Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-08, 01:14   #1
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Hjelp?

Gjør jeg riktig nå?
Spiser fett, meierismør, squash, ost, seterrømme, proteiner (svin for det er billigst) fisk, blomkål, brokkoli, h-melk, fløte, nøtter.

Altså fett og proteiner og lite karbo.

Har jeg skjønt det? Fett inn=brenne fett, karbo+fett=vektoppgang.

Spiser når jeg er sulten, og til jeg er mett...følger gode oppskrifter på forum, TUSEN TAKK!!!

Er dette rett eller? Hva tilhører jeg? Lindberg, Atkins eller ketose?

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 01:41   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp?

Det som er lettest er vel å velge en filosofi først OGSÅ spørre om du gjør rett
Hvis du dropper H-melka og er sparsom med nøttene så høres det mest ut som ketolyse

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 01:42   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp?

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

her kan du lese om det!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 04:48   #4
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp?

Joda, er forsåvidt enig

Men må man følge en spesiell stil, eller er det ikke egentlig bare å kutte ned karbo til max 20g, og øke protein og fett?

Jeg har glutenintoleranse, ikke så høy apetitt (på høykarbo har jeg det) og ris er jeg ikke så glad i (bedre med jukseris). Og etter at jeg startet lavkarbo som er så naturlig for meg i utganspunktet, er ikke det nok? Heller spise fett enn karbo...

Eneste jeg savner gruuusomt er fullkornsspagetti...ellers er det nok av herlige desserter her på forumet, sjokolade vil jeg bare ha når jeg har menstruasjon.

Er ikke dette nok? Grunnen til at jeg må ha det inn med tesje er de små ulikhetene i lavkarbodiettene, men er ikke basisformelen noe man kan gjøre uten å måtte sverge til en forfatter?

Eller er jeg helt på jordet nå, hehe.

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 07:51   #5
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp?

Sitat:

Er ikke dette nok?

Du kan jo se om det er nok. Går du ned er det ok. Går du ikke ned må du nok velge en tydeligere retning

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 09:48   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp?

Opprinnelig lagt inn av Bergen27, her.

Men må man følge en spesiell stil, eller er det ikke egentlig bare å kutte ned karbo til max 20g, og øke protein og fett?

Er ikke dette nok? Grunnen til at jeg må ha det inn med tesje er de små ulikhetene i lavkarbodiettene, men er ikke basisformelen noe man kan gjøre uten å måtte sverge til en forfatter?

Synes du er kjempeflink jeg. De hadde nok ingen forfatter i steinalderen... ... så fortsett med det som føles riktig for deg. Ren, naturlig mat uten for mye karbohydrater og uten for mye erstatningsprodukter. For noen kan det å følge en spesiell diett medføre så mye stress (=stresshormoner), at de ikke går ned i vekt. For andre er det utrolig lærerikt å lese en bok og følge et opplegg. Dersom du vet hva slags mat det er karbohydrater i, og skjønner viktigheten av å spise grønnsaker/bær i tillegg til proteiner og fett, så er det ingen tvang å lese bok.

Husk også at om vekten skulle stå heeel stille, så skjer det så mye fantastisk inni deg, som du aldri måler. Jeg tenker på hormoner, blodårer, blodtrykk, blodsukker, immunforsvar,fordøyelse, psykisk osv.

Gled deg til et friskere og slankere du, sammen med oss her på lavkarbo.no!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 09:54   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp?

Ja, og husk å regne 5kh per dl helmelk. En ting er å ha en dasj i teen, en annen er å bælme en liter ...
Ellers er det bare bra!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 09:54   #8
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp?

Sitat:

For noen kan det å følge en spesiell diett medføre så mye stress (=stresshormoner), at de ikke går ned i vekt.

Signerer MHM her. Ingen vits i å starte ut strengere enn du må.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 13:53   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp?

jeg er en "midt i mellom" lavkarber...hehe. Det ser ut til å fungere. Som du ser her; det er bare å prøve ut. Viktigste er jo å kutte ut sukker, hvitt mel og stivelse

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til å komme i gang ... Maja Lavkarbo generelt 1 14-01-08 12:02
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no