Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-06, 01:57   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

http://www.matoghelse.no/index.php?id=313676

Jeg leste denne i selve bladet for litt siden og ble helt satt ut, selv om det vel egentlig ikke kom som noen stor bombe.

Syns iallefall det er greit at folk blir mer obs på hvordan man blir behandlet som syk, hvor interessen ligger hos legemiddelfirmaene og all den dårlige infoen man får, at folk åpner øynene og tenker selv istedetfor å stole blindt på legene og disse forbundene.

Skremmende lesning, syns jeg.

Sitat:

Blir blodsukkeret for høyt, er det bare å sette en sprøyte med hurtigvirkende insulin. Denne holdningen kommer klart fram i en reportasje om lille Georg, en gutt på 7_ år med diabetes.
På bordet ligger diverse utstyr som Georg jevnlig må bruke: Blodsukkermåler, engangssprøyter, insulinampuller (tre forskjellige typer insulin) og en insulinpenn som han bruker på skolen og skolefritidsordninga. Foreldrene vil ikke fokusere for mye på sykdommen selv om Georg får 4-5 sprøyter insulin i døgnet og nødvendigvis må passe godt på blodsukkeret.
Med det kostholdet Georg har, må han være svært påpasselig med målingene, for som faren sier: ”Vi er ganske liberale hvis noen vil gi Georg en sjokolade. Han har selv god følsomhet når det gjelder fall i blodsukker og kan si fra om nødvendig.” Derfor kan gutten gjerne være på besøk hos folk på egen hånd”. Da familien gikk en tur over Besseggen på åtte timer, brukte faren ”sjokolade som motivasjon”. Georg liker å bake og eksperimentere. Han ”får en svær godteripose på lørdager” og ”tar godt for seg av kakene når han er i bursdagsselskaper. Blodsukkeret reguleres ved at insulindosen kjøres opp tilsvarende”. Han får ingen ”særbehandling” og får ”brødskiver til skolemat, og yndingspålegget er syltetøy med sukker og salami med majones”.


__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 09:02   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Jøss..... Ble lettere stum selv jeg. Det kan da ikke være mulig at Diabetesforbundet har en slik holdning?

Dette må da være en ufattelig dårlig spøk???

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 09:04   #3
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

skremmende utvikling sier bare jeg, så mange helseforeinging o.l. er så kjøpt og betalt av legemiddelindustrien.. det er er virkelig skremmende.

Georgine: jeg skulle ønske det var en dårlig spøk. men tviler litt.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 09:09   #4
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Du verden!
Jeg ble sittende og lese innleggene du linket til. Og jeg er skremt! Snakk om "syk villedning" der det skulle vært "frisk veiledning"!

Dette var sannelig vondt å lese faktisk. At man skal fore syke unger med det som gjør dem syke er i høyeste grad barnemishandling! Og disponerer dem for et svært feilaktig kosthold når de blir eldre.

Men hvordan skal man få folk til å lese om andre muligheter når både leger/proffesorer og kostholdseksperter står så samlet?

Uff, nå ble jeg matt, og får lyst til å finne meg et "speakers corner" og skrike ut!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 09:12   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Det er helt ufattelig ja, og det som er mest skremmende er jo at folk ikke innser alvoret. Jeg la ut denne tråden på et annet forum (greit å opplyse folk), og der kunne flere bekrefte dette fordi de hadde foreldre med diabetes som ble rådet å heller ta mer insulin jo mer søppelmat man spiste istedetfor å legge om kostholdet!

Han ene faren la om kostholdet istedetfor og kunne slutte med medisiner og tok av 20 kg, men legen fattet ikke at han "gadd".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 10:33   #6
ziron
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 38
Innlegg: 6
ziron er på en erverdig vei

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Blir så irritert å se at de faktisk ikke har peiling på hva de driver med

Personlig har jeg ikke diabetes, og ligger bare på 5g om dagen nå som jeg er på diett, jeg har lagt over til lavkarbo som livsstil på heltid nå, skal selvsagt leve litt og, men blir ikke annet enn en sjelden gang at jeg skeier ut, i helgen, eller oftest bare lørdag at jeg inntar karbo

Fordelene med lavt innhold av karbohydrater har for meg vist seg å ha så mange fordeler, at å gumle masse brød om dagene er for meg uaktuelt.

ziron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 0 gram karbo om dagen ;) Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 10:36   #7
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Ja, dette er virkelig skremmende!
Jeg har også sett liknende væremåter hos en voksen diabetiker. Hun tok gjerne søte kaker og sjokolade. " Det går helt greit" sa hun, "jeg kontrollerer bare blodsukkeret og pøser på!" eller "idag har jeg vært så aktiv at..." sa hun.
Hun ble først blind, fikk senere nyresvikt og døde før hun var 35 år!!!
Hva gjør det så med et lite barn???

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 11:34   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Horribel lesing.. Her kan diabetesforbundet lære masse av landsforeningen for hjerte og lungesyke og ikke minst kreftforeningen. De promoterer sunt kosthold og mosjon som medisin.

