Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-12, 16:28   #201
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Planke 30 x2
sideplanke 30x2

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 23:09   #202
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Jaaaa endelig i dag klarte jeg det faktisk
Først 3-4 sec på hver side og så etter en liten pause så klarte jeg 10 sec på hver side 2 ganger.
Bittelitt stolt av meg selv nå

Men jeg sliter virkelig med pusten og balansen på denne øvelsen.
Jeg måtte tuppe pekefingeren borti bordet flere ganger or å ikke falle overende
Blir det bedre etterhvert?
Og hvordan får dere puste???

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 00:21   #203
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Planke 2x30sec
sideplanke 4x30

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 08:58   #204
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Men jeg sliter virkelig med pusten og balansen på denne øvelsen.
Jeg måtte tuppe pekefingeren borti bordet flere ganger or å ikke falle overende
Blir det bedre etterhvert?
Og hvordan får dere puste???

Det blir lettere å finne balansen etterhvert ja, og da blir det kanskje og lettere å puste

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 09:38   #205
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Sv: Re: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Det blir lettere å finne balansen etterhvert ja, og da blir det kanskje og lettere å puste

Ja håper virkelig det, ellers blir det ikke balanseproblemer som blir årsaken til at jeg "faller om" hehe

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 09:56   #206
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

planke
4x60 sek
1x90 sek

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 17:47   #207
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Planke 3x30
Sideplanke 2x40

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 18:39   #208
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

2x60 sek
1x90 sek

Tungt nok etter knebøy,strakmark,glutebridge og utfall, merker det i magen ja

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 22:57   #209
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

planke
2x60sec
4x30sec

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 13:49   #210
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

planke:
2x60 sek
1x2min

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 16:46   #211
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

planke 2x40sek
2 x50sek

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 19:21   #212
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Jeg tror ikke jeg planker rett for jeg synes denne øvelsen er lett og jeg kan stå slik i evigheter...

Eller kan det ha noe med at ryggen min er steinstokke stiv??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 20:04   #213
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Det er vel begrenset hvor lenge man har effekt av å stå i samma stilling..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:39   #214
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror ikke jeg planker rett for jeg synes denne øvelsen er lett og jeg kan stå slik i evigheter...

Eller kan det ha noe med at ryggen min er steinstokke stiv??

Jeg skal nå være forsiktig med å si at du gjør denne feil fordi jeg har ikke sett bilde av deg stå planken, men jeg kan gi deg noen gode råd på veien. Hvor lenge er en evighet for deg da Kanu?
Står du planke i mer en 3-4 minutter så ville jeg avansert til neste steg på planken. La meg gi deg noen eksempler på vanskelighetsgraden.

Letteste planken: Beina i bakken, håndflate i bakken, strake armer
Lett planke: Beina i bakken, albuen i bakken.
Vanlig planke: Beina på en krakk/stol 30-40cm over bakken, albuene i bkken
Litt vanskeligere planke: Beina i slynger eller en Bosuball, albuene i bakken
Den vanskelige planken: Beina i slynger/Bosuball men vekselvis står du kun med ett bein i slynga eller bosuballen, albuene fremdeles i bakken.

Variasjon av de overfor: Støtt albuen også på en balansepute eller bosuball slik at planken blir ustødig. Du må da jobbe hele tiden med å holde kroppen rett samtidig som du hele tiden mister balansen.

1. Har du svai i ryggen? Ikke tro at du ikke har det, SJEKK i speilet eller få gubben til å kontrollere. Krum ryggen Kanu :-)

2. Har du strake bein? De skal være rette, ikke bøy knærne.

3. Sjekk om kroppen fremdeles er rett og det er 90 grader eller MER mellom overkroppen din og overarmen. Enkelt forklart så er planken/sideplanken lettere jo nærmere kroppen du har overarmene dine.

4. Sjekk svai rygg igjen.

Har du gått gjennom alle de punktene og stegene der og fremdeles synes planken er kjempelett og du kan stå i evigheter, så vil jeg si at du har opparbeidet deg en meget god kjernemuskulatur som du kan være stolt av. Denne vil hjelpe deg til å unngå ryggplager og belastningsskader når du skal trene tyngre. Å trene planken/sideplanken videre for deg da vil kun være for vedlikehold og bør kanskje bare inngå som en del av annen styrketrening.

