Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

1000 tråden!!!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-04, 15:02   #76
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

I går ettermiddag tok vi bort grinden foran sengen til poden (2.5 år) for å se hvodan det så ut med tanke på overgang til vanlig seng. (siden grindsengen er så lav... er litt redd han skal dette ut av sengen... Det gjorde han forresten fra vår seng for noen uker siden, vi våknet med blodet frøset i årene etter det forferdelige dunket og total stillhet etterfulgt... men alså: han sov videre han.... begynnte ikke å gråte før vi løftet han oppi sengen igjen... )

I allefall så synes poden dette var kjempegøy og sa han ville ha den slik når han skulle sove... ok, ikke helt planlagt og ikke den beste dagen å begynne på siden vi skulle ha ham i seng til vanlig tid og han hadde vært lenge oppe kvelden før... men det ble nå bare sånn...

I allefall: Vi legger ham... 10 sekunder etter kommer han spradende inn i stuen og sier HEI! med det største gliset du kan tenke deg..
Jeg loser ham inn igjen... 10 sekunder: hei hei.
10. gangen han kommer inn: eg è måren! (det er måren for meg nå... )
15 gangen sitter jeg meg inn med han og han bare klatrer ned på gulvet....
jeg går ut igjen og jeg fortsetter en stund til med å sende ham i seng igjen...
Så ligger jeg meg ned på gulvet ved siden av og han ligger seg ned til meg, jeg ligger ham oppi, osv. Tilslutt satt jeg meg ut og bare sendte ham på rommet en 9 ganger, så gikk jeg på do... og mens jeg sitter der hører jeg plutselig en fæla romstering i boden, og når jeg kommer inn på rommet til poden har han hentet stengene som vi fester grinden med og prøver å ta de på plass i sengen...
Så da satt jeg oppigjen grinden opp bare på halv høyde... Men han bare klatret over den og fortsatte som før...Så da løftet jeg den helt opp (da var det gått litt under to timer..) Og han gråt i 40 minutter etterpå ...

Synes ikke dette var så hyggelig opplevelse...
Men samtidig så vet jeg også at det bare tok to dager med gråting for at han skulle sitte i vognen og ikke på armen min når vi går tur...Og nå er han en fryd å gå tur med!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt
Gammel 07-06-04, 23:03   #77
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Nå skulle jeg ha lagt meg, for jeg har avtale med meg selv om kl. 23. Men så tenkte jeg bare å skrive et innlegg i denne tråden, slik at alle blir minnet på den atter en gang. Nå har det seg slik at jeg ikke har noe å skrive om denne gangen, men snart så runder jeg 50 ord, og da trenger jeg ikke skrive mer uansett. Har HP sagt.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
Gammel 07-06-04, 23:38   #78
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Må bare simpelthen være med på å fylle opp denne tråden....party party...

Det har vært travelt i dag. Har vært hos legen i dag...referat i morgen... så var det en stoooor runde i Oslo, bittelitt shopping, og en tur innom barnebarn tre...
Måtte spise litt stekt potet med henne og en kurv jordbær, før vi trillet dukkevogn og leste eventyr. Så ble det bading og "nattasang" waw...så rett hjem med følge av to kjempeflotte regnbuer. Den ene var så skarp og flott at jeg har ikke sett maken. Den fulgte meg i laaaang tid. Det virket som den hang fast i min høyre forskjerm.....Et fantastisk syn, men litt trafikkfarlig måtte bare holde øye med den...
Det gikk bra...og nå er det kvelden folkens..Sov godt!

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 08-06-04, 21:51   #79
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Wink

Hrmpf....

Ikke rart at 1000-festen skal være hos meg (den hemmelige), det er bare jeg som skriver jo! Ja, bortsett fra at jeg ikke kan svare meg selv da... Jeg sjekker om det har kommet innlegg hvert 5.minutt, og så ser jeg at 10 personer er innlogget, men ingen skriver. Kan ikke alle skrive en snutt om hva de har opplevd i dag i denne tråden? Eneste kravet er 50 ord. Det klarer du så fort så... Nå skal jeg ta meg et glass rødvin sammen med mannen min. Alt jeg skriver heretter i kveld må tas med en klype salt...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
Gammel 08-06-04, 22:17   #80
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Dårlig vits

OK. Her kommer en kjempedårlig vits, men det er den eneste jeg klarer å huske. Dere er hermed advart. Men jeg har også lyst på grillparty.

