Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Du har slanket deg..."

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 22:47   #26
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: "Du har slanket deg..."

Vi er nok veldig forskjellige her ja.. Selv om jeg enda har noen kilo til som skal av, så begynner jeg å bli fornøyd med kroppen min, og jeg har vært åpen om slankingen min siden jeg startet, og blir superfornøyd når noen kommenterer det!!!!! Selv kommentarer som: Nå må du snart slutte med salaten din, det er jo snart ikke mer igjen av deg...!! gjør at jeg blir glad! Og jeg forteller villig om lavkarbo! Er bare superfornøyd jeg :-D

alle sammen!!!!

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 23:03   #27
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg skjønner hva du mener..jeg gikk selv ned 7-8 kg i fjor, ( har lagt de på igjen) men da var det en venninde som sa til meg: Ikke gå ned mer nå...det kler deg ikke, og pass på så du ikke blir for tynn nå da, det holder nå ellers blir du bare syk....Jeg har 20-25 kg for mye...da også...Kjære landsmenn sier jeg bare...

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 19:05   #28
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Du har slanket deg..."

Det blir feil uansett hva man sier/ikke sier, tror jeg. Noen blir kjempeglade når andre kommenterer vektnedgang, tar det som et kompliment og blir motivert videre. Noen tar det ille opp, og liker ikke snakke om det. Om man ikke sier noe til en som har gått ned i vekt, kan det også være galt, for da tror vedkommende at vekttapet ikke synes. Vel, kanskje man har brent seg på å si noe til andre tidligere, og derfor holder klokelig kjeft?

Jeg har selv vært i begge leire. Jeg kan fint komme til å kommentere at folk har tatt av, og spørre hvor mye. Sikkert både frekt og uhøflig, men folk får heller be meg passe mine egne saker

Da jeg gikk ned 30 kilo på ketolyse, ble jeg veldig glad når andre kommenterte og sa at jeg så kjempeflott ut! Jeg ser unektelig mye bedre ut nå enn for 30 kilo siden.
Men da en kollega sa at nå måtte jeg stoppe slankinga ellers forsvinner du, ble jeg litt irritert. Jeg veide fortsatt godt over 70 kilo, og var slett ikke skraptynn. Vet ikke om hun var misunnelig eller hva, for hun var godt overvektig selv. Men jeg ristet det av meg, og gadd ikke hefte meg mer ved det.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:13   #29
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Men da en kollega sa at nå måtte jeg stoppe slankinga ellers forsvinner du, ble jeg litt irritert. Jeg veide fortsatt godt over 70 kilo, og var slett ikke skraptynn. Vet ikke om hun var misunnelig eller hva, for hun var godt overvektig selv. Men jeg ristet det av meg, og gadd ikke hefte meg mer ved det.

Det har jeg også opplevd flere ganger, at folk har sagt jeg må ikke gå ned mer. Det tar jeg med knusende ro. Riktig nok har jeg tenkt i mitt stille sinn: "begynner jeg nå å bli så rynkete at det tipper over til å bli negativt for utseendet?". Men så lenge jeg ikke synes det selv, og så lenge jeg bare føler meg bedre og bedre, gir jeg en god dag. Dessuten regner jeg med at det bare er en talemåte og at de ikke mener det bokstavelig. Jeg hører også veldig ofte: "hvor lenge skal du fortsette med denne kuren, har du ikke tatt av nok?". Da er det jo bare å svare at det har jeg tenkt å fortsette med livet ut, men at jeg neppe skrumper inn til jeg forsvinner. Det må vel stoppe av seg selv før eller siden, vil jeg tro

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 20:16   #30
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: "Du har slanket deg..."

Tjaaaa.... som mange skriver er det jo kjekt at noen ser vektnedgangen, men samtidig kan jeg skjønne at enkelte kommentarer kan såre mer enn glede.
Selv syns jeg det er leit hvis jeg ikke skulle få noen kommentarer.

Jeg er også av typen som vil ha vekta mi - og nedgangen - for meg selv. Jeg forteller aldri noen når jeg starter med å slanke meg, men må jo selvsagt fortelle bittelitt når noen endelig oppdager det
Som regel svarer jeg bare at jeg justerer litt på godisen. At "godisen" er mer fløte, fete koteletter etc. sier jeg ikke noe om.

