Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-09, 00:23   #1
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Jeg er bare litt nysgjerrig!
Jeg har selv vært av og på lavkarbo over de siste årene, jeg klarer det alltid bare en liten stund, noen måneder, men så "må" jeg ha litt "vanlig" mat i en periode.
Er det virkelig slik at mange av dere har klart å leve fullstendig lavkarbo over flere år? Uten å ha pauser, eller iallefall planlagte sprekker? Har dere klart å la være med å spise nybakte boller eller brød, spaghetti , bakt potet i flere år? Og klarer dette uten særlig problemer? Jeg synes selv det er topp å leve lavkarbo, det er utrolig mye deilig mat man kan spise! Men etter en stund så blir det fristende å bare kunne åpne brødboksen når jeg er sulten, uten å måtte steke egg, lage salat eller planlegge så mye.
Hadde bare vært gøy å høre noen kommentarer om dette, kanskje jeg kunne få litt inspirasjon også

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 01:54   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Først og fremst, ha alltid et alternativ i bakhånd som ikke må forberedes. Om det er osteskiver, kokte egg, cottage cheese, kyllinglår... Et eller annet som kan spises fort, og kladt.
For det andre må man bare glemme at de "andre fristelsene" eksisterer. Gå forbi hyllene i butikken, ikke les oppskriftene i blader osv. Veldig snart blir det en vane, men man må som sagt glemme de en periode.
Joda, jeg sprekker, men det er aldri på ting jeg kjøper sjøl. Bare når jeg får servert det borte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:26   #3
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Takk for svar Carisma, du får det iallefall til å høres lett ut! Jeg håper jeg vil klare å holde meg til denne livsstilen leeenge! Har både det ene og det andre i kjøleskapet, har funnet ut at det er veldig greit å ha en grillkylling liggende!
Jeg nærmer meg målet mitt, men har lyst til å prøve å holde meg vekk fra raske karber uansett, jeg blir så dårlig av dem Så får vi håpe jeg klarer det! Første utfordring: samboer har invitert meg på restaurant i kveld, da gjelder det å bestille riktig!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:29   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Hehe, jeg har brukt år på å komme ordentlig inn i det da Men jeg syns det er lettere på ketolyse enn på f.eks lindberg. Det har nok også med at kroppen ikke fyser på så mye lenger.

Uff, ja restauranter og sånn sliter jeg også litt med Men det er jo ikke så ofte. Det er hverdagene som er det viktigste!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:33   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Ja, jeg har levd lavkarbo i snart tre år, og det er en livsstil, noe jeg ikke tenker så mye på lenger, med mindre noen spør, det er først da jeg blir obs på at jeg faktisk lever annerledes i matveien enn allmenheten ...!
Jeg har i løpet av de to årene hatt to sprekker, en i nøden da jeg spiste et stykke smörgåstårta (og det var i fylla ikke minst ) og en i en synes-veldig-synd-på-meg-selv-situasjon da jeg klemte i meg en bøtte Haëgen dazs, og begge de to sprekkene har vært det siste halve året hvor jeg har hatt drøyt mye stress og livsomveltninger, og frister ikke til gjentagelse. Jeg kjenner så godt hvordan raske karber fungerer på kroppen min, og jeg klarer nesten ikke å bli frista til å gjenta det heller, for jeg blir nesten dårlig av å tenke på hvor dårlig jeg blir . Instant migrene, allergisk reaksjon på katten, magevondt fra helvete etc. Det er det ikke verdt. Klart, det er ikke alle som reagerer like kraftig som meg, eller som har en litt alvorlig diabetestilstand som banker på døra om jeg skulle finne på å ramle fullstendig av.
Sånn jevnt over eksisterer ikke høykarbomat for meg, egentlig. Om det er lett eller vanskelig handler vel om hva slags utgangspunkt du har

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:48   #6
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har i løpet av de to årene hatt to sprekker, en i nøden da jeg spiste et stykke smörgåstårta (og det var i fylla ikke minst ) og en i en synes-veldig-synd-på-meg-selv-situasjon da jeg klemte i meg en bøtte Haëgen dazs, og begge de to sprekkene har vært det siste halve året

Bare TO sprekker på to år, og de har ikke engang vært i forbindelse med jul, bryllup eller andre "vanskelige" matsituasjoner! Da har du jammen fått taket på denne livsstilen, Photobscura! Men er det slik at du har fortsatt å miste vekt hele veien, eller er du på en slags vedlikehold nå, for å rett å slett føle deg frisk?

