Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Dukan-diett

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-12, 21:29   #1
milja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 68
milja er på en erverdig vei

Dukan-diett

Noen som har prøvd dette? Det er lav karbo men uten fett og mye proteiner.

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 21:30   #2
milja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 68
milja er på en erverdig vei

Sv: Dekan diet

Opprinnelig lagt inn av milja, her.

Noen som har prøvd dette? Det er lav karbo men uten fett og mye proteiner.

Mener Dukan diet

milja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1. Lav karbo, lav kalori, mye protein Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:27   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dekan diet

Høres direkte usunt ut....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:42   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dekan diet

Lavkarbo, ja. Dette er jo omtrent en ren proteindiett. Dessverre glemmer man at vi også trenger fett. Og det er såvidt jeg kan se ingenting i dietten som gir et noenlunde normalt forhold til mat etter å ha oppnådd ønsket vekt?
http://www.kk.no/841178/slik-fungerer-dukan-dietten
http://www.klikk.no/helse/dinlavkarb...icle766311.ece

Samt at det her med at man er "dømt" til å ha det maksimale antallet fettceller man har oppnådd resten av livet er ikke entydig bevist ifølge nyere forskning.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 23:03   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dekan diet

Opprinnelig lagt inn av milja, her.

Noen som har prøvd dette? Det er lav karbo men uten fett og mye proteiner.

Søk på dukan i søkefeltet, så finner du mange innlegg om den her inne.

Personlig? Hold deg unna de ekstreme variantene. Kroppen din MÅ ha essensielle aminosyrer fra proteiner og essensielle fettsyrer fra fettkilder - kutter du alt unntatt proteinene, vel... det blir vel ikke så helsemessig fornuftig tenker jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 19:44   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dekan diet

er det når protein omdannes til glukose det blir et avfallsprodukt som kroppen vil skille seg av med?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:34   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dekan diet

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

er det når protein omdannes til glukose det blir et avfallsprodukt som kroppen vil skille seg av med?

Sjekk ut sidene til Vegard, friskogfunksjonell.no

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 23:44   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Dekan diet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Sjekk ut sidene til Vegard, friskogfunksjonell.no

hvordan finne det der da? fant det forresten. interessant for andre?http://www.friskogfunksjonell.no/proteinmetabolismen/
Aminosyrer kan brytes ned og brukes som energi. Når en aminosyre brytes ned står vi igjen med to deler, et karbonskjelett og aminogruppen. Aminogruppen vil fraktes til leveren og omdannes til urea, som skilles ut i urinen. Karbonskjelettet kan enten oksideres og gå inn i sitronsyresyklusen som substrat i energiproduksjonen, eller det kan være utgangspunkt for nydanning av glukose (glukogene aminosyrer) eller fettsyrer (ketogene aminosyrer).

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 18-06-12 kl 23:58.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 14:12   #9
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Dukan-diett

Gått på Dukan en gang før, når det hastet med de siste kiloene før jeg var forlover i min søsters bryllup
Dietten går ut på å ha 3-5 pure proteins dager, hvor man da mister mye av vannet man bærer på, og så spiser man protein og grønnsaker til man oppnår ønsket vekt.

jeg gikk ned, og holdt meg nede selv etter jeg begynte å spise normalt.
men skulle jeg anbefalt dette til noen så er det KUN for å rense opp i kostholdet.
jeg er på Dukan igjen, med Attack fasen og så skal jeg over til lavkarbo.
For etter Attack fasen så har jeg luket ut alle de produktene jeg ikke burde få i meg.
(jeg er svak. haha)
Og jeg foretrekker lavkarbo fordi man får litt flere muligheter. Flere spennende oppskrifter!
men som en quick fix, eller rydding i kostholdsvaner så er dette thumbs up!!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
DUKAN-dietten Amalie1967 Andre dietter 1 18-06-12 22:28
DUKAN dietten lucifine Andre dietter 2 15-08-11 16:45
The Dukan Diet littleme Spørsmål og svar 15 17-04-11 14:33
Høy protein-diett kontra høy fett-diett Maja Kostholdsfilosofier 16 13-01-10 22:03
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 22:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no