Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sprakk i dag ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-11, 23:18   #1
Augustbruden
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 31
Augustbruden er på en erverdig vei

Sprakk i dag ...

Ja... da sprakk jeg etter en måned på ketolyse....

Har en samboer som huffer seg ang middagslagingen min, at jeg ikke kan spise noenting lengre.. bla bla bla...


Så.... i fortvilelsen ble det risengryns grøt til middag.

Sjokolade og potetgull nå.....

Jeg er så sint på meg selv......

jeg er sliten av denne sytingen når jeg prøver å få til noe....
Sambo sitter å gnofler i seg alt han kommer over og jeg sitter på sidelinjen og har så lyst på at jeg holder på å dø.....

Jaja.... nå er det å komme seg i ketose igjen og prøve ikke gå på slike smeller igjen.....

__________________


Augustbruden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 23:36   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: sprakk idag.....

Opprinnelig lagt inn av Augustbruden, her.

Ja... da sprakk jeg etter en måned på ketolyse....

Har en samboer som huffer seg ang middagslagingen min, at jeg ikke kan spise noenting lengre.. bla bla bla...


Så.... i fortvilelsen ble det risengryns grøt til middag.

Sjokolade og potetgull nå.....

Jeg er så sint på meg selv......

jeg er sliten av denne sytingen når jeg prøver å få til noe....
Sambo sitter å gnofler i seg alt han kommer over og jeg sitter på sidelinjen og har så lyst på at jeg holder på å dø.....

Jaja.... nå er det å komme seg i ketose igjen og prøve ikke gå på slike smeller igjen.....

Uff, det er ikke lett når det er lite støtte å hente på hjemmebane Men nå har du sjansen til å vise ham (og deg selv) at du ikke gir deg, og at dette skal du klare! Etterhvert blir det lettere å se på når andre spiser det du før ville kastet deg over - det sitter nesten like mye i hodet som i hendene - øh, munnen. Synes du skal overhøre sytingen - noen mennesker bare LIKER IKKE forandringer, selv om de er til det bedre. Kanskje misunner han deg viljestyrken du har vist så langt? Dersom han er misfornøyd med middagene du lager er det jo ingenting i veien for at han kan ordne seg noe selv, de aller fleste som har flyttet hjemmenfra kan koke sin egen spaghetti (om det er dét de vil ha ).

Nå er det jo masse godt å kose seg med i et lavkarbokosthold - og er det vanskelig å se ham spise risgrøt - så lag din egen fløtegrøt (f.eks.). Neida, det er ikke helt det samme - men etterhvert vil du nok oppleve å fyse på helt andre ting enn de høykarbogreiene du spiste før

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 23:51   #3
Augustbruden
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 31
Augustbruden er på en erverdig vei

Sv: sprakk idag.....

Tusen takk for svar

Synes det er vanskelig med denne matlagingen når jeg har 2 barn og en mann som ikke skal spise det samme som meg, men jeg må vel bare dobbelt kokkelere for min egen del.

jeg vil klare dette...... jeg må og skal....

__________________


Augustbruden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 23:54   #4
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sprakk idag.....

Fløtegrøt myyye bedre enn risengryns grøt syns jeg,og så er jeg mett etter en halv tallerken og de andre kan sitte der etter 2 skåler og være kvalme,og for ikke å glemme at de er sultne etter 2 timer, jeg er mett i 6

Syns det er dårlig gjordt når den andre parten stapper i seg godis/potetgull etc, send han til noen kamerater

Jeg har viljestyrke og stahet som fjell,så her i huset kan alle spise ALT uten at jeg blir misunnelig eller fysen,men nå er gubben på samme kostholdet som meg og det gjør selvsagt ting lettere,men hadde han ikke vært det så fikk han lage maten sin selv,dermed basta

Dropp de dårlige tankene og begynn på nytt i morra tidlig ingen stor skade har skjedd vettu,og tenk positivt.

