Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Når forsvinner ketosen ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-08, 10:00   #1
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Når forsvinner ketosen ...

det ble ei rar overskrift....men det jeg mener er at om du er i ketose og eks spiser en is, bare som eksempel. går du da ut av ketosen med en gang eller gir det liksom utslag dagen etterpå? noen som skjønner hva jeg mener?

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 11:27   #2
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Når forsvinner ketosen ...

Jeg skjønner spørsmålet ja, men vet desverre ikke svaret... skulle likt og visste det selv ja *dytte*

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 11:34   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner ketosen ...

Opprinnelig lagt inn av mariusmor, her.

det ble ei rar overskrift....men det jeg mener er at om du er i ketose og eks spiser en is, bare som eksempel. går du da ut av ketosen med en gang eller gir det liksom utslag dagen etterpå? noen som skjønner hva jeg mener?

Det finnes det ikke noe fasitsvar på. Det kommer an på hva slags is det er (fløteis eller saftis) og hvor mange karber det er i den.

Det er fett i fløteis og da vil du få utslag rett etterpå pga fettet, men du vil sannsynligvis merke negativt på stix 7-8 timer etterpå...
Uansett går du helt sikkert ut av kroppsfettforbrennings modus, uansett om du er i ketose eller ei.... For ikke å snakke om vha som skjer med blodsukkeret.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 11:59   #4
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Når forsvinner ketosen ...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

DeUansett går du helt sikkert ut av kroppsfettforbrennings modus

Ja det er nok det viktigste å tenke på... ikke om hvilken farge stixen har nei

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 12:04   #5
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Når forsvinner ketosen ...

takker for svar..sku ikke ha noe is altså.bare rent generelt. tente at vist jeg kom ut av ketose så var det greit å gå tilbake på det jeg spiste for evn 4 timer eller dagen før liksom for å finne ut hva som var synderen.....

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 12:25   #6
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Når forsvinner ketosen ...

Jeg har forstått det slik:

Dersom du overstiger 20 karbo vil du gå ute av ketose. Hvor raskt vet jeg ikke, men du vil ende opp med å gå ut av den. Du må da bruke nye 48 timer på å tømme glukoselageret ditt.

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 13:41   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner ketosen ...

Opprinnelig lagt inn av Kiera, her.

Jeg har forstått det slik:

Dersom du overstiger 20 karbo vil du gå ute av ketose. Hvor raskt vet jeg ikke, men du vil ende opp med å gå ut av den. Du må da bruke nye 48 timer på å tømme glukoselageret ditt.

Det er ikke helt riktig.
Mange må ned i 20 karber for å komme i ketose, men man kan bli værende i ketose til både 30 og 40 karber, noen til og med langt oppi 50 tallet. Det er veldig individuelt. Og det finnes ikke noe fasitsvar.

Om du ikke har utslag på stix kan du fremdeles være i ketose. Og det tar heller ikke 48 timer å "tømme glukoselageret". Man har ikke noe glukoselager om man ikke har spist andre karber enn grønnsaker ! Det kommer også an på hva og hvor mye du har spist. Om man har skeiet ut og har fyllt opp glukoselageret (med is, kaker, sjokolade, brus eller pasta, ris og poteter) kan det ta alt fra 1 til 4 dager å komme i ketose igjen. Det finnes ikke noe fasitsvar, det handler om kroppskjemi og vi er alle forskjellige.

Om man kun stoler på stix kan man i teorien være ut og inn av ketose med få timers mellomrom. Men man skal IKKE stole pås tix. har man spist riktig og ligger rundt 20-25 karber ER man i ketose uansett hva stixen sier.

ATKINS BOKA
Om det er noen av dere som bruker den norske utgaven av Atkins så vil jeg anbefale dere å supplere med sidene her inne. (Se linker nedenfor). Dette fordi den norske utgaven er basert på 1992/1999 utgaven av Atkins og er utdatert i tillegg til å inneholde en masse feil. Den er også oversatt av en person som må ha hatt ekstremt dårlig dag.... Den er knapt verdt papiret den er trykket på dessverre. Forlaget (Pantagruel) og Celina Middelfart har fått beskjed om alle feil, med de har valgt å ignorere det og gi ut det gamle manuskriptet isteden for å få en ny oversetter til å ta seg av den korrekt utgaven, nemlig 2002/2003 utgaven. Her er det en masse ny info, både basert på nye erfaringer (fra 70000 pasienter) og nyere forskning. Den er på engelsk (original utgaven) og heter Dr. Atkins New Diet Revolution (2002) .

Fase 1: Induksjon

Fase 2: Vedvarende vekttap

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24
CM'erne som forsvinner... Anne Generell diskusjon 7 03-05-04 17:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no