Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Pastaelskernes redning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-04, 21:47   #1
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Pastaelskernes redning

Lag den Pastasausen du liker best,ha i masse oppkuttede neper. La det surre noen minutter og vips du har en fullgod middagsrett med det du liker best

Nå er nepene kommet på markedet,og jeg gjorde nettopp dette og det smakte aldeles nydelig. For de som har pastakutter kan jo bruke den.

De som elsker poteter kan kutte de opp i potetliknende biter.

Variasjonene er mange,og neper er såpass nøytrale i smak at de kan brukes til det meste.

Sett i gang folkens,dette var bare snadder

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 21:50   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Ja - dette hørtes godt ut! Har aldri brukt neper jeg. Husker jeg spiste det som barn, men ikke etter det. Får vel prøve igjen da.

Men du skriver fullgod middagsrett - hvor er proteinene dine da? Spiste du noe kjøtt til?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 23:12   #3
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Hmmm.. hørtes godt ut. Fedonisten:kan ha masse kjøtt i pastasausen!

Dette skal jeg prøve. Men hvordan får du nepene igjennom pastamaskinen? Den tar jo bare gørrtynne biter den jo. Kan man kutte nepene så tynne? Forklaring vær så snill.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-04, 15:08   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hmm neper har jeg aldri smakt.. er det noe godt da? Har de samme konsistens som poteter?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-06-04, 15:14   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

De nepene som er i butikken nå - de hvite - er kjempegode! Vi kaller dem mai-neper hjemme hos oss, men jeg vet ikke om det bare er en meget lokal navngiving... De har konsistens som en kålrot omtrent, men mye mindre trådig, og mye mer saftig enn både kålrot og gulrot. Og mykere. Og mildere.
NAM! Jeg har ikke brukt dem i matlaging, vi bare skreller dem, og bruker de grønne "kvistene" som stikker ut som håndtak, og spiser dem rå. NAM igjen!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 17-06-04, 23:49   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Men du skriver fullgod middagsrett - hvor er proteinene dine da? Spiste du noe kjøtt til?

Ja klart jeg bruker kjøtt i gryta ,kjøttdeig eller karbonadedeig

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-06-04, 23:51   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Hmmm.. hørtes godt ut. Fedonisten:kan ha masse kjøtt i pastasausen!

Dette skal jeg prøve. Men hvordan får du nepene igjennom pastamaskinen? Den tar jo bare gørrtynne biter den jo. Kan man kutte nepene så tynne? Forklaring vær så snill.

Der blir jeg svar skyldig.

Aner ikke,har aldri hatt en pastamaskin.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 18-06-04, 07:13   #8
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Håper noen andre prøver neper i pastamaskin. Ellers blir jeg nødt til å grave den frem og det er så mye styr

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 18-06-04, 09:35   #9
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Enig med Maz... da tror jeg at jeg må snike meg opp til eksen å kreve å få pastemaskinen tilbake, da jeg tror jeg etterlot den der for noen år siden. Kan bli et stort prosjekt uten store resultater....

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-04, 09:38   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

I min pastamaskin er det umulig å kutte neper. De er for harde og lar seg ikke "klemme flate". Det er mye lurere å skive nepa fint med ostehøvel og så kutte den med kniv i mindre biter om man vil. Jeg har brukt den metoden på salat en gang og det ble skikkelig bra.

Så ikke let etter eller grav frem pastamaskinen........

PS for de som allerede har gjort dypdykk i kjøkkenskapet, - når du HAR skivet nepa med ostehøvel går det fint å kutte dem i biter med pastamaskinen, med å dra den frem bare for det er da enda mer arbeid enn å bruke kniv !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-06-04, 15:53   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Og så var det en ting til.

Neste gang jeg skal lage lasagne skal jeg prøve tynne skiver av neper,for sist jeg lagde lasagne prøvde jeg med squash,som jeg fant en oppskrift på, og jeg må si at det smakte uækk ,så jeg kasta squashen og spiste sausen da.
Tror det blir bra med neper for de er mye fastere.

Så hvis noen prøver det vil jeg gjerne ha tilbakemelding

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 18-06-04, 16:56   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Takk for tipset om lasagne Skorpia, akkurat det har jeg lett etter lenge. Håper det smaker ok da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-07-04, 21:33   #13
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Nå har jeg prøvd ut dette - og det var godt! Neper (skar med ostehøvel) med bacon og carbonarasaus - mmmm!

Det var mitt første møte med neper, så jeg lurer på en ting ; er det sesongvare, eller selges det året rundt?

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-04, 12:05   #14
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Og så var det en ting til.

Neste gang jeg skal lage lasagne skal jeg prøve tynne skiver av neper,for sist jeg lagde lasagne prøvde jeg med squash,som jeg fant en oppskrift på, og jeg må si at det smakte uækk ,så jeg kasta squashen og spiste sausen da.
Tror det blir bra med neper for de er mye fastere.

Så hvis noen prøver det vil jeg gjerne ha tilbakemelding

Hvordan lager du lavkarbo lasagne?? Disse ferdigpakkene med sausepulver er det vel mye karbohydrater i?

Er det mye karbohydrater i f.eks tomatpure?

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 11-08-04, 19:42   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av elian

Hvordan lager du lavkarbo lasagne?? Disse ferdigpakkene med sausepulver er det vel mye karbohydrater i?

Er det mye karbohydrater i f.eks tomatpure?

Litt sent svar da hehe, men du lager hjemmelaget lasagne, det lager jeg alltid uansett. Hakkede tomater, løk, kjøttdeig, krydder. Lagvis med skivede neper og ost over.

Skal lage det NU, har aldri smakt det før.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 11:21   #16
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg leste at neper var veldig nøytrale i smaken, og fint kunne erstatte poteter og pasta... MEN!! Det smakte jo helt forferdelig!! Nå kokte jeg en hel nepe, og skulle spise den ved siden av "fisk-i-form". Men nepa var så besk at jeg bare kastet den!


Mulig den smaker anneledes i lasagne, siden den da blir blandet med flere produkter som har mye smak...

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no