Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger noen råd her...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-11, 10:10   #1
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Trenger noen råd her...

jeg har nå gått på ketolyse i 4 uker... i løpet av de 2 første ukene gikk jeg ned 2,2 kg, men så gikk jeg opp 800 gr den 3. uken...
denne uken har jeg gått ned igjen 200 gr... så da har jeg enda ikke nådd minstenoteringen min enda jeg har vært flink med maten... i dag vurderer jeg en karbodag siden jeg nå er ganske lei av å være "flink" pike uten resultater... bør jeg la være med det? tror dere det kanskje løsner for meg nå, at jeg sannsynligvis vil gå ned mer neste uke om jeg er like flink? eller bør jeg unne meg en karbodag? jeg er sååå i tvil, og meg og min datter skal på kino i dag, og da hadde det jo uten tvil vært godt å ta en tur på burger king... ellers kan jeg jo kjøpe meg en biff å spise hjemme... uff, vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... er jo såå frustrerende å se at vekten ikke går nedover...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:11   #2
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: trenger noen råd her...

jeg har da gått ned tilsammen 1,6 kg i løpet av 4 uker, og det er jo veldig lite synes jeg..

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:16   #3
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: trenger noen råd her...

HOOOOLD UUUUUT!!!
Det er mange som har hatt omtrent samme utvikling som deg (meg selv iberegnet) - husker jeg ble kjemperedd, særlig da det gikk litt oppver også. Hvis du ikke gir opp kommer vekta til å gå nedover. Hvis du tar en pause i dag, er mange dager "tapt", og siden du akkurat har startet har du sikkert ikke fått fettforbrenningen skikkelig i gang, og da ville det være dumt å begynne på skrætsj igjen

Biff hjemme høres MYE bedre ut enn en burger på BK. Husk at det er bare karbodjevlene i hodet ditt som forsøker å lure deg til å spise karber!

Lykke til!

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:21   #4
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: trenger noen råd her...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg har da gått ned tilsammen 1,6 kg i løpet av 4 uker, og det er jo veldig lite synes jeg..

Ser av journalen din at du "bare" skal ned 10-12 kg. Såvidt jeg har forstått går det ikke så fort når man ikke er veldig overvektig. Det har gått forholdsvis seint med meg, ca 8 (+)kg siden oktober. Men det er 2kg i mnd, 0,5kg i uka (jevnt fordelt) og kroppen har det veldig bra med dette sakte vekttapet. Det har gått i rykk og napp, kroppen skal tilpasse seg hele veien, men jeg har samtidig funnet en livsstil som jeg kan leve med, og det er kanskje det aller, aller viktigste. Så får det heller gå litt sakte - jeg har jo resten av livet

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:34   #5
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd her...

nei, jeg skal ned 15 kg... eller 17 da, men hadde 15 igjen... må ha tenkt feil i starten, for jeg har altså 15-17 kg for mye... men selvfølgeli, blir fornøyd med 10 også da... he he

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 11:37   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger noen råd her...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg har nå gått på ketolyse i 4 uker... i løpet av de 2 første ukene gikk jeg ned 2,2 kg, men så gikk jeg opp 800 gr den 3. uken...
denne uken har jeg gått ned igjen 200 gr... så da har jeg enda ikke nådd minstenoteringen min enda jeg har vært flink med maten... i dag vurderer jeg en karbodag siden jeg nå er ganske lei av å være "flink" pike uten resultater... bør jeg la være med det? tror dere det kanskje løsner for meg nå, at jeg sannsynligvis vil gå ned mer neste uke om jeg er like flink? eller bør jeg unne meg en karbodag? jeg er sååå i tvil, og meg og min datter skal på kino i dag, og da hadde det jo uten tvil vært godt å ta en tur på burger king... ellers kan jeg jo kjøpe meg en biff å spise hjemme... uff, vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... er jo såå frustrerende å se at vekten ikke går nedover...

