Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sexlyst

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 16:51   #1
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sexlyst

Hei!

Jeg har gått på lavkarbo siden første september, og er veldig fornøyd med det, men jeg har fått så liten sex lyst, er det noen som har opplevd det samme? Kan det ha sammenheng??

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 16:53   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sexlyst

Her er det tvert imot

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 17:18   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Her er det tvert imot

Å JA!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:30   #4
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Sexlyst

liten sex lyst er jeg sååå vant med, håper lavkarbo kan endre på det
(det hormonielle problemet)

det går nok over skal du se

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:46   #5
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Sexlyst

Uff da, ikke mye trøst å få her nei, men får håpe det snur da!!

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 20:03   #6
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Sexlyst

^^^du det er trøst å fååå.. selfølgelig!

når du begynner på ketolyse så gjennomgår kroppen store hormonielle forandringer, og dermed manglene sexlyst. men så fort kroppen har kommet seg, og du begynner å føle deg mye bedre over vektnedgangen!
kommer det seg ! <3

stor klem

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:14   #7
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Sexlyst

Hei.

For mange menn kan det i alle fall være tidvis slitsomt å spise 4 egg hver dag. Kanskje spes. dersom man ikke har en kjæreste. Jeg sliter! ;-p

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:16   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Hei.

For mange menn kan det i alle fall være tidvis slitsomt å spise 4 egg hver dag. Kanskje spes. dersom man ikke har en kjæreste. Jeg sliter! ;-p

og et lite

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:19   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sexlyst

Men aceton-ånden vår hjelper vel ikke på motpartens sex-lyst heller tenker jeg...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:53   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Sexlyst

Jeg krysser fingrene for at lavkarbo kan hjelpe meg "i gang igjen" - det har vært tørke på det området en del år nå.... :-(
Har holdt på 2 1/2 mnd nå så hvis en positiv endring vil vise seg så burde vel komme snart.....håper jeg.....
Utrolig slitsomt å leve i et forhold der dette mangler....både for han og meg....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 23:20   #11
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Sexlyst

Bare som et bittelite innspill. Manglende sexlyst er ironisk nok en ganske vanlig bivirkning av hormonell prevensjon. Om dere går på p-piller, p-sprøyte, hormonspiral osv, kan det være et tips å slutte (iallefall for en stund) for å se om det funker.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 23:37   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Bare som et bittelite innspill. Manglende sexlyst er ironisk nok en ganske vanlig bivirkning av hormonell prevensjon. Om dere går på p-piller, p-sprøyte, hormonspiral osv, kan det være et tips å slutte (iallefall for en stund) for å se om det funker.

Som en motpol til det finnes det de av oss som har totalt motsatt effekt av hormonell prevensjon!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 23:49   #13
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Sexlyst

Takk skal dere ha for svar. Jeg bruker ikke hormonell prevenson, så det er ikke grunnen, men får bare som sagt krysse fingre for at det snur snart. Og hehe, skjønner at det kan være ett problem for dere menn som spiser mye egg ja...

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 23:50   #14
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

^^^du det er trøst å fååå.. selfølgelig!

når du begynner på ketolyse så gjennomgår kroppen store hormonielle forandringer, og dermed manglene sexlyst. men så fort kroppen har kommet seg, og du begynner å føle deg mye bedre over vektnedgangen!
kommer det seg ! <3

stor klem

Tusen takk for klemmen, stor klem tilbake. :-)

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 00:44   #15
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Hei.

For mange menn kan det i alle fall være tidvis slitsomt å spise 4 egg hver dag. Kanskje spes. dersom man ikke har en kjæreste. Jeg sliter! ;-p

HAHAHAHAHAHA! *døøøøøør*
trodde det var bare en myte jeg!!

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 00:54   #16
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Her er det tvert imot

Her også! Store forbedringer både med kvantitet og kvalitet. En periode var det faktisk vanskelig, for jeg var så lettantennelig at gubben ikke kunne komme i nærheten av meg uten at jeg "reagerte".


Håper det kommer seg etterhvert klarasophie. At det kanskje er som foreslått her; hormonelle endringer som går seg til etterhvert …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 00:56   #17
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 58
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Sexlyst

Uff, dette er en ubehagelig bivirkning da.
Min kjære har sluttet å virke, også skal jeg få enda mere lyst???

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 03:54   #18
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Sexlyst

Høh Dette kan jeg ikke si jeg har merket noe til
Vi er nok i samme bås du og jeg Klarasophie!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:53   #19
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

HAHAHAHAHAHA! *døøøøøør*
trodde det var bare en myte jeg!!

Myte og myte
ikke for å syte
noen ganger kunne det
som sagt
vært ønskelig
å slå en knute...

Jeg mener ikke å påstå at dette er eksakt vitenskap. Det er fullt mulig at dette slår ut forskjellig hos det enkelte individ. Sånn sett refererer jeg kun til hvordan dette fungerer for min del. Jeg kjenner for øvrig også damer som påstår å merke denne effekten etter jenvnlig inntak av 4 egg om dagen. Om det er placebo aner jeg ikke, det spiller sånn sett uansett ingen rolle heller. "Pistolen" i bukselomma er jo ekte nok den... hehe

Jeg har hørt flere forklaringer på dette fenomenet, uten at jeg på noen som helst måte skal gå god for noen av dem. Noen steder hevdes det at det er zink'en i eggene som gir utslag. Andre steder har jeg lest at egg er såpass næringsrike at de komplementerer det øvrige kosthold, og dermed gjør at kroppen har tilstrekkelig med næringstoffer (byggeklosser) til å fungere tilnærmet optimalt. Siden kroppen er rimelig forplantningsorientert, vil dette kunne manifestere seg gjennom økt lyst hos den enkelte. Siden vi er forskjellige, er det ikke sikkert dette fungerer likt for alle. Uansett kan det jo være en enkel og grei løsning, dersom det skulle vise seg å fungere for den enkelte.

Lykke til!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 18:52   #20
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

Høh Dette kan jeg ikke si jeg har merket noe til
Vi er nok i samme bås du og jeg Klarasophie!


puh, godt at noen har det på samme måten da, felles skjebne felles trøst. Ellers tusen takk til alle for svar.

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 21:43   #21
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Sexlyst

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Hei.

For mange menn kan det i alle fall være tidvis slitsomt å spise 4 egg hver dag. Kanskje spes. dersom man ikke har en kjæreste. Jeg sliter! ;-p

Ja, det kan være et slit

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no