Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-12, 00:06   #15951
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Latmanns sydetur i oktober? Ikke for mye småbarn eller fulle britiske tenåringer, ikke for dyrt å reise eller bo. Badetemperatur etc. Aktuell destinasjon, anyone?

Egypt
(bare ikke samme uke som høstferien)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 17-08-12, 07:33   #15952
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Egypt
(bare ikke samme uke som høstferien)

Egypt er for dyrt, og det må nesten være høstferien ... Tenkte mer Hellas/Tyrkia/Spania, forsåvidt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-08-12, 09:39   #15953
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du får ikke noe billig i høstferien, vennen!
Ikke med mindre du er villig til å reise på kun få timers varsel, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 17-08-12, 14:01   #15954
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du får ikke noe billig i høstferien, vennen!
Ikke med mindre du er villig til å reise på kun få timers varsel, da!

Hmmm ... Skjønner ...! Har jo aldri vært på sydentur før, og nå som jeg er student og sånn, så er det liksom ikke så lett å bare dra sånn når som helst. Men men. Jeg får være på utkikk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-08-12, 14:44   #15955
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmmm ... Skjønner ...! Har jo aldri vært på sydentur før, og nå som jeg er student og sånn, så er det liksom ikke så lett å bare dra sånn når som helst. Men men. Jeg får være på utkikk!

Studenter kan da som regel reise akkurat når det passer dem. Er vel ikke mye obligatorisk oppmøte på ditt studie heller.
Men følger du lit tmed og er villig til å dra "hvorsomhelst" på kort varsel kan du komme lang for 995,-

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 17-08-12, 15:09   #15956
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Studenter kan da som regel reise akkurat når det passer dem. Er vel ikke mye obligatorisk oppmøte på ditt studie heller.
Men følger du lit tmed og er villig til å dra "hvorsomhelst" på kort varsel kan du komme lang for 995,-

Er nok mye mer obligatorisk undervisning nå enn det var før. Har minst to seminarer i uka med oppmøteplikt ... Mye som ikke er som før på universitetet, merker jeg ... Men fraværsprosenten kan være en del høyere enn på f.eks. vgs.

Som sagt, skal være på utkikk. Kjæresten er temmelig fleksibel, heldigvis.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-08-12, 20:36   #15957
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis du har fått feriepenger fra arbeidsgiver vil du få lønn fra arbeidsgiver selv om du drar på ferie. Men du vil ikke få stønad fra nav i den perioden siden det er ferie. Feriepenger for ferien i år opparbeidet du i fjor.

Og hvorfor i all verden skal man da søke om å beholde sykepenger fra NAV dersom man vil reise utenlands? Ellers er det vel bare å reise og får det betalt av arb giver? Noe som skurrer her gitt

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 17-08-12, 21:14   #15958
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Og hvorfor i all verden skal man da søke om å beholde sykepenger fra NAV dersom man vil reise utenlands? Ellers er det vel bare å reise og får det betalt av arb giver? Noe som skurrer her gitt

Jeg fikk det forklart slik:

Dersom det er ferie (av de ukene som man har avtale med hos arbeidsgiver) så skal dette dekkes av feriepengene, og ikke nav. Er det utenlandsopphold utført under sykemelding som ikke er av avtalt ferie med arbeidsgiver (altså den tiden man skulle ha jobbet dersom man var frisk) så må det søkes fordi da skal denne tiden dekkes av NAV og de kan nekte å yte sykepenger om man drar....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 17-08-12, 21:31   #15959
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitter her ganske irritert nå, og skal ringe telenor i morgen.

For noen år siden så fikk jeg såkalt IP telefon - dvs ringer via internett.

fikk vite at dette er GRATIS å ringe med.
Likevel så faktureres jeg hver måned for samtalene jeg ringer med min hustelefon. Til andre fasttelefoner, og til mobiltelefoner.

Nå er jeg lei av dette. Fikk vite av en bekjent at jeg kun kan ringe gratis med IP telefon i mitt distrikt - ikke i hele landet. Dette virker jo helt sprøtt. Skal jeg kunne ringe gratis- så vil jeg ringe gratis. Noen som vet hvorfor jeg likevel må betale for alle samtalene mine??

har også fått 400 kr ekstra på regningen for å surfe med mobilt internett - og jeg kan ikke forstå det stemmer ! Jeg har surfet med wifi - til trådløst nett hvor jeg har skrevet inn kodenøkkel. Jeg har omtrent ikke brukt mobilt internett. Likevel står tlf med E eller 3G . Noe suger penger av meg her. Jeg kan ikke forstå at jeg har brukt 400 kroner på surfing. Hvor lenge kan man surfe for 400 kr?? regner med det er en del tid.

