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 10
Crom er på en erverdig vei

24 kg ned på 9 uker

jeg har nå på en periode på 9 uker gått ned 24 kg.
118 til 94 kg
arbeidsbukse fra 62 og nå er 54 litt stor
detter er kun gjort med pulver å vann, samt moderat trening.
Jeg har benyttet quick diet fra gymgrossisten.com.
valget en pukverkur som start for å komme i gang.
Men syntes den var så effektiv at jeg fortsatte.
Den inneholder nesten ingen karbohydrater så kroppenn har verdt i kestose fra uke 2.

Den første uka var ekstrem hard. Jeg var sulten og slapp hele tida. hadde mye vondt i hodet og ingen energi.
Mot slutten av uke 1 merket jeg at det skjedde forandringer.
Ble mindre sulten, fikk tilbake energi og ikke minst ned i vekt.

Jeg tar 5 poser om dagen blandet med vann og ikke noe annet.
Bruker litt sb12 munnskyllevann for å holde dårlig ånde i sjakk. Og den virker bra. Jeg holder meg unna alt annet.

Jeg har nå masse energi, blir ikke sulten og suget etter godis er helt borte.
Blir litt lei smaken innimellom.
Til mandag skal jeg begynne å spise mat igjen.
Kommer da til å starte forsiktig og bare holde meg til lavkarbo kost.

For meg har det fungert perfekt å bare gå på pulver.

driver nå å planlegger tiden fremover i forhold til hva jeg skal spise.

S

Crom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lhc Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:44   #2
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: 24kg ned på 9 uker

spennende å se hvordan det går med vekten når du begynner med mat igjen ,,
erfaringsmessig går du fort opp
ikke sikkert det skjer med deg

ellers så syns jeg dette smaker litt av reklame

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:46   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Hvis det skulle være reklame så mangler vel det helt vesentlige?? Navnet på kuren f.eks

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:50   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: 24kg ned på 9 uker

hva er dette da

Jeg har benyttet quick diet fra gymgrossisten.com.

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:51   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Nok et eksempel på at jeg trenger briller Menmen. Tror ikke Gymgrossisten holder på med den slags dårlig skjult snikreklame De klarer seg vel mer enn nok med vanlig reklame.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:53   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Kee??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:54   #7
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: 24kg ned på 9 uker

ok uansett så er det jo flott å klare å gå på pulver så lenge
det er beundringsverdi,å en bra kikstart

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:55   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kee??

Ka?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:57   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ka?



Bare ikke skjønner noen ting jeg! Det må da være lov å si at man har gått ned mange kilo uansett om det er på quickgreier fra en eller annen grossist eller om det er på kjøttpølser fra spesialslaktemesteren i storgata..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 12:59   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Når noen her går ned mye på Ketolyse, så er jo det reklame for Ketolyse.. men det trenger ikke bety at Torkil sitter og trekker i strengene og ber folk komme inn og snikreklamere for det av den grunn

Jeg lover, Fedon har ikke betalt meg!!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:01   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Når noen her går ned mye på Ketolyse, så er jo det reklame for Ketolyse.. men det trenger ikke bety at Torkil sitter og trekker i strengene og ber folk komme inn og snikreklamere for det av den grunn

Jeg lover, Fedon har ikke betalt meg!!

Ler godt her nå!!!!! Vel, skal innrømme at Dialife har betalt meg mye for å skryte av pastaen deres! (NOT!) Men god er den likavel.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:02   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Åhh! Glemte det nesten! Fabelaktig nedgang! Du har vært utrolig standhaftig! Jeg har selv gått på pulverkurer med stort hell, men har alltid gått opp igjen litt etterpå. Krysser fingrene for deg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:26   #13
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: 24kg ned på 9 uker

ok tar den, uttalte meg vel litt for rask og feil

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 15:44   #14
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: 24kg ned på 9 uker

Kjempebra vektnedgang! Dette er en VLCD slankekur, jeg tror ikke jeg hadde maktet å leve på bare 800 kalorier om dagen!

Men kan du poste et mer nøyaktig næringsinnhold her? Jeg slo opp dette produktet, men jeg fant ingen komplett innholdsfortegnelse, bare dette:

Sitat:

Quick Diet Complete er et utmerket mellommål også for deg som ikke er ute etter vektnedgång, men kun vil beholde en sunn vekt.
En porsjon motsvarer mengden karbohydrater i en frukt eller knekkebrødskive + mengden protein i 50g kalkunkjøtt eller 2 dl mager kesam.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 16:14   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Kjempebra vektnedgang! Dette er en VLCD slankekur, jeg tror ikke jeg hadde maktet å leve på bare 800 kalorier om dagen!