En elefant gikk oppoverbakke.
En elefant gikk nedoverbakke.
Hvor mange pannekaker går det på ei trillebår?



Svar: Begge hadde rødt slips!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt
Gammel 08-06-04, 22:23   #81
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Du har rett Guro, den var kjempedårlig... Men du? Kan ikke vi sitte oppe hele natta og skrive annenhvert innlegg i denne tråden helt til 1000, og så tar vi festen i morgen? Jeg har begynt å drikke rødvin jeg nå, og blir susete av bare ett glass, så dette kan bli moro... Men den egentlige grunnen til at jeg tvinger i meg dette røde fludium som jeg ikke liker, er at jeg skal bli så slapp at jeg sovner. Og da er det dumt å sitte oppe hele natta. Men ok - jeg skal ikke bestemme alt heller, hva sier du?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
Gammel 08-06-04, 22:28   #82
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Dagens gjøremål var det en som etterlyste. Joda her kommer det.

Har vært og kjøpt to buskroser som fikk plass i det ene blomsterbedet. Det manglet litt innimellom Jeg kommer trolig aldri til å få nok blomster
Så har jeg malt en levegg og lukt et par timer. Så ble det en liten "bytur", fordi vi har ferie Karl Johansgt, Aker brygge Akershus festning...litt mat innimellom og hjem....Et glass hvitvin på meg som ikke kjørte ...og nå er jeg her....
Innlegg over....

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 08-06-04, 22:40   #83
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Det var fint at du skrev, for da er det min tur igjen. Jeg kan jo skrive hva jeg har gjort i dag, så det ikke BARE blir bla-bla-bla... Jeg har jobbet i 5 timer, men det føles som 50... Jeg innvilget meg selv to timers lunsjpause i dag, og da rakk jeg 30 minutters rask gåtur, og deilig kyllingfajitas og prat med god venninne på god café. Etter at jeg kom hjem har jeg kranglet med en sur 6-åring med blodsukker-blues, som hadde fått pannekaker og is av bestemor. Det er ikke mindre enn VELDIG opplagt hvordan hun reagerer på høy-glykemisk mat.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
Gammel 08-06-04, 22:51   #84
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg glemte å fortelle en viktig ting jeg har gjort i dag da.

Jeg har vært en liten tur på mitt bardoms jordbærsted, kan jeg vel kalle det. Det er en liten plass som heter Utsikten. Der har jeg utsikt over HELE Indre Oslofjord og sola går ikke ned før 2230. De selger kaffe, kaker og is der for den som vil ha det....ville jeg det, ja....men kjøpte jeg, nei I dag ble det bare å nyte utsikten. Stedet har eksistert i mange mannsaldre og kiosken er hentet fra et annet sted. Tror det var et Oslobyjubileum rett etter forrige århundreskifte.
Ialle år fra jeg var barn har jeg vært der med jevne mellomrm og det er ikke så veeeeldig mange som vet om stedet...

En fredet liten plett ...Deilig var det
...neste...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 08-06-04, 22:56   #85
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Okei, trodde du ikke jeg skulle klare enda et?
I morgen har jeg ei lang liste over offentlige kontorer jeg skal ringe, mailer som skal sendes, beskjeder som skal gis osv. Jeg tror at 5-dagers arbeidsuke blir for mye jeg, hvis jeg skal rekke alt DILL som ikke heter jobb og som ikke gir penger inn i kassa og som absolutt IKKE er min hobby. Uka kan se ubesudlet og ren ut, men så bare trenger det seg på med fixing og ordning. Vel, det er vel det som heter å leve - ting kan ikke bare skure og gå....

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
Gammel 08-06-04, 23:08   #86
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Bare ett til før jeg legger meg da

Hva har jeg egetlig gjort i dag. Sto opp og skulle lage grøt til meg slev og ett åringen. Ingen havregryn igjen. KRISE. Helt avhengig av den grøten. Vi er glad i den alle 4 foresten. Til og med sambo kan lage den nå. Diktet opp en frokostblanding som vi spiste med melk på. Ble god foresten, med tørket frukt i og litt kanel på. Etter at barnet var levert i barnehage gikk jeg meg en times tur med rask gange. Nydelig. Dusj. Handletur. En times soling, må ha D vitaminer og lysbehandlig for søvnen. Avslutning i den andre barnehagen. Ikke noe problem med kakene, selv om seksåringen mente jeg kunne spise - de var hjemmelaget bedyret hun. Middag, kylling i kokosmelk, litt kos og så legging. Og nå er jeg her. Har egentlig klart mye i dag uten å bli sliten. HURRA! Men nå skal jeg sove.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt
Gammel 08-06-04, 23:18   #87
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Nå har jeg forsøkt å legge inn et bilde av en båt jeg tok ut til min barndoms badeplass. Vaskebalja ble den kalt, men het vel egentlig Sjøbad I II III osv...Den ligger der nå som et museum. Og i dag tror jeg andre båter er satt inn...Moro å se den igjen...

