Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-12-13, 11:32   #21826
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Bortsett fra julestjerne og hyasinter, hva annet kan man nyse av i huset?
Og tenker ikke på div støv osv.

har nyst særlig mye på kveldene i lang tid nå. *phføy*

De nevnte plantene kom i hus etter nysingen startet. Og ikke si dyr da, har huset fullt

Fredsliljer.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-12-13, 11:41   #21827
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Juletre. Og det fuktige været.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-12-13, 15:59   #21828
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det mulig å bruke fiberhusk i rømmegrøt? Vet noen prøvde å bruke det, og det ble gummikonsistens, men det kan jo også ha med mengde å gjøre ... Johannesbrødkjernemel er jo knapt mulig å få tak i lenger (i hvert fall her på fjellbygda ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-12-13, 16:04   #21829
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan er det å laste ned tv-serier for tiden, etter den nye loven som kom i sommer. Er det fortsatt mulig å gjøre, eller er det bare å glemme?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-12-13, 22:21   #21830
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hvordan er det å laste ned tv-serier for tiden, etter den nye loven som kom i sommer. Er det fortsatt mulig å gjøre, eller er det bare å glemme?

Netflix gjør vel behovet overflødig?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-12-13, 23:40   #21831
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Netflix har en hel del serier, det er sant, men ofte får man bare en eller to sesonger der...

Jeg lurer meg grønn på hva NoEgg har med egge-erstatning og gjøre. 2 ts pulver og 1 ss vann skulle erstatte 3 eggehviter og skulle kunne stivpiskes.....hos meg endte det opp som om jeg hadde prøvd og stivpiske potetmel og vann

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 23-12-13, 23:58   #21832
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Netflix har en hel del serier, det er sant, men ofte får man bare en eller to sesonger der...

Er det mer det at du vil laste ned sesonger/episoder eller kun se dem? For om sistnevnte er tilfelle sender jeg deg gjerne en PM med de tre nettsidene jeg pleier å bruke!

(Jeg vet forøvrig ingenting om hvilke lover som gjelder her i landet med tanke på slikt - men så bryr jeg meg for så vidt heller ikke noe særlig. Fælt, I know. )

__________________


Sist redigert av Julie : 24-12-13 kl 00:04.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 24-12-13, 00:07   #21833
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Netflix gjør vel behovet overflødig?

Nei, det synes jeg definitivt ikke. Jeg er veldig skuffet over utvalget til Netflix. Og da mener jeg også det amerikanske utvalget.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 24-12-13, 01:03   #21834
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Nei, det synes jeg definitivt ikke. Jeg er veldig skuffet over utvalget til Netflix. Og da mener jeg også det amerikanske utvalget.

For spesifikke tv-serier ja muligens, for tv-serier generelt absolutt ikke. . Man kan se mange timer av det som ligger der, og masse gammelt gull å mimre over f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-12-13, 22:35   #21835
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

catnip, hvor lenge holder det seg?
Kan det brukes til annet, eller skal det kastes når kattene ikke bryr seg?

Kjøpte masse.. (halvkilo) og kattene syns det er fint fortsatt, men er ikke like ivrige. Tjukken gidder ikke bry seg, storegutten maler som en motor.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 26-12-13, 02:38   #21836
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Du sier jo selv at batteriet er elendig. Det kan jo gjøre at telefonen slår seg av.

Har hørt at det ofte er dårlig batteri på IPhone 5... Batteriet er ustabilt. Lurer bare på hvorfor...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 26-12-13, 11:32   #21837
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

catnip, hvor lenge holder det seg?
Kan det brukes til annet, eller skal det kastes når kattene ikke bryr seg?

Kjøpte masse.. (halvkilo) og kattene syns det er fint fortsatt, men er ikke like ivrige. Tjukken gidder ikke bry seg, storegutten maler som en motor.

Tørket regner jeg med? Kjøpte du fra iHerb så står det vel dato på det? Jeg kjøpte en liten boks for lenge siden, men ingen av kattene jeg har hatt reagerer særlig på det. Husker jeg prøvde det på noen kattunger og de ble helt hypre. Holdbarheten vil jeg tro er veldig god så lenge det oppbevares i tett boks/pose. Det er vel heller kattene som får høyere toleranse for stoffet som er grunnen til at det virker dårligere.