Hadde dette vært meg så ville jeg vært enda mere bestemt på å klare det,bare for å bevise at helsa mi er viktigere enn potegull og snop

Lykke til,dette klarer du

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:04   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: sprakk idag.....

Jeg synes strengt tatt du har bedre grunn til å være sint på samboer som uffer og klager, enn på deg selv. Snakk om destruktivt! Ikke tale om at jeg hadde servert mat til noen som praktiserte denslags tull...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:12   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: sprakk idag.....

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg synes strengt tatt du har bedre grunn til å være sint på samboer som uffer og klager, enn på deg selv. Snakk om destruktivt! Ikke tale om at jeg hadde servert mat til noen som praktiserte denslags tull...

Enig! La ham sulte!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:20   #7
Løvemamma83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 19
Løvemamma83 er på en erverdig vei

Sv: sprakk idag.....

Opprinnelig lagt inn av Augustbruden, her.

Tusen takk for svar

Synes det er vanskelig med denne matlagingen når jeg har 2 barn og en mann som ikke skal spise det samme som meg, men jeg må vel bare dobbelt kokkelere for min egen del.

jeg vil klare dette...... jeg må og skal....

skal snart ta til på mi 3 veke på lavkarbo, og har på desse 2 ukene gått fra å ete mine egne måltid, til å tilpasse måltida slik at både mann og barn blir tilfredse. Er jo masse man kan lage som passer alle.

Idag laga eg fløtegrøt t meg, og risengrynsgrøt til de andre..lørdag er grøtdag her i huset. Til kvelds hadde vi taco, de andre spiste tortilla, eg spiste ostekjeks og store salatblad... d går an å tilpasse seg

mannen har sagt han vil begynne på d samme som meg,og d hjelper jo...for skal han fortsette å spise høykarbo samtidig som han spiser av mine middager med fete sauser-ja da vil han merke d på vekta vil eg tro

du må bare holde ut,og en sprekk e en sprekk, se forbi den og tenk at imårra er en ny dag

Løvemamma83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nybegynner på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:24   #8
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: sprakk idag.....

Opprinnelig lagt inn av Augustbruden, her.

Tusen takk for svar

Synes det er vanskelig med denne matlagingen når jeg har 2 barn og en mann som ikke skal spise det samme som meg, men jeg må vel bare dobbelt kokkelere for min egen del.

jeg vil klare dette...... jeg må og skal....

Jeg er også den eneste på lavkarbokosthold i vår husholdning (2 voksne og 2 barn på hhv 10 og 7 år). Jeg lager sjelden to middager. Både mann og barn har godt av rent kjøtt/fugl/fisk og masse grønnsaker! Og det går virkelig mer av det rene kjøttet/fuglen/fisken og grønnsakene når man ikke har et ris/potet/pasta-alternativ på bordet. Så etterkommer jeg heller ønsker når ungene spør etter noe spesielt; "nå er det lenge siden vi har hatt spaghetti, mamma, kan du lage det en dag?". Da lager jeg gjerne det en dag vi har en porsjon med lavkarbo-rester i kjøleskapet - da spiser jeg den, og ungene får spaghettien sin, og så hører jeg ikke mer om dét på en stund.

Skal ikke si at det er kjempelett - overgangen er stor, og det er virkelig ikke mye grønnsaker disse barna mine liker. Brokkoli sklir ned hos hele gjengen, det er også et ypperlig redskap for å få med seg god saus. Kristian kan spise aspargesbønner hvis han får dyppe dem i ketchup (sukkerfri) Og det var vel det. Likevel er jeg sta som et esel og presenterer stadig nye grønnsaker, og "gamle" tilberedt på nye måter. De MÅ smake, om det så bare er bittelitt ytterst på gaffelen, før de sier at de ikke liker det. Av salatgrønnsaker er det stort sett bare paprika og agurk jeg får i dem - trøster meg med at det iallefall er endel næring i paprika

Jeg synes mannen din burde støtte deg i ønsket om et bedre kosthold, både for din og familiens del. Min egen mann er veldig skeptisk til høyfettkosthold, men han ser jo at hans kone blir slankere, blidere og har mer overskudd i hverdagen Jeg synes vanskelig en ektefelle kan argumentere mot et bedre kosthold for barnas del - de tar jo ikke sine egne valg - det er opp til oss å forsøke å gi dem gode kostvaner tidlig

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:33   #9
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sprakk idag.....