....Kanskje noen en gang kan fortelle meg hvordan jeg kan få lagt inn bilde her eller lenke til bilde....

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 09-06-04, 10:00   #88
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Hvis dine pupper henger ned
og hele rævva dingler med
kan du henge deg i et tre
eller prøve å gjør-no-med-det
Kan du pakke deg ned i soffa'n og spise dritmat hele da'n
Hvis dine pupper henger ned!

Og hvis kroppen din er slapp
helt umulig og langt fra kjapp
kan du ringe et slakteri
men de vil ikke ha deg med i....
Kan du dope deg ned med karboser - og hyle høyt i sky!
Hvis kroppen din er slapp.

.....sånn har jeg det i dag.....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 09-06-04, 10:46   #89
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Carbokiller, snart åtte år

Jeg venter spent på den dagen jeg skal våkne opp og knapt kjenne meg selv igjen. For den dagen skal komme. I følge reklamen. Jeg har nemlig kjøpt en krem som nokså vågalt lovte 80% aldersreduksjon i løpet av noen uker. Det vil si at jeg skal bli 36 år yngre sånn smått om senn. Derfor sender jeg samtidig ut advarsel om at hvis mine innlegg på karbojunkie stadig blir mer og mer infantile så har ikke kremen bare virket på utseendet men også trengt inn i hjernen min. Jeg vil nemlig før eller senere få et utseende tilsvarende åtte år.

Lengte svært til bollekjakene, smilehullene, og alle fregnene kommer. Samt at tennene detter ut og at det kommer ut nye svære ruglete fortenner igjen.

Kremen lovte dessuten 80% mindre rynker i løpet av noen uker, så derfor vurderer jeg også sterk å smøre inn hele meg med den. Har en mega"rynke" i mageregionen, samt at puppene også trenger et "løft".

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 09-06-04, 11:58   #90
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Må gjøre en liten innsats her i dag og vel, så jeg tenkte å legge inn noen "Kloke ord" fra en bekjent av meg som har skrevet en diktbok. Håper han tilgir at jeg låner det uten å oppgi navnet hans;

god

sitter i sofaen
drømmer om laurbær
penger
fred
på jorda
i sjela

det er jeg jævla god til
å sitte i sofaen
dypt dypt
med noe fet musikk
på platespilleren
og drømme
om laurbær
penger
fred i sjela
fred på jorda

det er viktig
for alle
å ha noe
å være god i
noe
å være god til

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 09-06-04, 12:26   #91
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Hvis du depper og er lei

Hvis du depper og er lei,

skal jeg synge litt for deg.

Kan du lene deg godt tilbake?

Glem nå alt som heter kake!

Dytt no’n nøtter ned i magen,

eller gå en tur i hagen.

Hvis du depper og er lei.



Hvis dine pupper henger ned

- og rompa disser med,

kan du rulle dem pent isammen

og dandere hele barmen.

Du kan rope på kirurgen din.

Han gjør deg sikkert fin.

Hvis dine pupper henger. ned



Og hvis dette ikke hjelper deg

så hør nå litt på meg.

Skriv litt mer i 1000-tråden,

Fortsett helt til vi ser fråden.

Og hvis sangen blir for lang,

Tar vi grillparty med en gang.

Det vil sikkert hjelpe deg!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt
Gammel 09-06-04, 12:43   #92
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Nå har jeg jammen vært inne på nettet og prøvd å bestille flyseter. Dvs. vi har jo plasser, men det er sånn at en kan be om spesielle seter. Så nå har jeg bestilt seter med ekstra plas til bena. Kjempelurt...for jeg er jo faktisk 1,58....så jeg trenger litt ekstra plass. Skal bli spennende å se om det går i orden

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 09-06-04, 13:46   #93
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Ja, den sangen var utrolig morsom, Guro! Flott dikt fra Annes venn også. Festlig at 1000-tråden plutselig ble så lyrisk. Din "skyld" Fedonisten. Men Nille: Nå har du driti på draget! For du MÅ skrive 50 ord, for ellers så kommer HP og tar deg og sensurerer deg bort! Ja, der var det visst gjort allerede... Men det kan jo være greit å skryte av det også, at du har et sensurert innlegg på Karbojunkie...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
Gammel 09-06-04, 14:25   #94
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Litt usikker på om jeg er kommet i dyp , dyp ketose eller bare er ekstra tankefull.

