Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har ketose innvirkning ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-07, 16:19   #1
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Har ketose innvirkning ...

Har et spørsmål.
Kan det virke inn på menstruasjonen at jeg er i ketose?
Var helt annerledes denne gangen, blør nesten ikke.
Ble ikke oppblåst i lange tider på forhånd heller... og ikke smerter i det hele tatt.

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 16:27   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Har ketose innvirkning.......

Det har helt sikkert en innvirkning. Hos meg virker det omvendt.... jeg FÅR mensen når jeg kommer inn i ketose...Jeg som pga P-sprøyta har vært fritatt for mensen i 9 år

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 18:48   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har ketose innvirkning.......

Jeg har også hatt opplevelser av fra å ha helt klokkrene mensrutiner gjennom p-piller i åresvis, så fikk jeg etter jeg la om kosten mensen både sent og tidlig, litt her og der og dann og vann, men det stabiliserte seg etter hvert.
Det skjer en del hormonelle ting i kroppen din når du legger om til lavkarbo. For de aller aller aller fleste er det til det bedre.
Nå som den er stabil igjen, så har jeg mindre smerter, mindre blødninger. Dog jeg blør like lenge og er like paddesur de første dagene

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 19:19   #4
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Har ketose innvirkning.......

Alt er bare "fryd og fred" denne gangen med meg, ble lettere sjokkert kan du si! Veeeeeell....... det med å være potte-sur kom denne gangen også merkelige greier det der.

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 20:49   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har ketose innvirkning.......

...Men jeg kan ikke si jeg savner å være oppblåst, hujedamej, det er skikkelig dritt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 13:21   #6
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Har ketose innvirkning.......

Så enig, så enig..... pleide "vokse" i et par uker før jeg fikk mensen, så da kan man tenke seg hvor liten tid av mnd`en jeg var noenlunde "normal"! Fysjameg....!!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 23:31   #7
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har ketose innvirkning.......

Opprinnelig lagt inn av Tupp1, her.

Så enig, så enig..... pleide "vokse" i et par uker før jeg fikk mensen, så da kan man tenke seg hvor liten tid av mnd`en jeg var noenlunde "normal"! Fysjameg....!!

Akuratt slik har jeg det nå!!!
Noen råd
Hadde vært evig takknemelig

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:35   #8
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har ketose innvirkning ...

Ketosens innvirkning vet jeg ikke, men at en som er insulinresistent vil få en endring i hormonbalansen er jo godt dokumentert.

Dette kan jo ta litt tid for å justere seg. Når jeg gikk på Eurodiett for 3 år siden så opplevde jeg etter en tid å bli nesten morderisk premenstruell. Det gikk seg til etter noen menstrasjoner.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 07:47   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Har ketose innvirkning ...

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Ketosens innvirkning vet jeg ikke, men at en som er insulinresistent vil få en endring i hormonbalansen er jo godt dokumentert.

Dette kan jo ta litt tid for å justere seg. Når jeg gikk på Eurodiett for 3 år siden så opplevde jeg etter en tid å bli nesten morderisk premenstruell. Det gikk seg til etter noen menstrasjoner.

At lavkarbo påvirker pco(s) er ihvertfall jeg er eksempel på..og enda har jeg ikke vært "flink" lavkarber heller...

Jeg har ikke hatt vanlig mens siden jeg var 17-18. Kun fått blødning ved hjelp av pillen, hormonstimulering i forbindelse med utredning/IVF, og etter fødsler.

Første gang jeg prøvde lavkarb, var i fjor april(?). Og da droppet jeg pillen i en periode, for å se. Og fikk 2 mens på våren. Begynte på pillen igjen pga mye vondt/stor blødning.
I november tenkte jeg teste igjen å være p-pillefri, og har siden da hatt 3 menstruasjoner. Uryddige i frekvens, men dog!
Og, min "nyervervede mens" er vondere og jeg blør mere enn på pillen. Men det er vel vanlig...? (Hm...ble vel en liten avsporing...sorry! )

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 09:41   #10
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Har ketose innvirkning ...

Kjenner meg godt igjen i uttrykket "morderisk premenstruell...
Er vandt til at smertene, oppblåstheten og det dårlige humøret kommer i forkant, denne gangen merka jeg ingen ting før det hadde gått noen dager!
Fikk ordentlig vondt... og et humør som ikke "ligna grisen"!!
"Blødningen" var omtrent som i slutten av menstruasjons-periodene jeg hadde før. Synes det var litt merkelig!?

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no