Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Undervektig og opp i kilo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-08, 09:18   #1
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.128
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Undervektig og opp i kilo

.......................

__________________

Sist redigert av Cho : 28-03-12 kl 01:02.
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 12:41   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Undervektig og opp i kilo

Jeg vet lite om det å gå opp i vekt og hvilke råd man bør komme med da, men 1 kilo i uken tror jeg er litt mye å håpe på..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:10   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Undervektig og opp i kilo

Jeg tror Fedon kosthold er fint for deg, Rufus.

Når det gjelder fett, så kan du spise en del, men alikevel ville jeg begrense fløten og CF og heller spise olivenolje og avokadoolje som du sier. Det er sunnere fett. Selv for deg som er så slank.

Av frukt og bær ville jeg velge bær. Og vil ikke anbefale deg å spise så mye du vil, hvis du spiser annen mat og riktig mat ellers.

Når det gjelder lavkarbobrød og -pasta- så er det mye bedre enn høykarbo, men du skal ikke spise ubegrenset av det heller. Normalt kan vi på Fedon spise ett c-måltid som det heter om dagen (c-måltid er bl a pasta,brød mm) , men igjen...se an hva du spiser ellers om dagen.

Det viktigste du kan få i deg er (proteiner )kjøtt, fisk, egg osv, grønnsaker(antioksidanter) og fett(olje). Dette kan du nesten spise ubegrenset av. Nøtter er en fin kilde til fett.
Har du boka, Rufus? Hvis ikke, så lån eller kjøp... Veldig lurt å forholde seg til den.

Fedon er sunt for de fleste vil jeg tro , enten de skal ha ned i vekt(alle går dessverre ikke ned i vekt med dette, men...), ha stabil vekt eller litt opp i vekt grunnet feil kosthold tidligere.

En kilo i uka høres mye ut, Rufus...men det gjelder her som ellers...det er viktigere at du går opp enn hvor fort.
Lykke til. klem:

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 14:02   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Undervektig og opp i kilo

Poenget er at dersom du spiser lavkarbo vli maten du spiser mette mye. Det skal endel til for da å klare å gå opp i vekt. Enig i det som skrives om oppbyggende næringsstoffer som proteiner og fett.

Måter for å få apetitten opp på og trigge vektøkning er faktisk trening og trivsel. Dette kombinert med mat som gir deg energi i hverdagen og gode byggesteiner burde funke bra.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 17:20   #5
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Undervektig og opp i kilo

Hei!

Jeg vet heller ikke så mye om å gå opp i vekt på en SUNN måte, men pottis, sjokkis og pizza har funket bra tidligere..

Men spøk til side: har lest at man kan bruke proteinshaker i tillegg til et sundt kosthold for å få opp ant kalorier. Prøvde meg en gang på Nutrilett, og på esken stod det faktisk at den kan brukes til vektoppgang hvis man bruker det som et supplement til måltider, i stedet for en måltidserstatter, som man jo gjør når man slanker seg på Nutrilett.

Lykke til!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins og undervektig Tidligere bruker Atkins kosthold 6 08-09-11 21:27
Ang det å være undervektig på lavkarbo ... Hannehk Lavkarbo generelt 7 01-08-08 22:36
Undervektig? tinkerbell00 Ketolysekuren 2 01-12-07 21:26
Undervektig med ketose? coo Lavkarbo generelt 5 14-11-07 11:10
Uke 1: 3 kilo ned! Elisabeth Induksjonen 10 07-04-05 18:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no