Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dårlig av overspising?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-08, 20:59   #1
niomi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 47
niomi er på en erverdig vei

Dårlig av overspising?

Nå skal jeg avsløre litt mer om meg selv, men jeg er vel ikke eneste her inne med min type fortid...

Som tenåring utviklet jeg anoreksi og bulimi. Antagelig på grunn av langvarig mobbing, i en kombinasjon av at jeg alltid hadde vært størst i klassen og først utviklet. Anoreksien bekjempet jeg selv, mens bulimien fulgte meg opp i 20-årene. Med bulimi følger overspising. Og etter at bulimien var borte, fortsatte jeg å overspise, men jeg hadde jo sluttet å spy det opp igjen. Ergo - kiloen raste på.

På grunn av dette har jeg en godt utviklet spyrefleks. Og to ganger etter at jeg begynte på ketolyse har jeg fortsatt og spist og god del etter at jeg var mett. Det som da har skjedd er at jeg har fått vondt i magen og blitt kvalm. Og begynt å styrt-spy, altså kaste opp uten stimuli.

Er det normalt å bli fysisk dårlig av overspising når man går på lavkarbo? Jeg reagerer antagelig litt ekstra voldsomt på grunn av fortiden min, men er det flere som blir kvalme og får magesmerter ved overspising?

En ting er ihvertfall klart - overspising frister virkelig ikke, og jeg tror jeg faktisk skal få bukt med den siste gjenstående biten av spiseforstyrrelsene mine!

__________________


niomi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:30   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig av overspising?

hmm..ukjent for meg. Men det er jo feit/kraftig mat vi inntar på lavkarbo, og kroppen kan jo reagere på det. jeg har også blitt kvalm av og til ja når jeg spiser mye/fort

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:49   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig av overspising?

Et av kosttilskuddene jeg tok en stund fikk meg kvalm og jeg spydde et par ganger.
Nå husker jeg ikke hvilket det var, men jeg har lest her inne at det er vanlig å bli kvalm av dette tilskuddet.
Hvis du tar noe tilskudd, så kan kanskje det være med på å gjøre deg kvalm??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:55   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Dårlig av overspising?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Et av kosttilskuddene jeg tok en stund fikk meg kvalm og jeg spydde et par ganger.
Nå husker jeg ikke hvilket det var, men jeg har lest her inne at det er vanlig å bli kvalm av dette tilskuddet.
Hvis du tar noe tilskudd, så kan kanskje det være med på å gjøre deg kvalm??


Her fant jeg det:

Andre spørsmål: Tar du ketolysetablettene? Noen kan bli kvalme og føle seg litt uvel når de tar krom/kalium-tablettene. Torkil selv har bl.a. anbefalt at man da kan dele opp tablettene i to en periode sånn at man i hvert fall får i seg noe. Etter en stund går det som regel greiere med tablettene.

Hos meg var det kalium-tablettene jeg ble kvalm av.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overspising, spesielt ett kvinneproblem ... SjokoMons Andre bøker 8 26-03-08 11:32
Overspising pga ketolysebrød! Clarissa Ketolysekuren 29 04-03-08 17:31
Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising. HP Lavkarbo generelt 9 19-01-06 17:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no