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Har hørt at det ofte er dårlig batteri på IPhone 5... Batteriet er ustabilt. Lurer bare på hvorfor...

It's a feature, not a bug.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 26-12-13, 18:48   #21838
thessis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
thessis er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på om noen vet: Jeg har et bank Norwegian kredittkort, kortet har inntil 45 dagers rentefri kreditt.

Dersom jeg skulle ha betalt en regning med kortet står det at det koster kr 0, men at renter løper fra datoen regningen blir betalt.

Betyr det at jeg må betale renter uansett? Eller, at dersom jeg betaler hele beløpet ved forfall så betaler jeg ikke rente? Men dersom jeg ikke betaler hele beløpet ved forfall betales også renter fra uttaksdato?

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-12-13, 21:39   #21839
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vet ikke hvordan det er akkurat med norwegian, med det er ganske vanlig praksis ved kredittkort. Dersom man betaler hele beløpet innen et visst antall dager er det rentefritt, men hvis du ikke betaler hele beløpet løper renter fra den datoen uttaket ble gjort.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 26-12-13, 23:55   #21840
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Har hørt at det ofte er dårlig batteri på IPhone 5... Batteriet er ustabilt. Lurer bare på hvorfor...

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

It's a feature, not a bug.

Fnis.

Men ja, det er Apple rett og slett. Det er utrolig dårlig kvalitet sammenlignet med mye annet, og utrolig at de selger som de gjør kun pga merket.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 27-12-13, 13:04   #21841
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av thessis, her.

Lurer på om noen vet: Jeg har et bank Norwegian kredittkort, kortet har inntil 45 dagers rentefri kreditt.

Dersom jeg skulle ha betalt en regning med kortet står det at det koster kr 0, men at renter løper fra datoen regningen blir betalt.

Betyr det at jeg må betale renter uansett? Eller, at dersom jeg betaler hele beløpet ved forfall så betaler jeg ikke rente? Men dersom jeg ikke betaler hele beløpet ved forfall betales også renter fra uttaksdato?

Så lenge du betaler den kredittkortregningen du får på forfallsdatoen så betaler du ikke noen renter. MEN hvis du IKKE betaler den regningen du får fra Norwegian på forfallsdato, ja da løper det renter fra dagen du brukte kortet. Den renten er normalt nærmere 20-30% også. Så for de som ønsker gå i luksusfellen så betaler de regninger med kreditt (dvs penger du ikke har) og unnlate å betale hele beløpet når kredittkortregningen har forfallsdato. Kredittkort er meget lurt å ha såfremt man har betalingsevne den dagen i måneden hvor forfalssdato er. Når det gjelder 45 dagers rentefri kreditt, så løper de dagene fra første forfall og til neste.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 27-12-13, 13:08   #21842
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av thessis, her.

Lurer på om noen vet: Jeg har et bank Norwegian kredittkort, kortet har inntil 45 dagers rentefri kreditt.

Dersom jeg skulle ha betalt en regning med kortet står det at det koster kr 0, men at renter løper fra datoen regningen blir betalt.

Betyr det at jeg må betale renter uansett? Eller, at dersom jeg betaler hele beløpet ved forfall så betaler jeg ikke rente? Men dersom jeg ikke betaler hele beløpet ved forfall betales også renter fra uttaksdato?

Oi, ja det stemmer. Du betaler jo en regning! Det er noe annet. Et kredittkort er ment å brukes til å betale for varer og tjenester, ikke betale utestående hos andre via en 3. part. Dvs å betale regninger med kredittkort er mulig, men da får du rentepåslag fra betalingsdato ja. Det stemmer. Å betale en regning med kredittkort fra Norwegian (som bruker mastercard) er det samme som å ta ut penger på kortet, du får uttaksgebyr. men i regningsverden blir dette gebyret da kalt for renter fra uttaksdato.

Det er derfor det aldri lønner seg betale regninger med kredittkort fra Mastercard som leverandør. Du kan kun betale for direkte varer og tjenester.

Håper du skjønte forskjellen?

