Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

DN 30/6-2011; Disse bør holde seg unna lavkarbo

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 21:06   #1
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

DN 30/6-2011; Disse bør holde seg unna lavkarbo


Disse bør holde seg unna lavkarbo

Sitat:

Lavkarbo-dietter blir enten hyllet eller hetset. Men en stor gruppe idrettsutøvere og mosjonister bør holde seg langt unna, mener kostholdsekspertene.



Artikkelen begynner jo bra den, til tross for overskriften, men så lar journalisten Drevon utfolde seg helt usensurert, sikkert morsomt med intervjuobjekter som kommer med hardtslående uttalelser… skulle nesten tro DN hadde en stor aksjepost i Vektklubben.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 21:23   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: DN 30/6-2011; Disse bør holde seg unna lavkarbo

Måtte glise litt når Drevon forteller at han selv har testet ut å trene hardt med lavkarbo, og der dag tre er blytung......
Tro om han gikk lenge nok på lavkarbo til å omstille kroppen til fettforbrenning før han testet hardtrening på lavkarbo?
De aller fleste har vel kjent at de første ukene så er man ikke akkurat klar for hardtrening; kroppen trenger tid på å omstille hvilket brensel den skal bruke.

Guttungen min på 26 går på lavkarbo (ligger vel på 50-100 karber). Han er langdistanseløper, trener 2 økter til dagen og har hard intervalltrening to ganger uka. Konkurrerer i inn- og utland, og har satt flere perser dette året etter at han gikk over på lavkarbo.
MEN, han øker karbomengden litt på løpsdager.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 23:26   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: DN 30/6-2011; Disse bør holde seg unna lavkarbo

Thihi.. Må jo bare flire..

Det tar litt tid før kroppen vender seg til lavkarbo.. På min dag nr 3 i ketose hadde jeg ikke hatt sjansj til å trene noe som helst.. Dag 14 derimot var noe helt annet. Da hadde jeg gradering i kampsporten min og var på gulvet i nesten 2 timer, gjorde nærmere 160 spark og selvforsvar, fri sparring +++ mye mer og besto til svart belte!
Og selv når graderingen var ferdig kunne jeg ha tatt flere spark.
Det går absoultt ikke på et høy karbo kosthold for meg..

Nå kan jeg spise middag i fem tiden og trene fra 8 til 10, før ble jeg så sulten i 8 tiden at jeg klarte vertfall ikke trene

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 09:37   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: DN 30/6-2011; Disse bør holde seg unna lavkarbo

DN kjører hardt på "kalorier inn/kalorier ut"-tesen som de fleste andre VET er helt bak mål... Såh livsstilsartiklene derfra er dessverre ikke verd lønna til journalistene siden ingen av dem faktisk stiller spørsmål ved "vedtatte sannheter".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ost, hva er grunnen til at noen må holde seg unna den for å gå ned i vekt? ada-emilie Spørsmål og svar 14 20-03-10 14:43
Klarer ikke å holde meg unna godteriet marithja Generell diskusjon 16 21-12-09 19:11
Middelavskost kan holde depresjonen unna mofe Artikler 4 06-10-09 22:29
Bør man holde seg unna bars og sukkerfritt snop? quebec Ketolysekuren 16 03-06-08 12:02
76 grunner til å holde seg unna sukker: Summer Lavkarbo generelt 7 21-08-05 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no