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:09   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Bare TO sprekker på to år, og de har ikke engang vært i forbindelse med jul, bryllup eller andre "vanskelige" matsituasjoner! Da har du jammen fått taket på denne livsstilen, Photobscura! Men er det slik at du har fortsatt å miste vekt hele veien, eller er du på en slags vedlikehold nå, for å rett å slett føle deg frisk?

Edit: Tre år . Nei, jeg har vel spist en liten flatbrødbit til rakfisken i jula, men that's it. Jeg bryr meg også samtidig fint lite om hva folk skulle mene om at jeg ikke spiser høykarbomat på diverse tilstelninger. Og det siste bryllupet jeg var på så var det både vegetarianere og veganere og matallergikere, så alle fikk tilpasset menyen sin. Det er gode saker!
Dessuten: Blir man så dårlig som jeg blir, så er det egentlig lite å lure på ... For meg så er det på grensen til spørsmålet om jeg burde eller ikke burde spise gift. På en måte er jeg vel kanskje litt "heldig" med at jeg har så lav tolerane for raske karber, da er det ikke så vanskelig å holde seg unna

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:20   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Men er det slik at du har fortsatt å miste vekt hele veien, eller er du på en slags vedlikehold nå, for å rett å slett føle deg frisk?

Dette glemte jeg jo å svare på. Jeg gikk ned omtrent 20 kg fra jeg begynte høsten 2006, det tok syv måneder. Da veide jeg 97 kg. De første kiloene på litt sånn utforskende lavkarbo, og resten (og mesteparten) da jeg begynte på Atkins i februar 2007.
Etter det så sto jeg stille i et år, og gjorde det dummeste jeg kunne ha gjort, inspirert av noen innlegg her inne om karboloading. Derfor ser jeg heller ikke på det som en sprekk, jeg levde nemlig på "normal sunn kost" bestånde av fullkornsbrød, müsli, juice, melk, litt pasta og ris etc i fire fem dager i påsken 2008, og ble kjempedårlig! Jeg trodde dette skulle kicke i gang forbrenningen min igjen, som flere har opplevd. I stedet så la jeg sakte men sikkert på meg ca 12 av de kiloene jeg hadde gått ned, selv om jeg gikk tilbake til ketogen kost etter det. De tok jeg av igjen fra høsten og fram til jul i fjor ved å kutte ut meieriprodukter, og er sånn ca tilbake på utgangspunktet som pendler mellom 78-80 kg. Men kroppen streiker, uansett om jeg spiser Skaldemannsk, eller Fedonsk. Nå spiser jeg bare generell lavkarbo, passelig med langsomme karbohydrater og passe med fett, mens jeg sparer penger til et besøk på Lindbergklinikken. Insulinresistensen min er tydeligvis sterk som en hest, så jeg tror jeg trenger litt hjelp for å gå ned de siste ti tolv kg.
Med tanke på at jeg er disponert for en type diabetes som må behandles med sprøyter (latent autoimmun diabetes hos voksne -LADA), så er det helt essensielt for meg å komme under et visst nivå. Jeg er veldig redd for å bli syk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 18:14   #9
annerii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 25
annerii er på en erverdig vei

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Jeg er bare litt nysgjerrig!
Jeg har selv vært av og på lavkarbo over de siste årene, jeg klarer det alltid bare en liten stund, noen måneder, men så "må" jeg ha litt "vanlig" mat i en periode.
få litt inspirasjon også


