Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Matlei - hva nå?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-09, 17:07   #1
Snehvit
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 105
Snehvit er ny på veien
Unhappy

Matlei - hva nå?

Det uungåelige har skjedd... Jeg har blitt totalt matlei. Har vært flink og laget mat fra bunnen av til hvert eneste måltid siden slutten av oktober... Vekta gikk mye ned i begynnelsen, men har stått stille siden januar Og nå, ja nå er jeg totalt matlei! Hva skal jeg gjøre? Føler at karbo-sprekken ikke er langt unna... Klarer ikke tanken på egg, kjøttdeig, ting med tomatsaus, ting med fløte, bacon, salat med pesto, ketopølser.... Klarer så vidt fortsatt trykke i meg en kyllingfilet eller to i løpet av dagen... Men det er det... Og det varer vel ikke lenge før jeg går lei...

Noen som har noen gode råd?!

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 17:18   #2
froken
Medlem
 
froken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 76
froken er på en erverdig vei

Sv: Matlei - hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

Det uungåelige har skjedd... Jeg har blitt totalt matlei. Har vært flink og laget mat fra bunnen av til hvert eneste måltid siden slutten av oktober... Vekta gikk mye ned i begynnelsen, men har stått stille siden januar Og nå, ja nå er jeg totalt matlei! Hva skal jeg gjøre? Føler at karbo-sprekken ikke er langt unna... Klarer ikke tanken på egg, kjøttdeig, ting med tomatsaus, ting med fløte, bacon, salat med pesto, ketopølser.... Klarer så vidt fortsatt trykke i meg en kyllingfilet eller to i løpet av dagen... Men det er det... Og det varer vel ikke lenge før jeg går lei...

Noen som har noen gode råd?!


Hva med litt reker eller krabbe(klør)?
Stå på du har jo vert kjempe flink!!

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 17:35   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Matlei - hva nå?

Og noen næringsrike, fete og allikevel friske smoothies eller hjemmelaget is. Er mat det også, når det lages riktig.
Har du prøvd deg på noen av de gode brødene som ligger på forumet her. Deilig å ha noe å legge godt pålegg på til en forandring.
Håper du kommer over dette, for du har jo vært så flink til nå.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 13:52   #4
Snehvit
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 105
Snehvit er ny på veien

Sv: Matlei - hva nå?

Opprinnelig lagt inn av froken, her.

Hva med litt reker eller krabbe(klør)?
Stå på du har jo vert kjempe flink!!

Reker og scampi pleier jeg ha i mange av rettene jeg bruker, men må enorme mengder til for å bli mett på KUN det! Spiser også varmrøkt laks innimellom, men har da ofte eggerøre til, og tanken på noe jeg har spist egg til er ikke fristende...

Skal visst ikke være lett!

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 13:54   #5
Snehvit
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 105
Snehvit er ny på veien

Sv: Matlei - hva nå?

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Og noen næringsrike, fete og allikevel friske smoothies eller hjemmelaget is. Er mat det også, når det lages riktig.
Har du prøvd deg på noen av de gode brødene som ligger på forumet her. Deilig å ha noe å legge godt pålegg på til en forandring.
Håper du kommer over dette, for du har jo vært så flink til nå.

Har du oppskrift på smoothies? Det vil jeg gjerne prøve! Is pleier jeg lage når jeg blir litt oppgitt eller bare har lyst til å kose meg, så det har jeg ett par ganger i uka

Ja, har prøvd de fleste brødene, laget egne oppskrifter på brød og rundstykker også. Er ikke FULLT så lei de, men har merket at når jeg spiser sånne ting, så stopper vekta opp...

Ja, håper dette går over fort jeg også! Og tusen takk!

Snehvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ;D Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 09:35   #6
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Matlei - hva nå?

Jeg å ble slik, og endte med å gi opp... Men starter igang igjen i dag jeg da

Men hva med å legge til bittelitt karber? Så du blir liggende på mellom 50-100 karber for dagen? Ei jeg vet om stagnerte også på vekten og ble matlei og startet med litt karber og begynte å gå ned igjen da... Men man må være forsiktig å passe på at det ikke blir for mye da, i førsten holder det kanskje å legge til et eple el noe for dagen, bare noe annet liksom

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlei! Carisma Dr Lindbergs 12 27-01-11 22:25
Matlei smil! Ketolysekuren 8 13-02-09 22:01
Å få i seg nok fett og kh,-matlei Budeia Ketolysekuren 3 23-01-09 23:54
matlei snupperella Ketolysekuren 22 22-11-06 09:29
matlei joya Dr Lindbergs 2 02-06-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no