Jeg tror det er måten ting blir sagt på som bestemmer om vi oppfatter det som fint eller ei.
Jeg vet ikke om jeg er flink eller ei selv, men jeg prøver å finne en pen måte å si ting på, enten det er positivt eller litt negativt.

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:12   #31
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Tante TI, her.

Som regel svarer jeg bare at jeg justerer litt på godisen. At "godisen" er mer fløte, fete koteletter etc. sier jeg ikke noe om.

Hehe, god ide! Det skal jeg også begynne å si
Jeg har justert litt på godisen

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:30   #32
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg syntes det er litt dritkjipt å ha gått ned 10 kg, og hu ene sier "Du har jo mye igjen å gå på.." i stedet for å si gratulerer med de tapte kiloene.. Jeg veier nå 80 kg og er 170 cm.. Jeg syntes selv at jeg ikke ser så ille ut, men for folk er jeg tydeligvis fortsatt smellfeit..

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:56   #33
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Jeg syntes det er litt dritkjipt å ha gått ned 10 kg, og hu ene sier "Du har jo mye igjen å gå på.." i stedet for å si gratulerer med de tapte kiloene.. Jeg veier nå 80 kg og er 170 cm.. Jeg syntes selv at jeg ikke ser så ille ut, men for folk er jeg tydeligvis fortsatt smellfeit..


Håper ikke dette var en venninne? Makan så frekt? Slike tanker kan man virkelig holde for seg selv.. Herlighet

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 23:07   #34
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Hehe, god ide! Det skal jeg også begynne å si
Jeg har justert litt på godisen

Hehe... Denne likte jeg også! Det skal jeg også begynne å si

Og til Bonus; fy skam til den som kan finne på å si noe slikt!!!
Helt klart et menneske som misunner deg og som mangler en stor dose folkeskikk!

Og gratulerer med vektnedgangen, du har vært kjempeflink! Stå på videre

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:18   #35
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Jeg syntes det er litt dritkjipt å ha gått ned 10 kg, og hu ene sier "Du har jo mye igjen å gå på.." i stedet for å si gratulerer med de tapte kiloene.. Jeg veier nå 80 kg og er 170 cm.. Jeg syntes selv at jeg ikke ser så ille ut, men for folk er jeg tydeligvis fortsatt smellfeit..

Det er det styggeste!! Drit i henne. Mangel på normal folkeskikk ja, og antenner og alt som er. For en dust
Helt utrolig at folk får seg til å si sånt

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 11:40   #36
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Jeg syntes det er litt dritkjipt å ha gått ned 10 kg, og hu ene sier "Du har jo mye igjen å gå på.." i stedet for å si gratulerer med de tapte kiloene.. Jeg veier nå 80 kg og er 170 cm.. Jeg syntes selv at jeg ikke ser så ille ut, men for folk er jeg tydeligvis fortsatt smellfeit..

Uff, det er noen som har det så ille med seg selv at de prøver og føle seg bedre ved å få DEG til å føle deg ille... jeg ville nok smilt pent og sagt noe som at "jøss, det var jo en hyggelig ting og si - tusen takk for at du delte det med meg! JEG foretrekker og se positivt på alt jeg har oppnådd så langt."

Og du, "folk" mener ikke at du fortsatt er smellfeit, en slik kommentar bunner i ganske mange andre ting - og INGEN av de har NOE som helst med DEG og gjøre Stakkar dame egentlig... tenk å ha det så vondt at det eneste som trøster er å trekke andre ned til sitt eget lave nivå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:16   #37
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Jeg syntes det er litt dritkjipt å ha gått ned 10 kg, og hu ene sier "Du har jo mye igjen å gå på.." i stedet for å si gratulerer med de tapte kiloene.. Jeg veier nå 80 kg og er 170 cm.. Jeg syntes selv at jeg ikke ser så ille ut, men for folk er jeg tydeligvis fortsatt smellfeit..

Ondskapsfullt menneske, blir jo helt stum av slike, men nerthus sitt svar skal jeg jammen legge på minnet, kjenner ei som til stadighet klarer og si slike ting, vært flott å få henne stum engang

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 15:18   #38
Kassiana
Juniormedlem
 
Kassiana sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Kassiana er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg traff en tidliger nabo idag som utbrøt; "så tynn du er blitt" .
Dette er en dame som snakker rett fra leveren!!! Her får man høre det om det er noe, men at hun mener altså at jeg er blitt tynn?!

