Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ferdig, trenger hjelp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-12, 08:13   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Ferdig, trenger hjelp!

Nå er jeg ganske ferdig med ketolyse. Har holdt på i fem/seks mnd og har gått ned nesten 20 kg. Jeg begynte å leve ketolyse seks dager i uken og så skeie ut en dag i uken. Da spiste jeg hva jeg ville og det gikk greit en liten stund. Men nå er jeg sååååå lei, at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke tanken på mer salat, fett el. Jeg er så lei alt jeg kan spise, og må endre på ting. Men vol jo ikke opp igjen heller, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vurderte å spise det jeg vil og så heller trene masse, men med en liten baby og en samboer som er aktiv bokser, er det litt vanskelig også og jeg er redd jeg da fortsatt går opp.
Noen som kan hjelpe meg litt?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 08:49   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferdig, trenger hjelp!

Har du lest ketolyseboka? (Sannsynligvis har du det ) - der skriver dr. Andersen at når målet er nådd må man finne et kosthold for å holde vekta. Jeg har ikke boka foran meg nå, så det går på hukommelsen.

Mener å huske at han anbefaler Fedon Lindberg, og det er vel rundt 150 kh om dagen?

Øk kh mengden gradivis i noen uker, og se hvordan kroppen reagerer. Om du øker over 72 kh må du også redusere på fettmengden (Lutz). Ta det med ro, og finn det kostholdet som gjør deg både glad, opplagt og slank

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 10:01   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig, trenger hjelp!

Hva konkret er det du savner?

Hva tenker du på med "spise hva du vil"?
Slett ikke umulig at det kan innlemmes i et litt mer moderat lavkarbokosthold, som sagt over her, Fedon tillater jo myye mer enn hva som er ok på et ketogent kosthold

Kjipt om en skal føle en går på "kur" resten av livet, greit å kunne finne en middelvei en trives med

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 06:53   #4
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Ferdig, trenger hjelp!

Ja, jeg klarer bare ikke mer av det jeg kan spise, men blir så sint på meg selv, for jeg har ikke tenkt å legge på meg alt jeg har gått ned heller...Men å leve sånn resten av livet kan jeg ikke se for meg.
Det jeg savner er egentlig mer variert mat. Kunne spise brød til frokost som faktisk smaker brød og litt sjokolade i ny og ned. Kan godt spise lavkarbo middager og sånn, men etter nesten et halvt år med ketolyse klarer jeg faktisk ikke mer av dette. I går og i dag spiste jeg 'vanlig' mat og gikk en mil og senere jogget 3 km på kvelden. I dag hadde jeg gått opp 1,5 kg. Dritt...vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 07:14   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig, trenger hjelp!

Litt usikker på både hva som er "vanlig" mat (antar pasta, ris?) og hvilken mat du har spist på ketolyse - det er jo virkelig enorme variasjonsmuligheter.

Kan frøknekkebrød være et frokostalternativ? Eller tyrkisk yoghurt med nøtter og bær? "Friske" middager/lunsjer som wok, thai-retter med mye sitrus og krydder, grønnsakssupper, osv? Det er lett å kjøre seg fast i et spor - men veldig mye inspirasjon å hente både her på forumet og i forskjellige lavkarbo-matblogger.

Selv spiser jeg litt sjokolade (70% eller mørkere) i ny og ne, uten at det har ført til katastrofe. Jeg har levd med ketogent kosthold i godt og vel to år - det kan være en stor fordel å gi seg tid til å lære hva kroppen tåler og ikke tåler, og hvordan den reagerer på forskjellige spesifikke matvarer. Du savner brød - da må du nesten teste og prøve deg frem og se hvordan din kropp reagerer. Jeg kan godt skeie ut med sukker uten varig vektøkning (men gjerne vann-vektøkning en ukes tid), mens stivelse/mel (og spesielt gluten) gjør kroppen min så ulykkelig at det rett og slett ikke frister i det hele tatt. Men siden kroppene våre er så forskjellige, er det vanskelig for noen andre å diktere hva som passer for deg.

Som Charlott sier - selvsagt skal man ikke føle at man går på "kur" hele livet. Men jo mer informasjon man har (om egen kropp og toleranser), jo lettere er det å "instinktivt" gjøre best mulige valg i hverdagen.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 09:10   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig, trenger hjelp!

Les gjennom oppskriftene da vel, og finn en fristende bakst, og spis sukkerfri sjokolade av og til. Det er jo så mye å velge mellom. Det er erstatninger for loff, brød, pannekaker, pasta, potetgull, marsipan, kake, nesten absolutt alt. Det finnes lavkarbopølser, ja jeg savner ingenting.Du la på deg bare vann etter så mye trening. Skriv ned det du vil ha og finn måter å få tilfredstilt behovet uten å komme for høyt i karbohydratinnhold. Om det ikke skulle finnes, spør oss først, kan du spise det i små mengder.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp Sincity Spørsmål og svar 4 20-10-10 09:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no