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 27-12-13, 13:09   #21843
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Vet ikke hvordan det er akkurat med norwegian, med det er ganske vanlig praksis ved kredittkort. Dersom man betaler hele beløpet innen et visst antall dager er det rentefritt, men hvis du ikke betaler hele beløpet løper renter fra den datoen uttaket ble gjort.

Kun ved bruk av kortet for kjøp av varer og tjenester direkte hos en annen part. Å betale regninger med kredittkort gir renter fra betalingsdato fordi da bruker du kreditt for å betale et lån (utestående) hos en 3.part og det er ikke å regne som en vare og tjeneste dessverre.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 27-12-13, 13:14   #21844
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Har hørt at det ofte er dårlig batteri på IPhone 5... Batteriet er ustabilt. Lurer bare på hvorfor...

Er ikke dårligere enn 4 eller 4S. Har hatt, har begge (4S og 5). Men med iphone 5 kom det en del bakgrunnstjenester/applikasjoner som kjører som std. Disse må slås av, da de er batterikrevende.

Jeg slo de av og fikk en batterilevetid som er bedre enn 4 og 4S. Har mailsynk og wifi påslått hele døgnet. Kan ha tlf i nesten 2 dager med lite surfing og spilling. Bør lade om kvelden, men må ikke.

Slå av bakgrunnstjenester som dynamisk skjerm, bakgrunnsoppdatering, GPS i alle applikasjoner (har kun GPS aktivert i applikasjonen kart) bl.annet.
Sjekk sidene til amobil for tips om forlenge batterilevetid på iphone 5. Står mye bra der.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 27-12-13, 14:14   #21845
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Er ikke dårligere enn 4 eller 4S. Har hatt, har begge (4S og 5). Men med iphone 5 kom det en del bakgrunnstjenester/applikasjoner som kjører som std. Disse må slås av, da de er batterikrevende.

Jeg slo de av og fikk en batterilevetid som er bedre enn 4 og 4S. Har mailsynk og wifi påslått hele døgnet. Kan ha tlf i nesten 2 dager med lite surfing og spilling. Bør lade om kvelden, men må ikke.

Slå av bakgrunnstjenester som dynamisk skjerm, bakgrunnsoppdatering, GPS i alle applikasjoner (har kun GPS aktivert i applikasjonen kart) bl.annet.
Sjekk sidene til amobil for tips om forlenge batterilevetid på iphone 5. Står mye bra der.

Tusen takk! har slått av bakgrunnstjenester nå, takk for tipset! Finner ikke muligheten for å slå av GPS'en...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 27-12-13, 20:57   #21846
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er Replay et bra dongerimerke? God kvalitet?

Har fått en slik i gave og mener dette var et typisk motemerke?

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 27-12-13, 21:14   #21847
thessis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
thessis er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Oi, ja det stemmer. Du betaler jo en regning! Det er noe annet. Et kredittkort er ment å brukes til å betale for varer og tjenester, ikke betale utestående hos andre via en 3. part. Dvs å betale regninger med kredittkort er mulig, men da får du rentepåslag fra betalingsdato ja. Det stemmer. Å betale en regning med kredittkort fra Norwegian (som bruker mastercard) er det samme som å ta ut penger på kortet, du får uttaksgebyr. men i regningsverden blir dette gebyret da kalt for renter fra uttaksdato.

Det er derfor det aldri lønner seg betale regninger med kredittkort fra Mastercard som leverandør. Du kan kun betale for direkte varer og tjenester.

Håper du skjønte forskjellen?

Ja, man må betale renter uansett, dersom man betaler regninger med kredittkort. Greit å få oppklart hva dette innebærer, så slipper man å gå i rentefella... Takk for svar!

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 27-12-13, 21:39   #21848
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Er Replay et bra dongerimerke? God kvalitet?

Har fått en slik i gave og mener dette var et typisk motemerke?

Bra merke det, men dyrt!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 27-12-13, 23:58   #21849
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Er Replay et bra dongerimerke? God kvalitet?

Har fått en slik i gave og mener dette var et typisk motemerke?

Hvem bryr seg, hvis den passer?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-12-13, 00:44   #21850
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Aldri hørt om det merket..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no