DET var hvertfall koselig og litt morsomt siden jeg ikke har kommet meg under 100kg streken riktig ennå.

__________________





Kassiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 00:58   #39
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: "Du har slanket deg..."

"Det var spesiellt ei dame som var etter meg hele tiden. Hun var overvektig selv, og spurte og grov til stadighet om hva jeg gjorde og hva jeg spiste. Til slutt fikk jeg nok, og svarte at jeg spiste alt jeg hadde lyst på, bare det var lettspydd."

Ler!! synes det var tøfft svart av deg Olive Oil Leste det først for noen dager siden å har tenkt på det mange ganger :P

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:45   #40
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Du har slanket deg..."



Jeg også syns det er svært "ekkelt" med kommentarer rundt meg selv - selv om de er positive. Men nå hadde jeg blitt glad om noen såg jeg hadde slanket meg litt


Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Men de som ikke sier noen ting, og i stedet begynner med at jeg sannsynlig spiser feil, de ber jeg lese seg opp litt, før de uttaler seg. De ser jo bare i selskap at jeg utelater sukker og poteter, kan det virkelig provosere så mye?

Ja helt enig! Er det virkelig sååå provoserende for de? Og folk sier som: "Kan ikke være så fanatisk", og "du kan jo spise det av og til"... jeg klarer ikke å få folk til å skjønne kuren - de bare er negativt innstilt i utgangspunktet... (eller missunnelige fordi det funker?)

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:50   #41
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Bonus, her.

Jeg syntes det er litt dritkjipt å ha gått ned 10 kg, og hu ene sier "Du har jo mye igjen å gå på.." i stedet for å si gratulerer med de tapte kiloene.. Jeg veier nå 80 kg og er 170 cm.. Jeg syntes selv at jeg ikke ser så ille ut, men for folk er jeg tydeligvis fortsatt smellfeit..

Huff er det mulig? Syns du har vært kjempeflink!! OG faktisk er vekt på lavkarbo "finere" syns jeg enn vanlig vekt. Når jeg veide 68 kg (som jeg gjør nå) før - såg jeg skikkelig stor og lubben ut - nå syns jeg selv at jeg ser nokså fin ut Så tror lavkarbo gjør oss flottere uansett?? (velger å tro det ihvertfall!!)

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 17:17   #42
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: "Du har slanket deg..."

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

jeg ville nok smilt pent og sagt noe som at "jøss, det var jo en hyggelig ting og si - tusen takk for at du delte det med meg! JEG foretrekker og se positivt på alt jeg har oppnådd så langt."

... eller svare som min niese gjør: "Jeg er glad i deg også"

God helg!

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 23:55   #43
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Du har slanket deg..."

Liker å få det kommentert jeg, men det skjer i LITEN grad! Det jeg ikke liker er når jeg sier jeg går på lavkarbo og første spørsmål er "har du gått ned i vekt?" eller "hvor mye har du gått ned?" DET synes jeg er fornærmende! Ihvertfall i starten da jeg ikke hadde gått ned noe...

  Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 18:33   #44
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Du har slanket deg..."

Jeg blir veldig glad når folk kommenterer nedgangen min! Forskjellen på kroppen er både synlig og merkbar, og det blir nesten litt rart om de ikke sier NOENTING når 3 klesstørrelser er kassert Men jeg skiller også mellom kommentarer jeg setter mer og mindre pris på; noen er oppriktig interesserte, mens andre har en tendens til å rakke ned på mine valg. Det å hele tiden skulle kommentere hva andre spiser er en uting - med mindre det er oppriktig interesse for temaet Jeg er begrenset glad i å måtte forsvare hvorfor jeg spiser som jeg gjør, og ender som regel opp med å henvise til nettressurser når jeg møter skepsis. Poenget er at det er et VALG jeg har tatt, et helt personlig valg, og hva andre velger å gjøre er opp til dem selv. Jeg går f.eks. ikke bort til en diabetiker og sier at "den frukten er ikke bra for deg!". Selv om jeg kanskje mener det.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
"Slik slanket Harald seg 80 kilo" Biggie Small Nyheter / media 4 12-08-10 17:11
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
"Norske talenter"-deltager slanket seg ved å kutte karbohydrater Fnutte Lavkarbo generelt 2 28-03-09 00:42
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no