Vil foreslå "Captains chair" som er en god øvelse for magens rette og skrå muskler. kan nyttes som en variasjon.

  Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:52   #215
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg skal nå være forsiktig med å si at du gjør denne feil fordi jeg har ikke sett bilde av deg stå planken, men jeg kan gi deg noen gode råd på veien. Hvor lenge er en evighet for deg da Kanu?
Står du planke i mer en 3-4 minutter så ville jeg avansert til neste steg på planken. La meg gi deg noen eksempler på vanskelighetsgraden.

Letteste planken: Beina i bakken, håndflate i bakken, strake armer
Lett planke: Beina i bakken, albuen i bakken.
Vanlig planke: Beina på en krakk/stol 30-40cm over bakken, albuene i bkken
Litt vanskeligere planke: Beina i slynger eller en Bosuball, albuene i bakken
Den vanskelige planken: Beina i slynger/Bosuball men vekselvis står du kun med ett bein i slynga eller bosuballen, albuene fremdeles i bakken.

Variasjon av de overfor: Støtt albuen også på en balansepute eller bosuball slik at planken blir ustødig. Du må da jobbe hele tiden med å holde kroppen rett samtidig som du hele tiden mister balansen.

1. Har du svai i ryggen? Ikke tro at du ikke har det, SJEKK i speilet eller få gubben til å kontrollere. Krum ryggen Kanu :-)

2. Har du strake bein? De skal være rette, ikke bøy knærne.

3. Sjekk om kroppen fremdeles er rett og det er 90 grader eller MER mellom overkroppen din og overarmen. Enkelt forklart så er planken/sideplanken lettere jo nærmere kroppen du har overarmene dine.

4. Sjekk svai rygg igjen.

Har du gått gjennom alle de punktene og stegene der og fremdeles synes planken er kjempelett og du kan stå i evigheter, så vil jeg si at du har opparbeidet deg en meget god kjernemuskulatur som du kan være stolt av. Denne vil hjelpe deg til å unngå ryggplager og belastningsskader når du skal trene tyngre. Å trene planken/sideplanken videre for deg da vil kun være for vedlikehold og bør kanskje bare inngå som en del av annen styrketrening.

Vil foreslå "Captains chair" som er en god øvelse for magens rette og skrå muskler. kan nyttes som en variasjon.

Hva er kjernemuskulatur?
Jeg har alltid vært sterk, men ikke kjapp.
Kjapp er MED pust? Jeg er best på ting som IKKE krever pust, og nå som jeg ligger med pustemaskin hver natt kan jeg jo forstå hvorfor jeg er anerob.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:53   #216
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Ja, det var den planken da ... Jeg for midt vedkommende kjenner det aller mest i armene. I magen/ryggen har jeg relativt greit med muskler (og det er også kanskje det eneste stedet på kroppen hvor dette er tilfelle ... ), men armene, oioi, de skjelver! Men planken kjennes dog godt for ryggen, særlig for en magesover som meg.

Nei, jeg får brette opp erma og sette i gang igjen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:56   #217
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Kjernemuskulaturen er den som er konsentrert rundt ryggraden, fra nakken til bekkenet. Viktig for god og stabil holdning (preventere ryggproblemer etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:58   #218
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kjernemuskulaturen er den som er konsentrert rundt ryggraden, fra nakken til bekkenet. Viktig for god holdning og stabillisering.

Det som putten sier er overarbeidet hos meg. Jeg har fått nåler langs ryggraden det siste året.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:10   #219
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

! I dag klarte jeg 15 sec på hver side

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 15:41   #220
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Stående planke: 52 sek ganger 3

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-12, 23:03   #221
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Begynner forsiktig - igjen:

2 x 30 sek planke, 2 x 30 sek sideplanke

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 10:51   #222
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

4 x 30 sek planke, 4 x 30 sek sideplanke

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 21:29   #223
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

8 x 30 sek planke, 8 x 30 sel sideplanke.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...? Gladys Spørsmål og svar 13 29-03-08 21:45
Hvem går ned mest? Fedonistene eller Atkinsene?? elian Lavkarbo generelt 15 26-08-04 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no