Det kan ta 2-8 uker før kroppen er ordentlig i gang med fettforbrenningen. En "karbo-dag" vil bare forsinke denne prosessen så jeg vil ikke anbefale dette før du har stått stille på vekta i ganske lang tid og ihvertfall ikke så tidlig i prosessen.
Ikke vær i tvil om hva du skal gjøre - dette er ingen kvikk-fix som mange tror! Er du HELT sikker på at du spiser korrekt? Drikker du nok vann? Det er mange ting som kan være årsak til at du stopper litt opp nå - men det aller første du må gjøre er å bestemme deg for å gjøre dette - ikke bare prøve noen uker og når man ikke oppnår ønsket effekt - slutte...

Jeg anbefaler ihvertfall å fortsette å være "flink" som du sier i en mnd til - og så kan vi diskutere temaet på nytt
Tenk også litt på den mentale biten her - skal du endre kosthold for godt eller er dette en slankekur? Hvis du har bestemt deg for å endre kostholdet for godt - blir du ikke så stresset hvis vektnedgangen går sakte.

En ting til -finn fram målebåndet og mål deg - det kan godt hende du har blitt smalere selv om ikke vekta viser nedgang

Les mer om lavkarbo, finn nye spennende oppskrifter, og ikke tenk så mye på vekta, nyt maten istedet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 11:43   #7
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Trenger noen råd her...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det kan ta 2-8 uker før kroppen er ordentlig i gang med fettforbrenningen. En "karbo-dag" vil bare forsinke denne prosessen så jeg vil ikke anbefale dette før du har stått stille på vekta i ganske lang tid og ihvertfall ikke så tidlig i prosessen.
Ikke vær i tvil om hva du skal gjøre - dette er ingen kvikk-fix som mange tror! Er du HELT sikker på at du spiser korrekt? Drikker du nok vann? Det er mange ting som kan være årsak til at du stopper litt opp nå - men det aller første du må gjøre er å bestemme deg for å gjøre dette - ikke bare prøve noen uker og når man ikke oppnår ønsket effekt - slutte...

Jeg anbefaler ihvertfall å fortsette å være "flink" som du sier i en mnd til - og så kan vi diskutere temaet på nytt
Tenk også litt på den mentale biten her - skal du endre kosthold for godt eller er dette en slankekur? Hvis du har bestemt deg for å endre kostholdet for godt - blir du ikke så stresset hvis vektnedgangen går sakte.

En ting til -finn fram målebåndet og mål deg - det kan godt hende du har blitt smalere selv om ikke vekta viser nedgang

Les mer om lavkarbo, finn nye spennende oppskrifter, og ikke tenk så mye på vekta, nyt maten istedet!

Oppmuntrende ord, jeg sliter med oppgang og nedgang om hverandre selv, å har stresset med at jeg gjør noe feil, men etter mange kloke ord her inne,skal jeg nå forsøke å slappe mer av dette, å fortsette å nyte all den gode maten
jeg savner ikke så mye annet enda heller jeg, annet enn kanskje litt frukt innimellom,syns vi har mye god mat
jeg holder meg slavisk til dette, har ikke unt meg noe annet, å har allikevel hatt oppgang og nedgang om hverandre, det kan være du har spist saltholdig mat som meg, eller at mensen gjør det, det er visst mange ting som kan spille inn

Lykke til videre!! ikke så mange gode tips hos meg da, men måtte bare inn å snike litt siden jeg hadde samme "problem"

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 11:53   #8
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd her...

ja, altså, jeg går på p-sprøyte, så mensen skal jeg egentlig ikke ha... men på onsdag blødde jeg, og i dag blør jeg... merkelig, men har skjønt at dette er ganske vanlig på lavkarbo. kroppen ordner opp i hormonene tydeligvis, så nå har jeg bestemt meg for å ikke ta flere sprøyter på en stund, så kanskje fettet løsner litt lettere da. ja, jeg har tatt av mange cm, så det går jo rette veien, og jeg har sett at andre har gått opp og ned gjennom prosessen, så... men det var det å få hjernen min til å skjønne det da.. he he...
neida, salt spiser jeg lite av, og vann drikker jeg mye av...
men jeg har bestemt meg for at det blir ingen burger king i dag... skal prøve en stund til å se hva som skjer. vil ikke ødelegge for meg selv nå.
men om 4 uker, så må det ha skjedd noe tenker jeg...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 15:07   #9
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd her...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