Smeltet ost får unga mine til å spise det meste,til og med fisk hahaha

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 00:36   #10
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: sprakk idag.....

Opprinnelig lagt inn av Augustbruden, her.

Tusen takk for svar

Synes det er vanskelig med denne matlagingen når jeg har 2 barn og en mann som ikke skal spise det samme som meg, men jeg må vel bare dobbelt kokkelere for min egen del.

Med litt planlegging trenger det ikke være så vanskelig. Jeg løser som regel middagen med å ha kjøtt/fisk/fugl som hovedrett, grønnsaker som både jeg og mannen spiser, og så potet, ris eller pasta som mannen og poden spiser og jeg lar være. Det blir ikke to forskjellige middager, vi bare forsyner oss i forskjellig grad av det som står på bordet.

At mannen din ikke vil la være å spise det han er glad i fordi du slanker deg, kan jeg forsåvidt forstå - men syting og klaging hører ingen steder hjemme. Kanskje dere bør ta en alvorsprat?

Til sist: Selv om du ikke får så mye støtte av familien som du skulle ønske og som du fortjener, er det til syvende og sist bare du selv som kan endre på ting. Hvis du blir frustrert av å se på at mannen spiser mat som er forbudt for deg, bør du kanskje bare gå et annet sted? Gå deg en tur, ta et deilig varmt bad, gjøre noe annet hyggelig bare for deg selv?

Lykke til med fortsettelsen!

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 01:15   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: sprakk idag.....

Uffda - enn å klage på at det er så lite du kan spise også sprekker man på RISENGRYNSGRØT da!!

Trøste

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 02:53   #12
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: sprakk idag.....

Dette greier du, bruk hans manglende støtte til bli såpasse forbanna at du greier det. Men ta gjerne en prat for å få slutt på sutter, ikke noe bra forbilde for barna helle om han gjør det...OG du kan jo spise masse masse deilig du som er på ketolyse da(jeg hadde ikke vektnedgangseffekt og måtte skifte filosofi, så jeg VET hvor mye digg du kan lage) Lover deg familien din ikke klager på Gerd og Nannahs oppskrifter-feks.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 03:25   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: sprakk idag.....

Huff, spør om han ikke unner deg å bli frisk og slankere?? Så dårlig å ikke få noe støtte.. og ingen har vel godt av å trykke i seg masse junk og snop uansett hvor normalvektig dem er.. Jeg har overtalt min til å spise omtrent samme som meg.. Og vil han ha noe annet, så får han lage det selv!!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 09:46   #14
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sprakk idag.....

Min mann har også uffet og akket seg litt, og en dag sa jeg at han stod fritt til å lage akkurat det han ville til middag uten at jeg skulle blande meg inn i det.

Vel, han kjøpte brun lapskaus på boks, mens jeg laget laks i form med masse grønnsaker og deilig hollandaisesaus.

Da vi satt på hver vår side av bordet og spiste innrømmet han at min mat så MYE bedre ut en hans guffe.

Jeg lager gjerne egne ting til barna (6 og 12 år), men jeg prøver i det lengste å lage noe som ligner eller er tilnærmet likt. Hjemmelaget tomatsuppe smakte 1000 ganger bedre enn Toro sin ifølge 12 åringen. Ostelasagne skal testes ut denne uka, Taco er genialt, alle kan ta det de vil ha, kylling og ris/jukseris med salat. Gemalen her i huset synes faktisk at jukseris er bedre enn vanlig ris.

Det er viktig at du gir beskjed at du gjør dette for din egen skyld og ikke alle andres, og at så lenge du ikke synes det er noe problem å leve sånn så burde han heller støtte deg og være stolt.

