Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Innhold i Cavalier. Hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-11, 20:09   #1
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Innhold i Cavalier. Hjelp!

Har søkt LITT på forumet, men siden jeg sitter med plata i hånda, er jeg litt utålmodig :P Må dessuten lage mat nå. Derfor håper jeg at noen kan hjelpe meg litt fort! Jeg skjønner ikke næringsinnholdet.

Karbs 27,7 g pr 100, hvorav polyoler 22 g og sukker 0,8 g. Videre står det 17, 7 g kostfiber. Hvor mange netkarber blir det pr 100 g?

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:16   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

5,7 g karber per 100 g

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:19   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Bare en digresjon: Ser at Cavalier allerede reklamerer med at så fort stevia blir lovig så kommer cavalierjokolade med Stevia - jeg gledere meg allerede

http://www.cavalier.be/en

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:22   #4
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

5,7 g karber per 100 g

Hmm.. Men.. Skal ikke kostfiber trekkes fra også? Jeg ble litt forvirret da jeg mente jeg hadde lest at både polyoler og fiber skulle trekkes fra. Men da ble det jo i minus :P Men jeg har trukket fra kostfiber fra karbs i andre matvarer. Det er altså feil?

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 20:29   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Kostfiber er allerede trukket fra i (gjelder alle varene. (eu-regel) ) unntaket gjelder amerikanske varer.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:22   #6
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Bare en digresjon: Ser at Cavalier allerede reklamerer med at så fort stevia blir lovig så kommer cavalierjokolade med Stevia - jeg gledere meg allerede

http://www.cavalier.be/en

Kan man ikke kjøpe fra USA da?

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:31   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

Hmm.. Men.. Skal ikke kostfiber trekkes fra også? Jeg ble litt forvirret da jeg mente jeg hadde lest at både polyoler og fiber skulle trekkes fra. Men da ble det jo i minus :P Men jeg har trukket fra kostfiber fra karbs i andre matvarer. Det er altså feil?

Ja, det er feil. Som Gerd sier, kostfiber er allerede trukket ifra her til lands, så det eneste du kan trekke ifra på karbohydratinnholdet er sukkeralkoholene.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:53   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Bare en digresjon: Ser at Cavalier allerede reklamerer med at så fort stevia blir lovig så kommer cavalierjokolade med Stevia - jeg gledere meg allerede

http://www.cavalier.be/en

Det var jammen bra....Håper prisen går ned óg.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:26   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Suann, her.

Kan man ikke kjøpe fra USA da?


Joda hadde de bare hatt Cavalier i USA, den er belgisk og blir produsert i belgia også tror jeg så de må nok følge EU-regler. Jeg har ihvertfall ikke klart å finne den så langt i USA ellers hadde jeg selvfølgelig bestilt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:27   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det var jammen bra....Håper prisen går ned óg.....


Kan jo håpe men jeg regner med at Steviaprodukter kommer til å være grisedyre, ihvertfall sånn til å begynne med til det begynner å bli mer vanlig.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:42   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Jeg ba om å oppdatert via mail når endringen inntraff (stevia-cavalier siden som det er linket til). Kanskje alle burde gjøre det ? For å vise at vi er mange som vil ha Cavalier m Stevia....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 11:12   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Var jo her jeg sku poste den linken. Heheh

http://www.amazon.com/98-Dark-Stevia.../dp/B003EMQGVI

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 12:00   #13
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kostfiber er allerede trukket fra i (gjelder alle varene. (eu-regel) ) unntaket gjelder amerikanske varer.

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ja, det er feil. Som Gerd sier, kostfiber er allerede trukket ifra her til lands, så det eneste du kan trekke ifra på karbohydratinnholdet er sukkeralkoholene.

VELDIG godt å få oppklart Da skal jeg slutte å trekke fra fiber to ganger sporenstreks

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:35   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Var jo her jeg sku poste den linken. Heheh

http://www.amazon.com/98-Dark-Stevia.../dp/B003EMQGVI


Har prøvd denne og jeg syntes ikke den var noe, men det er jo smak og behag. Den eneste sukkerfri sjokoladen jeg har likt så langt er Cavalier, men malitol er jo et h*lvete for magan så derfor ser jeg fremt til å prøve steviaversjonen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:49   #15
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg ba om å oppdatert via mail når endringen inntraff (stevia-cavalier siden som det er linket til). Kanskje alle burde gjøre det ? For å vise at vi er mange som vil ha Cavalier m Stevia....

Da er det gjort....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:41   #16
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Innhold i Cavalier. Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg ba om å oppdatert via mail når endringen inntraff (stevia-cavalier siden som det er linket til). Kanskje alle burde gjøre det ? For å vise at vi er mange som vil ha Cavalier m Stevia....

Og det kommer så fort Stevia er lovlig brukt i mat i EU som det helt klart å tydelig står på nettidene til Cavalier. Er ikke C som holder igjen det er diverse EU direktiver som skal igjennom før det er lovlig.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cavalier-sjokoladen... hoppetussa Spørsmål og svar 4 01-04-10 10:54
Cavalier sjokolade 1979 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-02-10 18:15
Cavalier sjokolade eneri evot Spørsmål og svar 1 23-02-09 18:25
Cavalier ... Miriell Ketolysekuren 3 14-05-08 17:32
Cavalier :-( Skorpia Lavkarbo generelt 13 01-05-04 17:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no