Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Ny - 4.juli

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 11:34   #1
Snuppa2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
Snuppa2 er på en erverdig vei

Ny - 4.juli

Jeg kaster meg på denne nettsiden. Etter to fødsler (sistemann kom for 3 år siden...), har kiloene likevel ikke rent av. Derfor er behovet veldig tilstede! Har prøvd meg på ketolyse-kuren en gang før. Tok av meg noen kilo med en gang, men fant ut at jeg ikke ville klare å leve slik resten av livet. Derfor har jeg nå lyst til å ta en "mellom-løsning" med lite karbohydrater, men med masse grønt og frukt! Jeg håper det er noen andre som kan motivere og hjelpe meg! Målet er ned ca 15 kg!

Snuppa2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 11:40   #2
Snuppa2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
Snuppa2 er på en erverdig vei

Sv: Ny - 4.juli

Jeg har noen spørsmål til dere erfarne:
- Hvor ofte / mye trener dere?
- Hvor mange måltider ligger dere på per dag?

Snuppa2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 11:46   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ny - 4.juli

Hei, og velkommen.
Blir nok litt for lite trening her, men prøver å gå/spassere 20-30 minutt hver dag. Ellers så er det husarbeid og hagearbeid som tar mest tid på denne tiden av året.
Spis når du er sulten. Spis deg passe mett. Du vil sikkert erfare at etterhvert som du "lavkarber" deg, så får du mindre behov for mat. Husk å få i deg masse fett og vann
Lykke til

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 11:56   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny - 4.juli

Opprinnelig lagt inn av Snuppa2, her.

Jeg kaster meg på denne nettsiden. Etter to fødsler (sistemann kom for 3 år siden...), har kiloene likevel ikke rent av. Derfor er behovet veldig tilstede! Har prøvd meg på ketolyse-kuren en gang før. Tok av meg noen kilo med en gang, men fant ut at jeg ikke ville klare å leve slik resten av livet. Derfor har jeg nå lyst til å ta en "mellom-løsning" med lite karbohydrater, men med masse grønt og frukt! Jeg håper det er noen andre som kan motivere og hjelpe meg! Målet er ned ca 15 kg!

Velkommen! Først - anbefaler jeg arnakristins nybegynnertråd - hvis du ikke allerede har lest den, bør du gjøre det Den inneholder masse info om de forskjellige retningene innen lavkarbo - slik at det kan være lettere for deg og finne "din" måte og gjøre det på

Jeg må gjøre deg oppmerksom på at du kan ikke redusere karbohydrater OG samtidig spise masse frukt - frukt = karbohydrater Spiser du feks etter ketolyse, med godt med fett og karbo stort sett fra grønnsaker - OG samtidig spiser masse frukt vil du legge på deg.

Det kan kanskje hjelpe deg - om du ikke allerede har satt deg inn i detaljene - om hvordan og hvorfor lavkarbo fungerer slik det gjør. Fravær av insulin ved stabilt blodsukker (lite karboinntak) er hele cluet, fordi da vil kroppen kunne forbrenne kroppsfett. Ved høyt inntak av frukt, vil blodsukker stige og insulin utskilles og forbrenning av kroppsfett er så godt som umulig.

Det er ikke meningen og belære - det er godt mulig du har såpass oversikt at du vet dette fra før - skulle ikke det være tilfelle - har jeg ihvertfall tipset om at masse frukt på lavkarbo med godt med fett vil ikke gi vektnedgang, men tvertimot vektOPPgang...

Det finnes heldigvis mange varianter av lavkarbo - det er jo det som er så flott! Man kan finne "sitt" kh-inntak, og tilpasse resten av matinntaket etter dette.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 14:22   #5
Snuppa2
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
Snuppa2 er på en erverdig vei

Sv: Ny - 4.juli

Takk for tips.... Jeg tror jeg må lese meg litt opp! :-)

Snuppa2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 11:55
Olsokutfordringen -3kg 29. juli Regret Lavkarbo generelt 87 29-07-11 22:23
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 10:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no