Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-12, 22:57   #51
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Den gikk strålende Det var godt - en veldig lett og luftig type marsipan. Har bare spist en halv kule (skal nedover i vekt), men mannen har kastet innpå 3 stykker på kjappen. Skal hilse fra han og si at det vare nyyydelig, og er han i nærheten, kommer han på besøk

Eg får passe på at eg alltid har litt marsipan på lur då

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:00   #52
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg får passe på at eg alltid har litt marsipan på lur då

Gir man mannen min marsipan - har man en venn for livet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:06   #53
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

er det en måte jeg kan bruke vanlig sukrin til marsipan, en måte å få løst opp kornene på sånn at det ikke bare blir masse knas?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:39   #54
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Kanskje prøve å lage sukrinmelis med stavmikser ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 13:56   #55
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Kanskje prøve å lage sukrinmelis med stavmikser ?

det har jeg ikke, tenkte mer på smelting

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 14:36   #56
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

det har jeg ikke, tenkte mer på smelting

Sukrimelis knasprer også. Smelte det vet jeg ikke hvordan funker.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 15:13   #57
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Jeg har laget denne for andre gang nå ( for det var flere enn meg som likte denne ). Men jeg synes det er alt for mye eggehvite. Så denne gangen gjorde jeg slik man skal gjøre med hvitene, ha de i litt etter litt. Og med 175g malte valnøtter, brukte jeg 1 eggehvite fra et emdium egg, altså langt under 52g eggehvite.

Siden fuktinnholdet i nøttene kan variere, så er det i grunn helt umulig å oppgi et vektmål på hvor mye hvite man skal ha i. Min første sats ble veldig fuktig, men jeg trillet kulene ut med engangshansker på fingrene( genialt), og frøs de ned før jeg dyppet de. Og de ble veldig saftige, så det gjorde ikke noe at de var fuktige.
Så, ikke hell i all hviten med en gang, start med en hvite også ha i litt etter litt.

Og den bitre smaken var helt borte etter 2 dager. Så da trenger man kanskje ikke bløtlegge nøttene slik en her forslo, bare man klarer å vente til de har trukket litt.. Veldig vanskelig å vente på noe så godt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 12:04   #58
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Dytter opp denne. Det er påske og valnøttmarsipanen har blitt obligatorisk, gjerne med litt revet appelsinskall i også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 22:01   #59
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Marianns valnøttmarsipan - påska er redda

Nå er denne testa ut og den falt i smak både hos meg og sambo - den blir nok laget flere ganger

Jeg har strevd med den sjokoladedyppinga og aldri fått det helt til, men i mangel på den geniale potetgaffelen brukte jeg slike "tannpirkere" som brukes til kanapeer. Det gikk helt fint, bortsett fra på de største og tyngste kulene. Jeg er nok litt grisk, for jeg fikk IKKE 30 kuler ut av deigen for å si det sånn.....

Note to self: sett de ferdige kulene på matpapir eller lignende etter dypping - nå må jeg skrape dem av tallerkener

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marianns karamellpudding Mariann S Festmat 8 06-05-14 17:32
Marianns Troika Mariann S Kake/dessert og snacks 8 27-12-13 23:22
Marianns fiskesuppe Mariann S Middag 2 06-03-12 21:54
Så var det den påska da! Sjokoholiker Ketolysekuren 22 11-04-11 17:03
Valnøttmarsipan cillesnuppa Kake/dessert og snacks 3 25-11-10 20:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no