For å se det på litt forskjellige måter, om du leser her inne om han som skriver om den boken " ute brød " eller noe
Han skriver om lav karbo opptil 60-70 karber pr dag
Jeg går ned i vekt , men spiser " noe" av det du beskriver, men på spiser det på en annen måte en det som er vanlig, eks vis at brødet er grovt, og ikke mere enn 1 skive til dagen og spiser det til slutt i måltidet, da er jeg ofte så mett at en halv skive er tilstrekkelig
Så det kommer litt ann på hva du følger, om hvor mange karber du skal ha ogsånn

Vet ikke om det hjalp litt
anne

annerii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 22:35   #10
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien
Red face

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette glemte jeg jo å svare på. Jeg gikk ned omtrent 20 kg fra jeg begynte høsten 2006, det tok syv måneder. Da veide jeg 97 kg. De første kiloene på litt sånn utforskende lavkarbo, og resten (og mesteparten) da jeg begynte på Atkins i februar 2007.
Etter det så sto jeg stille i et år, og gjorde det dummeste jeg kunne ha gjort, inspirert av noen innlegg her inne om karboloading. Derfor ser jeg heller ikke på det som en sprekk, jeg levde nemlig på "normal sunn kost" bestånde av fullkornsbrød, müsli, juice, melk, litt pasta og ris etc i fire fem dager i påsken 2008, og ble kjempedårlig! Jeg trodde dette skulle kicke i gang forbrenningen min igjen, som flere har opplevd. I stedet så la jeg sakte men sikkert på meg ca 12 av de kiloene jeg hadde gått ned, selv om jeg gikk tilbake til ketogen kost etter det. De tok jeg av igjen fra høsten og fram til jul i fjor ved å kutte ut meieriprodukter, og er sånn ca tilbake på utgangspunktet som pendler mellom 78-80 kg. Men kroppen streiker, uansett om jeg spiser Skaldemannsk, eller Fedonsk. Nå spiser jeg bare generell lavkarbo, passelig med langsomme karbohydrater og passe med fett, mens jeg sparer penger til et besøk på Lindbergklinikken. Insulinresistensen min er tydeligvis sterk som en hest, så jeg tror jeg trenger litt hjelp for å gå ned de siste ti tolv kg.
Med tanke på at jeg er disponert for en type diabetes som må behandles med sprøyter (latent autoimmun diabetes hos voksne -LADA), så er det helt essensielt for meg å komme under et visst nivå. Jeg er veldig redd for å bli syk!

Hmmm...meget interessant! Håper virkelig du får den hjelpen du trenger! Visste ikke engang at det fantes en Lindbergklinikk Lærer noe nytt hver gang jeg er her inne! Lykke, lykke til!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 22:39   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Takk for det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:23   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Tja...det spørs jo hvor streng man er da. jeg sprekker ikke..det syns jeg er feil å si. Men av og til velger jeg å spise litt potet el pasta etc. Godteri er sjelden for jeg får bare hjertebank. Is spiser jeg av og til. Brød savner jeg ikke, men spiser litt fiberrik, og har lavkarbobrød ferdig oppskjært i frysen.

Hvis man skal slanke seg så lenge så kan det vel holde hardt, men å stort sett leve lavkarbo er ikek vanskelig. Jeg har holdt på siden 2005. Gikk opp når jeg slækka for mye og har vel stort sett funnet ut hvordan jeg skal leve.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:30   #13
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

Tja...det spørs jo hvor streng man er da. jeg sprekker ikke..det syns jeg er feil å si. Men av og til velger jeg å spise litt potet el pasta etc. Godteri er sjelden for jeg får bare hjertebank. Is spiser jeg av og til. Brød savner jeg ikke, men spiser litt fiberrik, og har lavkarbobrød ferdig oppskjært i frysen.

Hvis man skal slanke seg så lenge så kan det vel holde hardt, men å stort sett leve lavkarbo er ikek vanskelig. Jeg har holdt på siden 2005. Gikk opp når jeg slækka for mye og har vel stort sett funnet ut hvordan jeg skal leve.