Er irritert og oppgitt nå. Drittregning !!! Må ringe i morgen og finne ut av dette .... sukk, men da er vel all piffen gått ut av meg :-(

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 17-08-12, 22:09   #15960
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg fikk det forklart slik:

Dersom det er ferie (av de ukene som man har avtale med hos arbeidsgiver) så skal dette dekkes av feriepengene, og ikke nav. Er det utenlandsopphold utført under sykemelding som ikke er av avtalt ferie med arbeidsgiver (altså den tiden man skulle ha jobbet dersom man var frisk) så må det søkes fordi da skal denne tiden dekkes av NAV og de kan nekte å yte sykepenger om man drar....

Takk for oppklaringen, det var det jeg også trodde ellers er det jo ganske urimelig at man skal måtte sende en søknad. Dette er ikke en avtalt ferie med arbeidsgiver, men dersom NAV setter seg på bakbeina får jeg heller "avtale" ferie for ikke å tape penger. Forstod det sånn på de på nav at så lenge man søker på rette måten (erklæring fra lege) så skulle ikke det være et problem så lenge de ikke har mistanke om "urent spill".

Får se hva legen sier neste uke, mulig det blir delvis sykemelding og da gjelder jo ikke denne problemstillingen uansett. Da vil jeg jo får lønn av arbeidsgiver som normalt uten trekk og fører 10 feriedager.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 17-08-12, 22:20   #15961
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmmm ... Skjønner ...! Har jo aldri vært på sydentur før, og nå som jeg er student og sånn, så er det liksom ikke så lett å bare dra sånn når som helst. Men men. Jeg får være på utkikk!

Hvorfor akkurat i høstferien? Nå vet jo ikke jeg hvilke studier du har kommet inn på, men her i Stavanger (og for svært mange andre høgskoler/universitet) er det ikke en bestemt uke for høstferie, bortsett fra på lærerutdannelsen. Det hender jo at en del forelesninger er avlyst akkurat i høstferien siden enkelte har barn som har fri. Dersom du kan reise litt utenom akkurat de ukene som er høstferie vil du få en mye bedre pris, for alle priser går opp i skoleferien.

Hvor skal du reise, tja si det. Er en del plasser å velge mellom selv i oktober. Mitt beste tips, gå på de store turoperatørene sine sider (evt expedia, finn.no) og legg inn et søk der du bare spesifiserer dato og se hva du får opp av destinasjoner. Så kan du klikke deg inn på de ulike plassene og lese litt om klima osv, spørs jo hvor varmt du vil ha det. Som du allerede har fått tips om kan det lønne seg å vente med å bestille dersom du kan reise på kort varsel. Prisene på restplasser går som oftest godt ned etter som avreise nærmer seg. Jeg har tenkt å reise i september og så lang har ikke prisene gått ned, tvert i mot, for det er så enorm etterspørsel pga av den dårlige sommeren. Det er faktisk en del fulle fly allerede.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 17-08-12, 23:45   #15962
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Veldig ut av tema, jeg vet, men dette er ett sted hvor det alltid er noen våkne, og man kan få svar.. Spørsmålet er: hvor, og hvordan melder men inn bekymringsmelding ang barn?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 18-08-12, 00:14   #15963
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Barnevernsetaten var det iallefall før i tiden........

Noen som vet hvorfor jeg får lilla-svarte "blåmerker" på lår og legger uten at jeg har skadet meg? "Blåmerkene" finnes ikke ømme, er bare mørke og stygge og dukker opp helt sånn plutselig.
Det er ikke sprøytene som gjør det, fordi "blåmerkene" dukker opp også utenfor stikk-sonene mine, f.eks på legger

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 18-08-12, 00:18   #15964
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Veldig ut av tema, jeg vet, men dette er ett sted hvor det alltid er noen våkne, og man kan få svar.. Spørsmålet er: hvor, og hvordan melder men inn bekymringsmelding ang barn?

http://www.barnevernet.no/Forebygge/...rivatpersoner/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-08-12, 13:44   #15965
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hvorfor akkurat i høstferien? Nå vet jo ikke jeg hvilke studier du har kommet inn på, men her i Stavanger (og for svært mange andre høgskoler/universitet) er det ikke en bestemt uke for høstferie, bortsett fra på lærerutdannelsen. Det hender jo at en del forelesninger er avlyst akkurat i høstferien siden enkelte har barn som har fri. Dersom du kan reise litt utenom akkurat de ukene som er høstferie vil du få en mye bedre pris, for alle priser går opp i skoleferien.