Men kan du poste et mer nøyaktig næringsinnhold her? Jeg slo opp dette produktet, men jeg fant ingen komplett innholdsfortegnelse, bare dette:

Om du trykker på "Mer info" på menylinja som er sånn under bildet av produktet, når du trykker deg inn på det, så får du innhold Er vel stortsett som alle andre VLCD dietter. Eller de pleier kanskje ikke være så karbohydratfattige?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 16:23   #16
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: 24kg ned på 9 uker

Ja, der var den jo! Hmmm.... frister ikke. Jeg tror jeg ville bli skrubbsulten igjen etter 1-2 timer, når det ikke er fett i den.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 16:27   #17
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: 24kg ned på 9 uker

Eh.. Joda, flott at du har gått ned så mye, men over 2,5 kg pr uke..? Det høres ikke spesielt sunt ut spør du meg men... Det viktigste er jo at du nå lykkes med å skifte over til et sunt og varig kosthold. Lykke til

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 19:35   #18
Crom
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 10
Crom er på en erverdig vei

Sv: 24kg ned på 9 uker

tror forskjellen på denne å andre måltidserstatinger er at den jeg har brukt har også veldig lavt innhold av karbohydrater.
Og detter er ikke noe forsøk på reklame. Men kun det å dele erfaringer å få innspill fra andre

Crom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lhc Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 20:19   #19
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: 24kg ned på 9 uker

Gratulerer med bra resultat. Stå på videre.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:46   #20
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: 24kg ned på 9 uker

Så bra. Du har vært kjempeflink. Er litt misunnelig kjenner meg, men hadde nok aldri klart så lite kalorier. Redd jeg hadde hatt lite overskudd til mine små håpefulle og jobben... Uansett, må vel bli deilig å spise litt igjen. Lykke til!!!

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:31   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Det som skjer på slike pulverkurer er vel at mange nesten får umenneskelig mye krefter og overskudd etter en hard overgangsperiode. Vet ikke helt hva som skjer jeg.. Ketosen gjør vel at de mister matlyst i tillegg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:25   #22
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Sukk...skulle ønske disse sidene kunne handle mer om å spise MAT...og forandre livsstilen med riktog kosthold. Pulver er uvettig lek med kroppen, og etter min mening ikke noe som burde reklameres for her inne....

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:29   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Blir litt vanskelig å vite hvor grensa skal gå da Hva skal reklameres for og hva skal ikke?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 00:11   #24
stalemate
Juniormedlem
 
stalemate sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 24
stalemate er på en erverdig vei

Sv: 24kg ned på 9 uker

Gratulerer med en rasende kjapp vektnedgang! Hvor mye skal du ned? Er du i nærheten av trivselsvekt nå, ettersom du skal begynne med lavkarbomat?
Lykke til videre!

stalemate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert ketogent Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 00:36   #25
Crom
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 10
Crom er på en erverdig vei

Sv: 24kg ned på 9 uker

Ja jeg er ved ca den vekta jeg skal vere nå. 94 kg
Jeg regner med å gå litt opp i vekt når jeg nå skal begynne å spise igjen.
Men det er planlagt. jeg satte opp en egen plan for dette før jeg begynte. både vor lenge jeg skulle gå på pulver å opptrapping med mat etter at jeg var ferdig med pulver.
den første uka nå som kommer blir det bare middagsmat. Og resten pulver.
kommer da til å spise kylling og hvit fisk.
Og spe på med grønne grønnsaker mot slutten av uka.
Uke 2 blir det frokost og middag. med mer varierte kjøtt og grønnsaker.
Uke 3 blir det frokost lunch og middag.
Så skal jeg videre gå på lavkarbomat til over nyåret.
Kommer til å sakte pense over på normalkost med karbo mot slutten av januar/begynnelse av februar. Må se an hvordan det går med vekta.

jeg er enig at det beste er å kunne bare gjøre dette med mat og ikke pulver. men når du har xtremt mye overvekt er det ikke lett å gå ned vanlig samt å kunne trene.
Det er derfor jeg valgte løsningen med pulver.
Tror det viktisge er at man selv finner den løsningen som man selv er best tjent med.
Derfor er det så bra å kunne lese her inne og se hva andre lykkes med. For å få tips og inspirasjon til seg selv.
Sven

Crom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lhc Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
2 uker på OE, opp 4 kg Chantelle Lavkarbo generelt 5 24-04-09 10:40
4 uker, hva nå? aggie Ketolysekuren 5 12-03-08 16:48
0,5 kg på 2 uker Mayella Ketolysekuren 21 14-12-07 11:47
3 uker på ketolyse ... cilemora Ketolysekuren 4 17-09-07 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no