Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-11, 00:41   #1
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Dette kan du jo lage så mange varianter i dag, og jeg kommer til å lage de med for eksempel andre nøtter etterhvert, men idag ble det altså med peanutfyll:


Til sjokoladen:
50 g kakaosmør
2 store ss kokosolje
5 ss raw kakaopulver
20 g agavesirup (første gang jeg fikk brukt denne som jeg fikk i gave av iHerb i sommer)
20 g sukrinmelis



Fyll:
1 ss raw kakaopulver
7 dråper Stevia english toffe
2 ss peanøttsmør
2 ss kokosmasse
1 ss kokosolje
1 ss yaconsirup







Start med å smelte alt som skal i sjokoladen forsiktig i vannbad. Når den er ferdig smeltet fyller du litt sjokolade i bunnen av isbitformer i silikon eller konfektformer, men bruk bare halve blandingen. Putt disse i fryseren.



Bland sammen alle ingredienser for fyllet, og smelt dette også i vannbad. Legg litt fyll oppi hver form som nå har stivnet sjokolade i bunnen. Sett i fryseren til det stivner, og hell resten av sjokoladeblandingen på toppen.

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:43   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Stilig!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 09:41   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Nam!

Hver gang jeg ser på sånne oppskritfter, er det brukt sånn 4-5 forskjellige typer søtning. Er det virkelig nødvendig..? Lyst å prøve meg på rå sjokolade, men blir så utrolig mye å kjøpe inn.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 12:41   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Nam!

Hver gang jeg ser på sånne oppskritfter, er det brukt sånn 4-5 forskjellige typer søtning. Er det virkelig nødvendig..? Lyst å prøve meg på rå sjokolade, men blir så utrolig mye å kjøpe inn.

Min erfaring er at 2-4 ulike faktisk er nødvendige for å få en rund, god smak i stedet for en merkelig skarp en... Det skal ikke være enkelt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 12:46   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

TAKK!! Endelig en oppskrift med mengde på raw sjokolade!! Hittil har jeg bare funnet typen litt sånn og litt slik, smak deg frem... Men for meg så smaker det ikke noe godt uansett før sjokoladen er ferdig Takk!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 13:39   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Min erfaring er at 2-4 ulike faktisk er nødvendige for å få en rund, god smak i stedet for en merkelig skarp en... Det skal ikke være enkelt.

Okei
Da skal jeg ta meg råd til en pakke til fra iherb, med litt sjokoladelagingstæsj. Er det noen andre basisingredienser som kan være greit å ha, dere som har peiling? Hvis man skal lage varianter av denne oppskrifta, f.eks.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 15:54   #7
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Jeg hopper lige med på denne tråd
Yacon sirup - kan det erstattes af noget andet??? Hvis ikke hvordan er carb indholdet?

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:35   #8
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Nam!

Hver gang jeg ser på sånne oppskritfter, er det brukt sånn 4-5 forskjellige typer søtning. Er det virkelig nødvendig..? Lyst å prøve meg på rå sjokolade, men blir så utrolig mye å kjøpe inn.

Heiii Vettu, neste gang jeg skal lage noe lignende tror jeg rett og slett at jeg skal droppe sukrinmelisen i denne oppskriften. Det var første gang jeg prøvde det ut, så jeg var usikker på hvor bitter sjokoladen ville bli.. Også er det en blanding av forskjellige oppskrifter med ymse ingredienser jeg ikke hadde

Jeg har en annen oppskrift her:
50g Kakaosmør - hakk i små biter og legg i kjele. Sett platen på den første hakket og varm forsiktig (lav varme for å bevare de fleste næringsstoffene) sammen med:
1 ss Kokossmør
1,5 ss yacon sirup
Når dette har blitt en smeltet masse tilsetter du:
1 ts rått kakaopulver
Noen dråper stevia
2 ss carob pulver

Eller, så har de mange gode tips her: http://www.okosjokolade.no/oppskrifter.html

Litt ivrig her

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:38   #9
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Jeg hopper lige med på denne tråd
Yacon sirup - kan det erstattes af noget andet??? Hvis ikke hvordan er carb indholdet?

Yaconsirup kan sikkert erstattes med agave eller for eksempel carob pulver? Jeg er usikker på karbohydratene, men jeg vet dette:Selv om roten en full av søt smak, inneholder yacon hovedsaklig FOS (fruktoligosakkarider), som ikke kan tas opp av kroppen. De fleste andre røtter og knoller lagrer karbohydrater som stivelse (f. eks poteten). Yacon lagrer karbohydrater som FOS. Yaconroten er antatt å være en av verdens rikeste kilder til FOS (fruktoligosakkarider).

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:41   #10
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Okei
Da skal jeg ta meg råd til en pakke til fra iherb, med litt sjokoladelagingstæsj. Er det noen andre basisingredienser som kan være greit å ha, dere som har peiling? Hvis man skal lage varianter av denne oppskrifta, f.eks.

Jeg ser at flere oppskrifter krever kakaomasse, så da kan man jo kjøpe for eksempel kakaonibsene fra iHerb. De får man jo uansett brukt opp i en smoothie eller noe Andre ting jeg ser blir brukt rundt omkring er carob pulver, lucuma, og yacon pulver.. Mest carobpulver tror jeg. Her er en annen oppskrift:
50g Kakaosmør - hakk i små biter og legg i kjele. Sett platen på den første hakket og varm forsiktig (lav varme for å bevare de fleste næringsstoffene) sammen med:
1 ss Kokossmør
1,5 ss yacon sirup
Når dette har blitt en smeltet masse tilsetter du:
1 ts rått kakaopulver
Noen dråper stevia
2 ss carob pulver

Denne kan du fylle med for eksempel kokos og yaconsirup

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:43   #11
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

TAKK!! Endelig en oppskrift med mengde på raw sjokolade!! Hittil har jeg bare funnet typen litt sånn og litt slik, smak deg frem... Men for meg så smaker det ikke noe godt uansett før sjokoladen er ferdig Takk!!

Ah, så bra!! Her er flere oppskrifter med mål: http://www.okosjokolade.no/oppskrifter.html

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 21:44   #12
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raw sjokolade med peanøttfyll (bilde)

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Stilig!

Ikke sant?? Syns de ble ganske stilige selv

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Svar

Emneord
konfekt, nøtter, peanøttsmør, raw, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokostarteletter med mørk sjokolade (bilde) Makronella Kake/dessert og snacks 3 29-03-11 22:04
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no