Sutring er forbudt og heller ordne noe selv.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:01   #15
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i dag ...

Jeg har også en mann som ikke går på lavkarbo - tror han skal passe seg litt, ja. I starten var det ganske tøft, at han spiste godteri osv, nå går det lettere (selv om jeg gikk på en kjempesmell på fredag - da hadde jeg kjøpt Smash til besøket mitt og mannen, og klarte plutselig ikke å motstå... Lørdag hadde mannen kjøpt en ny pose, og jeg holdt på å gå på samme smell....etter 2 biter klarte jeg å stoppe - det var faktisk en liten seier for meg!)

Vel - nok om det. Jeg gjør som veldig mange over her - lager noe felles som alle kan spise, så har jeg brokkoli/blomkål/salat til, mens mann og barn spiser poteter/pasta/ris. Det går kjempefint. Når ungene har pannekaker, lager jeg noe annet til meg (gjerne en rest), når vi har pølser, spiser jeg lavkarbopølser. Fisk/kjøtt/kjøttdeig og kylling kan vi jo spise alle, så har jeg bare mer grønnsaker til.

Noe som har reddet meg mange ganger, når jeg ikke kan spise det samme som resten; løvbiff m/bernaise og masse salat - veldig fort gjort og godt.

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 14:33   #16
Svima
Medlem
 
Svima sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 290
Svima er ny på veien

Sv: Sprakk i dag ...

Hei
Jeg kjenner godt til denne "klagingen". Ikke bare fra mannen, men hele familien. Denne gangen har jeg ikke fortalt det til noen, foruten mann og barn. Han har fått forbud med å si det til noen andre, for jeg orker ikke flere negative tilbakemeldinger.

Men nå har han fått beskjed av legen at han må legge om kostholdet. Han fokuserer da bare på hva han ikke kan spise. Jeg har ikke vært så hveldig behjelplig, men i går lagde jeg bare lavkarbo mat. Han fikk frokost boller, rømmegrøt, en "panne" med kjøttdei, bacon, grønnsaker, div. krydder og gratinert med ost + hjertesalat til. På kvelden lagde jeg sjokoladedrøm og ostesnaks med dipp. Alle oppskriftene fra forumet her.
Reaksjonen var at han hadde ikke spist så mye godt siden han startet kuren
Så nå har jeg et HÅP

__________________



Svimas journal
Svima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 16:41   #17
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i dag ...

Vi er flere i samme båt Her har det heldigvis bedret seg og mannen og barna spiser stort sett det samme som meg til middag nå. Synes de tilbehøret er "kjedelig" eller "liker ikke" så får de som regel noe tilbehør de liker. Hoveddelen av måltidet er likt, men så kan tilbehøret være forskjellig. Frokost og lunsj spiser vi jo bare sammen i helgene, så der står jeg mer fritt uten innblanding..hehe.. Og i helgene blir det gjerne da egg og bacon, noe alle liker, unntatt minstemann på 3 år..

Mannen prøvde vel daglig de to første ukene og få meg til å kutte ut LCHF, men jeg er heldigvis sta som et fjell når jeg først har satt meg til noe Nå etter 5 uker kan han fortsatt riste oppgitt på hodet, men klagingen har avtatt Og han liker jo maten jeg lager Tror noe av klagingen hans kom av at han har hatt ansvaret for kjøkken og matlaging i huset..Etter at jeg la om til LCHF har jeg tatt mye mer over på kjøkkenet, og i starten mistenker jeg han for å ha vært litt "snurt" for at jeg også klaret å lage mat GOD MAT

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 17:00   #18
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Sprakk i dag ...

Leste denne tråden i går og har tenkt på deg. Er ganske irritert på mannen din.
Ta dere en prat!
Så er det masse fine tips til middager her uten at det trenger å være så "spesielt".

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:22   #19
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Sprakk i dag ...