Å gå ut i offentligheten å si at medisiner er bedre enn sunt kosthold gir feil signaler utad. Mange med alvorlig diabetes blir jo oppfordret til å kjøre en livsstil som kan føre dem rett i en tidlig grav. Også gi slike signaler til familier med diabetessyke barn da.. Helt horribelt!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 11:37   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Ifølge brukere på et annet forum er jeg visst hysterisk, og Diabetesforbundet gjør helt riktig i denne saken.
Jeg trodde ærlig talt ikke noen ville si seg enige i dette, og jeg er helt sjokkert over måten folk tenker på. Men then again, de er jo like sjokkerte over måten JEG tenker på, for kostholdet har jo "ingenting å si for helsa" og fett er jo livsfarlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 11:40   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ifølge brukere på et annet forum er jeg visst hysterisk, og Diabetesforbundet gjør helt riktig i denne saken.
Jeg trodde ærlig talt ikke noen ville si seg enige i dette, og jeg er helt sjokkert over måten folk tenker på. Men then again, de er jo like sjokkerte over måten JEG tenker på, for kostholdet har jo "ingenting å si for helsa" og fett er jo livsfarlig.

Med andre ord.. The same old song for tonedøve...

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 13:29   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Jøss, skal si de er service-innstilte i Mat & Helse.

Jeg sendte en mail til Dag Viljen Poleszynski for noen timer siden, for å spørre om noe som omhandlet denne diabetes-artikkelen. Hadde egentlig ikke forventet å få svar i det hele tatt, og iallefall ikke så fort, men jammen ligger det ikke en mail fra selveste DVP i innboksen min allerede nå!

Flott å få påpekt at jeg ikke er så gal som alle andre mener jeg er (på enkelte forum) og få skryt for innleggene mine.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 13:39   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Du brenner du Iset og er handlingkraftig.. Det er bra! Flott med folk som tørr å stikke hodet ut i hardt vær og tørr å ta til ordet i debatter hvor temaet er hett og omstridt. Med sånne folk som deg vil lavkarbolivsstilen komme frem til alle også til de mest hardnakka skeptikerne. Du gjør en god jobb Iset og du er utrolig tøff på det området.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 21:10   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Ehh.... ang. utdanning. Egen tråd please ! (Har noe feil med oppsettet mitt så jeg får ikke til å splitte.... Skal sjekke om Lise kan få det til....

Sitat:

Tilbake til tema: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Opprinnelig lagt inn av silje

Og når det gjelder tema..
Jeg klarer nesten ikke å se at vi kan få noen diskusjon ut av dette temaet jeg..? For det er vel ingen her inne som faktisk mener at man skal velge insulin framfor et sunt kosthold?

Silje


Joa, det er jo tydelig at det er noen der ute som mener det ! Om de er HER inne, - ja se det er en annen sak.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 22:02   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Opprinnelig lagt inn av silje

Og når det gjelder tema..
Jeg klarer nesten ikke å se at vi kan få noen diskusjon ut av dette temaet jeg..? For det er vel ingen her inne som faktisk mener at man skal velge insulin framfor et sunt kosthold?

Silje

Ikke her inne nei, men jeg har lagt ut tråden på et par andre fora der flesteparten faktisk støtter Diabetesforeningen og mener artikkelen er svada og at diabetikere må få lov å leve normalt i matveien som alle andre. Helt utrolig...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 22:31   #15
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

...også kan det jo være godt for Iset å få litt støtte her inne når hun får så mye motbør andre steder.

(nå har vi delt opp tråden )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 22:33   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Hehe neida, jeg er så vandt med å bli halshugget atte.
Når jeg velger å diskutere dette på forum med alle slags folk og ikke bare lavkarbere så må jeg jo tåle å få høre det, selv om jeg syns folk kan prøve å holde seg LITT saklige istedetfor å komme med syrlige små angrep. Men jeg syns allikevel det er viktig å få det frem i lyset, uansett hvor gal folk syns man er når man tror på det vi tror på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 22:44   #17
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ikke her inne nei, men jeg har lagt ut tråden på et par andre fora der flesteparten faktisk støtter Diabetesforeningen og mener artikkelen er svada og at diabetikere må få lov å leve normalt i matveien som alle andre. Helt utrolig...

Til syvende og sist så må jo folk gjøre som de vil, men det er trist at de virker så uvillige til å lære mer om kosthold/helse, og spesielt trist at de også bestemmer hva barna deres skal spise.
Av og til virker det som folk er villig til å ofre veldig mye for å spise usunt.... Men dessverre er det deres valg.. eller? Kan vi gjøre noe med det?

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 22:46   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Opprinnelig lagt inn av silje

Til syvende og sist så må jo folk gjøre som de vil, men det er trist at de virker så uvillige til å lære mer om kosthold/helse, og spesielt trist at de også bestemmer hva barna deres skal spise.
Av og til virker det som folk er villig til å ofre veldig mye for å spise usunt.... Men dessverre er det deres valg.. eller? Kan vi gjøre noe med det?

Ja, det er jo individets eget valg. Men jeg tenker også at det er viktig at legene forteller pasientene sine at det er et valg de må ta, at de ikke presenterer insulinregulering og "kjør på med så mye karber og sukker som du vil" som eneste alternativet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 22:50   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Diabetesforbundet anbefaler insulin fremfor riktig kosthold!

Jeg mener vi iallefall kan dele kunnskaper og prøve å opplyse folk uten å virke FOR misjonerende (noe jeg av og til sliter med, men det er kun på nettet), så kan de heller velge om de vil tro/følge det eller ikke. Opplysninger må til, legene må bli flinkere til å sette seg inn i skikkelig ernæring.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 19:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no