Takk for svar Ja det var det jeg lurte på da, om alle "lavkarboere" ALDRI spiste raske karbohydrater. Jeg har store planer om å holde meg hardt i skinnet, men tror jeg må være realistisk også Det VIL dukke opp situasjoner hvor det ikke alltid er like lett å holde seg 100 % til planen!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:34   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

regimet hører slankingen til..så må man finne ut hvordan man holder vcekta og vil leve..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 07:37   #15
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

regimet hører slankingen til..så må man finne ut hvordan man holder vcekta og vil leve..

So true, so true. Jeg har vel bare ikke helt funnet ut hva JEG vil gjøre for MEG enda Altfor mye fokus på å finne en Quick fix her i gården, bli slank først, og SÅ finne ut hva man skal gjøre videre. Men det er jo LIVET som går AKKURAT NÅ, er egentlig lei av å være på en evig slankekur. Men nettopp derfor er jo lavkarbo så bra

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 09:56   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Sett opp en liste over fordeler og ulemper ved å velge denne livsstilen, og se hva som betyr mest for deg. Og ikke tenk på at du ALDRI kan spise en brødskive mer, men at det er dette som gjelder her og nå. Og så ta en dag av gangen Detter man av lasset så hopp på igjen med en gang, ikke vent til mandag/neste uke/mnd...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 19:15   #17
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sett opp en liste over fordeler og ulemper ved å velge denne livsstilen, og se hva som betyr mest for deg. Og ikke tenk på at du ALDRI kan spise en brødskive mer, men at det er dette som gjelder her og nå. Og så ta en dag av gangen Detter man av lasset så hopp på igjen med en gang, ikke vent til mandag/neste uke/mnd...

Thank you, I will

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 00:18   #18
Like_a_virgen
Juniormedlem
 
Like_a_virgen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 25
Like_a_virgen er på en erverdig vei

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Hei, kanskje dette er rette tråden for mine spørsmål...
Når man tenker lavkarbo som livstil, er det da individuelt hvor mange karber om dagen man ligger på? Og om man må redusere på fett inntaket? Har jeg da forstått det riktig... eller finnes det en pekepinn som kan hjelpe meg på vei?? Egentlig lurer jeg mest på det med fettet, for jeg savner IKKE høykarbomat, men trives godt med FET mat. Har såvidt begynt å trene, og det første min "personlige trener" sa til meg var å KUTTE NED PÅ FETTET.. ikke overraskende men mer provoserende, kutter jeg ned på fett så sitter jeg igjen med tørr salat og kylling, neitakk da sprekker jeg fort over på sjokoladeboller og bamsemums.

Like_a_virgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 07:40   #19
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av Like_a_virgen, her.

Hei, kanskje dette er rette tråden for mine spørsmål...
Når man tenker lavkarbo som livstil, er det da individuelt hvor mange karber om dagen man ligger på? Og om man må redusere på fett inntaket? Har jeg da forstått det riktig... eller finnes det en pekepinn som kan hjelpe meg på vei?? Egentlig lurer jeg mest på det med fettet, for jeg savner IKKE høykarbomat, men trives godt med FET mat. Har såvidt begynt å trene, og det første min "personlige trener" sa til meg var å KUTTE NED PÅ FETTET.. ikke overraskende men mer provoserende, kutter jeg ned på fett så sitter jeg igjen med tørr salat og kylling, neitakk da sprekker jeg fort over på sjokoladeboller og bamsemums.


trener du , spiser du mere fett. forstsjatt passe mett, men kroppen vil "automatisk" be om mere uansett. husk at det er mere energi i fett en karbohydtat uansett, så det er nok best