Jeg lever uten mann, men med hjemmeboende tenåringsdatter. Hun er slank og bør ikke bli tynnere, jeg var derfor innledningsvis bekymret for at hun også skulle havne i ketose . Jeg løser dette slik: Jeg tilsetter ekstra fett etter at hun har forsynt seg, altså i min mat. Jeg koker poteter eller fullkornpasta til henne som hun spiser ved siden av "min" mat. Gulrot, frukt, yoghurt og grovt bød er også tilgjengelig. Hun er oppmuntrende og støttende tross sin unge alder. Litt morsomt er det jo også at hun lærer å tilberede mat samt være oppmerksom på sukkerkonsum. Fisk tilberedt i alufolie i ovnen har vi flere ganger ukentlig og da lager hun sin egen "pakke" (med mindre fett enn min). Foruten fisk: tomat, purreløk, ost, seterrømme, paprika etc. Kanskje et tips til mannen din; lage sin egen ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:08   #20
Augustbruden
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 31
Augustbruden er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i dag ...

Takk for svar alle sammen

Tror han forstår nå at han må hjelpe til med motivasjonen når han så hvor skuffet og lei meg jeg ble igår og det er bra!

Har startet opp på ny start idag med lavkarbo brød til frokost, koteletter med wok og saus til middag og en ss vaniljeis med bjørnebær til dessert. ( kanskje ikke det beste å spise men litt er ok når det bær sammen med det hehe)

Skal skrive ned mange gode oppskrifter her inne og prøve mye forskjellig

Dette skal gå bra!!

__________________


Augustbruden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:46   #21
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sprakk i dag ...

Yeiii Å ha litt drahjelp hjemme er gull, altså! Mannen min ble straks mer positiv når han plutselig hadde gått ned 4-5 kg bare på at jeg hadde kuttet ris/pasta/potet til middag Nå skal det sies at han IKKE har for mye, det er bare jeg som er overvektig. Han får fremdeles krupp når jeg har litt smør på en osteskive - uten brødskive under - men ham om dét. Han holder klokelig munn og lar meg kose meg

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 13:33   #22
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Sprakk i dag ...










streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 13:39   #23
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Sprakk i dag ...

Så bra!
Nå er jeg ikke irritert lengre

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 08:46   #24
maxit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 15
maxit er på en erverdig vei

Sv: Sprakk i dag ...

Ikke tenk på det. Jeg drakk en gang en vanlig Pepsi (trodde jeg drakk pepsi max), og ble ikke klar over det før flasken var tom. Trodde at nå var løpet kjørt, men jeg gikk faktisk ned ett kilo den uken!

Så, ikke tenk på det for nå. Se fremover, så går det bra. Det du kan lære av dette, er at en sprekk koster deg gjerne en uke eller to, så prøv å unngå smash neste gang (selv om det er den beste sjokoladen der ute :P)

Tips: Eldorado gele har nesten ingen kh. Cloetta sjokolade på Rema har lite kh. Trikset er å la sjokoladen ligge i kjøleskapet, for da trykker man den ikke i trynet. Da må man ut på kjøkkenet for å hente et par ruter om gangen. Varer mye lengre da. Og så har du selvfølgelig Atkins-barene. Et "sunnere" alternativ er selvfølgelig en salat eller noe, men jeg vet at når man virkelig vil ha sjokolade, så kan salaten dra en viss plass Kjøp kh-vennlig sjokolade, men ikke overdriv. Lykke til videre

maxit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:11   #25
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Sprakk i dag ...

Hvordan går det med deg?

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg sprakk! CocoNut Mer enn 30 kg overvekt 2 13-12-10 22:52
Ok, da sprakk jeg abs Lavkarbo generelt 4 09-09-10 19:27
Jeg sprakk!!!!!! Sjokomonsen Eurodiett 6 29-08-06 15:27
Sprakk i dag, hva nå? Sniff Ketolysekuren 5 20-08-06 00:31
Jeg sprakk!!!!! Energica Ketolysekuren 21 15-06-05 00:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no