Hvor skal du reise, tja si det. Er en del plasser å velge mellom selv i oktober. Mitt beste tips, gå på de store turoperatørene sine sider (evt expedia, finn.no) og legg inn et søk der du bare spesifiserer dato og se hva du får opp av destinasjoner. Så kan du klikke deg inn på de ulike plassene og lese litt om klima osv, spørs jo hvor varmt du vil ha det. Som du allerede har fått tips om kan det lønne seg å vente med å bestille dersom du kan reise på kort varsel. Prisene på restplasser går som oftest godt ned etter som avreise nærmer seg. Jeg har tenkt å reise i september og så lang har ikke prisene gått ned, tvert i mot, for det er så enorm etterspørsel pga av den dårlige sommeren. Det er faktisk en del fulle fly allerede.

Hmm, jeg hadde inntrykk av at det er høstferie på UiO, jeg ... Vel. Jeg er ganske utrent i reising, må jeg innrømme, må tydeligvis tenke mer over dette ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-08-12, 15:11   #15966
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hmm, jeg hadde inntrykk av at det er høstferie på UiO, jeg ... Vel. Jeg er ganske utrent i reising, må jeg innrømme, må tydeligvis tenke mer over dette ...

Tror ikke høyskolene og universitetene har offisiell høstferie, men i Kristiansand har de undervisningsfri i uke 40 fordi de vet at de fleste studentene stikker hjem allikevel... Har du sjekket timeplanen? Det står i min

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 18-08-12, 15:15   #15967
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Tror ikke høyskolene og universitetene har offisiell høstferie, men i Kristiansand har de undervisningsfri i uke 40 fordi de vet at de fleste studentene stikker hjem allikevel... Har du sjekket timeplanen? Det står i min

Har faktisk ikke sjekket timeplanen. Er litt informasjon overloada, så i dag har jeg tatt helt fri fra å tenke på skole. Men du har rett. Jeg skal sjekke!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-08-12, 17:00   #15968
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg var på en tyrkisk restaurant nå nylig, og spiste kyllingspyd med salat. Det kyllingspydene var nydelige! Det var marinert i ett eller annet. Noen som har tips om gode oppskrifte til slik marinade? DVS kyllingmarinade med tyrkisk vri?

Lurer også på om noen har peiling på Tofu... Kjøpte en pakke i dag, men ander ikke hvordan jeg skal bruke den...

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-08-12, 21:44   #15969
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det egentlig mulig å bryte ut av onde sirkler, eller er vi for evig dømt til å gjenta våre feil?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-08-12, 21:54   #15970
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det egentlig mulig å bryte ut av onde sirkler, eller er vi for evig dømt til å gjenta våre feil?

hehe...Ja, si det... Det er mulig ja, det tror jeg... Men ofte er vi den vi er, til vi stuper. Men man lærer jo av sine feil da, så da blir det forhåpentligvis færre feil med åra

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-08-12, 22:56   #15971
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Men man lærer jo av sine feil da, så da blir det forhåpentligvis færre feil med åra

ja, gjør vi egentlig det? Eller bare tror vi at vi lærer, og at det derfor kommer til å gå mye bedre neste gang? Noe det jo ofte ikke gjør...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-08-12, 23:10   #15972
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

ja, gjør vi egentlig det? Eller bare tror vi at vi lærer, og at det derfor kommer til å gå mye bedre neste gang? Noe det jo ofte ikke gjør...

Joda - man lærer. Men man må aktivt jobbe hele tiden for ikke å falle tilbake til gamle (u-)vaner/mønstre.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 19-08-12, 01:21   #15973
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vil si at uten tvil lærer vi, det er bare det at av og til får vi tilbakefall

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 19-08-12, 01:30   #15974
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ja det er mulig, men det krever konsekvent jobbing.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-08-12, 01:33   #15975
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg snakker ikke primært om f.eks kosthold denne gangen. Men større ting som kanskje påvirker andre mer enn en selv. At selv om man vet man sårer andre klarer man ikke bryte sirkelen. Eller er det faktisk mulig? Eller er det derfor det er vanskelig, fordi det ikke i første rekke går ut over en selv?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no