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 08:02   #20
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Jeg har levd på lavkarbo i 2 år, men som jeg har forklart andre steder på forumet, slanking var ikke målet mitt. Det hender jeg spiser godis eller brødmat, men det er sjelden. Sukker får jeg vondt i hodet av, og mel får jeg vondt i magen av. Ingen av delene frister veldig altså. Siden jeg ikke bruker dette som noen slankekur, men som et kosthold som forebygger smerter og generelt gjør at jeg føler meg bra, ser jeg ikke på det som sprekker, og jeg ser ikke på det som noe offer å spise annerledes enn før. Jeg elsker lavkarbomat.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 14:47   #21
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Bra tråd. Jeg kan desverre ikke skilte med noe lavkarbo-liv i flere år, siden jeg selv er nybegynner. Det jeg syns er vanskelig, er at folk "bryr seg" så veldig - og prøver å lage det til en skrekk historie at jeg ikke spiser "normal" mat. Jeg er så veldig fornøyd med det nye kostholdet - og håper jeg klarer å holde på det i fremtiden. Det er veldig mye godt vi kan spise, og jeg ser faktisk på brødskiver med leverpostei som søppel-mat nå - mens familien er helt oppgitt over meg

Jeg er så opptatt av å leve konsekvent, siden det for meg er veldig lett å balle på seg hvis jeg først sprekker.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 19:30   #22
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Jeg har levd lavkarbo i snart 4 år og har ikke hatt noen pauser fra kostholdet.
Men jeg har hatt kortere sprekker, aboslutt!!

Noen ganger kan jeg savne det enkle ved det gamle kostholdet, men samtidig har jeg funnet så mye med dette kostholdet som også er enkelt.
Det har tatt tid å komme dit jeg er nå, det har ikke vært like enkelt hele tiden, men nå føler jeg at jeg for alvor har tilegnet meg en ny livsstil, og brød, poteter etc. er bare "det andre", som jeg ikke skal ha.
Brødboksen er ikke noe tema for meg

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:23   #23
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Det finnes ikke sprekker på et kosthold som jeg har...bare dårlige måltid! Det ordner seg ..ved neste måltid!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 09:00   #24
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Bra tråd. Jeg kan desverre ikke skilte med noe lavkarbo-liv i flere år, siden jeg selv er nybegynner. Det jeg syns er vanskelig, er at folk "bryr seg" så veldig - og prøver å lage det til en skrekk historie at jeg ikke spiser "normal" mat. Jeg er så veldig fornøyd med det nye kostholdet - og håper jeg klarer å holde på det i fremtiden. Det er veldig mye godt vi kan spise, og jeg ser faktisk på brødskiver med leverpostei som søppel-mat nå - mens familien er helt oppgitt over meg

Jeg er så opptatt av å leve konsekvent, siden det for meg er veldig lett å balle på seg hvis jeg først sprekker.

Det med at folk "bryr seg" kan være slitsomt ja. Jeg har ikke delt det med så mange, og de jeg har delt det med aksepterer stort sett at jeg gjør noe "annerledes" eller bare er nysgjerrige. Jeg holder meg derimot unna når "vanlige folk" begynner å diskutere "sunt og normalt kosthold" (brød i matpakka, brunost..), jeg har ikke lyst til å bruke en hel lunsj på jobben til å forsvare meg.

Tenkte jeg skulle skrive en refleksjonsoppgave rundt dette, om normalitet og avvik. Helsemyndighetenes anbefalinger som normalen og "alle andre" som avvikerne. :P

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 09:28   #25
Like_a_virgen
Juniormedlem
 
Like_a_virgen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 25
Like_a_virgen er på en erverdig vei

Sv: Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil!

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

Det finnes ikke sprekker på et kosthold som jeg har...bare dårlige måltid! Det ordner seg ..ved neste måltid!

hehehe denne moralen likte jeg

Like_a_virgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo livsstil: Stabiliserer vekta seg til slutt? Bærtolina Lavkarbo generelt 2 04-06-09 21:50
Noen som har klart å få til en god lavkarbo marengs? aldrimerjollycola Kake/dessert og snacks 2 04-03-09 15:39
Har dere klart å lage en knekkebrøderstatning? aldrimerjollycola Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 21-02-09 16:19
Dere som har gått fra slankekur til livsstil candyland Generell diskusjon 0 18-02-09 20:41
Dette med lavkarbo som livsstil ... Hannehk Ketolysekuren 6 18-07-08 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no