ja, altså, jeg går på p-sprøyte, så mensen skal jeg egentlig ikke ha... men på onsdag blødde jeg, og i dag blør jeg... merkelig, men har skjønt at dette er ganske vanlig på lavkarbo. kroppen ordner opp i hormonene tydeligvis, så nå har jeg bestemt meg for å ikke ta flere sprøyter på en stund, så kanskje fettet løsner litt lettere da. ja, jeg har tatt av mange cm, så det går jo rette veien, og jeg har sett at andre har gått opp og ned gjennom prosessen, så... men det var det å få hjernen min til å skjønne det da.. he he...
neida, salt spiser jeg lite av, og vann drikker jeg mye av...
men jeg har bestemt meg for at det blir ingen burger king i dag... skal prøve en stund til å se hva som skjer. vil ikke ødelegge for meg selv nå.
men om 4 uker, så må det ha skjedd noe tenker jeg...

Eg fekk ein tanke her, kan p-piller osv påvirke vektnedgongen? Eller vil eit lavkarbokosthold vere med å stabilisere syklusen? Eg har hatt litt småblødningar dei siste dagane, og skal ikkje har mensen. Føler meg litt slapp, vondt i hovudet og sånt også. Typisk at slikt skjer når eg skal ut å reise!

Vil forresten takke for eit supert forum! Eg les og les, og lærer heile tida noko! Kjekt at det er så mange kunnskapsrike menneske her, og at dei vil dela kunnskapen sin med oss andre. Eg har snart ete lavkarbo i fire veker, og har har supergod nytte av forumet! Takk!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 15:18   #10
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd her...

Vil berre fortelle om meg.
Startet på ketogent kosthold 4 januar i år, første 2 ukene gjekk eg ned 5 kg, 3 uka sto eg still gjekk faktisk opp 0,2 kg i slutten av 3 uka.. MEN, no dei 3 siste dagene har eg gått ned 0,4kg!!! Bare ta det med ro og smør deg med tålmodighet so skal du sjå det løsner. Vet eg vart fulstendig fortvilt 3 uka eg og da ingen ting skjedde...

2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 22:49   #11
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd her...

Jeg har også en periode hvor vekta ikke er helt enig med meg... Er på slutten av 3. Uka, og for en uke siden, hadde jeg gått ned 3,5 kg og var kjempefornøyd. Dagen etter hadde jeg gått opp 2 kg!!! Og dagen etter det igjen hadde jeg gått opp 0,5 kg til! Ble temmelig nedstemt! Leste masse her inne om alt det kunne være, og har beroliget meg med at det er helt normalt... Jeg har nå mere muskler, mye vann i kroppen ( trykker på huden, og ser hvor hvite merker jeg får) og i tillegg har jeg mens... Så det var min utolmodighet beroliget... Nå veier jeg meg ikke manisk lenger, og slapper av. Trykker på huden før jeg vurderer å gå på vekta. Har jeg vann i kroppen, lar jeg være å veie meg

Takker dette forumet for alle innlegg! Før i tiden ville jeg gitt opp... Nå er jeg tolmodig, glad å lykkelig

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 01:08   #12
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd her...

ja, jeg veier meg kun en dag pr uke, men kanskje jeg rett og slett skal la være med det... veie meg annenhver lørdag isteden. kanskje det hjelper på litt... he he...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 01:29   #13
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: trenger noen råd her...

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg har da gått ned tilsammen 1,6 kg i løpet av 4 uker, og det er jo veldig lite synes jeg..

Nei det er ikke lite,fin vektnedgang det.Holder vekta bedre når en går ned litt saktere.Lykke til videre.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 01:33   #14
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Trenger noen råd her...

Slapp av! Jeg har brukt over ett år på 15 kg. Men så er fordelen at dette blir en livsstil og et kosthold til å leve med Jeg har prøv andre "kurer" før, men det nytter jo ikke hvis vi går tilbake til gamle uvaner! Så rådet er: ta det med ro, så ordner det seg :

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger noen ... lille74 Ketolysekuren 3 29-07-09 17:04
Trenger noen råd her ... smil! Ketolysekuren 6 25-02-09 12:48
Trenger noen tips! Madonna Lavkarbo generelt 3 28-04-04 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no