Så på Amy i går, og rett etter var det reklame for dokumentaren om han som måtte sende kona på alders/ sykehjem. Disse inntrykkene fikk tankene til å spinne og jeg tenkte litt på hva jeg har og hva jeg ønsker i livet, ja, rett og slett hva som virkelig betyr noe.

Resultatet av denne tanke spinningen er at jeg er uendelig takknemelig for det jeg har(familien) , og at de ønskene om matriell velstand jeg måtte ha, fremstår som latterlige og ubetydelige.

Er det noen som har diktet: "ikke for nær" tror det er det det heter.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer
Gammel 09-06-04, 14:37   #95
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Vi er i det lyriske hjørnet i dag ja...og her kommer en link til diktet "Ikke for nær " av Ulateig
http://birkenlund.bzz.no/birkenlund/2003/ikkefornar.pdf

Jeg leser for tiden en bok av Jhumpa Lahiri som heter Lidelsens tolk.
Det er en novellesamling. Ni noveller som handler om indere. De fleste er i eksil av ulike grunner. Og de opplever daglig hvor vanskelig det kan være å forene arven fra gamle tradisjoner med et moderne liv i en ny verden....

Åh du verden, hvor vanskelig det kan være...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 09-06-04, 18:09   #96
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg er ikke så dyp i dag jeg, men går neste av skafte for denne tråden. Kom på en sang og måtte reise til min mor for å finne boka med hele teksten. Slik går refrenget:

Jeg skal hjelpe deg å tørke sure miner bort,
tørke, tørke, tørke, tørke bort, så går det fort.
Tenk på noe morsom hvis du kan,
så vil munnen smile litegrann.
Og så blir det sånn som det skal være
ingen, ingen sure miner mer.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt
Gammel 09-06-04, 18:16   #97
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Vi kan jo fortsette med sanger - ikke sant? Denne har jeg hørt mest i lystige lag som en slags drikkevise og holdt på å forgå av latter da jeg ble fortalt at ei venninne av søstra mi ofte sang den i det kristne koret hun synger i. LITT forskjellige settinger med andre ord......

For jeg har kastet alle sorgene bakom min rygg
- og jeg ser dem ikke mer
- og jeg ser dem ikke mer

For jeg har kastet alle sorgene bakom min rygg
og jeg ser dem IKKE MER!!

Jeg er så lykk'lig, jeg er så lykk'lig
mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag
Jeg er så lykk'lig, jeg er så lykk'lig
hele uka laaaaaang!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 09-06-04, 18:33   #98
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Ode til tråden

1000 tråden

'Hjelp meg' tråden
'Trøst meg' tråden
'I dag har jeg jammen vært flink' tråden

'Glad jeg' tråden
'Ler jeg' tråden
'I dag er jeg sint og frustrert' tråden

'Jeg spiser' tråden
'Jeg fiser' tråden
'Nei jasså, sier du det' tråden

'Synge' tråden
'Gynge' tråden
'En spore til kreativitet' tråden

'Grill' tråden
'Dill' tråden
'Nyttig fordi den er til' tråden

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt
Gammel 09-06-04, 19:40   #99
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Jeg vil skrive 10 %-innlegget!!! Og det eneste jeg trenger å gjøre da - er å gjøre det og passe på å få med meg minst 50 ord. Blir selvfølgelig vanskelig å skrive noe nå - for jeg er både mett og uvel etter å ha syndet i matveien, men jeg får ta det som en mann; BÆLJE OG GRINE!!!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 09-06-04, 21:08   #100
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Nå er jeg tilbake fra en lynrask tur til Strømmen storsenter. Der fikk jeg kjøpt meg nytt sykkelsete, for det gamle fikk jeg gnagsår av. I tillegg fikk jeg kjøpt meg en knallfin bikini og sjal til å knyte rundt livet. kanskje, jeg sier kanskje skal jeg tørre å bruke den på ferie. Ihvertfall kan jeg bruke den i hagen her

Next...

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no